Olen lapseton, varakas sinkku. Kenelle jätän rahani kuolemani perinnöksi?
Tilanne on tämä: olen lapseton sinkku, vanhemmat kuolleet, ei sisaruksia. Toinen vanhempi oli ainoa lapsi, toisella sisarus joka kuoli lapsena. Minulla ei siis myöskään ole serkkuja. Omaisuutta olen perinyt, mutta myös kartuttanut mm. sijoittamalla.
Nyt kun ikää karttuu niin olen miettinyt että minne testamenttaan rahani? Säätiöitänkö? Valtiolle en haluaisi jättää. Onko muita samanlaisessa tilanteessa? Kuinka olette ratkaisseet ongelman?
Kommentit (108)
Perusta Jethron yökerhoa tukeva säätiö. Siellähän tarvitaan koronatukiakin kipeästi uusien drinkkien kehittelyyn ja osinkojen maksuun.
Minä testamenttaan eläinten ja luonnonsuojeluun.
Lastenkotiin, lääketutkimukseen, eläinsuojeluyhdistykselle jne.
Paikalliselle eläinsuojeyhdistykselle menee.
Jos arvostat luontoa niin Luonnonperintösäätiö on hyvä vaihtoehto.
Vanhustenhoitoon, kiinnostavalle järjestölle, nuorison liikunnan tukemiseen, taidemuseoille, turvakodeille, luonnonpuistoille, järjestöille jne.
Perusta säätiö, niin voit miettiä, mihin haluat rahasi antaa apurahoja, jos omaisuus on suuri.
Mukavaa miettiä, mihin testamenttaa rahansa ja omaisuutensa, koska voit tehdä paljon hyvää. :)
Minä mm. korjauttaisin Talvipuutarhan aidan Helsingissä, jos olisin varakas.
Luonnonperintösäätiö ja ikimetsät. Testamenttaa omaisuutesi vaikka omaan nimikkometsän ostoon.
Eläimet on hyvä kohde. Löytöeläimet, linnut, uhanalaiset lajit.
Joku itsellesi tärkeä tutkimusala. Mikä on lähellä sydäntäsi?
Pidä huoli, että rahoja ei saa käyttää hallintoon ja vastaavaan, etteivät mene ahneiden taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Lastensairaalalle?
Bernerin pohjattomiin taskuihin?
jätät testamentin tekemättä, niin rahat menee jollekkin valtion konttorille.
Aion perustaa säätiön, joka jakaa apurahoja oman tieteenalani opiskelijoille. Omaisuuteni on huomattava.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli sama ongelma, mutta tein tutun naisen kanssa lapsen, jolle omaisuuteni aikanaan siirtyy. M45
Oletko lapsen huoltaja?
Ihan kelle haluat. Vaikka George Sorokselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli sama ongelma, mutta tein tutun naisen kanssa lapsen, jolle omaisuuteni aikanaan siirtyy. M45
Oletko lapsen huoltaja?
Olen. M45
Mun tilille mahtuisi hyvin! No ei vaan... eikö sulla ole oikeasti ketään läheistä kenelle haluaisit omaisuutesi jättää? Jos ei, niin mieti hyväntekeväisyyskohde, tai jos jotain kautta onnistut tutustumaan johonkin ihmiseen jonka ajattelet ansaitsevan omaisuutesi kautta helpotusta elämäänsä, tee testamentti hänen hyväkseen.
Säätiöin rahani ja niistä jaetaan stipendejä urheilijoille. Pari ystävääni saavat päättää kenelle rahaa annetaan ohjeistettuani heidät asiaan.
Itse testamenttasin kummilapselleni.