Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisten metatyötä ei arvosteta?

Vierailija
29.12.2020 |

Aina vain puhutaan kotitöistä, mutta ne eivät ole vain niitä fyysisiä kotitöitä kuten pyykin peseminen tai imurointi.

Metatyö on osaltaan paljon raskaampaa kuin itse fyysinen toteuttaminen.

Itse olen tänään mm. listannut, että mitä ruokatarvikkeita tarvitaan kaupasta, koska lapsen talvitakki käy liian pieneksi ja pitää ostaa uusi (tänä talvena jo?), kuinka paljon pesuainetta on kodinhoitohuoneessa ja kuinka monta koneellista sillä voi vielä pestä, kuinka paljon vauvanruokaa on hamstrattuna, koska pitää taas tehdä polttopuita, jos 15 klapia menee illassa, mikä lahja miehen siskon pojalle 12v. synttärilahjaksi tammikuussa, onko tarpeeksi siteitä, jos menkat alkavat liian aikaisin, koska vaihdetaan verhot ja mitkä, sopiiko verhojen vaihto pesurytmiin jne jne jne.

Kommentit (499)

Vierailija
21/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman maanisempi nainen meillä siinä... 

Vierailija
22/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumeissa oli hyvä ohje tähän kun muumimammaa alkoi perheen arvostuksen puute ja asioista kiukuttelu nyppimään. Eikun neljäksi yöksi kotoa pois ja Nuuskamuikkunen ( nuorempi mies mukaan). 

Tämä 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin arvostan vaimoani. Totuus on, että poikamiesaikoina kotini oli aikamoinen rotankolo.

Moi vaimo.

Vierailija
24/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstallahan pyörii näitä ahkeria metatyöläisiä joka päivä kyselemässä ja aprikoimassa milloin mitäkin totaalisen jonninjoutavaa asiaa. Samaan aikaan vuorenvarmasti osalla mies on tekemässä oikeaa tuottavaa ansiotyötä.

Eli ajattelet, että kun itse olet työtön ja käytät kaiken aikasi palstailuun, niin kaikkien muidenkin palstailijoiden on oltava työttömiä ja jatkuvasti palstalla?

Vierailija
25/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen käyttää aikaa joutavaan pohdiskeluun ja spekulointiin = metatyö

Kokeilepa itse olla vanhempi lapsiperheessä, hoitaa työsi, sosiaalinen elämä, harrastukset sekä asumiseen ja kulkemiseen liittyvät jutut. Huomaat, että suunnitella pitää. No, en minä sitä yksin joudu tekemään, mutta kyllä se vaatii aikaa ja vaivannäköä. 

Vai oliko niin, että olit täällä vain heittelemässä vihaisia yhden lauseen viestejä, et keskustelemassa?

Yritätkö tässä vihjata, että minä en tiedä normaalista perhe-elämästä yhtään mitään? Olen kahden lapsen isä ja hoidan nuo kaikki mainitsemasi asiat. Miksi täällä aina kuvitellaan, että naisten perseilyä kritisoivien täytyy olla jotain syrjäytyneitä ja yksinäisiä peräkammarin poikia?

Vierailija
26/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa itse olla vanhempi lapsiperheessä, hoitaa työsi, sosiaalinen elämä, harrastukset sekä asumiseen ja kulkemiseen liittyvät jutut. Huomaat, että suunnitella pitää. No, en minä sitä yksin joudu tekemään, mutta kyllä se vaatii aikaa ja vaivannäköä. 

Vai oliko niin, että olit täällä vain heittelemässä vihaisia yhden lauseen viestejä, et keskustelemassa?

Yritätkö tässä vihjata, että minä en tiedä normaalista perhe-elämästä yhtään mitään? Olen kahden lapsen isä ja hoidan nuo kaikki mainitsemasi asiat. Miksi täällä aina kuvitellaan, että naisten perseilyä kritisoivien täytyy olla jotain syrjäytyneitä ja yksinäisiä peräkammarin poikia?

