Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaisiko kukaan kanssani Porin juoksukoulun TÄNÄÄN 2.6.

Vierailija
02.06.2014 |

Joskus olen täällä porukan kanssa Porin juoksukoulua vetänyt ja nyt ajattelin ottaa koulun taas uusiksi. Viimeksi taisin suoriutua 7km lenkkeihin asti ihan sohvaperunakunnosta, joten luotto ohjelmaan on kova. Lähtisikö joku mukaan? Vielä ehtisi tänään aloittaa, eka päivän suoritus on hyvin lyhyt!

Kyse siis tästä ohjelmasta:

http://www.pori.fi/material/attachments/hallintokunnat/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Jos innostuneita löytyy, laittakaa tämä ketju suosikkeihin niin löytyy helposti. Keksikää myös itsellenne nimimerkki niin on helpompi seurata mukanaolijoita. Itse lähden kohta suorittamaan ensimmäisen päivän pätkää.

-Laiskamato

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaapupu vielä mukana, tauolla nyt.

ensin vieraita ja reissu, nyt angiina. Muuten olisin vkolla 6. Näiden taukojen ja tautien takia aion hypätä pari vkoa takaisin ja treenata ohjelmasta viikkoa 4 tai 5 kun lääkekuuri ohi. Toivottavasti kunto ei ihan Ole romahtanut.

nyt peitto korviin ja potemaan.

t. Suklaapupu

Vierailija
102/164 |
03.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hykertelen Valojuovan juoksukertomukselle. Ihan kuin kirjaa lukis! Näen sieluni silmin tilanteen. Ja muut ympärilläolijat varmaan luuleekin, että kirjalle naureskelen. Mahtavaa, että juoksu tuntui hyvältä eilen ja perusfiilis edelleen hyvä. 

Minäkin juoksin 20 min eilen hyvällä menolla taas juoksumatolla. Matkaa meni 2,6 km ja kaloreita kului jotain 240 luokkaa. Mutta eipä niillä lukemilla niin väliä. Hengitys kulki ja tuntui hyvältä - juostessa. Juoksun jälkeen oli vähän heikko happi kun taas kiristin loppua kohti tahtia. Ja olinpa hiessä! 

Urheilurintsikoita mulla on kahdet ja aika summassa ostin. Tarpeeksi tiukat pitää olla. Juoksuhousuja mulla ei varsinaisesti ole. Toiset on varmaan jotku joogapantsit ja toiset tattadadaa vanhat äitiyshousut! Tukee vatsaa eikä tipu mahan alle. Että ei todellakaan mitään juoksuhousuja täällä. 

Vähän pelottaa kun pitää taas palata maastoon että se todellinen kunto paljastuu sitten. Juoksumatolla kun on tuntunut niiiiiiiin helpolta. 

Mites muilla menee? Kiinnostaa teidänkin kuulumiset!

-laiskamato

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. viikko! Tämä olisi se 5 km viikko sitten. Sunnuntaina pärähtää! Vieläkö tuntuu yhtä mahdottomalle kuin ohjelman alussa? Jonkin verran uskoa itseen on, mutta pelottaa silti, että niinköhän vain.

Viime viikon 15 min meni ihan ok - juoksumatolla. Tahti oli minulle kova ja juoksin 2,1km siinä ajassa ja lopuksi pyörrytti. Liian kovaa menin. Nyt lähden 18 minuuttiselle ja maastoon.

Tsemppi on kova, mutta viikoksi luvatut helteet, eivät kyllä urakkaa helpota!

-Laiskamato

Vierailija
104/164 |
07.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. viikko! Tämä olisi se 5 km viikko sitten. Sunnuntaina pärähtää! Vieläkö tuntuu yhtä mahdottomalle kuin ohjelman alussa? Jonkin verran uskoa itseen on, mutta pelottaa silti, että niinköhän vain.

Viime viikon 15 min meni ihan ok - juoksumatolla. Tahti oli minulle kova ja juoksin 2,1km siinä ajassa ja lopuksi pyörrytti. Liian kovaa menin. Nyt lähden 18 minuuttiselle ja maastoon.

Tsemppi on kova, mutta viikoksi luvatut helteet, eivät kyllä urakkaa helpota!

