***ENSIKOIDEN ELOKUU***
Jos kokkeilisin olla aktiivinen ja ainakin näin alottaa tämän pinon =)
Lisa&Veeti 81vrk =)
Kommentit (164)
NapNap: Meillä Eetu on menny konttausasentoon varmaan pari viikkoa ja siinä se sit heiluu edestakas, hauskan näköistä :) Sit vaan siitä laskeutuu alas ja lähtee vauhdilla ryömiin pitkin kämppää :) Itse on ole aikonaan kontannu vaan noussu suoraan käveleen et saa sit nähdä päättääkö Eetu tehdä lopulta saman... Kaukosäätimet ovat hyvä houkutin jos haluaa vauvaan liikettä ;)Mikähän niissä on ku niin kiinnostaa...
Pulloasiassa en osaa auttaa!Meillä ei oo pullosta Eetu syöny muuta ku silloin alussa kerran mut meillä kävi kans niin et Eetu syönnin jälkeen pulautti kaikki ulos joten en ole sit muuten syöttäny muuta ku tissiä ja niin mennään edelleen. Nokkamukista on kyl nyt alkanu vettä maisteleen!
Nyt on mentävä antaan Eetulle ruokaa! Hyvät viikonloput kaikille!!!
Kiva, kun oli paljon kuulumisia!
Kiitos Marikalle vinkeistä. Meillä onkin (lahjaksi saatu) sellaiset uimahousut. Olin vähän pelännyt, että onko ne sittenkään hyvät, kun olen toisaalta kuullut joidenkin väittävän painijamallista pukua paremmaksi. No, ehkäpä kuitenkin sitten kokeillaan niitä housuja alkuun. En tiedä siitä istuimesta vielä, kun varsinainen info on vasta parin viikon päästä. Siellä varmaan selviää tarkemmin, mitä kaikkea pitää itte ottaa mukaan. Mutta pidänpä mielessä sen muovisuojan! Matias on kyllä aina ihan onnesta soikeana, kun pääsee kylpemään, joten voisin kuvitella viihtyvän myös vauvauinnissa. Nykyään tuo amme tuntuu jo käyvän pieneksi meidän vesipedolle, kun niin kovasti pärskii ja äheltää.
Meillä ollaan yhä pelkällä rintamaidolla, mutta jotta joskus pääsisin itsekin johonkin, olen pumpannut pakkaseen varamaitoja. Jossain välissä oli pitkä tauko, ettei Matias ollut saanut tuttipullosta yhtään mitään, jolloin täytyi vähän opettaa poikaa. Onneksi oltiin ruvettu kokeilemaan asiaa ennen kuin jätettiin lapsenvahdille. Meillä Matias alkuun ihmetteli tuttiosaa, joka oli silikoninen. Se oli ilmeisesti kummallisen kova ja epämiellyttävä. Kyseessä on Aventin tuttiosa 2 reiällä. Siitä ei todellakaan holskaa maitoa, sillä näyttää joutuvan tekemään töitä, että sieltä yhtään mitään tulisi... Minä kun olen ollut sellainen suihkutissi, että poika on melkein joka päivä ollut tikahtua suihkuavaan maitoon. Nyt on ostettu kokeeksi sellainen luonnonkuminen tuttiosa Ainun kertakäyttöpulloon (johon siis käytetään kertakäyttöpusseihin pakattuja maitoja). Sitä ei ole vielä kokeiltu, mutta luulen Matiaksen pitävän luonnonkumisesta tuttiosasta enemmän. Ei ole suostunut syömään silikonisia tutteja milloinkaan, mutta luonnonkumisia lutkuttaa onnellisena. Harjoittelu teki kuitenkin tulosta, nyt on osannut syödä myös tuttipullosta (siis siitä silikonisestakin) ja äiti on päässyt välillä tuulettumaan.
Äh, perin sekavan kuuloista tekstiä, mutta M kaipailee jo hoitoa, joten vähän kiireellä yritin sepustaa. ;) Tuttua varmasti kaikille meille.
Kissankello ja Matias liki 4,5 kk
Onnea kovasti Queirolle ja miehelle pienestä pojasta ja QueenBzzlle ja miehelle pienestä neidistä!!!!Vauvan tuoksuista arkea teille!!!
Meidän mies on jo 6 vko:a tänään.Ensiviikolla on lääkärineuvola.Täysimetyksellä mennään,mistä olen todella onnellinen,koska imetyksen kanssa olemme töitä tehneet nämä viikot!!Nytkin vielä joudun korjailemaan pojan imuotetta.Maito tuntuu riittävän,koska poika on tyytyväinen ja kasvaa tosi hyvin.Ajottaista pientä itjuisuutta on ollut.Annoin Cuplatonea,mutta jätin sen parin viikon sisällä pois.Hyvin on pärjätty ilmankin.Poika paukuttelee ilman lääkettäkin,eikä mielestäni paukuttele tee nyt yhtä kipeetä niin kuin lääkkeen kanssa.
Minäkin annoin alussa monta viikkoa omaa lypsyä pullosta illalla viimeiseksi.Meillä on ollut Aventin yksireikäinen suora tuttiosa.Kun poika on ollut tosi nälkäinen ja ahmien imi,niin samanlaista kakomista meilläkin oli.Kun imee rauhallisemmin,niin menee paremmin.Yhtä hyvin tuntuu menevän tavallisella anatomisella tutilla.Mutta pullosyötössä on hyvä pitää kohoasennossa!!Ja röyhtäisytauot voi olla paikoillaan.
Enää en pullosta anna,koska poika on nyt vanhempi ja jaksaa imeä tarvitsemansa rinnasta.Pienenä tuntui iltaisin,että voimat loppui ja väsy vei voiton,vaikka nälkä olisi vielä ollut.
Nyt pyykin viikkaukseen,koska poika päikkäreillä...
Hauskaa viikonloppua Enskoille!!!!
Nopeasti käyn taas kuulumiset laittamassa. Mies tulee ihan kohta kotiin. Onkin jo kauhee ikävä, kun ei olla moneen päivään nähty.
Saatiin tänään lainapäätös. Me siis voidaan ostaa meidän unelmien asunto. Jippii!!! Siellä on Joonalle oma huone ja paljon tilaa verrattuna nykyiseen. Päiväkoti on 300 metrin päässä.
Kukaan ei oo osannut laittaa ehdotuksia siitä pk seutulaisten tapaamisajankohdasta. Mä voin tossa vilkasta kalenteria ja tulla sitten ehdottamaan jotain päivää, jos ei kukaan muu kerkiä.
Nyt miestä vastaan.
iloinen pesukarhu ja Joona kohta 4kk
Tällä kertaa kysyisin, että miltä teistä tuntuu, kun maito nousee rintoihin? Mulla rinnat alkaa välillä ihan kihelmöidä, mutta en tiedä johtuuko se siitä, että nänninpäät on vielä hieman arkana siitä alun jyystämisestä.
Voi voi, tänään poika on kiukutellut... Nyt onneksi nukkuu rauhassa vaunuissa. Toivottavasti saisin nukkua yöllä edes vähän.
Kiva kun tällekin puolelle on tullut vilkas Enskapino!
-Q-
Tervetuloa uusille!! kiva että Queen ja Quiero löysi näin pian tiensä tänne=) Tuli oikeastaan pieni ilon itku kun luin Q:n vauvauutisen, yllättävää oli mutta ihanaa!!! Onnea teille vielä kerran ja onnellista vauva-arkea!!!
Jennille paljon voimia, olipa todella aivan uskomaton tapaus tuo lääkäri! Niinkuin joku jo sanoi, kannattaa ottaa tuo olotila puheeksi neuvolassa vielä, meillä on käynyt ja käy edelleen perhetyöntekijä kotikäynneillä juttelemassa mun kanssa. Otin vaan terkan kanssa oman olotilan puheeksi kun käytin Allua toista kuukautta sitten neuvolassa ja kotikäynti varattiin jo seuraavalle päivälle. Nyt on tulossa myös psykiatrinen sairaanhoitaja mukaan, vaikkei mulla sinänsä mitään hätää nyt ole, mutta oli tuo ptt sitä mieltä että mun lapsuus on ollut niin traaginen että mun pitäisi siitä puhua ja se käsitellä ammatti-ihmisen kanssa. Hassua, mun vanhemmat on tehneet vaikka mitä ja tosiaan, lapsuus oli yhtä päättymättömältä tuntuvaa painajaista, mutta kun sitä ei ole kukaan koskaan näyttänyt mitenkään pahana pitävän niin en oo osannut itsekään ajatella sitä niin. Ja kuitenkin se on ollut jotain sellaista mitä en pahimmalle vihamiehellenikään toivoisi.
Noh, menipä omien juttujen vatvomiseksi...toivottavasti kuitenkin saat Jenni pian apua oloosi!!! Ja mehän ollaan täällä myös kuuntelemassa=)
Mun ei oikeastaan pitänyt edes kirjoitella mitään, on taas niin kumma olo ja sen huomaa=( Ei mitään oikeaa asiaa taaskaan...
Täytynee palailla jälleen paremmalla ajalla.
-Ankka & Alisa 4½kk-
Mies rupes kattoon rallia. Pah! Kattokoot sit yksinään.
Piti vielä kommentoida tota Jennin lääkäriä. Olipas ammattitaidoton tyyppi. Eihän tollasia epäempaattisia ihmisiä sais neuvolan lääkäriksi päästää eikä mihinkään muuallekkaan. Niin kuin muutkin ovat neuvoneet, kannattaa omalle neuvolantädille puhua tai ainakin hakea jostain sitä apua. Ja kyllä me täällä kuunnellaan. Varmasti on apua, kun johonkin purkautuu. Voimia vielä!
Quiero: Mulla maidon nousu tuntuu just tollaselta kihelmöinniltä. Pääasiassa se tuntuu jotenkin aika lähellä kainaloita.
Joo... eipä mulla muuta tällä erää.
pesukarhu ja Joona
Ihan päin peetä menee yöt nyt. Viime yönä Akseli nukkui JOPA kahden ja puolen tunnin pätkiä. Tänään edessä vellikokeilu. Ite alan olla niin väsynyt, että itkettää vaan kun väsyttää niin paljon. Nyt Aksu vielä päivälläkin pitää ihme tappelua nukahtamista vastaan. Tuntuu, että koko ajan saa olla nukuttamassa ja hyssyttämässä kun tuo ei nuku kun niitä puolen tunnin päikkäreitä. =/ Niin ja viime yönäkin jo joutui hyssyttämään kun ei meinannut nukahtaa syömisen jälkeen... kitisi vaan.
Taas vierähti monta päivää, enkä kerenny kirjottaan mitään :/ Tai no enpä juuri päässyt koneellekkaan, kun miehen velipoika oli käymässä ja istuivat molemmat niin ahkerasti koneella pelaamassa!
Nyt Veeti nukahti eka päikkäreille ja mies nukkuu vielä ennen iltavuoroon menoa. Äidillä hetki aikaa koneella ja sitten mieltä lepuuttavan puuhan pariin, eli mulla keinutuoliprojekti kesken. Pitää poistaa vanha maali ja hioa ja maalata uudestaan :)
Me enskat olemme lisääntyneet =) Tervetuloa nyyttien omistajat =) Onnea kaikille tasapuolisesti!
Jenni, samaa mieltä täälläkin kaikkien jo kommenttien kanssa! Ammattitaidotonta käytöstä lääkäriltä! Ei muuta, kun asia uudestaan neuvolassa puheeksi pikinmiten! Voimia!
Quiero, kihelmöintinä täälläkin maidon nousu tuntuu. Vieläkin. Koko rintaa kivistää aina aika-ajoin. Aluksi se oli jotenki outoa, mutta kaikkeen tottuu ;)
Pesukarhu, Onnea positiivisesta lainapäätöksestä =) Me täällä hieman mietitään vielä eri ratkasuja...
Meillä kans alussa sillon tällön syöteltiin pumpattua maitoa pullosta, mut nyt kun oli pitkä tauko siinä, ei Veeti enää meinannu osata pullosta syödä. Ei muuta ku joka päivä vain harjotuksia ja lähti taas toimimaan. Hyvä se on osata siitäkin syödä, että äippä pääsee välillä tuulettuun :)
Keskiviikkona olinkin tuulettumassa! Kavereiden kanssa On The Rocks`issa katsomassa stand up komiikkaa ja sit vantaalla karaokessa :) Kivaa oli! Eikä onneksi tullut edes kankkusta, vaan aamulla nousin normaalisti pojan kans ylös. Hieman väsyny olo oli, mut olipa kiva köllötellä pojan kans lattialla koko päivä.
Vauvauintia mekin harkittiin niin kauan, kunnes kuulin hinnat! Minusta törkeän kallista, joten odotan vielä muutaman kuukauden ja mennään sit Veetin kans ihan itekseen totutteleen uimahalliin.
Veeti maistoi ekaa kertaa eilen persikkasosetta. Olipa ilme taas kuvan arvoinen, mutta muuten söi lusikasta aivan kuten olis aina syöny :) Tänään taas muutama lusikallinen ja siitä se sit lähtee :) Tietysti imetän pääsääntöisesti, mutta jos iltaisin antais ennen nukkumaan menoa lisänä...
Napero kyseli kuumeilusta... Meillä kyllä kuumetta olis kakkoseen, mutta toisaalta tuntuu, että voisin vain hemmotella tämän pikkusen piloille ;) No, ei olla estettykkään mitenkään, eli tulee, jos luoja niin suo :)
Mitäpä vielä... Tapaamisen päivämäärä puuttuu edelleen... ;)
Palaillaan taas :)
Lisa & V 3kk 1vko
Miehen isyyslomaviikko on jo ohi ja onpa tosiaan miestä näkynyt joo, niin varmaan... Tätä seon rakentaminen. EI aina niin kivaa, vaikkakin mekin Elsan kans tontilla ollaan usein... Mut kai se joskus valmistuukin ehkä. Mut laittoi mies tänään ruuan ja nyt nukutti Elsan päikäreille.
Mä oikeastaan odotan jo syksyä kunnolla... alkaa muskari ja perhekerho ja vauvauinti oikein kunnolla, niin on jotain tekemistä päivisin.
Tänään meinasi mennä hermo: olin ostanu uuden uikkarin Elsalle, sellaisen, jossa on vaippa sisällä. No kaupassa oikein kyselin kokoa, et onko yleensä pieniä jne, vai minkäkokoisen ostaisin, kun neiti on noin 7,5kg ja silleen. No koot oli siis 8-10kg ja 10-11,5kg (sivumennen sanoen muka 12kk ja 18kk) Ja otin sit sen ienemmän. PÖLLÖ MINÄ... Se oli melkein pieni. harmitti vietävästi, kun ei se ollut edes ilmainen... Joten jos joku haluaa vaihtaa ihan uuden IPlay uikkarin kokoa m kokoon L, niin olen valmis. Se on siis pinkki väriltään ja sisällä uimavaippa, tai sellainen muovitettu froteevaippa. Elsalle tuli siitä mahaan rantu, kun kiristi niin.. Onko joku pienenpi aloittelemassa vauvauintia? =)
No mut sellaista meille... terkkuja
Moikka!
Meille tosiaan syntyi poika 7.8. ja hiljalleen voisi tulla mukaan höpinöihin tällä puolella.. jos vaan ehtisi. Täällä onkin kätevästi koko kuukausi samassa pinossa :)
Intensiivikurssia äitiyteen käydään siis nyt myös meillä ja onhan tämä aika erilaista kuin elämä ennen. Poika on ihan hillitön himoimuttelija ja aina ei oikein olla samalla aaltopituudella siinä, missä kohtaa se tissi on ja miten sitä imetäänkään, tai että sitä tosiaan ylipäänsä kuuluu imeä eikä vain lupsutella miten sattuu :-/ joten mamman hermo meinaa välillä mennä. Johtuu osaksi siitä, että sai jo sairaalassa pullosta lisämaitoa ja kotonakin jouduttu aluksi varsinkin turvautumaan Tutteliin, koska maitoa ei ensimmäisinä päivinä tullut ja rinnatkin meni rikki. Onneksi pikkumies on hyväuninen ja vetelee sitten aina maitoa saatuaan pitkiä unia. Öisinkin voidaan nukkua jopa 5 tuntia putkeen.
Palailen vaihtelemaan kuulumisia lähipäivinä, mukava jatkaa vauveleiden ihmettelyä vielä näin ensikkoporukoissa :) Ihmettelemistä kun riittää ja vinkkejä kaikenlaisesta kaivataan.
Mii- ja poika kohta 2 vkoa
Mulla on tuntunut tisseissä " surinaa" :) Oiskohan se jotenkin yhteydessä siihen maidon nousemiseen?
Onnea minunkin puolesta kaikille vauva-nyytin jo lunastaneille!
Älä Mii hermoile imetyksen suhteen äläkä ole pahoillasi,että olet pullosta lisäksi syöttänyt!Meidän poika on nyt 6 viikkoa ja edelleen korjailen pojan imuotetta!!Munkin maito nousi vasta 6 päivä paremmin ja kunnolla vasta 3 viikon päästä.Lisämaitoa annoin alussa 1-2 kertaa päivässä,jos vauva ei kunnolla imenyt.Hänellä oli tosi paha otevirhe:kieli kitalaessa,kun suu aukesi hamuiluun.Me teimme todella töitä,että saimme kielen alas ja sitten vasta rinta suuhun.Ja kyllä hän nälkäisenä rinnalla touhusi ja sätki niin paljon,että vielä vaikeampaa oli auttaa imun löytymisessä!Lopulta tuli raivo ja äidiltä itku ja kauhee syyttäminen omaa äitinä olemista vastaan!
Poika on ollut täysimetyksellä jo viikkoja,mutta vieläkin houkuttelen suuta aukeamaan kunnon hamuiluun.Aina se ei vaan onnistu.En saa silloin otetta tarpeeksi syväksi ja se tuntuu rinnanpäässä imetyksen loppupuolella!No maito kuitenkin virtaa suuhun hyvin ja poika kasvaa vauhdilla ja on tyytyväinen.Eli odottelen rauhassa pojan kasvavan ja sen myötä imuotekin paranee!Eli rauhallisin mielin vaan imetystä ja harjoittelua!!!
Nyt on taas mentävä,mutta hyvää alkavaa viikkoa kaikille Enskoille!!!
Samaa mieltä kuin PauliNea, eli älä turhaan huoli, vaikka antaisitkin välillä korviketta. Tärkeintä on, että vauvasi voi hyvin ja kasvaa! Kyllä se imetys tästä varmaan alkaa sujua, uskon ainakin itse niin. Aika haasteellista hommaa se on, mutta nyt meillä on jo pari päivää mennyt tosi mukavasti. Itse olen oppinut olemaan rentona imetyksen ajan, ja poika on oppinut imemään kunnolla.
En tiedä, mitä mieltä tästä kokeneemmat äipät on, mutta voisitkohan kokeilla rintakumia näin aluksi, jos poika ei saa kunnon imuotetta ja saa aina rinnalla raivarit? Mä imetin rintakumin kanssa ehkä 4-5 päivää aina silloin tällöin, jotta sain rikkoutuneet rinnanpäät paranemaan. Nyt ne onkin taas ihan ok tuntuiset ja en käytä enää rintakumia. Parempi, että q oppii syömään oikealla imuotteella eikä " laiskistu" , kun kumin kanssa ruokaa saakin niin helposti. Mutta aluksi tota vois siis ehkä kokeilla ihan sun rintojen ja hermojen säästämiseksi.
Mites Queenin eppari? Joko helpottaa? Mulla haava koki ihmeparantumisen eilen! Yhtäkkiä lakkas kiristämästä ja särkemästä, vaan pitemmät kävelyretket saa haavan vielä kihelmöimään. Mutta pystyn siis onneksi jo taas istumaan vaivatta. Oliskohan ne tikit/ompeleet nyt sitten alkanut sulaa ja enin turvotus hävinnyt... Tiedä häntä, mutta tyytyväinen olen, kun ei tartte ähistä ja puhista istuma-asennossa. Mulla on jälkivuotokin niin vähäistä, että voin nukkua ilman sidettä ja alushousuja, kun olen vain suojannut hieman sänkyä muovilla. Ilmakylvyt siis tepsii! :)
Ja loppukevennykseksi todettakoon, että kokeilin tänään vanhoja housujani... Ei ehkä olis pitänyt, nimittäin epätoivo meinas iskeä! Eihän ne mene millään jalkaan! Hassuinta on, että mulla tuntuu tulevan lantion luut vastaan, eikä mitkään makkarat. Voiko lantio jäädä synnytyksestä jotenkin pysyvästi leveämmäksi???
Mutta poitsu on I-H-A-N-A, siitä ei pääse mihinkään!!!
-Q- ja -q-
olen sitten varmaankin tunnistanut oikein sen maidon nousun rintoihin, jos muillakin on kaikenlaista kihelmöintiä ja surinaa. :)
Ja pikku-millille toivotan jaksuja valvomisiin! Pystytkö yhtään nukkumaan päikkäreitä? Auttaisi varmaan, vaikka vain ummistaisit hetkeksi silmiä sillä aikaa, kun Aksu nukkuu. Onkohan hänelle tulossa jo hampaita tai jotain, miksi ei nukuta? Toivottavasti tuo on vain nopeasti ohimenevä vaihe.
-Q-
Q, jostain oon kuullut että lantio saattaisi jäädä vähän pyöreämmäksi mutta olen kuullut sen myös palautuvan imetyksen loputtua. Mulla on vaan läskiä tuossa pyrstön ympärillä, mutta pientä normalisoitumista on jo havaittavissa*jee*
Miille myös täältä samat sanat kuin Quierolta, meilläkin oli korvike alussa mukana. Jonkun aikaa meni myös täysimetyksellä mutta maito loppui kuin seinään toisten menkkojen myötä ja hyvin on tyttö kasvanut korvikkeellakin..
Millille jaksamista, tuoreessa muistissa on myös täällä nuo levottomat yöt! Silloin tuli itkua väännettyä, lääkäri meinasi sen olevan joko hampaista tai ikään kuuluvaa mutta taisi olla ne hampaat jotka silloin neitiä kiusasi, tekeehän ne kipeää jo ennen kuin puhkeaa. Viime yö meni ensimmäistä kertaa niin ettei A herättänyt kertaakaan! Jos kääntyilikin niin en kuullut 9 asti aamulla täällä nukuttiin. Jotenkin oli silti yliväsynyt olo, kai tuota univelkaa on niin paljon kertynyt..mutta kyllä se teilläkin VARMASTI ajan kanssa helpottaa!! Oliko siitä suposta mitään hyötyä?
Nyt täytyy lentää taas, perhe kutsuu...
-Ankka & Alisa 4½kk-
Sopisiko tapaaminen syyskuun ekalla kokonaisella viikolla? Meillä on silloin maanantaina neuvola, eli ei ehkä silloin, mutta siinä ti-pe?
Jaksamista pikku-millille! Kyllä toi vaihe ohi menee, usko pois. Vaikka ei se varmaan just nyt lohduta...
Näin jälkeenpäin kun miettii, niin meillä " rankinta" aikaa oli 1-4kk iässä, siitä eteenpäin koko ajan helpottaa. Välillä tulee takapakkia esim yöheräilyn tai nukkumaanmenon kanssa, mutta pääsääntöisesti kaikki sujuu oikein hienosti. Aluksi oli helppoa kun vauva vaan nukkui ja söi, mutta siinä 1kk iässä kun piti jo jotain viihdykettä tytölle saada, tuntui että en osaa tehdä mitään oikein kun tyttö vaan kitisi. Mutta nyt möyrii lattialla jo pitkiä aikoja itekseen, tosin koko ajan pitää vilkuilla, että ei kolauta päätään mihinkään... tyttö liikkuu jo pitkiä matkoja lattialla.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
NapNap + tyttö 5,5kk
Mä olin kans jo epätoivoon vaipumassa, kun ei vanhat housut menneet jalkaan, juuri ne lantion luut tuntui olevan vastassa, ei niinkään läskit. Mutta kyllä se lantio kaventuu, pikkuhiljaa! Nyt mahtuu jo melko piukeetkin farkut jalkaan. Malttia tytöt!
Nimittäin siitä suposta oli apua... Aksu nukkui viime yönä eka neljä tuntia ja sit loppu yön heräili 2,5-3 tunnin välein ja nukuttiin aamuysiin asti.
Päikkäreitä mä en oikein pysty päivällä nukkumaan kun Aksu nukkuu vaan puolen tunnin päikkäreitä. =/ Silloin alkuun kyllä nukkui hienosti 2-3 tuntia, mutta ei oo nukkunut varmaan ekan kuukauden jälkeen enää... Onneks tuolla ukolla alkaa ens viikon jälkeen parin viikon loma niin saan sitten edes parina aamuna nukkua pitempään ja mun äiti tuossa lupas ottaa ens viikolla Aksua hoitoon jonain päivänä taas niin, että mies vie Aksun aamulla töihin mennessään mummulaan ja mä saan jäädä nukkumaan.
Vellikokeilutkin on nyt sitten aloitettu. Eilen annettiin päivällä 20ml ja tänään 30ml maissivelliä. Huomenna annetaan sitten illalla ennen nukkumaan menoa.
pikku-milli & Akseli 3,5kk
Ja tosiaan onnittelut tuoreille mammoille!
Siis järkyttävä toi jennin lääkärikäynti! :O Saako ne käyttäytyä ihan miten vain?! Olisin kyllä valittanut siitä jos omalle kohdalle olis osunu. Kannattaa tosiaan kysyä jos pääset jollekkin toiselle lekurille pikapuoliin.
Ostin pari päivää sitten rintapumpun ja eilen sitten kokeiltiin antaa pullosta lypsymaitoa ja vähän samaa ongelmaa täällä.. Mathilda hermostui siitä että sitä maitoa oikein tulvi suuhun. Olin vielä ostanut sellaisen tutin josta tulee hitaammin mutta ei.. kyllä sitä itsekkin pelästyi kun toinen yski ja pärski. Ei auttanut muu kun iskeä tissi suuhun :) Pappa oli kyllä pettynyt kun olisi halunnut syöttää (aika ihana että halus auttaa). Eli vinkkejä kaivataan!
Tosta epparista.. itselle ei tehty, 3 tikkiä tuli kuitenkin. Ponnistusasennolla (itsellä 3 eri asentoa: kyljellään, polvillaan ja tosi pysty istuma-asento) voi kanssa olla jotain tekemistä sen kanssa että jomottaa, aikamoinen painehan sille koko alakerran alueelle kohdistuu. Mulle sanottiin vaan että liiku sen verta kun tuntuu hyvältä, suihkuttele alapäätä joka päivä ja sitten niitä lihastreenejä joka päivä.. en nyt tiedä oliko siitä niin hyötyä. Varmasti tollainen leikattu haava paranee hitaammin.
Onko muuten muilla hyviä vinkkejä kantoliinaa ajatellen? Neiti kun ei oikein viihdy babybjörnissä, mutta rakastaa köllöttää masun päällä. Pitäisi mennä huomenna katsomaan pariin liikkeeseen kun tuli nuo lapsilisät tänään :)
Eipä tässä muuta, pitäis mennä suihkuun ja pukemaan niin pääsis kauppaan jossain vaiheessa.
Mysan ja Mathilda 5,5 vkoa