Voiko miehen ex päättää lastensa nukkumajärjestelyistä meillä
ja vaatia rahaa, mikäli olemme jotain lasten tavaroita myyneet? Lastenhuone oli aivan kaaos kun muutin miehen luokse, ja myin vanhat, pienet vaatteet sekä lelut ja ostin uusia tilalle.Ostin mm. huoneeseen vuodesohvan, koska siellä ei ollut tilaa sängyille ja leikeille.Mitä mieltä olette? Teinkö tyhmästi? Lapset ovat olleet innoissaan, huone on minustakin aivan ihanan näköinen nyt ja toimiva!
Kommentit (145)
Tiedä sitten mille baarikierrokselle se eksä olis ne rahat käyttänyt.ap
No mä en ole äitipuoli enkä myöskään eksä vaan ihan aikuisen erolapsen näkökulmasta tätä asiaa katson. Ja mun mielestä kyllä jos lelujen myynti oli lapsille ok ja he pitävät lopputuloksesta niin sen pitää olla sitä eksällekin. Jos niillä tavaroilla olisi ollut eksälle jotain tunne- tai muuta arvoa, niin eiköhän olisi sitten ottanut ne erossa mukaansa. Kunhan haluaa päsmäröidä.
Useimmat esiteinit eivät halua pitää huoneissaan mitään pikkulasten rojuja. Ne lapsille erityisen tärkeät jutut ja muistot voi pakata varastoon, ja lopuista hankkiudutaan eroon tavalla tai toisella. Se on vaan plussaa, että äitipuoli vaivautui myymään ne ja somistamaan rahoilla lasten huonetta, kun olisi voinut vain kärrätä ne suoraan kierrätyskeskukseen.
Kyllä voi, ihan kuin miehelläsikin on oikeus päättää lastensa asumismuodoista äitinsä luona. Isällä on myös oikeus päättää, saako äidin uusi mies myydä lasten tavaroita. Katsokaas katkerat exät, niillä ex-miehillänne on täsmälleen yhtä suuri oikeus päättää lastensa elämästä.
Ja ap:lle voimia, tämä palsta on täynnä sairaita ja katkeria ex-vaimoja.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 22:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 21:56"]
On ainakin huonojen tapojen mukaista myydä sellaisia lasten tavaroita, joita äitinsä on hankkinut, keskustelematta ensin lasten äidin kanssa.
[/quote]
Ihan yhdessä ne oli hankittu, mutta esimerkiksi vaatteista näki, ettei kukaan ollut koskenutkaan niihin vuosiin.Rikkinäiset lelut heitin suoraan roskiin, hyväkuntoiset säästin ja kysyin LAPSILTA mitä säästetään ja mitä myydään.Myytiin sitten kaikki, muutamaa pehmoeläintä lukuunottamatta.Minusta on huonojen tapojen mukaista vaatia rahaa tavaroista, joita itse on jättänyt taakseen, ja jotka ovat toisille ihmisille ostetut.ap
[/quote]
Oletko lasten huoltaja?
Sinut voi haastaa oikeuteen lasten omaisuuden myymisestä. Alaikäisen omaisuutta ei saa myydä ilman huoltajan (tai molempien huoltajien) lupaa JA ehdottomasti on oltava lapsen suostumus. Rahat myös menevät lapselle.
[/quote]Mitä hittoa nyt taas. Jos minä olen ostanut lapselle fillarin, luistimet, saappaat ja vaatteet niin todellakin myyn ne ihan itse ja ostan saamilla rahoilla uusia fillareita, vaatteita, saappaita ja luistimia. Kysymättä lapsilta yhtään mitään. Ne ovat minun omaisuuttani mutta lapsella käytössä.
Uskomaton ketju. Ap, käske miehesi haistattaa sille eksälle pitkät. Tottakai maailma muuttuu ja lasten vanhat sängyt myydään, ostetaan isompi, leluja myydään, ostetaan enemmän ikäkauteen kuuluvia leluja jne. Aivan normaalia toimintaa kaikissa ydinperheissä. Ap vielä ajatteli fiksusti, että sänkyratkaisu mahdollistaa leikkitilan.
Ap, älä ikinä kysy täältä mitään. Tämä on katkerien eksien paikka, jossa äitipuoli on aina ja ikuisesti väärässä, vaikka tapahtuisi mitä.