Rintaliivit ovat turhat
http://m.iltalehti.fi/nainen/2014060218362561_na.shtml
Mä olen 32-vuotias nainen ja mulla on c75 koon rinnat. En ole koskaan käyttänyt rintaliivejä, ja rinnat ovat aina olleet pystyt. Käytän liivejä juhlissa ja sitten jos paita vaatii, mutta useimmiten ei vaadi. Käytän mekkoja joissa "valmiit kupit" ja kerrospukeutumisessa ei liivejä tarvitse. Mua lähinnä huvittaa se että niin moni on kuvitellut että liivit jollain tapaa tukevat, mulle on aina ollut itsestäänselvää että mitä vapaammin rinnat saavat olla, sitä varmemmin ne pitävät muotonsa JOS vaan huolehtii ettei rinnan kudos veny ja kutistu useasti. Ehkä sellainen viisi lasta synnyttänyt nainen tarvitsee tukea, tai todella ylipainoinen ihminen mutta jos on suht kiinteä kroppa ja normaali rasvaprosentti, ei varmasti liiveistä ole mitään hyötyä.
Mutta toisaalta jos uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen nainen Suomessa on ylipainoinen, niin ymmärrän että liivit koetaan tärkeiksi. Normipainoiselle ja normi rintavarustuksen omaaville niistä ei ole mitään hyötyä.
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:23"]http://m.iltalehti.fi/nainen/2014060218362561_na.shtml
Mä olen 32-vuotias nainen ja mulla on c75 koon rinnat. En ole koskaan käyttänyt rintaliivejä, ja rinnat ovat aina olleet pystyt. Käytän liivejä juhlissa ja sitten jos paita vaatii, mutta useimmiten ei vaadi. Käytän mekkoja joissa "valmiit kupit" ja kerrospukeutumisessa ei liivejä tarvitse. Mua lähinnä huvittaa se että niin moni on kuvitellut että liivit jollain tapaa tukevat, mulle on aina ollut itsestäänselvää että mitä vapaammin rinnat saavat olla, sitä varmemmin ne pitävät muotonsa JOS vaan huolehtii ettei rinnan kudos veny ja kutistu useasti. Ehkä sellainen viisi lasta synnyttänyt nainen tarvitsee tukea, tai todella ylipainoinen ihminen mutta jos on suht kiinteä kroppa ja normaali rasvaprosentti, ei varmasti liiveistä ole mitään hyötyä.
Mutta toisaalta jos uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen nainen Suomessa on ylipainoinen, niin ymmärrän että liivit koetaan tärkeiksi. Normipainoiselle ja normi rintavarustuksen omaaville niistä ei ole mitään hyötyä.
[/quote]
Naisen painolla ja rasvaprosentilla ei oo paljon merkitystä sille roikkuuko tissit vai ei..
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:31"]Just. Minulla on E75 varustus ja todellakin alkavat roikkua jos en, käyttäisi liivejä. Ne myös tuovat ryhtiä ja kaunista muotoa. Ilman liivejä kulkevien rintaväli on lättänä useimmiten.
[/quote]
75E ei ole lihava. tuo 75 kertoo hoikkuudesta.
Ap mainitsikin että liivit ovat tarpeen teille ylipainoisille
[/quote]
Ää tää on niin väsynyttä argumentointia: "Koska mä en tarvii niin ei kukaan muukaan." Totta munassa suurin osa naisista tarvitsee/haluaa käyttää rintsikoita niinkuin em. miljoonasta kommentista selviää. Tissejä on moneen junaan ja sillee.
Just. Minulla on E75 varustus ja todellakin alkavat roikkua jos en, käyttäisi liivejä. Ne myös tuovat ryhtiä ja kaunista muotoa. Ilman liivejä kulkevien rintaväli on lättänä useimmiten.
Minä olin lapsena ylipainoinen ja oli 'tissit' ennen kuin ne oikeasti alkoivat kasvaa. Rinnat alkoi kasvaa aikaisin eikä kukaan ehdottanut minulle liivejä joten hankin ne iha liian myöhään. 16 vuotiaana rintani riippuivat jo kuin olisin imettänyt 5 lasta. Kamalat riipparit ollu aina ja kokona ollyt pidempään 85b. Itse imetyksessä rinnat ei muuttuneet tippaakaan. Parhaimmillaan tissini ovat olleet synnytyksen jälkeen kun maito nousi ja tissit oli kivikovat. Ei riippunu mutta ei ne hyvältäkään näyttäneet
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:09"]
Mä pidän liivejä aina ja ikuisesti töissä, kauppaan mennessä, muuten julkisella paikalla tai vaikka roskia vieden. Kun tiedän illalla suihkun jälkeen ettei ole menoa mihinkään, liivit jää nurkkaan ja mies tykkää. Löytyy näitä idiootteja jotka paahtaa menemään ilman liivejä oli paita kuin läpinäkyvä tahansa ja Tanttu muutenkin mallia kaamea riipputissi. Mikä helv.ihmisiä vaivaa??
[/quote]
Miksi joidenkin liivittömyys herättää sussa noin voimakkaita tunteita?