Ensi viikolla inttiin lähtijöiden vanhempia?
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Huomenna vielä kaupaan herkku- ym. ostosille (osa on jo hankittu)
- karkkia eri lajeja, suklaata, purkkaa, pähkinöitä, rusinoita, kuivalihaa, kuivattua juustoa, proteiinipatukoita
- nenäliinat, käsidesit, pumpulipuikot, kosteuspyyhkeet, henk. koht. pesuvehkeet, dödö jne, hammastahna ja -harja, rakkolaastarit, isoja minigrip-pusseja, toilettipussukka
- käsidesi, käsivoide, huulirasva, geelipohjalliset
- vara-akku ladattuna, puukko, kello, otsalamppu
Mitähän unohdin?
Vielä: lämpökerrasto on, äidin rakkaudella neulomat villasukat. Jotkut hanskatko tarvitsee myös?
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinit, rakkolaastarit hankittu. Poika haki itse varustelekasta lämpökerrastot ja hanskat. Pärjää varmasti, mutta kyllä itku tulee äidille Vekaran parkkiksella. Onhan tämä iso muutos, kun yksi lintu lentää pesästä. Tosin lomalla laitetaan pöytä koreaksi.
Itketään siellä sitten yhdessä 😭. En tiedä mistä näitä kyyneliä riittää, isoja vielä joita tuossa saunaa lämmittäessäni tirauttelin.
Rakkolaastarit, Vaselinit, d-vitamiinit ym hankittuna+säilyvää syötävää ja tosiaan Merinovilla-kerrastoa/asustetta ym.
Lomilla juu pöytä notkuu, pyykkikone laulaa ja sauna lämpiää 😍.
-1-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkkä fiilis, itku koko ajan ns silmänurkassa ja olen sen pojalle näyttänytkin, sanoin, että tulee aivan julmettu ikävä. Lisäksi olen huolissani mm syömisistä, hällä kun ei olisi varaa laihtua kiloakaan.
Eiköhän se hyvin mene, lapseni tuntien ja tietäen ja toki klaaraan itsekin, pakkohan se on, mutta myönnän ettei tämä minulle helppoa ole, päinvastoin.
Koronakaan ei asiaa helpota.Entäpä itse?
Tämmöiset mammat tekevät lapsistaan peräkammarin poikia tai tyttöjä kun eivät halua katkaista napanuora. Inttiaika olis hyvä kohta tehdä se mut ei, nämä itkuiikat ajattelevat vain itseään.
Pösilö. Luopumisen tuska kuuluu äitiyteen luonnollisena osana elämänkulkua. Se on siis OK ja luokittelisin sen jopa normaaliksi tunteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ai, minä odotan innolla :) Pojasta tehdään mies siellä. Kyllä nyt ton ikäinen jo pärjää 4 viikkoa ilman mammaa :) Kokemus tuo noille on ja hyvä niin.
Jopa veltoimmistakin mammanpojista on siellä tavattu mies tehdä. Kasvattaa luonnetta.
m39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinit, rakkolaastarit hankittu. Poika haki itse varustelekasta lämpökerrastot ja hanskat. Pärjää varmasti, mutta kyllä itku tulee äidille Vekaran parkkiksella. Onhan tämä iso muutos, kun yksi lintu lentää pesästä. Tosin lomalla laitetaan pöytä koreaksi.
Itketään siellä sitten yhdessä 😭. En tiedä mistä näitä kyyneliä riittää, isoja vielä joita tuossa saunaa lämmittäessäni tirauttelin.
Rakkolaastarit, Vaselinit, d-vitamiinit ym hankittuna+säilyvää syötävää ja tosiaan Merinovilla-kerrastoa/asustetta ym.
Lomilla juu pöytä notkuu, pyykkikone laulaa ja sauna lämpiää 😍.-1-
Ihana, mä tuon nessut☺
Poika oli syksyllä 6 viikkoa kiinni, aliupseerikoulun aloitus sotki lomarytmin. Mutta olipas kiva häntä sitten nähdäkin.
Mikä funktio sillä vaseliinilla on? Sitä en ole vielä hankkinut. Estääkö rakkoja vai?
Minkä verran teillä oli keskustelua sivari, totaali vai aseellinen palvelus -vaihtoehdoista? Itseäni karmisi jos lapsi valitsisi aseellisen palveluksen, ei ole lähipiirissä armeijankäyneitä enkä osaisi arvostaa yhtään.
Meillä pakattu:
Virtapankki
Otsalamppu+siihen patterit
Pohjalliset
Rakkolaastarit
Puukko
Rannekello
Oneblade
Energiapatukoita
Pähkinöitä
Suklaapatukoita.
Nämä kaikkien hlökohtaisten lisäksi. Itse oisin hössöttänyt vielä matkaevästä ja iltamässyjä mut mut torpattiin 😁
Tsemppiä kaikille alokkaille ja heidän läheisilleen ❤️
Meidän hankintoja: tosiaan kuivalihaa, kala- ja kinkkukukkoa ja kofeiini suklaata (Varusteleka), siripiri-hedelmäsokeritabletteja, energiapatukoita (ja Äidin sellaisia myös), pähkinöitä, suklaata levynä että Snickersiä, muussia&lihaa-pussiruokaa (Scandinavia outdoor), JP Peltosen Sissi puukko, kylmyyttä eristävä Alinen (30g painoa, Varusteleka), otsalamppu jossa se punainen valo, rannekello taustavalolla ja sitten noita vaatejuttuja Merinovillasta +korkeavartiset villasukat.
Kyllä sieltä hanskat saa, mutta merinosormikkaat-ja tuubin kaulaan ostin lisäksi. Niin ja kunnon päkiääkin tukevat ja merinovillaa sisältävät pohjalliset niihin armeijan maihareihin.
Käsidesi, kosteusvoide, Vaselin (ehkäisee kuulema hiertymiä "kasseissa" pitkillä marsseilla) antiseptinen suihke, laastaripkt+rakkolaastaripaketteja, korvatulppia, varavirtalähde, pakastepusseja.
Unohtui montakin asiaa..
-1-
Vierailija kirjoitti:
Mikä funktio sillä vaseliinilla on? Sitä en ole vielä hankkinut. Estääkö rakkoja vai?
Mainitsinkin syyn tuossa litaniassani eli tosiaan, ehkäisee hiertymiä.
-1-
No on teiän lapsilla ainakin matka tavaroita mukana.. Eiköhän vähemmälläkin romu määrällä pärjää!
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, omia pohjallisia kenkiin, rakkolaastareita, rannekelloa valolla, osaamista vaatteiden viikkaamisesta, poika sanoi että paskin homma oli aamu wc käynnit, kun 10min piti hoitaa eli kotona kantsee harjoitella.
Ei voi tiettekö oikeessa sodassa sählätä tavaroiden kanssa ja yöllä näyttää viholliselle missä te olette valokellolla tai muilla valoilla . Sotaharjoitus on sitä että osataan toimia oikeassa tilanteessa oikein .
Intissä oleva poika kertoi kouluttajan todenneen, että nämä pidemmät kiinniolot ja pidemmät lomat saattavat jäädä käytännöksi koronan jälkeenkin. Mielestäni parempi kuin se joka viikonlopun lomaralli.
2 viikkoa lomaa putkeen? Ei voi olla noin helppoa. Ennen oltiin 3 viikkoa putkeen kiinni ja sitten viikonloppu vapaa. Aika pullamössöä.
Mammat täällä täpisee ja parin viikon päästä kapiaiset lähettävät ne teidän kultamussukat kotiin sieltä, koska mussukat eivät pärjää, kun on liian kylmä, pitää nousta niin aikaisin, ei saa nukuttua kun muut häiritsee tai kuorsaa, ei voi olla tyttiksestä, ei saa selata kännykkää ja ties mitä muuta. Tai sitten ei kestä sitä, kun joutuu ottamaan pari juoksuaskelta tai ei saa tehdä kuten itse haluaa vaan on toteltava muita.
Vierailija kirjoitti:
2 viikkoa lomaa putkeen? Ei voi olla noin helppoa. Ennen oltiin 3 viikkoa putkeen kiinni ja sitten viikonloppu vapaa. Aika pullamössöä.
Korona..
Vierailija kirjoitti:
No on teiän lapsilla ainakin matka tavaroita mukana.. Eiköhän vähemmälläkin romu määrällä pärjää!
Itsellä oli tupakka-aski, lompakko, päällä olevat vaatteet ja palv. astumismääräys mukana kun menin portista sisälle 1991. Ja hyvin pärjäsi. Siviilikamoja ei saanut olla näkyvillä, ei edes sukkia.
Huomenna vielä kaupaan herkku- ym. ostosille (osa on jo hankittu)
- karkkia eri lajeja, suklaata, purkkaa, pähkinöitä, rusinoita, kuivalihaa, kuivattua juustoa, proteiinipatukoita
- nenäliinat, käsidesit, pumpulipuikot, kosteuspyyhkeet, henk. koht. pesuvehkeet, dödö jne, hammastahna ja -harja, rakkolaastarit, isoja minigrip-pusseja, toilettipussukka
- käsidesi, käsivoide, huulirasva, geelipohjalliset
- vara-akku ladattuna, puukko, kello, otsalamppu
Mitähän unohdin?