Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaisiko kukaan kanssani Porin juoksukoulun TÄNÄÄN 2.6.

Vierailija
02.06.2014 |

Joskus olen täällä porukan kanssa Porin juoksukoulua vetänyt ja nyt ajattelin ottaa koulun taas uusiksi. Viimeksi taisin suoriutua 7km lenkkeihin asti ihan sohvaperunakunnosta, joten luotto ohjelmaan on kova. Lähtisikö joku mukaan? Vielä ehtisi tänään aloittaa, eka päivän suoritus on hyvin lyhyt!

Kyse siis tästä ohjelmasta:

http://www.pori.fi/material/attachments/hallintokunnat/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Jos innostuneita löytyy, laittakaa tämä ketju suosikkeihin niin löytyy helposti. Keksikää myös itsellenne nimimerkki niin on helpompi seurata mukanaolijoita. Itse lähden kohta suorittamaan ensimmäisen päivän pätkää.

-Laiskamato

Kommentit (164)

Vierailija
121/164 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin kävely eilen oli iisi juttu. :) tänään sitten ohjelman mukaan lepopäivä. Jos venyttelis vähän, vois tehdä hyvää!

Vierailija
122/164 |
04.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen siis Päiväperho :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/164 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:02"]

Tän päivänen ei ollukaan ihan helppo, vaikka siitä suoriuduin kyllä. Pidin n. minuutin tauon juoksujen välissä ja sehän on melkein kuin juoksisi 8 min putkeen kun ei siinä minuutissa vielä ehtinyt hirveästi syke laskea. Tuli kelloa vilkuiltua urakalla ja viimeinen 30 s oli paha, mutta tämäkin nyt takanapäin. Jei! Miten muilla menee?

[/quote]

Hah! Mulla meni just samalla tavalla! Palauduin hämäävän nopeasti siitä ekasta nelosesta, lähdin sille tokalle ja lopussa olin kuolla :D Mutta jäin vain parinkymmenen metrin päähän siitä mistä lahdin nelosille, eli aika tasasen vauhdin taulukolla jaksoin sitte vetää. Viimenen 30 sek oli kyllä kuolemaa... Tuntuupa muuten helpolta se huominen tähän verrattuna!

Ekaa kertaa oli muuten tänään juoksun jälkeen jalat vähän kumina. Istuskelin aikani kotona ja hörpin vettä ja penkiltä noustessa tuntu ekaa kertaa, että ole liikuttanut näitä koipiani.

Odotan jo tuota lauantaita että saa vaan kävellä!

124/164 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:51"]

Täällä menossa neljäs viikko. Justis meni tuo 1,7,2,7 ja kävely yllättävän helposti. Kotimatkalla kävellessä piti vähän hölkätäkin kun suht kevyesti tuntui menevän. Huomisen 15 min juoksu vähän jännittää... 

Ja kävelylenkkipohjalta (satunnaista hölkkäilyä joskus) aloitin. Mukavaa edistystä tapahtunut, mutta vielä on tehtävää. Kylkipistos on joskus ikävä seuralainen. Eikä sen esiintymisessä näytä olevan mitään säännöllisyyttä, vaan lähinnä päivävireestä riippuen.

nimim. Suklaapupu ( uusi ketjussa)

[/quote]

Laitappa raporttia sitten tuosta vartin juoksusta! Oletko ajatellut tuota kylkipistosta, että riippuuko sen esiintyminen siitä kuinka kauan, tai vähän, on edellisestä ruokailusta? Entä nesteen juonti? Tuleeko sitä kuivina päivinä enemmän? Oletko ajatellut?

Itse olen koettanut mennä neutraalilla mahalla ja yritän olla tupakoimatta jonkun aikaa ennen ja jälkeen suorituksen. Joku mulle joskus sanoi, että tupakoitsijan kunto ei nouse jos häkää on keuhkoissa "tuoreena". Tiiä sitte.

Vierailija
125/164 |
20.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot hauska! :D

Minäkin sain setin tehtyä, mutta tänään ei tuntunut niin hyvin kulkevan kuin viimeksi. Mistälie johtui, mutta sainpa silti tehtyä. Minuutin tauon pidin välissä. Toinen vitonen tuntui keuhkoissa, mutta muuten ihan jees. Tästä on hyvä kuitenkin jatkaa.

Hyviä juhannuksia ja kekkuleita! Jos minäkin sitten yhden...

Vierailija
126/164 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriel, saatoin myös olla plösökin :D Tää on nyt kolmas kerta kun tällaista ketjua vedän. Eka kerta taisin olla Rapakunto, toisella kertaa plösö ja nyt sit Laiskamato. Ensimmäisestä ketjusta on ehkä kolme neljä vuotta, toinen ajoittuu johonkin tähän väliin. Mutta joka tapauksessa muistan sut! Taisit silloinkin vedellä vähän omalla ohjelmalla välillä? Mutta säkin tiedät et tää toimii! Itsekin toivon, että intoa riittäisi talven ylikin. Mutta kun säät kurjistuu niin you know...

Sohvaperuna, kyllä aika paljon on päästäkin kiinni. Ainakin tässä 4-5 viikon kohdalla ne juoksuajanpitenemiset on isoja verrattuna aiempaan. Kuntoa kai kaiketi jo jonkin verran on kun ei ohjelma kai muuten sellaisia ehdottelisi, mutta pää onkin sitten eri juttu. Uskooko se oma pää, että osaa, pystyy ja jaksaa?

Ja Valojuova, voi miten ylpeä olen! Aivan mahtavaa! Varmasti hieno fiilis! Uskoa riittää ainakin ensi viikon suorituksiin, eikö? Ja sehän riittää tässä vaiheessa.

Minä sitten. Minäkin olen nyt takaisin aikataulussa! Aamulla kävin heittämässä sen 15 min lenkin! Jee! Ei se nyt ihan heittämällä mennyt, mutta ihan ok kuitenkin. Polvi oli aamulla ok ja varmuuden vuoksi iskin siihen miehen jonkun polvituen ja painelin menemään. Ei oireillut juoksun aikana, eikä nyt ihan heti jälkeenkään, mutta niinhän se oli viimeksikin, että vasta illalla alkoi oireilla. Täytyy toivoa, etteivät kivut palaa hetkeen ja pystyn jatkamaan normaaliin malliin. Olenkin yrittänyt mahdollisimman paljon olla poissa asfaltilta ja hiekkateitä pitkin, mutta kun niitä hiekkateitä ei lähistöllä juuri ole niin menee sellasen pienen ympyrän juoksemiseksi :D Muut varmaan kattoo, että mikä hullu tuo on...

Oulun lähistöltä minäkin alunperin ja sinnepäin suuntailen pian lomille ja senpä vuoksi tämä saattaa olla viimeinen viesti hetkeen. En tiedä onko mahdollisuutta nettiin kuinka hyvin milloinkin. Mutta pitäkää te ketjua pystyssä! Älkää antako hävitä, koska uskokaa pois, tämäkin on yksi motivaattoreista jatkaa! Pyrin kertomaan kuulumisia mahdollisuuksien mukaan. Kovasti tsemppiä kaikille!

-Laiskamato

Vierailija
127/164 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se olet sinä se plösö :D Sinut kyllä sitten muistan :) Niitä aiempia ketjuja ei varmaan löydy,kun tää av uudistettiin joku vuosi sitten ?Muistan,miten se ohjelma ja yhdessä kirjoittaminen tsemppasi aina vaan jatkamaan ja jatkamaan!

Minä ainakin tulen tänne kirjoittelemaan :)

Vierailija
128/164 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 09:32"]

Ai se olet sinä se plösö :D Sinut kyllä sitten muistan :) Niitä aiempia ketjuja ei varmaan löydy,kun tää av uudistettiin joku vuosi sitten ?Muistan,miten se ohjelma ja yhdessä kirjoittaminen tsemppasi aina vaan jatkamaan ja jatkamaan!

Minä ainakin tulen tänne kirjoittelemaan :)

[/quote]

Siis Gabriel oli tämä :D Asun Kuopiosta pohjoiseen alle 100 km.

Vierailija
129/164 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. Kun oli painonpudotuksesta puhe niin päätinpä käydä vaa'alla aamupalan JÄLKEEN huom! Ja painoa on tippunut parisen kiloa eli n. 8 kg tavoitepainoon vielä. Jee! Vaikka se laihtuminen ei siis mikään päätavoite tässä hommassa olekaan. Mut nyt mä meen.

-Laiskamato

Vierailija
130/164 |
24.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tuskaista. Ei ollenkaan yhtä hyvää menoa kuin eilen. Jännittää kyllä kovasti loppuviikon juoksut. Erehdyin minäkin kovaan ylämäkeen toisella vitosen pätkällä ja oli kyllä niin henki pois ettei tosikaan. Ensimmäisen kerran meinasin luovuttaa kesken koko juoksun, mutta toistaiseksi kunnialla läpi. Onneksi huomenna saa huilia.

-Laiskamato

Vierailija
131/164 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin aloitin juoksemisen niin mietin jo heti kättelyssä, että miten tuon kaksminuuttusen saan suoritettua :D  Ikinä en ole ollut mikään juoksijatyyppi, mutta pitkiä kävelylenkkejä olen tykännyt tehdä. Jostain syystä kävelylenkit lamaantu vuoden alussa ja olin siis reilu puolisenvuotta harrastanut vaan hyötyliikuntaa.

Ensimmäiset kaks minuuttiset  juoksin putkeen n.1:30 ja pienen tauon jälkeen juoksin puoliminuuttia ja sama juttu oli takaisin palatessa. Jälkeenpäin ajateltuna olisin ehkä pystynyt juosta vielä 30sek jos vain olisin tsempannut... Kolmannella tai neljännellä juoksukerralla sain putkeen juostua! Jopa ensimmäinen neljäminuuttinen tais tais mennä putkeen ja se oli kyl hieno fiilis! Kaikkia 4min juoksuja en ole saanut putkeen, mutta hyvin pienen tauon jälkeen olen ottanut loput ajasta kiinni. 
Mulla on kännykkä ottamassa aikaa ja pakonomaisesti vilkuilen paljon on aikaa vielä jäljellä ja välillä (joka toinen kerta?) onnistun juostessa pysäyttämään ajan. Eilen otin kännykän käsivarsikoteloon ja en voinut siis edes vilkuilla jatkuvasti aikaa.. yhdessä vaiheessa oli pakko katsoa niin se fiilis kun aika näytti 14sek!

Jokainen uus minuutti tuntuu aina jännittävältä... Eilisen juoksun jälkeen kauhistelin jo perjantain tulevaa 5min juoksua.
5km tuntuu mahdottomalta ajatukselta vielä tässä vaiheessa :D

Muutaman kerran olen ajatellut kun tämän haasteen aloitin, että olipa järkevää aloittaa näin kesällä :D Mutta mikäs tässä lomalaisen, ainakin hiki irtoaa ja kunnolla.
Mulla on kans sellanen kynnys ettei kehtaa muiden nähden puuskuttaa, hapenottokyky ehkä vähän heikko.. toivottavasti ajanmittaan parantuu niin kehtaisi muiden lenkkeilijöiden ohi kirmata.
Tänään kävelty reipas 30min kauppareissu ja huomenna vapaata ja henkinen valmistautuminen tulevaan viisiminuuttiseen!

Voin roikkua täällä hollilla nimimerkillä Perässähiihtäjä ;)

Vierailija
132/164 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskis kuittaa! Edelleen olen paikassa jossa nettiyhteydet heikohkot. lukemaan olen päässyt, mutta kirjoittaminen ei onnistunut kun ei jostain syystä tullut vastauslaatikkoa ollenkaan ja toisinaan yhteys on pätkinyt niin, ettei lukeminenkaan ole onnistunut. mutta juoksut on edenneet minullakin, tosin omalla painollaan. Olen vetänyt sitä 5 km koko ajan n. 3 x viikossa ja juoksumatolla. Tarkempia porin ohjeita en ole seurannut juurikin nettiongelmien takia. Palaan siihen kun palaan kotiin n. Viikon päästä. Aikaa tuohon 5 km on mennyt n. 39 min ja vauhtia ollut 7,6 km/h eli mitenkään kamalan kovaa. Ensimmäinen ongelma tuli tällä viikolla tiistaina kun vedin 2 min intervalleja välillä juosten 8,5 km/h. nilkka kipeytyi niin, etten voinut kunnolla kävellä. Juostessa kaikki oli ok, mutta seuraavana aamuna kipu alkoi. Olen nyt antanut jalan levätä, mutta tarkoitus olisi joko tänään tai huomenna testata mitä nilkka tykkää juoksusta. Hienoa huomata, että taustailijoista ollaan saatu mukaan lisää juoksijoita! Jee! Ja valojuova, mahtavaa, että vielä jaksat sinnikkäästi! Olen niin ylpeä! En tiedä milloin pääsen taas toimoville linjoille, mutta en ole lopettanut, enkä teitä unohtanut, vaikkei nyt hetkeen kitään kuulukaan. 

-laiskamato

Vierailija
133/164 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätä juoksukoulu fb:ssa? Olisi helpompi  löytää ja seurata.

Itse aloitin juoksukoulun eilen, tänään olisi 30 min kävely, pitää odottaa illemmalle, ettei ole niin kuuma.

Vierailija
134/164 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaapupu tässä, pitkästä aikaa :)

nyt hölkkäilen viikoa 7. Tänään siis lepopäivä.

viime viikolla meni 5 km, rankka oli, mutta tosi tyytyväinen että sen sain löntysteltyä. Tällä viikolla 5 km tahtia vaihdellen tuntui helpommalta, mutta tahtini oli kyllä aika tappavan tasainen. Rauhallinen siis.

kunto on kohentunut, 3 km lenkkien hölkkäilen nykyisin suht ok. Hiki tulee ja hengästyttää, mutta tuntuu ihan ok lenkiltä. Ja siis 5 km menee, ehkä kohta jo helpommin. Paino ei Ole pudonnut, mutta reidet kiinteytyneet Jonkin verran. Ehkä vatsakin kiinteytyy, kun hölkkämatka pitenee!

ollaan me kyllä hyviä! Tsemppiä ohjelman jatkumiseen! Omalta osaltani ajattelin, että jos ei kymppiä jaksa, jatkan 5 km lenkeillä jatkossa. Siihen kroppa pystyy, polvia tai muutakaan en halua hajottaa vaan siksi, että kymppi menisi. Yritys kyllä jatkuu vielä!

t. Suklaapupu

135/164 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Kiva lukea pitkästä aikaa teidän kuulumisia ja onnistumisia! Olen kyllä enemmän kuin kade että pystytte juoksemaan sitä viittä kilsaa "ihan tuosta vaan". Ite en ole vielä päässyt sinne asti.

Eli oma homma on sujunut niin, että pidin 9 pv tauon. Viimeksi kävin siis juoksemassa viime viikon pe. Ajattelin että en viiti itseäni kiusata näillä helteillä. Jotenkin tämä jälkimmäinen hellepätkä osu minuun tosi rajusti. Eka meni ok, mutta tämä jälkimmäinen vei mehut (ja yöunet!) ihan tyystin. Ajattelin siis suosista pysytellä pois lenkkipolulta. Aamuihmiseksi minusta ei ole ja kun vuorokauden lämpötila on 25 astetta aamukahdeksasta iltayhteentoista niin...

No, joka tapauksessa kävin äsken juoksemassa 30 min lenkin. Ja olihan kuulkaa mukavaa :) Laitoin ajastimen päälle ja lähdin kiertämään uutta lenkkiä. Ajattelin juosta niin pitkälle kuin ehdin ja kävellä loput. Yllätyin kun juoksin sen lenkin kokonaan, kotiovelta kotiovelle. Mittasin sen sitten ja se on 3,2 km. Aikaa meni tutut 31 min :)

Ekat 10 min meni kuin siivillä. Tuntui että juoksuvauhti oli parantunut. Tokat 10 min alkoi jo tuntua, mutta silti vauhti kantoi. Omasta mielestä. Viimeiset 10 min oli ok ja vain viimene 5 min oli raskas. Olin yllättynyt kun matka oli "vain" se 3 km mikä aina ennenkin. Joka tapauksessa oli kiva juosta! Mulle ainakin tämä viikon tauko teki pelkästään hyvää. Palauduin varmasti kunnolla ja saa nyt lähtä freesinä uuteen juoksuviikkoon. Rakkulatkin ehti parantua tänä aikana.

Joku pariskunta tuli mua juosten vastaan kahdesti. :P Kiersivät siis samaa lenkkiä kuin minä mutta eri suuntaan. Olin kade kun ne juoksi ehkä vähän kovempaa kuin minä ja jutteli samalla =/ Ite en voi semmosta vielä kuvitella. Mutta ehkä joskus?

Ite olen kans miettinyt ohjelman loppumista. Voi olla, että alan itsekin tekemään ohjelmaa uudelleen jostain kutosviikon kohdalta tms. Huomaan että tämä lukujärjestys on mulle tosi motivoiva keino. Tai sitten askartelen oman juoksuohjelman parin kaverin avulla. Semmosen vaikka kuukauden mittaisen, jota voi sitten kierrättää. Saa nähdä.

Huomenna alkais viikko 10 vapaapäivällä, mutta tauon vuoksi voisin huomenna käydä pitemmän kävelylenkin.

Miten te muuten käsitätte tuon viikon 10 tiistain juoksuohjeen "juokse 5 km ja vielä 10 min. Käänny ja juokse rauhallisesti vielä 10 min". Että tekisittekö niin, että juoksisitte suoraan 5 km + 10 min ja sitten 10 min takaisin päin ja kävelisitte 5 km kotiin? Vai niin, että juoksisitte 5 km lenkin ja 10 min vielä ohi kotioven ja sitten 10 min takaisin kotiin?

Päivitelkää kuulumisianne!

Vierailija
136/164 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Valojuova" time="17.08.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:11"]

Olen sisukkaasti vaan jatkanut sateesta huolimatta.

[/quote]

Ite tykkään juosta sateella kun on viileämpää ja happirikas ilma. Jaksaa paremmin. Ja sitten kun kastuu kumminkin hiestä niin vesikään ei haittaa. :)

[/quote]

Ei sade hirveästi muuten haittaa, mutta hiki kirvelee suolaisena silmissä :D. Kun tunnin juoksee niin ärsyttävää, kun housut tarrautuvat jalkoihin. Ja mulla on tietty rillitkin, joita täytyy välillä pyyhkäistä ettei painele auton alle vahingossa. Mutta tuhat kertaa parempi syksyinen sade kuin kevään siitepölyt!

t. Täältä tullaan!

Vierailija
137/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin mutta mulla alkamassa jo 5. viikko :) Hyvä me!

Vierailija
138/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aloittaisin, mutta olen jo menossa 5km kohdalla.

Vierailija
139/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä voisin aloittaa vaikka kyllä laiskottaa :) oon joskus ennenkin ollut sillä mut nyt taas rapakunto..

rapakunto

140/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva sattuma! Minä aloitan tänään. Suunnitelmissa kohta lähteä yrittämään.

Taustaa: 15 kg ylipainoa, tupakoitsija, bussipysäkille käveleminen hengästyttää...

Surullista, mutta aion yrittää! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän