Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaisiko kukaan kanssani Porin juoksukoulun TÄNÄÄN 2.6.

Vierailija
02.06.2014 |

Joskus olen täällä porukan kanssa Porin juoksukoulua vetänyt ja nyt ajattelin ottaa koulun taas uusiksi. Viimeksi taisin suoriutua 7km lenkkeihin asti ihan sohvaperunakunnosta, joten luotto ohjelmaan on kova. Lähtisikö joku mukaan? Vielä ehtisi tänään aloittaa, eka päivän suoritus on hyvin lyhyt!

Kyse siis tästä ohjelmasta:

http://www.pori.fi/material/attachments/hallintokunnat/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Jos innostuneita löytyy, laittakaa tämä ketju suosikkeihin niin löytyy helposti. Keksikää myös itsellenne nimimerkki niin on helpompi seurata mukanaolijoita. Itse lähden kohta suorittamaan ensimmäisen päivän pätkää.

-Laiskamato

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit. Mäkin haluun! Mut mä oon Espoon Suurpellosta enkä todellakaan halua juosta yksin. Pitäs olla seuralainen joka "hakis" ovelta. :/ No ei voi mitään *kaivaa sipsipussia kaapista...

142/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuh. Kävin vetään tiukan 14 min setin. Takasin päin oli helpompaa kun sattu vähän alamäkeä. Mutta kävelin tuon 5 min osuuden takaisin päin hitaampaa kuin mennessä ja meni ehkä 15 sek yliajalle :D

Pääsin kolmenkymmenen metrin päähän yhestä pienestä leikkikentästä. Pääsenköhän loppuviikossa jo sen kohdalle?

Minä "juoksin" ja ukko käveli vieressä :/ Mutta en masennu, kohta se jää nielemään pölyä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko on 5+4 yrittäneitä linjoilla? Itselläni menee iltaan. Toivotaan parasta, että onnistuu.

-Laiskamato

Vierailija
144/164 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tässä aamusella tuon tämän päivän pyrähdyksen ja oli kyllä jo tosi kuuma. Pohkeet meni heti jumiin ekoista juoksuaskeleista. Mitenkäs paljon te muut venyttelette, tai verryttelettekö jotenkin ennen lenkkiä?

Päiväperho

145/164 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 10:23"]

Tervetuloa seuraan Suklaapupu! Mielenkiinnolla luetaan myös edistyneempien kokemuksia!

Hyvä kun otit Valojuova puheeksi, että odotat lauantaita kun saa vaan kävellä. Itse jotenkin olin olettanut, että tänään on juoksusta välipäivä, mutta eipä vaan olekaan kun tarkemmin ohjelmaa aloin tavaamaan sun kommentin jälkeen. Täytyy yrittää joku väli juoksulle tälle päivää löytää, vaikka kiirettä pitää ja ohjelmaa päivälle on muutenkin paljon.

Mulla ei ole vielä pistellyt missään vaiheessa, mutta en ole vielä ihan suoraan syönnin päälle kyllä juoksemaan lähtenyt. Edellisestä ruokailusta on ollut vähintään se 2 tuntia. Muistahan Valojuova venytellä niitä koipia kans, ettei jumaha jos alkaa nyt jaloissa tuntua. Miten uudet kengät on pelannu?

-Laiskamato

[/quote]

Kiitos kysymästä, hyvin on pelanneet. Vähän meinaa hiertyä tuo vasemman jalan pikkuvarvas, mutta ei niin pahasti että se haittaisi ja ainahan uusilla kengillä kestää aikansa mukautua.

Ja toivottavasti löydät puolituntisen juoksulle + pikasuihkulle! Itse ajattelin lähteä kohta hilpasemaan niin pääsee siitäkin :) Pitää tosiaan alkaa vähän venyttelemään, ottais päähän jos jäis lihassäryn vuoksi jonkun päivän ohjelma tekemättä.

Miten muilla menee???

Vierailija
146/164 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa paha tuo 4 min. mutta meni justiin ja justiin. Miten voikin olla näin huono kunto. Nyt on kyllä pakko tsempata itseään eikä lyödä läskiksi. Hävettää.

rapakunto

Vierailija
147/164 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä Rapis! Luulin jo, että olit jo luovuttanu kun ei kuulunu mitään muutamaan päivään, mutta siellähän sinnitellään mukana vielä, hieno juttu!

