Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaisiko kukaan kanssani Porin juoksukoulun TÄNÄÄN 2.6.

Vierailija
02.06.2014 |

Joskus olen täällä porukan kanssa Porin juoksukoulua vetänyt ja nyt ajattelin ottaa koulun taas uusiksi. Viimeksi taisin suoriutua 7km lenkkeihin asti ihan sohvaperunakunnosta, joten luotto ohjelmaan on kova. Lähtisikö joku mukaan? Vielä ehtisi tänään aloittaa, eka päivän suoritus on hyvin lyhyt!

Kyse siis tästä ohjelmasta:

http://www.pori.fi/material/attachments/hallintokunnat/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Jos innostuneita löytyy, laittakaa tämä ketju suosikkeihin niin löytyy helposti. Keksikää myös itsellenne nimimerkki niin on helpompi seurata mukanaolijoita. Itse lähden kohta suorittamaan ensimmäisen päivän pätkää.

-Laiskamato

Kommentit (164)

81/164 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Miten menee H. Löntystelijä??? Toivottavasti et oo luovuttanu! Minä sitä kolmosta oon höylänny koko lailla koko ajan ja muutamia kertoja juoksin sitä nelosta.

Mutta joo. Syy miksi kirjauduin on se, että TÄNÄÄN SE TAPAHTUI \o/ Juoksin 5,2 km aikaan 54min 27sek. :) :) :)

Aim sou häpihäpi joyjoy!!! :)

Taas oli parin viikon tauko kun kauhia lenssu oli päällä. Lähdin sitten eilen, että käyn kävelemässä puoli tuntia. Katon miten happi kulkee ja otan rauhallisesti. Suunnittelin käveleväni viikon ja jatkavani sitten juoksua.

Noh, pääsin pari sataa metriä ja tuli semmonen olo, että josko kokeilisi juosta. Että hölkytteleisi vaikka muutama sata metriä ja heittää sitten pois heti kun alkaa tuntumaan. No, ei alkanut ja meni 4 km. :D Tuntu myös yhessä kohtaa vissiin ekaa kertaa sitä liikunnaniloa. En ole varma kun en ole ennen tuntenut. Juoksin sitten kotia ja vasta myöhemmin älysin, että olis pitäny mennä se 5 km kun oli niin syönnillään. Tie imaisi niin sanotusti.

No, eilisestä innostuneena päätin sitten nyt käydä kokeileen sitä vitosta. Taas ajatuksella, että käppään viimesen km jos tuntuu pahalta. No, tuntuhan se viimenen km pahalta, mutta sen kanssa pärjäsi. Sitten ennen ku tuli 5 km täyteen niin sai adrenaliinia kun oli niin vähän matkaa jälellä, että loppu meni ok.

Ja nyt on arvatkaapa mitä??? Voittaja olo!!! Ja helvetin limanen :) Suihkuun -->

Vierailija
82/164 |
04.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiiiitkästä aikaa linjoilla. Upeaa Valojuova! Hienoa, että homma etenee ja jatkuu sielläpäin! Täällä arki ja sairastelut on sivuttaneet juoksut. Ei vaan ehdi/pysty/jaksa. :( Ehkä taas joku päivä. Mutta hurjat tsempit sulle!

-Laiskamato

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/164 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Kiva että on muitakin!

Mua vähän hävetti kun käytiin tuolla pyrähdyksellä se, että siellä oli vielä iltakahdeksan aikaan todella paljon muitakin ihmisiä... Mulla on siis niin paha tilanne, että mulla ei ole muita kenkiä kuin nahkaiset kävelykengät ja niillä vedin. Joku vanha ja kulahtanut t-paita ja jotkut lökäpöksyt. Ei todellakaan ole tullut kuntoiltua viiteentoista vuoteen!!!

Sitten oikealta ja vasemmalta sujahtelee semmosia sportti-ihmisiä, joilla vaan sykemittari hauiksessa kiiltelee ja iPadin napit korvissa hujeltavat menemään. Ja minä en jaksanut juosta edes niin kovaa, etteikö ukko olis pysynyt kävelemällä perässä. :/

Mutta sitten hoksasin, että hyvä syy tuokin alkaa soveltamaan Shauna Reidin kehittämää vampyyrimetodia. Eli vampyyrimetodissa kuntoillaan öisin, ettei kukaan näe että läski lyllertää :D http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9511244485 Nyt on luvattu niin lämmintä keliäkin tälle viikolle että parempi vaan mennä iltayöstä sekin takia...

Hyvä minä!

Huomenna puolen tunnin kävely, se ei oo paha :)

84/164 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, sunnuntai pulkassa. Tajusin lisäksi tänään, että oon tehnyt väärin... Eli oon vetänyt 5+2, sitten olen pitänyt pienen tauon ja juossut taas 2 min ja sitten kävellyt kotiin. Vissiin pitää tehä niin, että 5+2, sitten tauko ja uudelleen 5+2.

Tein sitten nyt niin ja tuo eka 2 meni yllättävän hyvin. Jälkimmäinen kakkonen oli hankalampi.

Pelottaa valmiiksi tuo tiistai! Pitäis mennä 5+4. Tiedän että mulla ei mee... Mutta pakko yrittää tietenkin.

Vierailija
85/164 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä Valojuova! Ite lähden kohta päivän pätkälle...odottelen taas vaan, että väki vähän vähenee.

Huomisen lenkin ajattelin korvata pidemmällä pyörälenkillä kun sellanen on kuitenkin huomiselle tiedossa. Ei uskalla molempia, ettei pian ole ylikunnossa. ;)

Kyllä se tiistainen menee! Sinnittelet vaan ja ihan varmasti onnistut. Juokset niiiiiin hitaasti, että onnistuu. Tsemppiä!

Mites muilla sujuu?

-Laiskamato

Vierailija
86/164 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivänen ei ollukaan ihan helppo, vaikka siitä suoriuduin kyllä. Pidin n. minuutin tauon juoksujen välissä ja sehän on melkein kuin juoksisi 8 min putkeen kun ei siinä minuutissa vielä ehtinyt hirveästi syke laskea. Tuli kelloa vilkuiltua urakalla ja viimeinen 30 s oli paha, mutta tämäkin nyt takanapäin. Jei! Miten muilla menee?

Vierailija
87/164 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen siis oli Laiskamato.

Vierailija
88/164 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa neljäs viikko. Justis meni tuo 1,7,2,7 ja kävely yllättävän helposti. Kotimatkalla kävellessä piti vähän hölkätäkin kun suht kevyesti tuntui menevän. Huomisen 15 min juoksu vähän jännittää... 

Ja kävelylenkkipohjalta (satunnaista hölkkäilyä joskus) aloitin. Mukavaa edistystä tapahtunut, mutta vielä on tehtävää. Kylkipistos on joskus ikävä seuralainen. Eikä sen esiintymisessä näytä olevan mitään säännöllisyyttä, vaan lähinnä päivävireestä riippuen.

nimim. Suklaapupu ( uusi ketjussa)

Vierailija
89/164 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaapupu on tämän päivän lenkin heittänyt, eli juosten 7,5+7,5.

polvi kesti hyvin, vastatuulta oli osalla matkaa ihan reilusti, tasaiselta puurtamiselta tuntui tänään. Eli ylikuollut, mutta ei iloisen pirteä ja helppo lenkkikään. 

Oikeasti tänään ois ohjelmassa 30 min kävelylenkkI. Ton juoksun lisäksi vien lapset uimahalliin, joten itsekin pääsen vähän allasta päästä päähän kauhomaan. Sitten huomenna jatkan ihan ohjelman mukaan.

tsemppiä muillekin "porilaisille"!

Suklaapupu

90/164 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 19:06"]

Miten kurkku voi tänään?

Iskikö flunssa?

[/quote]

Moikka moi! Ei ole vielä iskenyt, tosin kurkku ei edelleenkään ole ku sata jänistä. Hauskaa, että se edellinen lepopäivä meni oireetta, mutta nyt kun on taas treenipäivä, niin oireilee :/

Mutta hahhahaa!!! Minäpä se olin niin reipas likka että heräsin, join rauhassa kupin kahvia ja tempasin ihteni tuonne pihalle! Eli tämän päivän 2+5+5+2 on tehty!

Menin näin aamusta, koska ollaan tuossa kohta lähössä juhannuksen viettoon. Saa illan olla rauhassa kun juoksut on tehty. Ja jos suoraan sanotaan, niin pelotti ihan saatanasti tuo vitonen kertaa kaks, että halusin testata tupakoimattomuutta ennen lenkkiä. Kävin siis ennen aamusavuja.

Ja ompa sanottava, että kulkipa jos nyt ei ihan heittämällä niin suht vaivatta. Alussa jalat oli raskaat, mutta sitte alko oleen muita vaivoja niin että ne unohtu :D Ei vaan jos ei muusta huomaa että kunto on parantunut, niin siitä että noiden vitosten (tai nelosten) välissä oleva huohotusaika on lyhentynyt ja helpottanut.

Semmonen tarina. Nyt kelpaa jussia vietellä ;)

Hauskaa juhannusta teille ja tsemppiä treeneihin! Ite ajattelin ottaa tänään vähän siideriä ja semmosen kepeän kesäkekkulin.

Vierailija
91/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, nyt polvi kipuilee toi kipeästi. Mitenköhän käy huomisen? :(

-Laiskamato

92/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi! Hyvä että sulla Laiskis meni se kumminkin. Vastoin mitään parempaa tietoa sanoisin kuitenkin, että tyhjällä mahalla heti aamusta ei kannattane vetää? Syö vaikka banaanin/yhen leivän/jugurtin ennen lähtöä että saa verensokereita ylös.

Ite kävin justiin vetämässä tämän päivän setin ja uskokaa tai älkää! Meni helpommin kuin koskaan ennen!!! En voi ymmärtää...

Vauhtihan se ei taaskaan päätä huimannut, mutta ekaa kertaa elämässäni ohitin jonkun. Nimittäin koiranulkoiluttajan, jonka koira oli jo kyrpiintynyt hommaan. Tuntu silti hyvältä :P

Vedin ekaa seiskaa ja koko ajan pelkäsin, että ennen vitosta tulee se kuolemaolo. Sitten ku sitä ei ruennutkaan kuulumaan, niin olin aika haltioissani! Uskomatonta. Lenkille lähtiessä tuntu niinku olis ollu teloituskomppanian eteen menossa. Seiskojen jälkeen oli kyllä melko voittajafiilis!

Saattoikohan se vaikuttaa niin paljon, että ekaa kertaa oli lenkkeillessä radio päällä ja napit korvissa? Sieltä tuli ihan hyvää musiikkia plus merisää :)

Hyvä suoritus sai mulle aikaan sekaiset fiilikset huomista kohtaan. Toisaalta odotan kauhulla koska ohan se hei nyt sentään koko vartti! Mutta toisaalta... Miksipä se ei menisi...

93/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja ai niin. Tartten uudet byysat. Nämä nykyiset kolitsit on haaroista ratkenneet. Ihmiset saattaa vähä ajatella, että tuo täällä kampettaan näköjään ulkoiluttaa kun on niin hyvä ilmastointi. Pitää vissiin käydä halpakaupasta ostaan uudet kotihousut, joissa juosta.

Vierailija
94/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perkele avutonta porukkaa, kun ei osaa juosta ilman kouluja!

Vierailija
95/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,vieläkö pääsis mukaan ? :) Olen muutamana kesänä tätä ohjelmaa noudattanut ja toissa kesänä pääsin jopa tunnin lenkkeihin,mutta sit se vaan lopahti...nyt aloitin uudestaan ja minulla 6.viikko.Olen vähän oman jaksamisen mukaan tätä vetänyt,1 1/2 viikkoa sitten juoksin 15 min. ja nyt olen sitä samaa aikaa tahkonnut...välillä olen juossut intervallina eli 3 min. pätkiä juoksua/kävelyä vuorotellen.Pyrin saamaan koko lenkille kestoa 30-40 minuuttia.

Ai niin,minä olen Gabriel,jos joku tunnistaisi :)

Vierailija
96/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä mukana. Viimeiset pari viikkoa vaan olen vähän lipsunu, tai juossu ilman kelloa aina "tämän puuryhmän luota tuonne asti" -menetelmällä ja jokatapauksessa joutunu pätkimään juoksua. Eilen kokeilin neliminuuttisia, eka meni jotenkuten, toisella piti jo pitää pieniä huohotustaukoja (ehkä 10 sek.). Tänään meni taas eka viiden minuutin juoksupätkä ihan OK, toisella ihan pikku tauko 3 minuutin jälkeen...

Seitsemän minuuttia tuntuu aika hurjalta, mutta ehkä kokeilen juosta vaikka 4+3 minuuttia ihan lyhyellä tauolla, sitten kävelypätkä ja uusiksi, saas nähdä miten käy. Pystyn kyllä juoksemaan tai oikeastaan lönkyttämään jo paljon pitempään kuin alussa enkä hengästy ollenkaan niin pahasti, tuo tauottelun tarve taitaa tulla lihasväsymyksestä ja uskonpuutteesta eikä enää siitä ettei saa happea.

-Sohvaperuna

Vierailija
97/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota varttituntista en kyllä uskalla yrittää ennenkuin ensi viikolla jos silloinkaan! Mun pitää varmaan pidentää vähän hitaammalla tahdilla noita lenkkejä kuin ohjelmassa nyt on, jos ensi viikon koittais mennä jollain 5-8 minuutin juoksupätkillä ja koko ajan vähän lyhentelee noita taukoja.

- Sohvaperuna

Vierailija
98/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä muista! Alkoi jo mennä vähän yksinpuheluksi...

Valojuovan sanallinen anti on kyllä hauskaa luettavaa :) Hieno homma, että juoksu kulki tänään hyvin!

Gabriel - muistan sut! Mä aloitin joku vuosi sitten samanlaisen ketjun ja sä olit siinä mukana! Silloin taisin olla nimellä Rapakunto jos muistat. Hienoa, että juoksentelu oon jatkunut, vaikkakin välillä taukojakin on ollut. Jännä törmätä näin vuosien jälkeen!

Sohvaperuna, hyvä, että juoksut jatkuu sielläkin! Muistan aiemmilta kerroilta, että aina oli joku joka teki jotain viikkoa muutaman kerran, ennen kuin siirtyi seuraavaan viikkoon. Se vois olla sullekin hyvä vaihtoehto.

-Laiskamato

Vierailija
99/164 |
26.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän suoritus tehty. Johan oli homma. Aamulla ensimmäisenä tyhjällä vatsalla vedin kun kuvittelin sen helpottavan urakkaa. No ei ollu mitenkään kivaa ja tuntui, ettei henki ehtinyt juuri juoksujen välissä tasaantua. Saapa nähdä mitä huomisesta tulee. Huomisen 15 min pitäisi kai kaiketi vastata 2,5km (ainakin niin se ohjelma lupailee lauantain kohdalla), mutta olen ihan varma, etten niin paljoa vielä juokse kun vauhti on niin hidas.

15 min on enemmän kuin cooperin testi, melkoista. Nyt pitäis vaan löytää joku tasainen 15 min pätkä maastosta, ettei tule kamalia ylämäkiä vastaan ja hengenahdistusta. :D

Tsemppiä muille!

-Laiskamato

Vierailija
100/164 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas kokeilemassa. Juoksin 5+2 min ehkä 15-20 sekunnin tauolla ja sitten 4+3 min. Se neliminuuttinen meni vielä ihan ok, mutta sitten tuli pidettyä vähän pitempi tauko, 30sek -1minuutti ja viimeisen kolmiminuuttisen sorruin jo kertaalleen tauottamaan.
Olen tyytyväinen joka tapauksessa, pystyn jo hölkkäämään noin kilometrin putkeen, alussa meni ehkä 300 metriä...

Pururadalla on varmaan raskasta juosta.

- sohvaperuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän