Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi viikolla inttiin lähtijöiden vanhempia?

Vierailija
28.12.2020 |

Millä mielellä?

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani aloittaa yhtä aikaa tyttöystävänsä kanssa. Molemmat tähtäävät korkealle elämässään, miettivät myös sotilasuraa. Pärjäävät takuulla erinomaisesti 🤗

Armeijassa on myös kyse siitä että miten pärjää porukassa, ja millainen tyyppi on muiden mielestä. Ei riitä että on vaikkapa urheilullinen. Pitää sopeutua siihen mitä vastaan tulee. Etukäteen voi olla mahdotonta tietää varmasti, pärjääkö siellä hyvin.

Vierailija
42/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkkä fiilis, itku koko ajan ns silmänurkassa ja olen sen pojalle näyttänytkin, sanoin, että tulee aivan julmettu ikävä. Lisäksi olen huolissani mm syömisistä, hällä kun ei olisi varaa laihtua kiloakaan.

Eiköhän se hyvin mene, lapseni tuntien ja tietäen ja toki klaaraan itsekin, pakkohan se on, mutta myönnän ettei tämä minulle helppoa ole, päinvastoin.

Koronakaan ei asiaa helpota.

Entäpä itse?

Tämmöiset mammat tekevät lapsistaan peräkammarin poikia tai tyttöjä kun eivät halua katkaista napanuora. Inttiaika olis hyvä kohta tehdä se mut ei, nämä itkuiikat ajattelevat vain itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, kohta pääsee taas korkkaamaan inttileskiä :)

Vierailija
44/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yx poika jonka tyttis lähtee inttiin. 

Vierailija
45/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...parhaimmillaan sellaisia, joiden kundikaveri tulee velville mutta valitsee naisen sijasta kaverit & kaljoittelun & nintendon.

Mikään ei ole niin kiihkeä kuin puutteenalainen & kostonhimoinen inttileski...

Vierailija
46/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako se intti heti kuukauden gineksellä siis nykyään ja sitten on kahden viikon loma?

Ei tietenkään, koska porukka on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäinen loma on viikon kahden jälkeen ja sen jälkeen alkaa pyöriä 2vko maastossa, 2vko kasarmilla ja 2vko lomilla.

Vierailija
47/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähtee tyttö. Hirvittää vielä enemmän kun pojan lähtö aikoinaan.

Minä kävin tämän läpi heinäkuussa. Tytär lähti armeijaan. Kyllä viimeisellä viikolla itketti tuon tuosta, tytär ihmetteli miksi äiti itket, pääseehän sieltä lomille. Mutta ei sille vaan mitään voinut. Osa ikuista on varmaan sitä luopumisen tuskaa ja tyhjenevän pesän itkua, osa jotain mille ei keksi selitystä.

Olen positiivisesti yllättynyt, miten hyvin kaikki on tyttärellä mennyt. Hänestä on tullut esiin sellaisia piirteitä, joita kotona ei ollut ja olen hänestä todella ylpeä.

Jos itkettää niin itkee, ei siihen onneksi kuole. Jokainen kokee tavallaan. Kyllä ne sitten itkut unohtuu, kun lomille tulee umpiväsynyt alokas joka puhuu vain inttiä ja makaa ensimmäisen lomaviikon kuin luteenhuokaus odottaen valmista ruokaa ja muita palveluja. Niitä tarjoaa kyllä silloin ihan mielellään

Vierailija
48/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Oma poikani lähtee Upinniemeen. Onko kellään tietoa, kuinka paljon sinne saa ottaa tavaraa? Tarkoitan siis noita mainittuja eväitä, villakerrastoa yms. hyväksi havaittuja juttuja. Poika ei suostu kertomaan, varmaan papereissa mainittu mutta yrittää nyt kovasti itsenäistyä...

Vierailija
49/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoli pois. Siellä tehdään pojastanne Mies. Avaa ovia ihan uuteen malliin yhteiskunnassa.

m39

Armeijajuttuja🤭

Vierailija
50/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille! Oma poikani lähtee Upinniemeen. Onko kellään tietoa, kuinka paljon sinne saa ottaa tavaraa? Tarkoitan siis noita mainittuja eväitä, villakerrastoa yms. hyväksi havaittuja juttuja. Poika ei suostu kertomaan, varmaan papereissa mainittu mutta yrittää nyt kovasti itsenäistyä...

Niin, jos ne on niissä papereissa mainittu, niin poikasi on lukenut ne sieltä ja ottaa mukaan sen minkä näkee tarpeelliseksi.

Vierailija
51/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo 4+2 ei ole mikään itsestäänselvyys. Heinäkuun erässä on tällä hetkellä pojalla mennyt 4+1, 5+1, 5+? eli ei edes tiedä minkä pituinen seuraava loma on...

Vierailija
52/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miks pitää irviä. Osalla nuorista saattaa olla hyvinkin vaikeita kokemuksia takana esim koulukiusaamista niin on luonnollista että mietityttää miten kykenee olemaan isossa porukassa jos on vähän hiljaisempi ja syrjäänvetäytyvämpi. Kyllähän se saattaa huolestuttaa.

Kiusaamistapaukset ja yliherkät ovat toki erikseen, mutta nämä joille täällä "irvitään" ovat lähinnä yliherkkiä äitejä, joista moni on itsekin tietoinen tilastaan.

Vaikka armeijaolot ovat varsin poikkeukselliset ja itsekin yllätyin miltä osin se oli henkisesti haastavaa, mutta pääosin se on varsin turvallinen ympäristö kokeilla itsenäistä elämää.

Vierailija
53/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustusvoimien sivuilla lukee mitä kannattaa ottaa mukaan.Kerrastot tulee sieltä.yksi tärkeä on virtapankki(leireillä)

Vierailija
54/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...parhaimmillaan sellaisia, joiden kundikaveri tulee velville mutta valitsee naisen sijasta kaverit & kaljoittelun & nintendon.

Mikään ei ole niin kiihkeä kuin puutteenalainen & kostonhimoinen inttileski...

Sä sönkkäät tuota niin kuin sillä olis jotain väliä, kuka pumppaa mun naista, kun en ole paikalla.

Vierailija
55/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten armeijassa saa käydä wcssä? Ihan tosissani kysyn, näin hieman vatsaoireisena hätä ei aina kysy kellonaikaa tahi paikkaa.

Vierailija
56/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
57/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttavaa seurata pojan valmistautumista, paperit valmiiksi, lompakko ym tärkeimmät ja kassiin suklaata, kuivalihaa, pähkinöitä ym. Isohko pussukka tuli ihan hygienia yms jutuistakin.

Mitä teillä armeijaan lähtevä ottaa mukaansa?

Vierailija
58/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä odotan innolla :) Pojasta tehdään mies siellä. Kyllä nyt ton ikäinen jo pärjää 4 viikkoa ilman mammaa :) Kokemus tuo noille on ja hyvä niin.

Vierailija
59/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
60/154 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinit, rakkolaastarit hankittu. Poika haki itse varustelekasta lämpökerrastot ja hanskat. Pärjää varmasti, mutta kyllä itku tulee äidille Vekaran parkkiksella. Onhan tämä iso muutos, kun yksi lintu lentää pesästä. Tosin lomalla laitetaan pöytä koreaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi