Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauvat 2015

30.05.2014 |

Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)

La olisi laskurin mukaan 4.2.15

Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!

Kommentit (159)

141/159 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva että tänne on tullut uusia odottajia myös mukaan! Tervetuloa Rellu_, Mamitsu15, Siruina ja Sointsa79 =).

Rellu_ ja moni muu joka pelkää km. Sanoisin että teillä menee pilalle koko odotusaika jos aina on jokin ikävä asia mielessä. Kannattaa ajatella se niinkin että tulevalle vauvalle on parempi jos äiti ajattelee positiivisesti. Uskon jostain syystä että odotusaikakin vaikuttaa syntyvään lapseen ja se tietenkin voi olla positiivista tai negatiivista.

Että positiivisia ajatuksia nyt kehiin ja turhat pelot pois. On eri asia jos oikeasti on jotain vakavaa oiretta kuten suurta verenvuotoa, vatsassa isoja kipuja tai muuta erikoista säännöllistä tuntemusta--> ja niistähän sitten tietysti puheeksi neuvolassa jos niin on. Muuten ihan turhaan aika kuluu etukäteen surkutteluun. Nyt on aika nauttia raskaudesta ja pohtia mitä kaikkea vauvalle tarvitsee hankkia ja nimiä yms muuta kivaa ;).

Mahdottoman paljon onnea ja tuplasti vielä Jasballe <3! On se elämänalku ihmeellistä ja vieläkin ihmeellisempää jos tulee tuplasti tai enemmän kerralla. Varmasti on sulattelemista mutta eiköhän kaikki monikkoraskaana olleet ole rutiinin arkeen saaneet aikanaan. Lisäksi aina voi liittyä heille tarkoitettuihin yhdistyksiin yms. Sieltä tekin varmasti saisitte parhaimman tuen ja vinkit arkeen.

Lapwing kiitos listasta jonka teit jokin aika sitten. Varmaan olisi hyvä päivittää sitä tässä viikon kahden sisällä jos vaan viitsit ;). Kun on tullut monta uuttakin mukaan. Ja minäkin viimein perjantaina 1.8. saan LA;n selville.

Omista kuulumisista sen verran että tasaista menoa on ollut. Ainoastaan tuo pitkä hellejakso joka onneksi tänään katkesi minun asuinkaupungissa alkaa helpottamaan oloa. Työpaikalla ei kulje happi ollenkaan, se on vanha kivinen rakennus ja kun helle tulee siellä kärsitään. Olen kyllä ollut pahalla ja todella flegmaattisella ololla varustettu muutaman päivän kesäloman jälkeen :/.Olotilat minulla johtuu nimenomaan raskaudesta. Muuten menee mainiosti =).

142/159 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista tällä taas pitelee? Liekö monet liittyneet facebookin sivuille?

Nyt sitten viimein sain tietooni LA;n. Se on minulla 1.3.15 =). Eli melkein kuuluisin tuonne maalisvauvat palstalle siinä mielessä.

Esikoisen kanssa minulla laskettu aika heitti 3 päivää eteenpäin ja sen perusteella olisin varmasti maalisvauvan tuleva äiti mutta voihan se mennä toisinkinpäin ;). Tänään siis menossa rv 9+5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/159 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivitystä! Muutto takanapäin ja olemme miehen kanssa asettuneet kodiksi. Olen aivan naurettavan väsynyt, tuntuu ettei elämässä jaksa tehdä muuta kuin nukkua, käydä töissä ja syödä - ehkä väsymys taittuu raskauden edetessä?

Viikkoja kasassa 11+5 ja tuntuu, että vatsa on pullahtanut ihan parissa päivässä. Syömisellähän ei voi olla asian kanssa mitään tekemistä, kai alkava vatsakumpu voidaan jo tässä vaiheessa laittaa raskauden piikkiin? ;D

Oletteko minkä verran ulkopuolisille kertoneet raskaudesta? Tähän mennessä miehen kanssa olemme kertoneet vanhemmillemme, ja minä parille häitämme järjestäneelle kaverille, niin osasivat kaataa oikean määrän alkoholittomia alkumaljoja jne..

144/159 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, täällä yksi vähän "vanhempi" esikoisen odottaja 35 v. Laskettu aika on 7.2. Erittäin toivottu raskaus endometrioosi diagnoosin ja 16 vuoden yhdessäolon jälkeen :) Alussa oli pientä pahoinvointia, vuotoja ja väsymystä. Ennen varsinaista ultraa jouduinkin käymään kahteen otteeseen sairaalassa varhaisultrassa.. Mutta kaikki hyvin tähän asti, vaikka vuodot olivatkin aika runsaita. Viikoilla 10 taisi loppua kaikki olot ja nyt virtaa on riittänyt, ja maha kasvaa... pomolle oli pakko kertoa ja työkavereillekin luultavasti pian (jolleivat ole jo huomanneet ;) ). Kyllä tää pömppö alkaa näkyä :)

Onnellista odotusta muillekin :)

145/159 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookryhmän Helmivauvat 2015 ryhmän ylläpitäjä Sanni Kilpinen Raasepori ilmoittaa että olen muutanut profiilikuvan facessa. Nykyisessä kuvassa hellehattu ja aurinkolasit. Mukaan pääsee siis lähettämällä minulle kaveripyynnön.

terveisin: Sanni ja 38 muuta Mammaa

146/159 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Onkos täällä keskustelua enää ollenkaan, vai onko koko porukka siirtynyt fb:n puolelle? Minä voisin sinne tulla myös, mutta vielä pelottaa jos joku sattuisi ryhmässä olemaan tuttuni. Nyt tuntuu että jokatoinen tutuistani on raskaana ja itse haluan vieläkin pitää raskauden salassa, vain pari lähimmäistä perheenjäsentäni vasta raskaudesta tietää...

Sen verran kuitenkin omia päivityksiäni, kun olen  käynyt täällä vain kerran lukemassa muiden kuulumisia ryhmään liittymiseni jälkeen.. Mulla menossa muistaakseni 15. rv ja kaikki vaikutti viime viikolla ultrassakin olevan hyvin. Tänään oli sokerirasituskoe ja onneksi se on nyt ohi. litkun viimeinen desi jäi sahaamaan ylös-alas eikä loppu meinannut alas mennä, onneksi sain itseni kuitenkin kasattua että koe onnistui. aikoinaan esikoisen kohdalla koe meni pieleen ja keskeytyi kun oli muutenkin kovat pahoinvoinnit ja juotuani litkun se tulikin sitten suoraan ylös... Onneksi tällä kertaa oli parempi onni.

Muuten koko raskaus on mun kohdalla menny tähän asti lähes huomaamatta. Itseäni suojellakseni edellis kerrasta johtuen, olen pyrkinyt unohtamaan ja lähes kieltämään koko raskauden itseltäni tähän asti. Nyt kun alkaa vähän vatsa kasvaa, alkaa ristiriitaiset tunteet valtaamaan minut, eikä loppuraskaus varmasti helppoa tule oleman. Toivotaan kuitenkin että pää pysyy kasassa ja kaikki menee hyvin.

Tsemppiä muillekkin odotukseen, toivottavasti juttu täälläkin puolella vielä jatkuu =)

147/159 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. 

Täällä kyllä lueskelen ahkerasti kaikki uudet jutut. Täällä einole kunmempaa tapahtunut. Pahoinvoinnin selätin tuossa kuun alussa :) kestivän sitä jo 8viikkoa. Maanantaina alkaisi työt vanhempainvapaan jälkeen, saa nähdä kuinka sitä jaksaa.. 

Meillä seuraava neuvola 3.9 ja rakenneultra 19.9 jonka tekee lääkäri, kaksosraskaudesta johtuen. Näistä ulwn päivittämään myös tälle puolelle :)

148/159 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä nuori enaiodottaja ilmoittautusi myös mukaan! Viikkoja minulla nyt 15+3. Mielelläni tulisin facebook ryhmään mukaan :)

149/159 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa minäkin mukaan tänne. Raskausviikkoja tällä hetkellä 13+1 ja ensimmäistä odotellaan <3 Olen laittanut viestiä myös tuonne 40+ palstalle, sen verran on jo tuota ikää mittarissa :)

150/159 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku miettii, miksi tällä pastalla on niin hiljaista. Vastaus kuuluu olemme facebookissa suljetussa ryhmässä Helmivauvat 2015. Mukaan pääsee lähettämällä Sanni Kilpiselle kaveripyynnön.

Terveisin: Sanni ja 57 odottavaa Äitiä

151/159 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käyty neuvolassa. Eipä siellä ihmeempiä, neuvola täti ei tiennyt kaksosraskaudesta mitään, eikä kuulemma neuvolasta löydy mitään materiaalia monikkoraskaudesta. Onneksi ei oo eka raskaus ja tietää valmiiksi jo jotain :) netistä löytyy tosi paljon onneks vertaistukea ja siihen tässä perehdytty :D 

sydänääniä neukkutäti yritti kuunnella, mut ei saanu ku pikasesti ohimennen toisen vauvan kuulumaan, viikkoja kuitenki 18 täynnä. Haki sitte toisen tätin joka sai kuuluviin. 

Kaiken kaikkiaan käynti meni toho sydänäänien kuunteluu et muuta ei sit kerennykkää ihmettelemään.  No jospa seuraavalla kerralla sais kuuluviin jo heti. 

Maha pullahti tossa alku viikosta iha kunnolla, noh tässä vielä joku 20vk kasvatellaa mahaa :D

Työt alko tossa muutama viikko sitte ja aika kova väsymys painaa päälle, ku esikoinen ei nuku koko yötä vieläkään ja minähän sen kanssa herään joka kerta. Heti ku vähääkää jaksaa nii unikoulu oottaa :)

152/159 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi, joka on palstaa seuraillut, ja uskaltaa nyt vasta liittyä mukaan. Olen siis ollut todella pelokas kokoajan että onko kaikki hyvin.

Nyt uskallan kuitenkin uskoa - musta tulee äiti helmikuussa 2015.

Eli olen 21vuotias neitokainen Turusta, avomieheni on 22vuotias. Tällä hetkellä meneillään on 17+3 viikot. Vauvamme laskettuaika on 13.2. <3

Kesäkuussa vasta muutettuamme yhteen elämämme mullistui, kun raskaustestiin piirtyikin yllätykseksi kaksi viivaa. Toinen niin kovin haalea, mutta selkeä viiva. Raskaus on ensimmäiseni, ja ihan täysi yllätys.Maailman onnellisin yllätys alkushokista selviydyttämme. Kävimme varhaisultrassa viikoilla 7+3, ja np-ultrakin on toki jo takanapäin. Neuvolassa olemme käyneet kahdesti, ja ihanat reippaat sydänäänet kuuluivat monitorista. Edellis iltana tunsin ensimmäistä kertaa pienten jalkojen tumpsuttavan masuni sisällä. Vetihän se sanattomaksi <3

Nyt joudun yksinkertaisesti uskomaan, että mun masussa on vauva, ihan oikea vauva, meidän vauva, maailman suurin ihme! Mies on ihan samaa mieltä, ja odottaa kovasti, että tuntee mahan päältä potkut. Rakenneultraa 1.10. odotamme myös jo todella malttamattomina. 

Elämäntilanteestamme vielä sen verran, että olimme molemmat vakituisessa työpaikassa, kunnes minä sain pari viikkoa sitten kirjeen, että minut on valittu varasijalta opiskelemaan ammattikorkeaan. Mieheni siis jatkaa töitään, minä olen tuore koululainen, niin kauan kunnes h-hetki koittaa.

Elämämme sujuu hienosti, ja meidän molempien perheet ovat hienosti tukena ja todella innoissaan. Ainut asia mikä painaa on tasaisin väliajoin iskevä pelko keskenmenosta, tai siitä, että entä jos pienellä ei kaikki olekaan hyvin. Ja se ei ole mitään luonnollista pelkoa.Se on hetkittän jopa hysteriaa. Mutta suunta on kokoajan parempaan päin, aijon päästä tästä yli!

153/159 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips, hyppään mattimyöhäisenä mukaan, en tullu aiemmin ajatelleeks et täältä vois löytyy samassa junassa olevia (: luin tossa että joku face-yhteisö ois piilotettuna johonki, pääsiskö sinne viel mukaa..?

täällä ensimmäinen tulossa ja laskettu aika ois 27.2, eli nyt 15+3 menossa. (: ikää 22 ja avopuoliskolla 26 ja reipas kolme vuotta pidetty yhtä :)

154/159 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MMADDE Kiva kun sinäkin uskaltauduit mukaan =) Mulla LA 10.2 Joten aika samoilla viikoilla mennään.

En halua pelotella, mutta jos pelkosi ei ole mielestäsi normaalia odottavan pelkoa, vaan "jotain enemmän", niin ota asia vakavasti. Nauti toki raskaudestasi, on hyvin todennäköistä että kaikki menee hyvin, mutta kannattaa puhua neuvolassa peloista ja jos jokin asia vähääkään sinua mietityttää, että onko kaikki hyvin,  niin pyydä lisätutkimuksia. Neuvolassa saa välillä olla aika omatoiminen ja kysellä paljon. Ja jopa pyytää ylimääräisiä tutkimuksia, jos hoitajan mielestä ne ei ole aiheellisia. Odotan nyt kolmattani ja kahdessa eri neuvolassa aiemmin asioineena, oon huomannut että omat pyynnöt asioiden selvittämisestä on ollut välillä tarpeellista.

Tsemppiä odotukseen ja nauti siitä!

155/159 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei moi!

täällä ilmoittaudutaan kans mukaan monien sattumusten kautta.! :) la olis 18.2

ikää on 29 ja tää on eka tyyppi mitä ootellaan. :)

156/159 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face ryhmään pääsee edelleen kaikki halukkaat mukaan lähettämällä Sanni Kilpiselle kaveripyynnön.

157/159 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vielä yksi helmivauvaa odottava liittyisi joukkoon! la olisi myöskin 18.2 niinkuin Pussirotallakin ja ikää 28v. Esikoinen on 1v 8kk.

Laitoin kaveripyyntöä Sanni Kilpiselle, toivottavasti meni oikealle?? :)

158/159 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans odottelen esikoista, la olisi 8.2. Jänskää :)

159/159 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Uusi ilmottautuu:) Esikoisen kohdalla löysin täältä facebookryhmän, joka oli ja siis on mahtava! Lähdin siis plussanneena etsimään kuopukselle myös omaa porukkaa. LA olis 12.2. ja edellinen ei ole vielä puolta vuotta. Sektiolla tuli tähän maailmaan, ku oli perätilassa sinnikkäästi loppuun asti ja ei lähtenyt ajallaan syntymään, joten hieman jännittää, miten tuo vaikuttaa seuraavaan raskauteen. Toivottavasti kaikki menee hyvin:) Joko oma facebookryhmä on perustettu?