Ensi viikolla inttiin lähtijöiden vanhempia?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Hieman asian vierestä, mutta mitä teillä alokas pakkaa mukaansa, kun lähtee?
Hyvänen aika äitikö ne tavarat pakkaa ..?
Ootteko ihan tosissanne näiden kaikkien syömisten ym kanssa? Olen todellakin huolehtijaäiti ja rakastan poikaani yli kaiken ja armeijaan lähtöä ahdistaa perheestämme eniten minua, MUTTA en ole hommannut mitään syömistä ym. Kaikkea voi ostaa sotkusta ja mistä sitä etukäteen tietää, että mitä pitää kotoa asti viedä. Jos omia tavaroita ei voi edes missään kunnolla säilyttää,miksi varautua kuin ydinsotaan?
Vierailija kirjoitti:
Ootteko ihan tosissanne näiden kaikkien syömisten ym kanssa? Olen todellakin huolehtijaäiti ja rakastan poikaani yli kaiken ja armeijaan lähtöä ahdistaa perheestämme eniten minua, MUTTA en ole hommannut mitään syömistä ym. Kaikkea voi ostaa sotkusta ja mistä sitä etukäteen tietää, että mitä pitää kotoa asti viedä. Jos omia tavaroita ei voi edes missään kunnolla säilyttää,miksi varautua kuin ydinsotaan?
Sotku pamahtaa kiinni jos varuskunnassa on yksikään koronatapaus.
Vierailija kirjoitti:
Meidän hankintoja: tosiaan kuivalihaa, kala- ja kinkkukukkoa ja kofeiini suklaata (Varusteleka), siripiri-hedelmäsokeritabletteja, energiapatukoita (ja Äidin sellaisia myös), pähkinöitä, suklaata levynä että Snickersiä, muussia&lihaa-pussiruokaa (Scandinavia outdoor), JP Peltosen Sissi puukko, kylmyyttä eristävä Alinen (30g painoa, Varusteleka), otsalamppu jossa se punainen valo, rannekello taustavalolla ja sitten noita vaatejuttuja Merinovillasta +korkeavartiset villasukat.
Kyllä sieltä hanskat saa, mutta merinosormikkaat-ja tuubin kaulaan ostin lisäksi. Niin ja kunnon päkiääkin tukevat ja merinovillaa sisältävät pohjalliset niihin armeijan maihareihin.
Käsidesi, kosteusvoide, Vaselin (ehkäisee kuulema hiertymiä "kasseissa" pitkillä marsseilla) antiseptinen suihke, laastaripkt+rakkolaastaripaketteja, korvatulppia, varavirtalähde, pakastepusseja.
Unohtui montakin asiaa..-1-
Kiitos äiti kun pakkasit pojalle pallivahan mukaan armeijaan. Huh mitä kanaemoja, en voinut kuvitella tuollaisia olevankaan.
Varmaan katsonut tuntematon leffan ja YLE Areena . Sitten käynyt lenkillä ja YouTube videot ukraine war että saa oppia oikeasta sodastakin.
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa lomaa putkeen? Ei voi olla noin helppoa. Ennen oltiin 3 viikkoa putkeen kiinni ja sitten viikonloppu vapaa. Aika pullamössöä.
Itsellä meni jossakin välissä niin, että oli eka kolme viikkoa kiinni, sit normaali vlv, sit taas 4 viikkoa kiinni, vlv, ja sit vielä normaali gines. Yksi lääkintämies oli 6 viikkoa kiinni putkeen. Tämä 1996. Katkeraksi veti se, että samaan aikaan intissä ollut kaveri oli kaikki vk-loput lomilla. Nykyinen systeemi on siinä parempi, että kaikki on tasaisesti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Mammat täällä täpisee ja parin viikon päästä kapiaiset lähettävät ne teidän kultamussukat kotiin sieltä, koska mussukat eivät pärjää, kun on liian kylmä, pitää nousta niin aikaisin, ei saa nukuttua kun muut häiritsee tai kuorsaa, ei voi olla tyttiksestä, ei saa selata kännykkää ja ties mitä muuta. Tai sitten ei kestä sitä, kun joutuu ottamaan pari juoksuaskelta tai ei saa tehdä kuten itse haluaa vaan on toteltava muita.
Vedä päähäsi ja nielaise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ajan varuskunnan parkkikselle ja vien tarvittavat jutut pojalleni.
Eikös jokin aika sitten ollut juttua, että ne kenttämuonat jättivät nälkäiseksi? Armeijahan marssii vatsallaan.
Liika sokeri väsyttää kyllä vaikka sen ja kofeiinin avulla voi valvoa . Näkkileipä ja tummasuklaa. Pari vesipulloa. YouTube ukraine war . Tätä varten harjoittelee . Keskittyvää nyt asiaan eikä näihin hömpötyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän hankintoja: tosiaan kuivalihaa, kala- ja kinkkukukkoa ja kofeiini suklaata (Varusteleka), siripiri-hedelmäsokeritabletteja, energiapatukoita (ja Äidin sellaisia myös), pähkinöitä, suklaata levynä että Snickersiä, muussia&lihaa-pussiruokaa (Scandinavia outdoor), JP Peltosen Sissi puukko, kylmyyttä eristävä Alinen (30g painoa, Varusteleka), otsalamppu jossa se punainen valo, rannekello taustavalolla ja sitten noita vaatejuttuja Merinovillasta +korkeavartiset villasukat.
Kyllä sieltä hanskat saa, mutta merinosormikkaat-ja tuubin kaulaan ostin lisäksi. Niin ja kunnon päkiääkin tukevat ja merinovillaa sisältävät pohjalliset niihin armeijan maihareihin.
Käsidesi, kosteusvoide, Vaselin (ehkäisee kuulema hiertymiä "kasseissa" pitkillä marsseilla) antiseptinen suihke, laastaripkt+rakkolaastaripaketteja, korvatulppia, varavirtalähde, pakastepusseja.
Unohtui montakin asiaa..-1-
Kiitos äiti kun pakkasit pojalle pallivahan mukaan armeijaan. Huh mitä kanaemoja, en voinut kuvitella tuollaisia olevankaan.
Paitsi, että poika ihan itse pakkailee. Ja Vaseline-vinkki tullut omalleni mm ikätoverilta joka juuri pääsi armeijasta, oli kuulema saanut kärsiä nahoissaan (kirjaimellisesti) rasvan puutteen eikä suosittele kokemusta muille, ihan on kuulema tarpeeksi muutenkin "siedettävänä" ilman, että pallinahkakin on verillä.
Sotkussa myydään pullaa sokeria mehua kahvia ei mitään kummallista . Varmaan on kova osaaminen retkeilystä ja liikunnasta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne niin vaan ajella, ei normaalisti eikä Korona-aikana varsinkaan. Nytkin kysyivät siinä esitietolomakkeessa jonka alokkaat täyttivät rekkaria heiltä jotka tulevat paikanpäällä esim.autokyydillä, ei sinne pääse muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan oma soppatykki ja se on siinä. Miehet saavat sapuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne niin vaan ajella, ei normaalisti eikä Korona-aikana varsinkaan. Nytkin kysyivät siinä esitietolomakkeessa jonka alokkaat täyttivät rekkaria heiltä jotka tulevat paikanpäällä esim.autokyydillä, ei sinne pääse muuten.
Missä kysyvät? Ei meillä ole tuollaista lomaketta. Keskenään ovat menossa yhden autolla paikan päälle vaikka sen bussi/junatodistuksen ovat saaneet palvelukseenastumismääräyksen mukana.
Täällä! Hyvä kun menee, loppuu tuo pleikalla lorviminen. Toivon, että kunto nousee ja vyötärö ohenee. Saapa nähdä, itkettääkö ylihuomenna.
Vierailija kirjoitti:
Eikös jokin aika sitten ollut juttua, että ne kenttämuonat jättivät nälkäiseksi? Armeijahan marssii vatsallaan.
Me tehtiin nuorena töitä ylitöitä yövuoroa tupla patukka , vesi . Ei edes ehtinyt ajatella ruokaa. Sama kun opiskeltiin pitkät matkat ei ehtinyt syödä . Pussi keitto tai yx makkaran pätkä retkillä teltassa tai ulkomailla syömään ei ehtinyt. Aina kun paino nousi juusto ja karkit niin heti vesikuurille viikoksi . Piti olla litteä maha . Jotkut tytöt oli turvesuolla töissä käsilihakset tosi isot. Känsälaastari on hyvä mutta muu tulee talosta. Valittaa ne jotka ei edes opiskele mitään siellä muuta kun syömässä .
Siellä on monenlaisia uskontoja ja monen maalaisia sitten. Älkää kuvitelko että sotatilassa syödään pitsaa ja kebabbia metsässä pommien räjähdellessä sipsipussin rapinat siinä kertoo paikan viholliselle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No bullshittiä. Kyllä sinne pääsee. Ja se rekkari kysyttiin juurikin siksi, että jättää oman auton parkkiin sinne. Ei siksi, että joku heittää sut sinne. Haloo pahvi.
Huolettaa kun on luvattu kovia pakkasia tulevaksi.