Ehdin käydä juoksemassa ja tänään jälkimmäinen nelonen oli tiukassa, ehkä johtuu siitä kun kaks juoksuharjotusta peräpäivinä. No kai se kuntokin siitä sitten nousee. No viikonloppu on helppoa ja sitten onkin jo viikko 2 paketissa!

-Laiskamato

Vierailija
148/164 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella! Entinen sohvaperuna kun olen :)

Vierailija
149/164 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kesälomalla ja netin ulkopuolella. Reissun päällä en voinut juosta kuumuuden ja liikenteen vuoksi maastossa, joten tutustuin elämäni ekaa kertaa hotellin juoksumattoon. Matosta sai erilaisia ohjelmia, mutta suoraa matkaa se ei mitannut vaan piti ohjelman km/h nopeudesta lennossa muuttaa matkaksi juoksuajan mukaan. Eli siinä juostessa olisi pitänyt nopeutta justeerata ohjelman ohi, jos olisi ihan varmasti halunnut tietyn matkan juosta ja siksi päädyin juoksenmaan lähinnä aikaa. Innostuin sitten viikon aikana käymään mattolenkillä 4 kertaa (kerran 30 min, kerran 45 min ja 2x1h). Olin aika ylpeä itsestäni :D. Ajattelin, että juoksisin Helsinki City Runin aikaan 70-90 min (10 km). Mulla ei ole mitään aavistusta pitääkö siellä juosta jossain hirveässä ryysiksessä ja sääkin vaikuttaa. Siellä on vielä paikkoja mikäli jotain muuta kiinnostaa myös lähteä juoksemaan 30.8.

Olen siis lähtenyt jo sooloilemaan siitä Porin juoksu koulusta. Tänään juoksin kotimaastossa tunnin lenkin ja ekaa kertaa ohjelman aikana jouduin kaatosateeseen. Takaisin tulessa yritin ajoittaa tuloni sopivasti kymmenen jälkeen illalla kaupalle, jotta saan huomiseksi aamupalaa lapsille ostettua. Jostain syystä eli ehkä siitä sateessa äkkiä pinkomisesta olin yli 10 min aikaisemmin kaupalla kun olin ajatellut. Jouduin sitten juoksemaan ihmeellistä korttelirallia viimeiset minuutit, jotta saan ajan täyteen :D.

Mulla oli kahden viikon juoksukoulun jälkeen päkiäongelmia, jotka ratkesivat uusien lenkkarien ostamisella. Sitten välillä on ollut oikean polven yläpuolinen jänne kipeä ja se on ratkennut selkeiden välipäivien eli lepopäivien pitämisellä.

Jos jollakin olisi hyvä juoksukoulu 10 km=>20 km ohjelma tiedossa niin vinkkaatko meille muille?

Nyt pitää mennä nukkumaan.

t. Täältä Tullaan!

Vierailija
150/164 |
11.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa edellä siis puhun Helsinki Midnight runista enkä city runnista. Todella aika mennä nukkumaan ;).

t. Täältä Tullaan!

151/164 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mulla menee ihan mukavasti. Olen oieastaan tällä viikolla unohtanut tuon ohjelman kun on ollut EM-kisoja ja kamalasti kesäopiskeluhommia. Syyskuu lähenee, deadlinet paukkuu :D Olen kuitenkin käynyt lenkillä pari kertaa ja kävelemässä. Juoksen edelleen sitä 3 km. Eilen kulki hyvin. Edellisellä kerralla ei jalat pelanneet ollenkaan, mutta eilen oli kivaa.

Ajattelin, että taidan alottaa ohjelman uudelleen viikolta kuusi ja kokeilla josko saisin juoksunopeuden kasvamaan. Mutta kävi miten kävi, niin olen kyllä ylpeä tästä kolmosestanikin! Kyllä tässä ihan odottaa jo että pääsee lenkille, vaikka ei joka ilta välttis jaksakaan. Ajattelin ottaa pyörän minäkin alle ja kokeilla että jaksaisko sitä ainakin silloin tällöin polkasta kouluun.

Mulla on ollut lenkkeily aika iltapainotteista, pääasiassa reilusti ysin jälkeen olen käynyt. Nyt pitää miettiä päiväjärjestys uusiksi kun iltasin alkaa olla niin pimeetä jo. Lumen tuloon asti pitää ujuttaa lenkki johonkin aikasempaan kohtaan päivää.

152/164 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:11"]

Olen sisukkaasti vaan jatkanut sateesta huolimatta.

[/quote]

Ite tykkään juosta sateella kun on viileämpää ja happirikas ilma. Jaksaa paremmin. Ja sitten kun kastuu kumminkin hiestä niin vesikään ei haittaa. :)

153/164 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äeti osti mulle tänään mun elämäni ekat urheiluliivit :) Olen opiskelija, niin ei itellä ollut varaa. Se lupasi piffata kun se on niin mielissään ku aloin juoksemaan. Shock Absorberit ja makso 56 €! :o

Mieli palais testaamaan, mutta tänään palauttelen tuota vitosta ja huomenna meen leffaan. Mutta to viimeistään pitää käydä rykäseen taas.

Laitelkaa kuulumisia!!!

154/164 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea Laiskiksen juttuja!!! Mahtavaa että sulla kulkee noin hyvin :) :) :) Tuo päänsärky varmaan johtuu tosiaan nestehukasta. Jostain luin, että ihmisen elimistö pystyy kerrallaan absorboimaan n. puoli litraa viileähköä vettä. Kokeile ennen lenkkiä tissutella puoli litraa vaikka tunnin aikana ja lenkin jälkeen puoli litraa tunnissa x 2. Jos se auttais. Kakkahätään en keksi neuvoja muuta ku vessassa käynnin :D

Ite oon löffäillyt tässä. Pidin la ja su vapaata. Huomasin muuten viime viikonlopun treenamattomuuden jälkeen, että oli aika vaikeeta palata lenkkipolulle. Onneksi olen saanut kuitenkin ihteni takaisin raiteilleen. Ensi viikonloppua aion modata kans niin, että teen su harkan jo la ja pidän vapaapäivän vasta su (juomakiireitä.)

Kävin äsken juoksemassa 3 km + 5 min. Vähän jännitti lähteä kun se viime harkka meni vähä ketuilleen ja se onnistunut kolmonen sydämentykytyksineen on vielä muistissa. Mutta voi kilin kellit!!! Minä juosta lenkkasin sen 3 km ja 5 min päälle! Olis menny nelonenkin, vitosta ei ehkä kumminkaan. Vaikka eihän sitä tiiä... Heitin kuitenkin pois kun ajattelin että ei kannata vetää ihtiä ihan piippuun kuitenkaan. Juoksin pururataa ja kiusaus oli suuri käppästä suoraan kotiin, mutta käppäsin vielä saman matkan kuten ohjeessa sanottiin. Juoksuun meni aikaa 32 min + 5 min. Kävelyyn semmonen 39 min. Eli ei mulla juoksuvauhti päätä huimannu. Mutta otin tietosesti yyberhitaata, että varmasti jaksan. Mittarissa on edelleen + 24 astetta...

Olen vanhempieni luona taajamassa ja juoksin pururataa. Ajikaan tuli muutama minuutti kyllä ihan radan raskauden takia, aika paljo mäkiä tuossa ja pari ihan oikeaa mäkeä myös. Lisäksi osa rataa on vissiin vasta purutettu uudelleen kun oli niin tuhannen pehmeä että hyvä ettei nilkkaa myöten kenkä uponnu :D No joo, seliseli. Mutta kaikki pikkuasiathan ne tällä kunnolla vaikuttaa.

Joka tapauksessa oon kyllä ilonen ja ylpeä että meni. Aion täällä talonvahteilussa palkita ihteni grillaamalla makkaraa. Nam!

Vierailija
155/164 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Suuri hatunnosto osallistumisesta Midnight runiin.. Sit ehdottomasti tänne kertomaan fiiliksiä ja tuloksia ym! Omalla paikkakunnalla ei mielestäni ole mitään vastaavia koskaan ollut.. Ja vaikka olisikin niin vielä ei ole tarpeeksi itseluottamusta yrittää suorittaa näin viiden viikon juoksuohjelman syvällä rintaäänellä ;) Mutta ken tietää vaikka joskus johonkin Naisten kymppiin sais itsensä.. vaikka ensi vuonna!

Oletteko jo pökertyneet helteeseen? Kävin viime perjantaina ensimmäiselle 15min juoksulla. Otin SportTrackerin mittaamaan vähän matkaa ja ajastimen hälyttämään kun aika on ohi. Lähdin klo23 aikoihin ja olihan se lämmin siihenkin aikaan, mutta ei sentään aurinkoa näkyvissä. Ja lenkkipolku hipihiljanen.. sai ihan itekseen puuskuttaa ;D
Hieno fiilis jäi juoksusta ja melko lähellä kotia jo mietin, että millon aika loppuu että pitääkö ohi juosta kun ei hälytystä kuulu. No vilkaisin kelloa niin aikaa oli jäljellä 14sek :D
SP mittasi matkaksi 2,23km ja keskinopeus 8.5km/h. Vau, mahtavaa kun näkee, että on juossut pari k i l o m e t r i ä. Viimeksi juossut koulun cooperin 1500m yläasteella.

Ekan kerran jouduin nyt vähän vaihtelemaan harjoitusten paikkoja. Vaihdoin viime sunnuntaisen (tee rauhallinen kävelylenkki, käveli niin pitkään kuin haluat) ja eilisen maanantaina (juokse 7,5min, käänny ja juokse 7,5min kotiin) paikkoja. Juoksin sunnuntaina ja eilen kävelin koko päivän Tallinnassa. Löytyipä halvat urheiluliivit, laatu varmaan ö-luokkaa mut parempi kuin arkirintsikat, hintaa joku 2,30e

Mutta nyt vois suorittaa 30min rauhallisen kävelyn vielä aurinkoisessa säässä.. Kunnon ukkosta ja sadetta odottaen.. vähän pilviä jo kertynyt....

-Perässähiihtäjä

Vierailija
156/164 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun sais itsekin otettuu niskasta kiinni ja mennä aamuvarhaisella tekemään juoksulenkki! Ihan jännittää tulevatkin päivät kun on kolmeakymppiä luvannut!
Mäkin vilkuilin Lidlin mainoksesta niitä juoksupaitoja.. vois huomenna käydä vilkasee onko niitä vielä.. mulla ois hihaton millä yleensä menen, mutta hihallinenkin ois kiva!

Mulla olis toinen 5min juoksu tänään vielä tiedossa.. Vähän kyllä jännittää. Ajajttelin ihan koittaa rauhallista hölkkää.. Miten lujaa te juoksette?  Vaikea varmaan kyllä selittää vauhtia.. Veikkaan, että olen itse vedellyt reipasta hölkkää, joka on nyt tuntunut ylivoimaiselta kun minuutit on lisääntyneet.

Hetkinen valojuova, mittasin SportTrackerillä ensimmäisen 30min kävelylenkkkini.. se oli pituudeltaan 3:50km ja kävelin 00:36:16.. Ehkä siis mäkin otan yyberhitaan, että jaksan viisiminuuttisen ilman vatsan nipistelyjä, vaikka pienen hetkenhän se vaan kestää mut on sitäkin inhottvampi!

-Perässähiihtäjä

Vierailija
157/164 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaisille ja läheltä oleville tiedoksi. Lukkojen lenkki on kolmen viikon päästä. Juoksumatka on 7,5 km. Itse olen kolmena kesänä tämän ohjelman avulla valmistautunut matkaan. Nyt oon sairastellut ja oon vasta 2,5 kilometrissä menossa. Onneksi tapahtuma on leppoisa ja osa kävelee koko matkan. Ajanottoa ei ole ja lopuksi on tarjolla musiikkia, Juha Tapio tänä vuonna. Mulla tulee kiire selvitä aikataulussa, mutta jos vitoseen pääsee, niin koko matkan pystyy kyllä juoksemaan loppuun.

Tulkaahan mukaan.

Lintski

158/164 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille munkin puolesta! Eipä ole jostain kumman syystä tullut kirjoteltua...

No, joka tapauksessa. Mulle kuuluu erittäin hyvää! Jäi kipinä päälle ohjelman loppumisesta huolimatta ja vaikka en saanutkaan tavoitetta täyteen. Olen jatkanut ohjelmaa niin, että pyrin viikossa käymään yhden pienen kävelylenkin (n. 30-40 min) ja yhden pitkän kävelylenkin (väh. 1 h). Lisäksi käyn juoksemassa yhden pikkulenkin (20-30 min) ja yhden "maksimisuorituksen". Tämä maksimihan mulla on ollut pitkään se 3 km, mutta nyt se on jo 4 km!!!

