Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivit ovat turhat

Vierailija
02.06.2014 |

http://m.iltalehti.fi/nainen/2014060218362561_na.shtml

Mä olen 32-vuotias nainen ja mulla on c75 koon rinnat. En ole koskaan käyttänyt rintaliivejä, ja rinnat ovat aina olleet pystyt. Käytän liivejä juhlissa ja sitten jos paita vaatii, mutta useimmiten ei vaadi. Käytän mekkoja joissa "valmiit kupit" ja kerrospukeutumisessa ei liivejä tarvitse. Mua lähinnä huvittaa se että niin moni on kuvitellut että liivit jollain tapaa tukevat, mulle on aina ollut itsestäänselvää että mitä vapaammin rinnat saavat olla, sitä varmemmin ne pitävät muotonsa JOS vaan huolehtii ettei rinnan kudos veny ja kutistu useasti. Ehkä sellainen viisi lasta synnyttänyt nainen tarvitsee tukea, tai todella ylipainoinen ihminen mutta jos on suht kiinteä kroppa ja normaali rasvaprosentti, ei varmasti liiveistä ole mitään hyötyä.

Mutta toisaalta jos uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen nainen Suomessa on ylipainoinen, niin ymmärrän että liivit koetaan tärkeiksi. Normipainoiselle ja normi rintavarustuksen omaaville niistä ei ole mitään hyötyä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rinnat C90 ja ovat aina olleet riipparit, teinistä alkaen kun rinnat kasvoivat. Nännit katselee varpaita. En voisi kuvitellakaan lähteväni kaupungille tai töihin ilman liivejä. Kotona voin kyllä olla ilman.

Vierailija
2/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän mielelläni rintaliivejä, olen käyttänyt jo lähes 30 vuotta ja meinasin käyttää vielä niin kauan kuin ne päälleni saan. Rintaliivejä on niin paljon erilaisia, värisiä ja materiaaleja, että jo pelkästään sellaiset päälle laittamalla tulee mukavan naisellinen olo. On ihan sama mitä joku jamppa sanoo rintaliivien käytöstä, käytän niitä silti. :-) Toki poikamaisille tytöille ja naisille ne voivat olla ikävät, mutta he tehköön asian kanssa oman ratkaisunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, aina muistetaan sanoa, että alkuperäiskansan naisilla on riippuvat rinnat. Mutta katsoppa meidän länkkäreiden koko ikänsä rintsikoita käyttäneiden rintoja 50-60-70 vuotiaina. Ei taida olla pystyt heilläkään??

Fakta: rinnat menettävät muotonsa ihmisen vanhetessa. Piste. Ei sitä voi estää kuten ei vanhenemistakaan.

Deal with it.

Just kuuntelin kauppakeskuksessa miten naisille myytiin satasen ryppyvoidetta, seerumeita ja silmänympärysdiibadaabaa, jossa on ties mitä molekyylejä, jotka saavat ajan kulumaan taaksepäin niin paljon, että naisesta tulee taaperoikäinen.

Huh, mitä paskaa ihmisille tyrkytetään: "Jos ihosi on kesäisin kuiva, tällä seerumilla se kosteutuu ihanasti."

Jos ihosi on kuiva, juo vettä. Mikä siinä on niin hankalaa? Kenestäkää meistä ei tule enää lasta, vaikka mitä tuotteita käytettäis.

Vierailija
4/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:31"]Just. Minulla on E75 varustus ja todellakin alkavat roikkua jos en, käyttäisi liivejä. Ne myös tuovat ryhtiä ja kaunista muotoa. Ilman liivejä kulkevien rintaväli on lättänä useimmiten.

[/quote]

Ap mainitsikin että liivit ovat tarpeen teille ylipainoisille

[/quote]

Aa siis 174 cm pitkä ja 69 kg painavana naisena olen lihava? Järki käteen.

Vierailija
5/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen äiti (imettänytkin 3v) b-kupin tisseillä, enkä liivejä käytä. Mulla on ihan nätit rinnat, jotka eivät roiku. Juostessa (harrastan futista) käytän tiukkaa toppia ja imettäessä käytin liivejä, koska piti olla kupit johin sai liivinsuojat tungettua, muuten paita oli märkänä. Mulla on kyllä kavereita, joilla on tissit (pienetkin!) roikkuneet jo teininä, kai se on ihan rakenteellinen juttu toisilla, johon ei liiveillä voi vaikuttaa.

Vierailija
6/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 38 vielä: 81 vuotiaalla mummollanikaan ei kyllä rinnat roiku erityisesti (olisko d-kuppi, hoikka ihminen muuten kyllä), mutta ei hän liiveittä kyllä nykyään voi kulkea, malli on sen verran muuttunut vanhemmiten, ettei kovin nätiltä niin näyttäisi :D Omalla pihalla kyllä kulkee liiveittä.

Vierailija
7/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 70C, ja kyllä näyttäisi urpolta jos ilman liivejä olisin, ihan sama mikä paita päällä. Ja ei siis roiku, ovat kiinteät terhakkaat yms.

Vierailija
8/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:31"]Just. Minulla on E75 varustus ja todellakin alkavat roikkua jos en, käyttäisi liivejä. Ne myös tuovat ryhtiä ja kaunista muotoa. Ilman liivejä kulkevien rintaväli on lättänä useimmiten.

[/quote]

Vierailija
9/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Joo, siksi afrikkalaisilla naisillakin on niin kiinteät pystyt tissit..

Vierailija
10/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:31"]Just. Minulla on E75 varustus ja todellakin alkavat roikkua jos en, käyttäisi liivejä. Ne myös tuovat ryhtiä ja kaunista muotoa. Ilman liivejä kulkevien rintaväli on lättänä useimmiten.

[/quote]

[/quote]

Mun mitat oli jo yläasteella 173/58/70g, ja kyllä todellakin liivit oli tarpeen.

Vierailija
11/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin mielestä on turhat. Mutta mä olenkin b kupilla varustettu ja muutenkin siro, ei liivit anna mulle mitään tukea. Suututtaa koska noita pitää käyttää vaan koska nännit on seksualisoitu!

Vierailija
12/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 75B/C ketunnokat, painoindeksi 19. Ja ilman rintsikoita en voisi urheilla, enkä menkkojen aikaan oikeastaan edes kävellä. Kaikki vaatteet näyttäisi tosi härskeiltä päällä.

Taitaa ap olla joku kaapuun pukeutuva sohvaperuna? Ei ku ei, ihan tavan provo vaan ;)

Vierailija
13/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuo hämäräperäinen ranskalaishemmo, joka on niin kovin kiinnostunut naisten rintaliivienkäytöstä. Ainakin minun kohdallani hänen teesinsä ovat ihan puppua. Minulla oli jo 12-vuotiaana kokoa 75D olevat rinnat, kun vihdoinkin sain äitini ylipuhuttua hankkimaan liivit. Ja riipparit jo siinä iässä, vaikka olin normaalipainoinen. Ei kovin kivaa. Nykyään 85J-kokoisilla rinnoilla varustettuna voin kertoa, että selkäkivut ovat kaikkia muuta kuin mukavat, jos kuljen ilman liivejä koko päivän, tai jos joku liikuntakerta jää väliin. Ja ihan samanlaiset riipparit oli jo nuorena äidillä ja isoäidilläkin. Rintoihin voi loppupeleissä vaikuttaa todella vähän. Geeneistä kiinni enimmäkseen.

Vierailija
14/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 35v synnyttänyt ja imettänyt, vähän ylipainoinen nainen, tissit on kokoa 80D eikä mitenkään pystyt ja voin ihan hyvin olla myös ilman rintsikoita vaikka töissä. Kuppimekkoja en löydä minun koossa.

Vierailija
15/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:26"]

Niin munkin mielestä on turhat. Mutta mä olenkin b kupilla varustettu ja muutenkin siro, ei liivit anna mulle mitään tukea. Suututtaa koska noita pitää käyttää vaan koska nännit on seksualisoitu!

[/quote]

Sama täällä. Mieluusti olisin ilman, mutta miehet tuijottaa ja naiset on vihaisia jos teen niin. 

Vierailija
16/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tissit ovat ihan kiinteät ja hyvän malliset kokoa 65F, mutta en voisi kuvitellakaan jättäväni liivejä pois. Ilman rintsikoita voi ehkä istuskella ja makoilla, mutta mikä tahansa liikkuminen normaalista kävelystä alkaen sattuu. PMS:n aikaan esim. portaissa kulkeminen tuntuu pahalta liivienkin kanssa.

Vierailija
17/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi tarvinnut alle 30-vuotiaana, vaikka koko oli F. Voin todistaa, että kyllä se maan vetovoima vaan on vaikuttanut, ei millään voi kiinteiksi enää sanoa.

Vierailija
18/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilehan ap joskus harrastaa jonkinlaista liikuntaa. Ooikeastaan ihan mitä vain, mutta jos oikein hyvän demonstraation haluat rintojen tuentarpeesta, niin juoksua. Tule sitten inisemään siitä, miten liivit on vain ylipainoisia, 5-lapsisia äitejä varten.

Vierailija
19/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:26"]

[/quote]

Mulla pieni b ja en voisi kuvitellakaan olevani ilman liivejä. Eihän mulla olisi sitten mitään muotoja! Rintsikoilla saa sentään vähän kohotettua ja jotain täytettä paitoihin.

Vierailija
20/46 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen ja minulla on pienet, terhakkaat A75 tissit, olen normipainoinen ja ei ole lapsia. Siltikin on pakko käyttää rintaliivejä (ei niitä toppauksia niissä kuitenkaan) koska muuten nännit näkyisivät läpi ! Mitenhän sinä sen ongelman kanssa teet, silloin kun ei ole rintaliivit sisältävä mekko päällä? Sitäpaitsi liikkuminen on kivuliasta rinnoissa jos ei ole rintaliivejä päällä, minuakin sattuu.