Oletan, ja oletan edelleen, kun kirjoitat noin.

Vierailija
27/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kirjoittamat asiat ei ole metatyötä!

Vierailija
28/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulin provo. Vain tuikkukupit puuttuu.

Vierailija
29/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa provolta, mutta metätyölle ei annet arvoa koska useimmiten se on turhaa työtä.

Minä lukisin metatyöhön erilaiset pikkuaskareet, kuten vessapaperirullan vaihtaminen, jääkaapin siistiminen, saippuapullojen täyttäminen ym. Ne eivät ole turhia hommia, mutta ainakin meillä jäävät useimmiten minulle.

Vierailija
30/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset tykkäävät nostaa itsensä jalustalle ja edes jonkun muun yläpuolelle vaikka väkisin. Jos mitään todellisia meriittejä ei ole niin ainoa keino on tehdä se vaientamalla ja vähättelemällä heihin itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ja väheksymällä..

Vierailija
31/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metatyön pystyy hoitamaan leikiten alkeellisimmalla perhekalenteriaplikaatiolla, niin joo, ei ole todellakaan mikään stressin tai arvostuksen aihe.

Kun tarvike tai ruoka-aine on loppu niin naputtelee sen saman tien ostoslistalle. Sitten se kumpi sattuu kauppaan ostaa listan tyhjäksi. Sama lasten vaatteiden kanssa.

Tärkeät päivät menoineen saa jaettuun kalenteriin ja sieltä ne näkee koko perhe.

Vierailija
32/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset tykkäävät nostaa itsensä jalustalle ja edes jonkun muun yläpuolelle vaikka väkisin. Jos mitään todellisia meriittejä ei ole niin ainoa keino on tehdä se vaientamalla ja vähättelemällä heihin itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ja väheksymällä..

Jos kommentoit mun viestiäni, niin mikähän siinä oli itseni nostamista jalustalle? Mä sanoin, että noissa asioissa on kyllä paljon mietittävää, mutta onneksi ei tarvitse tehdä sitä yksin. Sekö se jalusta oli?

Vierailija
33/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sä höystät. Tää provohan saattaa ottaa jopa tulta alleen. 🔥

Vierailija
34/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa naisista kieltää miehiä tekemästä metatyötä eli se siitä sitten.  Miehen suunnitelmia ei arvosteta yhtään perheen sisällä.

Vierailija
35/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen oon tehnyt kaikki ne työt itse, joista naiset täällä valittaa ja halee sädekehää. Ei ole oikeasti iso homma. Koti ja lapsi siistissä kunnossa. M40

Vierailija
36/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten metatyö on tabu. Luin, että jos siitä maksettaisiin palkkaa, millään maalla ei olisi siihen varaa. 

Metatyötä ovat esim. ikääntyvän perheenjäsenen asioista huolehtiminen ja sellaiset asiat, jotka yleensä jäävät naisen hoidettaviksi. 

Vierailija
37/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suurin osa naisista kieltää miehiä tekemästä metatyötä eli se siitä sitten.  Miehen suunnitelmia ei arvosteta yhtään perheen sisällä.

Tästähän oli jotain tutkimustakin, että naiset väheksyvät miehen panosta ja keräävät nämä metatyöt itselleen koska "ei se mies kuitenkaan osaa".

Vierailija
38/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi tehdä helposti tai vaikeasti. Jos roskapussin vieminen ulkoroskikseen aiheuttaa kahden viikon mietinnän ja suunnittelun, niin kannattaa hankkia apua.

Vierailija
39/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet perheesi halunnut.

Vierailija
40/499 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin arvostan vaimoani. Totuus on, että poikamiesaikoina kotini oli aikamoinen rotankolo.

Moi vaimo.

Siinä taas yksi omaa pahaa oloaan purkava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä