Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintaliivit ovat turhat

Vierailija
02.06.2014 |

http://m.iltalehti.fi/nainen/2014060218362561_na.shtml

Mä olen 32-vuotias nainen ja mulla on c75 koon rinnat. En ole koskaan käyttänyt rintaliivejä, ja rinnat ovat aina olleet pystyt. Käytän liivejä juhlissa ja sitten jos paita vaatii, mutta useimmiten ei vaadi. Käytän mekkoja joissa "valmiit kupit" ja kerrospukeutumisessa ei liivejä tarvitse. Mua lähinnä huvittaa se että niin moni on kuvitellut että liivit jollain tapaa tukevat, mulle on aina ollut itsestäänselvää että mitä vapaammin rinnat saavat olla, sitä varmemmin ne pitävät muotonsa JOS vaan huolehtii ettei rinnan kudos veny ja kutistu useasti. Ehkä sellainen viisi lasta synnyttänyt nainen tarvitsee tukea, tai todella ylipainoinen ihminen mutta jos on suht kiinteä kroppa ja normaali rasvaprosentti, ei varmasti liiveistä ole mitään hyötyä.

Mutta toisaalta jos uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen nainen Suomessa on ylipainoinen, niin ymmärrän että liivit koetaan tärkeiksi. Normipainoiselle ja normi rintavarustuksen omaaville niistä ei ole mitään hyötyä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:34"]

Taas tuo hämäräperäinen ranskalaishemmo, joka on niin kovin kiinnostunut naisten rintaliivienkäytöstä. Ainakin minun kohdallani hänen teesinsä ovat ihan puppua. Minulla oli jo 12-vuotiaana kokoa 75D olevat rinnat, kun vihdoinkin sain äitini ylipuhuttua hankkimaan liivit. Ja riipparit jo siinä iässä, vaikka olin normaalipainoinen. Ei kovin kivaa. Nykyään 85J-kokoisilla rinnoilla varustettuna voin kertoa, että selkäkivut ovat kaikkia muuta kuin mukavat, jos kuljen ilman liivejä koko päivän, tai jos joku liikuntakerta jää väliin. Ja ihan samanlaiset riipparit oli jo nuorena äidillä ja isoäidilläkin. Rintoihin voi loppupeleissä vaikuttaa todella vähän. Geeneistä kiinni enimmäkseen.

[/quote]

Rintaliivit tuhoavat rintojen elastisuuden ja rintalihasten kyvyn tukea rintoja

Vierailija
22/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:26"]

Niin munkin mielestä on turhat. Mutta mä olenkin b kupilla varustettu ja muutenkin siro, ei liivit anna mulle mitään tukea. Suututtaa koska noita pitää käyttää vaan koska nännit on seksualisoitu!

[/quote]

Sama täällä. Mieluusti olisin ilman, mutta miehet tuijottaa ja naiset on vihaisia jos teen niin. 

[/quote]

Miten kukaan edes näkee onko sinulla vai eikö ole rintaliivejä? Miksi pidät sellaisia paitoja joista näkee läpi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:23"]

Kokeilehan ap joskus harrastaa jonkinlaista liikuntaa. Ooikeastaan ihan mitä vain, mutta jos oikein hyvän demonstraation haluat rintojen tuentarpeesta, niin juoksua. Tule sitten inisemään siitä, miten liivit on vain ylipainoisia, 5-lapsisia äitejä varten.

[/quote]

Ei tarvitse silloinkaan. Naiset ovat juosseet tuhansia vuosia ilman mitään rintaliivejä

Vierailija
24/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:27"]

Niin munkin mielestä on turhat. Mutta mä olenkin b kupilla varustettu ja muutenkin siro, ei liivit anna mulle mitään tukea. Suututtaa koska noita pitää käyttää vaan koska nännit on seksualisoitu!

[/quote]

Mulla pieni b ja en voisi kuvitellakaan olevani ilman liivejä. Eihän mulla olisi sitten mitään muotoja! Rintsikoilla saa sentään vähän kohotettua ja jotain täytettä paitoihin.

[/quote]

Eli käytät niitä vain surkean itseluottamuksen takia?

Vierailija
25/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:28"]

Olen parikymppinen ja minulla on pienet, terhakkaat A75 tissit, olen normipainoinen ja ei ole lapsia. Siltikin on pakko käyttää rintaliivejä (ei niitä toppauksia niissä kuitenkaan) koska muuten nännit näkyisivät läpi ! Mitenhän sinä sen ongelman kanssa teet, silloin kun ei ole rintaliivit sisältävä mekko päällä? Sitäpaitsi liikkuminen on kivuliasta rinnoissa jos ei ole rintaliivejä päällä, minuakin sattuu.

[/quote]

Miksi käytät vaatteita mistä näkee läpi?

Vierailija
26/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis varmaan pitänyt olla sitten ilman rintsikoita alusta saakka. Myöhäistä se nyt varmaan on, kun on riippikset, vaikka hoikka olenkin.

Vierailija
27/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko B80 ja tarvitsen kyllä liivit juostessa. Joskus olen yrittänyt juosta ilman liivejä ja se on ihan hirveää, hölskyti hölskyti, tuntuu, että rinnat repeää irti kropasta, niin epämukavasti ne hölskyy. Kotona ja mökillä saatan useinkin olla ilman liivejä, nukkuessa en myöskään käytä niitä. Töissä käytän, koska näyttää härskiltä heilutella rintoja pelkässä ohuessa, valkoisessa työ-t-paidassa. Nännitkin näkyisivät läpi.

Vierailija
28/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:27"]

[/quote]

Mulla pieni b ja en voisi kuvitellakaan olevani ilman liivejä. Eihän mulla olisi sitten mitään muotoja! Rintsikoilla saa sentään vähän kohotettua ja jotain täytettä paitoihin.

[/quote]

Eli käytät niitä vain surkean itseluottamuksen takia?

[/quote]

No ihan samalla tavalla mä laitan hiuksiakin, että ne näyttäisivät paremmilta. Jos se on huonoa itsetuntoa, niin aika heikosti naisilla menee.

Vierailija
29/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:28"]

Olen parikymppinen ja minulla on pienet, terhakkaat A75 tissit, olen normipainoinen ja ei ole lapsia. Siltikin on pakko käyttää rintaliivejä (ei niitä toppauksia niissä kuitenkaan) koska muuten nännit näkyisivät läpi ! Mitenhän sinä sen ongelman kanssa teet, silloin kun ei ole rintaliivit sisältävä mekko päällä? Sitäpaitsi liikkuminen on kivuliasta rinnoissa jos ei ole rintaliivejä päällä, minuakin sattuu.

[/quote]

Pitäisikö minun alkaa välttämään kaikkia normaaleja paitoja, mekkoja, tunikoita ja toppeja koska KAIKISTA mitä minulla on näkyy läpi. En nyt aina jaksaisi olla joku huppari päällä tms. Kyllä kaikista mustista vaatteistanikin nännit tököttävät läpi. Nytkö pitäisi kaupassa aina ostaa todella löysiä tai paksuja yläosia ? Ei kiitos, rintaliivit on onneksi keksitty.

Vierailija
30/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:43"]

[/quote]

Oletko mies vai vain poikkeuksellisen litteänänninen?

Vierailija
31/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niistä juurikaan hyötyä ole tämmöiselle B-kupin laudalle, mutta eipähän ainakaan satu rintoihin se niiden pomppiminen, kun lenkille vetäisee urheilurintaliivit päälle :)

Vierailija
32/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä B75.

Odotin teininä sitä päivää, kun alkaisi tuntua siltä, että liivit on ostettava. Ei tullut koskaan. En käytä vieläkään ikinä liivejä. Joskus, hyvin harvoin, saatan sporttitopin yläosan laittaa, mutta sekin ahdistaa. Inhoan sitä kiristystä ylävartalossa! Jos paita on ohut, läpinäkyvä tai tiukka, laitan alle narutopin. Se riittäköön häveliäsyyseristeeksi. Ei mua nännien näkymisen takia tuijoteta, joten ei kait ne sitten liikaa näy. Itse en ainakaan niitä vaatteiden alta peilikuvastakaan huomaa.

Harrastan liikuntaa, olen aina harrastanut. Ammatiltani jopa tanssija. Rinnat on pienet palloset ja tosi kiinteät, ei ne mitenkään kohtuuttomasti liiku hyppiessäkään. Eikä satu ollenkaan. Joskus kerran pari kuussa saattaa olla päivä, jolloin rintoja ravistavissa liikkeissä aristaa vähäsen, mutta sekin menee ohi liikunnan jatkuessa.

Toisin sanoen, erilaisia ollaan. Uskon toki, että joillakuilla pienetkin rinnat voi liikkua paljon juostessa tai sattua, mutta mulla ja monella muulla varmasti ei sitäkään vähään. Kukin tarpeensa mukaan.

Vierailija
33/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

B85 täällä. Ihan nätit pienet kolmen lapsen äidin rinnat mulla. En kuitenkaan kulkisi ilman liivejä. Sellaiset heiluvat ja varsinkin isot hyllyvät on oikeesti aika kauheeta katsottavaa. Kyllä rinnoille saa paljon kauniimman muodon hyvillä liiveillä. Tuntuukin olo ryhdikkäämltä. Ei mua rintsikat häiritse yhtään.

Vierailija
34/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän liivejä aina ja ikuisesti töissä, kauppaan mennessä, muuten julkisella paikalla tai vaikka roskia vieden. Kun tiedän illalla suihkun jälkeen ettei ole menoa mihinkään, liivit jää nurkkaan ja mies tykkää. Löytyy näitä idiootteja jotka paahtaa menemään ilman liivejä oli paita kuin läpinäkyvä tahansa ja Tanttu muutenkin mallia kaamea riipputissi. Mikä helv.ihmisiä vaivaa??

Vierailija
35/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pitkään katkera, kun äiti ei tajunnut hommata mulle rintsikoita jo silloin 12-vuotiaana, kun rinnat kasvoivat. Nykyinen 70E-kuppi on ihan nätti, mutta olisi nätimpi jos rinnat eivät olisi ehtineet venyä juoksemisen ja pomppimisen seurauksena. :( Nykyään en ole ilman rintsikoita vain suihkussa ja nukkuessa, tuntuu että ryhtikin on lytyssä kun rintaliivit eivät ole tukemassa. 

Vierailija
36/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vaikean sairauden 12-vuotiaana, lääkitys keräsi ensinnäkin hirveet nesteturvotukset kudoksiin ja kyllä lihoin myös. 14-v sitten lopetettiin hoidot ja kun vielä kasvoin ja halusin läskitkin pois, niin laihdutin. No, arvatkaa mitä jäi jäljelle. Jep jep, riipparitpa hyvinkin. Nyt aikuisena oon vähän pyöreämpi taas ja 3 lasta imettänyt, rinnoilla on enemmän kokoa mutta eipä ne siitä sen kiinteämmiksi ja terhakammiksi ole muuttuneet. Voin toki kulkea ilman liivejä löysissä t-paidoissa, mutta sitten joku valopää tulee nillittämään tyylitajuttomuudesta. Ja tosiaan liikkuessa hölskyy sen verran edes takaisin että ei kiinnosta lenkkeillä ilman liivejä.

Vaikka sitä ei ennen vanhaan eikä historian alkuhämärissä jotain tiettyä juttua ollutkaan, niin tarkoittaako se sitä ettei niitä nykyäänkään sais käyttää...

Vierailija
37/46 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tarvisen apua!! Olen 11-vuotias, mutta rintani näkyvät selvästi paitani läpi! En uskalla kertoa kellekkään että tarvisin rintaliivit! Jos voitte auttaa- auttakaa! ihan sama kuka auttaa mutta jos joku voisi auttaa. Olen perheen nuorimmainen ja kaikki siskoni käyttävät!

NOLOTTAA!!!!!!!!!!

Vierailija
38/46 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:23"]

Kokeilehan ap joskus harrastaa jonkinlaista liikuntaa. Ooikeastaan ihan mitä vain, mutta jos oikein hyvän demonstraation haluat rintojen tuentarpeesta, niin juoksua. Tule sitten inisemään siitä, miten liivit on vain ylipainoisia, 5-lapsisia äitejä varten.

[/quote]

Juokseminen ilman liivejä ei tuota ongelmia.

75D

Vierailija
39/46 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama koko c75, enkä voisi kuvitellakaan olevani ilman liivejä ihmisten ilmoilla. Eikä mikään vaate tai paita riitä pelkästään rintojen peitoksi.

Urheillessakin on pakko pitää tukevia liivejä. Juostessa sattuu ilman.

Vierailija
40/46 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain a-kuppi, mutta kahden lapsen jälkeen riippuvat & osoittavat eri suuntiin. lisäksi esim. portaiden kiipeäminen ilman liivejä sattuu! en tajua, miten joku ja vielä rintavampi voi pärjätä ilman.. :O