-Laiskamato

Vierailija
105/164 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee jee! 5km  kaiketi juostu?! Paikallinen urheilukenttä ei ollutkaan auki vaan munalukoilla suljettu, enkä päässytkään sinne juoksemaan niin, että olisi saanut tarkan matkan. Onneksi lähellä oli kuitenkin pururata (ilman mäkiä!) ja juoksin sitten sitä. Alueen kartan mukaan yksi lenkki oli 1,4km ja juoksin niitä neljä eli kai 5,6km yhteensä. Epäilen kuitenkin, että pururadan mitta ei ihan tarkka ole sillä aikaa ei mennyt kuin 35-40 min mikä tarkoittaisi, että olisin juossut tooosi kovaa (siis minulle kovaa), mitä en kuitenkaan tehnyt. Olo oli kummallisen hyvä koko ajan ja siksikin epäilyttää tuo matka. Menin heti seitsemän jälkeen mikä oli hyvä, sillä viimeisellä kierroksella alkoi jo olla turhan kuuma. Mutta 5km siis kai suoritettu! Jee!!!

-Laiskamato

106/164 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 01:28"]

Olipa kiva kun pongasin teidän keskustelun ja lukea kuinka olette kehittyneet! Tämän myötä alan uskoa myös omiin suorituksiini kun tekin olette siihen pystyneet!

Mä olen viikolla 3 nyt.

[/quote]

Hei hieno homma! Kerro lisää! Miten on mennyt? Ja mikä sulla oli lähtötaso alottaessa? Missä kohtaa tuli ekat sellaset harjoitukset että sinnillä vaan koska kunto on jo loppunut? Entä eka onnistumisen tunne: minä pystyn? :)

Onko mitään kauhukohtia, jotka jännittää etukäteen? Entä uskotko että viikolla 6 menee se 5 km?

Laita vaan fiiliksiä ja tuntemuksia, niitä on mukava tosiaan lukea ja valavat uskoa myös itseen.

107/164 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon huimaan, Perässähiihtäjä! :) Hyvä asenne sulla, ei muuta ku sinnillä vaan ja maksimaalinen riemu joka ikisestä pienestäkin virstanpylväästä!!!

Tänään oli se 5 km, eli mun 3 km, tempoa vaihdellen. Ja ekaa kertaa mulla ei menny harjotus!!! >:(

Oli pilvistä ja vähän tuuleskeli, pitkästä aikaa siis aika viileä keli. Minä että jee, lenkille. Niin eiköhän sen että ovesta työnnyin niin aurinko esiin, tuuli seis ja mittari liki kolmeen kymppiin. Reitillä ei varjon pilkahdusta. Jee jee. Mutta en kyllä saa keliä tästä pelkästään syyttää, vaan vaihtelin sitä tempoa liian lujaa. Vajaa 2 km jaksoin juosta ja "juosta", mutta sitten piti heittää kävelyksi. Kävelin lopun enimmäkseen ja välillä otin semmosia pikku pyrähdyksiä vaan.

Positiivisena puolena mainittakoon, että tästä huolimatta sain saman ajan tai mahdollisesti vähän alle kuin silloin kun kävin ekaa kertaa tuon kolmosen. Tiesin kyllä etukäteen, että tämä ei tule mulla menemään, mulla kun on vaan se yksi tempo. Mutta pakkohan näitä on yrittää. Sunnuntaina sitten 3 km+5 min. Menee!!!

Miten muut? Viekö helle mehut vai onko kovempi raivo vaan päällä?

108/164 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai niin. Onko teillä urheilutissiliivejä ja paljo makso?

Vierailija
109/164 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muilla menee harjoittelun kanssa? Tällä viikolla, kun olen iltaisin oikein yrittänyt katsoa sääkartasta milloin ei sataisi pilviennusteen mukaan ja lähtenyt valmisteluiden jälkeen (lapset kunnossa/hoitaja, puhelimen akku täynnä, juoksuvaatteet päällä) juoksemaan niin eikös muutaman minuutin sisällä tule kunnon sade! Olen sisukkaasti vaan jatkanut sateesta huolimatta. Olen juossut nyt töiden alkamisen jälkeen tällä viikolla vaan kaksi kertaa lenkin eli 1 h ja 45 min. Mutta olen pyöräillyt töihin, joten lasken sen "kävelylenkeiksi".

Kaksi viikkoa enää 10 km juoksutapahtumaan. Vähän jännittää!

t. Täältä Tullaan!

Vierailija
110/164 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Tullaan! Sulla on hyvä meno päällä! Hieno juttu! Perässähiihtäjälläkin hurja vauhti juostessa! Vau!

Itsekin pääsin viimein tänään taas lenkille. Arki kolahti kunnolla käyntiin viime viikolla ja en ehtinyt juoksuja ajattelemaankaan. Tätä vähän pelkäsinkin, että käy, mutta vielä sinnitellään ja 5km taas tänään plakkarissa. Aikaa meni vähän kauemmin kuin aiemmin eli n. 42 min, mutta sainpahan juostua kuitenkin kun viimeksi piti jättää kesken. Luultavasti ainakin kunnes saan taas arjen kulkemaan niin pitäydyn tuossa 5km juoksemisessa ja yritän juosta sen 3 kertaa viikossa. Unohdan nyt ohjelman toistaiseksi, tai no onhan se jo ollut unohdettuna jo jonkin aikaa. Jos nyt yrittäisi saada sen 5km kulkemaan suht kivuttomasti ennen kuin jatkan eteenpäin.

Kiva olisi kuulla myös Valojuovan kuulumisia pitkästä aikaa. Kerrohan kuinka siellä sujuu!

Aavistuksen pisti sapettamaan kun tuttava päivitti facessa juosseensa 10 km käytännössä yhtään harjoittelematta aikaan 1 tunti...joo ja sit itse "treenaa" viikkotolkulla ja "juoksee" puolet matkasta aikaan 42 min...No parempi tietty sekin kuin se alun 2 minuuttia. :/

Hyviä juoksuja vaan kaikille! Ilmat ainakin viilenee ja se pitää taas kuviot vähän uusiksi.

-Laiskamato

Vierailija
111/164 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihailla teidän menoa! Hieno juttu, että juoksut jatkuu itsekullakin! Täällä menee vähän heikommin ikävän sään ja kipuilen polven kera...argh! Mistä saisin lisäintoa touhuun? Jotenkin tuntuu niin tympeältä ajatukselta lähteä juoksemaan, vaikka jälkikäteen olo onkin hyvä. No en tiedä kommentoinko enää tänne, mutta kiitos seurastanne tänä kesänä. On ollut ilo seurata kehitystänne ja kiva tunne, että ollaan saatu toisemme juoksemaan oikeasti näin virtuaalimaailman kautta. Isot tsempit kasvavien matkojenne kanssa! Ehkä käyn välillä kurkkimassa jos tänne joku vielä jotain kirjoittelee. Valojuovasta olisi kiva kuulla, sinun kanssahan me tämä matka alkuun saatiin.

-Laiskamato

Vierailija
112/164 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten Helsinki Midnight run. Hyvin meni ja alitin 70(-90) minuutin tavoitteeni 10 km:llä 7 minuutilla eli aikani oli 1:03 :D. Oli kyllä kiva tapahtuma ja suosittelen. Ehkä olisi kannattanut hiukan tarkemmin arvioida oma vauhti, koska nyt energiaa meni paljon ihmisten ohitteluun. Kiristin vauhtia koko ajan ja viimeisen kilometrin juoksin jonkun ohittelevan miehen peesissä ja se meni erityisen hyvin.

Kiitos kaikille tästä ryhmästä! Sohvan pohjalta nousi nainen ja tuntee itsensä oikein urheilijaksi. Ostin Stadiumista oikein juoksutrikoot ja kehtasin käyttää niitä. Kertokaahan kuulumisianne.

t. Täältä Tullaan!

113/164 |
29.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaampa vähän kuulumisia. NIMITTÄIN!!! JUOKSIN MAANANTAINA 8,8 KM!!!

Olin pyörtyä onnesta! Lähin juokseen ja oli ollut taas muutama päivä taukoa syystä X, josta kohta lisää. Oli semmonen olo, että vois kulkee ja lähin vaan juokseen. Juoksin sitten niin pitkään ku hyvältä tuntu. Kotia päästyä mittasin matkan ja se oli n. 8,8 km :D Siis wtf?

Tuota ennen olin juossut muutaman kerran vitosen ja kerran kutosen. Olen saanut itestä irti sen verran, että olen juossut ja kävellyt viikossa yhteensä 15-17 km, josta kolmanneksen tai alle kävellen. Olipahan kuulkaa pitkästä aikaa taas polvet kipeät tuon juoksun jälkeen, niinku alku aikoin konsanaan. Mutta nyt ke illalla ei ole enää tuntemuksia. En tiedä menenkö huomenna lenkille, kun on illalla pahasti luento, mutta loppuviikko pitää sitten taas vetää jtn.

Syy X. Ostin Intersportin alesta itelle juoksulenkkarit. Niket. Ovh 93,50, alessa 50,-. Niin eiköhän perkele hierrä ne! >:| Monta päivää menny aina rakkoja parannellessa. Toinen jalka vaatii kaks sukkaa ja toinen ainakin yhden paksun. Tuolla pitkällä lenkillä oli molemmissa 2 sukkaa ja se oli toiselle jalalle liikaa. Piti kolmessa kilsassa löysyttää nauhoja ku lähti tunto toisen jalan kahesta varpaasta plus kantapäästä. Nauhojen löysytys autto varpaisiin, mutta kantapää oli aika turra koko matkan. Mutta järkeilin, että ei tuntoa on myös yhtä kuin ei kipua ja vejin vaan menemään. Pitää ens kerralla laittaa toiseen jalkaan kaks sukkaa ja toiseen vaan yks paksu. Ihan hyvät ne muuten on jalassa, kuhan eivät kantapäitä hiertäis. Yritän kuitenki totuttaa koipiani niihin ku tuo 50,- aika suolanen hinta...

Enivei, aika hyvin menee kenkävastuksesta huolimatta :) Miten muilla? Joko on vitskat ja kympit paukkunu? Kelien puolesta vielä voi vähän aikaa jatkaa ennen hiihtokelejä. Ajattelin hommata suksetki tälle talvea. Viimeksi oon hiihtäny vuonna 2001. :D

Vierailija
114/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni aloittaisin, viime vuoden keväänä jäi kesken. Sain polveni niin kipeäksi, että alkoi levossakin särkeä. Pitäisi ensin kaiketi pudotella kymmenisen kiloa pois ennen kuin uskaltaa uudelleen yrittää. Mä niin haluaisin lenkkeillä...

Vierailija
115/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aloitin tänään, kävin jo iltapäivällä tekemässä ensimmäisen setin! Vaikka juoksua on vaan se 4 min, niin otti pohkeisiin! Tsemppiä meille!

Päiväperho

Vierailija
116/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitan huomenna mukananne!

t. Minni

Vierailija
117/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin menossa jo neljäs viikko, mutta tsempataan toisiamme! :)

Liina

Vierailija
118/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei upeeta kun alatte tähän! Mä aloitin muistaakseni viime syksynä niin, että jaksoin juosta putkeen noin vartin. Talvella oli taukoa, mutta vajaa kolme kuukautta sitten aloitin taas, jolloin jaksoin putkeen noin puoli tuntia. Juostessa kehitys on huimaa, ja lauantaina juoksen puolimaratonin! Tsemppiä :)

Vierailija
119/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Jee kivaa täällä on siis muitakin ja seuraa urakalle! Ap eli Laiskamato siis tässä. Ensimmäinen päivä takana ja ihan ok meni, oli helpompaa kuin muistelin viimeksi urakkaa aloittaessani. Mutta kunto ei siis todellakaan ole kohdallaan. Vähänkin kun kiristää tahtia vaikka bussille juostessa niin jo hengästyttää. Ylipainoakin on. No mutta jostakin on aloitettava! Tsemppiä meille! Huomenna sitten kävelylenkki.

-Laiskamato

Vierailija
120/164 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on siis koossa nyt tänään aloittaneita:

Laiskamato

Rapakunto

Valojuova

Minni

Päiväperho

ja Liina muutaman viikon edellä.

Mites Rapakunnon kävi ensimmäisellä lenkillä? Kuinka sujui? Tsemppiä Minnille huomiseen aloitukseen!

-Laiskamato

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme