Miksi vaippojen vaihto lentsikan penkillä ärsyttää?
Mitään muutakaan paikkaa vaihtaa niitä ei ole, kun vessaan ei mahdu.
Me vaihdamme ne aina ison pyyhkeen päällä, en nimittäin ikinä laittaisi vauvaa paskaselle lentsikan penkille suoraan!
Kun pyyhkeen päällä vaihtaa ei ole todellakaan mitään pelkoa että mitään menisi penkkiin, jos ihmiset sitä pelkäävät.
Muistan kun ekan kerran vaihdoin pienet pisuvaipat ison pyyhkeen päällä ja ohi kävelevä n. 30 v. ämmä tuijotti minua herkeämättä. Jäin tuijottamaan takaisin, mietin että mikä helvetin pedofiili se siinä kyttää. Vasta myöhemmin olen lehdistä ymmärtänyt että sekin häiritsee lapsettomia, vaippojen vaihto.
Ikään kuin kukaan laittaisi vauvaa suoraan lentokoneen penkille! Nehän ovat likaisia! Ja jos vaihtaa ison pyyhkeen päällä, niin ei ole mitään ongelmaa, että itse likaisi penkkejä.
Vihaan lapsettomia idiootteja.
Kommentit (200)
Mäkin haluun lapsen voisi heilutella paljaita tissejään missä vaan, roiskia eritteitä missä vaan, laittaa jopa lapsen alulle missä haluaa?! Luonnollista!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:03"]Oon ihan hämmentynyt näistä vastauksista. Luin eka ap:n viestin ja olin ihan, että täh, miten jotain voi häiritä tollanen asia... Ja sitten aloin lukeen kommentteja, niin tosiaan, JOITAIN asia TODELLA häiritsee. En ole lentokoneella ikinä vauvan kanssa matkustanut, mutta automaattisesti olisin penkillä vaipan vaihtanut. Vessassa horjuu aikuinenkin ja tasot tärisee ym. Jotenkin tuntuisi vakaammalta ja turvallisemmalta vaihtaa vaippa pikaisesti vaan siin paikallaan. Toki kakan ollessa kyseessä, pitäisi vessan puolelle mennä, jotta voitaisiin peseytyä. Ei tää nyt voi olla todelal näin kamala ongelma jollekin :D.
[/quote]
Eihän se kusen haju voi niitä viereisillä penkeillä istuvia millään tavalla häiritä. Eihän se nyt ole mahdollista että joku haluaa matkustaa ilman paljaita perseitä ja sukupuolielimiä.
[/quote]
Niin, minusta tässä(kin) täytyy ottaa huomioon myös toisenlaiset kulttuurit, joiden edustajia kansainvälisillä lennoilla tuppaa olemaan. En minäkään haluaisi, että joku piereskelisi kovaäänisesti ja ehkä kävisi paljain käsin maistelemassa toisten ruoista, kun se vaan "kuuluu kulttuuriin".
[/quote]
Kun nyt tässä on tullut hyvin paljon lennettyä ja monien kulttuurien edustajien kanssa matkustettua, niin täytyy todeta, että minkään muun maan kuin Suomen kulttuuriin ei näytä kuuluvan se, että kytätään toisten penkkejä ja kauhistellaan sitä, mitä muut tekevät. Muutenkin sitä tuhahtelua ja napinaa kuuluu vaan suomalaisten lomalennoilla, sillä muut tuntuvat tietävän, että kaikki kyllä pääsevät samaan aikaan perille.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:09"]Näiden kauhistelijoiden mielestä varmaan imetyskin pitäisi hoitaa siellä vessassa, ettei matkustajien tarvi nähdä paljaita tissejä, hui!
Kyllä pitäisi hoitaa. En halua nähdä kenenkään hikisiä riippurintoja.
Näin..Sä olet niitä samoja mammoja jotka vaihdon jälkeen jättää paskavaipan istuintaskuun tai ojentaa käteen lentoemännälle jonka pitäisi kerätä se samaan kärryyn jota käytetään taas ruokien tarjoiluun. Tajutkaa nyt ääliöt et ruokajutut ja kakkajutut erikseen, eri tiloissa. Jälkimmäisiä vartenon vessa, myös lentokoneessa.
Mulla on kolme lasta, mutta en kyllä tykkäis jos vieressä istuva alkais vaihtaa vauvallensa vaippaa siinä. Pointti ei oo pelkästään siinä että vaippa/vauvan takapuoli haisis, vaan se ei oo soveliasta tuollaisessa tilassa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:23"]
Provo. Vessassa sopii tai vaikkapa erillisellä vauva kopassa, jonka saa pyydettäessä. Kuka nyt käytävällä seisoisi ja vaihtaisi siinä penkillä vaippoja? Kiroileva kiukkuinen provoilija.
[/quote]
Mäkin olisin lapsettomana ajatellut provoksi, mutta kerran junassa näin, kun nainen vähän edempänä käytävällä vaihtoi lapsensa kakkavaipan siinä neljän istuttavan pöydällä. Oli siis tosiaan vielä näitä uudempia junia, joissa on hienot lastenhoito-invavessat.
Jotkut naiset vaan tulee hulluiksi lapsia saatuaan. Ne kaikki eritteet on niille sen jälkeen niin luonnollinen asia, etten enää yhtään edes ihmettelisi, jos joku äiti-ihminen paskaisi itse pottaan keskellä julkisen kulkuvälineen käytävää.
Ihan kiva jossain kansainvälisellä lennolla varmasti jollekin ulkomaalaisille. Itseänikin yököttäisi, jos joutuisin kovin läheltä seuraamaan.
Imettää ei voi vessassa, mutta että paska/kusi hommiakaan ei voi tehdä vessassa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:30"]Mulla on kolme lasta, mutta en kyllä tykkäis jos vieressä istuva alkais vaihtaa vauvallensa vaippaa siinä. Pointti ei oo pelkästään siinä että vaippa/vauvan takapuoli haisis, vaan se ei oo soveliasta tuollaisessa tilassa.
[/quote]
Ah, varmaan ensimmäinen fiksu äiti koko keskustelussa. Näitä lisää!
Tapahtui kerran yhdessä ruokapaikassa joku emo alkoi vaihtaa muksunsa vaippaa pöydällä muitten syödessä. Että nam, nam. Vaikka olisikin kuinka ''luonnollista'' niin jotain järkeä päähän.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:39"]
Lapseton nainen tässä. Jos mummoikäisenä vaihdan tenani siinä lentokoneen penkillä niin ei se varmaan kanssamatkustajista kovin hienoa ole. :D
[/quote]
Vertaat vauvaa ja vanhusta? Taidat olla jo seniili. Joo, vaihda vaan, mä haluun nähä sun polvissa roikkuvat häppärit!!!
[/quote]
Ihan asian vierestä, miksi kuvittelet häppärien roikkuvan polvissa vanhana? Käy päinvastoin, ne kutistuvat aika tavalla. Mutta ehkä sinulla roikkuu polvissa jo valmiiksi
Kyseessä on sellainen asia, joka erottaa ihmiset eläimistä: toisten huomioonottaminen ja kunnioittaminen.
Se, ettet itse näe mitään vikaa siinä, että joku sitten vaikka vaihtaisi sen tamponin siinä penkillä muiden nähden, tai lapsen vaipat, on sinun mielipiteesi ja sinulla on siihen mielipiteeseen oikeus.
Mutta muut ihmiset voivat olla sitä mieltä, että kun ollaan pienessä tilassa mahdollisesti monta tuntia ja siellä pienessä tilassa pitäisi myös ruokaillakin, ei ole korrektia ja sopivaa alkaa hoitamaan eriteasioita kaikkien nähden. Sinulle se voi olla ihan ok eikä haittaa, mutta jollakin taas se haju voi laukaista pahoinvoinnin ja sitäkautta jopa oksentelun. Onhan joillekin avanteetkin niin raju näky, että pyörtyy, mutta silti hoitohenkilökunnalle ihan normaali juttu. Sama asia tässäkin.
Eli otetaan ne muut ihmiset myös huomioon.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:40"]
Mikä siinä on ongelma kun alla on pyyhe? Pelkkien pissavaippojen vaihtaminen?
Kyllä idiootteja olette te!
[/quote]
Ei vaan sinä, joka teet siitä vaipan vaihdosta ison shown. Laita sille pennulle sisäkkäin muutama vaippa, näin voit sitten siellä vessassa vain ottaa pois sen sisimmän, joka on täynnä tavaraa. Ja kyllä sinne vessaan mahtuu vaipan vaihtamaan. Sinun kaltaisesi äitiliinit ovat täysiä ääliöitä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:45"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:39"]
Lapseton nainen tässä. Jos mummoikäisenä vaihdan tenani siinä lentokoneen penkillä niin ei se varmaan kanssamatkustajista kovin hienoa ole. :D
[/quote]
Vertaat vauvaa ja vanhusta? Taidat olla jo seniili. Joo, vaihda vaan, mä haluun nähä sun polvissa roikkuvat häppärit!!!
[/quote]
Kusta se on vauvankin kusi ja pissavehkeet sekä aikuisella että lapsella. Ei niitä kukaan halua nähdä yleisillä paikoilla.
[/quote]
Ei näe jos ei katso. Mutta niin vaan sekin akka tuijotti. Luulin tosiaan että on pedofiili.
[/quote]Taidat olla itse pedofiili kun tuollainen asia tulee ensimmäisenä mieleesi. Tuo pedofiliahömpötys on mennyt ihan äärimilleen Suomessa, joka toinen aikuinen on nykyään pedofiili ja niin poispäin... Sama kun tuo huostaanottoimoitusten tekeminen, niistäkin jotkut saavat sairaalloollista mielihyvää ja varmaan kuvittelevat olevansa jotain suuriakin sankareita kun ilmoituksen ovat tehneet sellaisesta syystä kuin lapsen itku öisin... huh huh teitä nykypäivän sankareita :D
Ap: todellakin voi vaihtaa! Niin olen itsekin tehnyt ja aion tehdä jatkossakin :)
Ärsyttää koska se osoittaa täydellistä piittaamattomuutta kanssamatkustajista. Siksi.
ju ja minä lasken penkkini taaksepäin
Ja sitten ihmetellään miksi nykyään on esimerkiksi lapsivapaita hotelleja! :D Vika ei ole lapsissa vaan niissä vanhemmissa jotka eivät osaa ottaa muita huomioon...
En nyt jaksa lukea kaikkien kommentteja. Olen itse vaihtanut 2 v. lapsen vaipan lentokoneen penkillä, jos kyse pelkästä pissavaipasta ja viereisissä penkeissä omat perheenjäsenet. Se on puolenminuutin toimenpide. Paljasta pintaa/hajua ei ehdi näkemään/haistamaan koska lättään vaipan samassa, kun otan märän vaipan pois. Näin en kuormita vessajonoja lapsen takia. Kun sekin teitä useimpia ärsyttää, kun menee lapsen kans vessaan?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:57"]
En nyt jaksa lukea kaikkien kommentteja. Olen itse vaihtanut 2 v. lapsen vaipan lentokoneen penkillä, jos kyse pelkästä pissavaipasta ja viereisissä penkeissä omat perheenjäsenet. Se on puolenminuutin toimenpide. Paljasta pintaa/hajua ei ehdi näkemään/haistamaan koska lättään vaipan samassa, kun otan märän vaipan pois. Näin en kuormita vessajonoja lapsen takia. Kun sekin teitä useimpia ärsyttää, kun menee lapsen kans vessaan?
[/quote]
Ja tiedoksi vielä, että laitan pissavaipan muovipussiin ja kuljetan sen itse roskikseen.Sen aikaa säilytän laukussa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:15"]
Joskus tuntuu, että olisi kiva palata siihen aikaan kun ihmiset tuntee sanan luonnollisuus. Elää samalla tavalla kuin heimoihmiset. Pikkulasten pissavaipat (tai mitä ne nyt siellä pitää) on normaali asia, samoin imettäminen siellä missä se helpoiten ja kätevästi hoituu. Ne on luonnollisia asioita, jotka on jollain lailla onnistuttu kääntämään häpeällisiksi ja luonnottomiksi asioiksi, jotka pitää tehdä piilossa.
En vaihda pissa- tai kakkavaippoja lentokoneen penkillä. En vaihda niitä siksi, että tiedän ihmisten nykypäivänä paheksuvan sitä. Itseäni ei haittaa yhtään jos joku muu vaihtaa.
[/quote]
Myös piereskely ja paneminen on luonnollista, mutta ei julkisella paikalla suotavaa. :)
[/quote]
Blaa blaa blaa. Oliko pakko vetää tuo kortti esiin, maailman paskin argumentti.
[/quote]
Miksi tuo on paska argumentti?
[/quote]
Se on yksinkertaisen ihmisen mustavalkoista yksinkertaistamista. En ihmettele ettet tajua!