Kävin alkuviikosta vetään tuon 4 km ja jaksoin juosta hirveetä kyytiä :P Juoksin aikaan 36 min. Eli juoksuvauhti oli huimaavat 6,66 kkm/h. Tuohan on jo ihan oikeaa juoksuvauhtia!

Nyt on pari päivää flunssa tehnyt tuloaan, joten en ole käynyt, mutta tänään on pakko päästä. Tippukoon vaikka kurkku tielle, mutta pikku huikosen aion käyä. Säädän edelleen tätä treenaamista fiiliksen mukaan ja teen noita omia maksimeita harvakseltaan. Tavoite on pystyä juoksemaan 6-7 km. Ja vaikka kirjottelenkin harvakseltaan, niin voitte olla varmoja, että ilmotan tänne kun olen saanut ekaa kertaa menemään sen vitosen. :)

Mahtavaa huomata, että en jämähtänytkään tuohon kolmeen kilsaan, vaan kehitystä tapahtuu. Ei sen väliä että se on hidasta, se on kuitenkin oikeaa ja olemassa olevaa. Röökaamisen suhteen ei ole tapahtunut juurikaan positiivista kehitystä :/ Pitää se ottaa tässä hommaksi koht'siltään.

Ja olen huomannut, että pitäisi käydä ostamassa pitkähihainen juoksupaita. Nyt on jo sellaisia kelejä, että t-paita ei riitä, mutta toisaalta takki olisi liikaa. Kolitsihousuista en luovu, koska näissä on taskut joihin saa vesipullon ja puhelimen. Miten muuten te? Kuunteletteko jotain juostessanne? Mulla raadio pauhaa.

Pitää edelleen pitää kirjanmerkeissä tämä ketju. Laitelkaa omia kuulumisianne. Eritoten pitää kirjoitella viimeistään siinä vaiheessa, kun talvikausi alkaa. Varmaan talvilenkkeilyssä on omat kommervenkkinsä niin voidaan niitä sitten yhdessä ruotia.

Mantavaa lukea tuota Täältä Tullaan juoksukehitystä ja lenkkiä! Onnea! Tulee itellekki hyvä mieli ja kannustaa jaksamaan kun huomaa, että toisetkin edistyy. :)

Pidetään yhteyttä!

Vierailija
159/164 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan t-paidassa voi tulla kylmä, joten ostin Stadiumista niiden juoksutrikoiden kanssa yhteishintaan pitkähihaisen aika järkyn neonpunaisen pitkähihaisen juoksupaidan. Ne maksoivat yhteensä 29,90 eli ei paha.

Yritän kuunnella puhelimesta juostessani musiikkia mikäli akku riittää. Musiikkia ei ole ostettuna kovin paljoa, joten olen jo kyllästynyt tarjontaan. Mutta sitten välillä kuuntelen äänikirjaa samaisesta puhelimesta.

Nyt on toinen reisi hiukan kiukutellut ihan itseaiheutetusta ylirasituksesta, joten  tämän viikon leikkeilyssä en ole päässyt ollenkaan niin pitkiin lenkkeihin kun olisi pitänyt. Mutta otan hiukan varman päälle ja pitää pitää taukoa, jottei tule oikeaa rasitusvammaa.

Onneksi nyt ei ole enää satanut niin hirveästi kuin muutama viikko sitten.

Tsemppiä edelleen!

t. Täältä Tullaan!

Vierailija
160/164 |
23.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei!

En tiedä onko meitä vielä muita mukana kun ei muista mittään kuulu. Mutta minulla se jalka nousee vielä juhannuksen jälkeenkin ja saatiinpa nyt 4. viikko käyntiin!

Luinpa jostain, että se on kunnon kannalta parempi, ettei treenatessa syke ole liian korkea, joten ole vaan ihan rauhassa tyytyväinen omaan tahtiisi. Ja kunhan kunto tästä vielä nousee niin kyllä se puhuminenkin alkaa kohta luistaa. Nyt kannattaa varmaan keskittyä siihen kuunteluun ja hankkia napit korvaan.

Minulla on nyt vuorostaan kärpäsiä kurkussa, mutta juoksu kulki kuitenkin hyvin. Päivä kerrallaan. Mutta ylämäki minunkin ensimmäisen 5 minuuttisen loppupuolella oli tehdä tenät kun ei minuutin tauon aikana meinannut hengitys tasaantua ollenkaan.

Huomiseen!

-Laiskamato

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi