Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauvat 2015

30.05.2014 |

Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)

La olisi laskurin mukaan 4.2.15

Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!

Kommentit (159)

121/159 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisia kuulumisia.

Pari viikkoa ehdin olla hyvässä voinnista kun sitten viime yönä heräsin klo 03:00 pahaan oloon. Näin  untakin että oksensin. Kuvottavinta oloa kesti aamu kuuteen, sitten sain jopa nukuttua hieman. Paha olo saattoi tulla eilen iltapäivällä syömästäni ne "maatila jäätelöstä" tai sitten söin muuta pilaantunutta?

Voitte kuvitella fiilikset kun toiseksi viimeinen lomapäivä menossa, helle ja vatsa ripulilla :/. Vasta nyt iltapäivällä alkaa elämä voittamaan... Uskomaton "onni" potkaisi kohdalle ei voi muuta sanoa!

Ainoa positiivinen asia tässä on se että kun huomenna lähden kotimatkalle linja-autolla ja junalla toivun siihen mennessä. Huh huh.

122/159 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kävin ultrassa runsaiden vuotojen vuoksi ja syyksi selvisi että kohdun ulkopuolella on hyytymä ja verisuonia katkeillut. Nyt sitten sainkin potkut töistä sairasloman vuoksi..

Raskaus olikin viikkoa aikaisemmassa mitä luulin, eli uusi laskettu aika on siis 8.2.2015. :)

Vaaveli onneksi jaksaa hyvin ja nyt menossa siis 11+1. Maha on jo jätti, tietenkin turvotusta suurimmaksi osaksi mutta olen aina ollut hyvin laiha oikeastaan suoraansanottuna, ei siis ihme että vatsa näkyy jo :D

Huolestuttaa suuri painonlasku, painan vain 42kg enää oksentelujen vuoksi mutta onneksi pahin taitaa olla takana! *koputtaa puuta* :) Tässä kuva tämänhetkisestä masustani, en tiedä miksi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/159 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minullakin  siis esikoinen kyseessä!

124/159 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pommittelen nyt täällä mutta fb ryhmä olisi kiva :)

125/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultasieni, ketjussa ylempänä on ohjeet, miten pääset fb-ryhmään. :) tervetuloa vaan mukaan!

126/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen tai toissapäivänä viestiä fb-ryhmän vastaavalle ja nyt ootan innolla, milloin mut päästetään sinne. :D Että tulossa ollaan! Teretulemast Kultasieni mukaan. :)

127/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Npp-ultrassa eilen. Vauveli voi hyvin, löytyy virstarakot ja mahalaukut ja nätit aivokammiot vai mitkähän ne nyt olikin. Nenäluu näkyy selvästi mikä on kans kuulemma hyvä merkki. Nt oli 1,3 mm joka on ihan normaali. Mahalaukkukin oli kuulemma niin täysi et kätilön mukaan tarkoittaa että toimii!

Oikein mukava ultrakokemus koko perheen voimin siis takana. Iso pino kuviakin saatiin kotiintuomisina. 
Ainut mikä mua kovasti ihmetyttää on vauvelin mitat. Viikon 8+1 ultrassa mitat vastasi 8+2 ja nyt viikolla 12+1 mitat vastaa jo 12+3. Ilmeisesti siellä sit ainakin ravinnonkulku toimii moitteettomasti :D

Ja näkyy kyllä maha mullakin. Minä kun en ole mikän laiheliini niin näyttää lähinnä siltä että olen lihonnut.

128/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytynyt keskenmeno rv 8+6. Onnellista odotusta muille, meillä alkaa uusi yritys.

129/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin nyt on kaveripyyntö täältäkin laitettu, kohti fb ryhmää siis :)

130/159 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ANNIE89, jaksamista sinulle ja miehellesi :( onnea uuteen yritykseen <3

131/159 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minäkin tipun pois porukasta :( Onnellista odotusta teille muille.

132/159 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa lukea miten moni joutuu luopumaan haaveistaan - onneksi vain tälläkertaa ja parempaa onnea ensi kerralla.

Huomenna np ultra.. kyllä jännittää ja pelottaa, erittäin sekaiset tunteet. Tulen sitten heti raportoimaan, niin hyvät kuin pahat uutiset!

133/159 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitän tähän ohjeet salaiseen  fb ryhmään liittymisestä. Jos jollain löytyy innostusta. Kaveripyyntö +yksäriviesti minulle Sanni Kilpinen Raasepori (kuvassa punainen polkkatukka)

Meitä on ryhmässä jo 15 henkilöä ja juttu lentää. Yhdessä jännitetään ja surraan tarvittaessa. Kirjoittelu on mielestäni henkilökohtaisempaa oman nimen takaa. Ja tulee keskusteltua enemmän.

Ymmärrän toki ettei ryhmä sovi kaikillle, eikä ketään ole tarkoitus käännyttää mukaan. Jokainen liittyy tai jättää liittymättä ihan omasta tahdosta.

134/159 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa tosiaan lukea että meistäkin vielä osa "tippuu" joukosta pois. Kyllä entistä enemmän osaa arvostaa sitä jos loppuun asti pääsee ja terveen vauvan saisi syliinsä. Valittelut ja voimia taas kahdelle viimeisimmälle ilmoittaneelle :(.

Itselle tuli "yllätyskäänne" kun tänään vasta varasin neuvolaan ensimmäistä ultra-aikaa loman jälkeen ja kun neuvolantäti sitten laski raskausviikkoja niitä hänen mielestään olisikin jo n. 10-11 viikot menossa! Vastahan minulle sanottiin että max. 7+1... :0... Noh, sitten kyllä selittelin siinä että minulla on kyllä ollut pitkä kierto n. 30-35 pv ja voihan sen puoleen viikkoja olla vähemmänkin eli sen laskukaavan mukaan täyttyis rv 9 perjantaina. 

Sitten neuvolasta alettiin ehdottaa että varattaisiin ensin ns. perus neuvola-aika. Siihen totesin ettei käy koska haluan jo viimein tietää millä viikolla olen nyt sitten menossa ja lasketun ajan ja tietysti sen että kaikki on edelleen kunnossa. Minulle ei nyt riitä että mitataan joku verenpaine ja muut perusmittaukset kun vointikin on ollut mitä parhain jo usean viikon.

No sitten sain sen ajan kylläkin vasta viikon päähän 1.8. Tämä johtuu todennäköisesti siitä että kesälomat täysillä menossa ja ajat tiukassa sen vuoksi. Omaa hölmöyttä kun kuvittelin ettei pidä viikkoja ennen ennakoida ja varata kyseistä aikaa... Raskaus joskus sumentaa tuon loogisen ajattelun nääs ;).

Eli sitten ehtii mennä kuukausi siitä kun varma plussa tuli kotiraskaustestiin ettei tiennyt missä on menossa...! No, mietin kyllä tässä tänään viimeksi että olenkin ihmetellyt jo mielestäni suurta vatsaa ja ajatellut että viikkoja olisi kasassa kohta vasta 9. EHKÄ syy onkin siinä että menen jo viikon kaksi edellä.

Eli minulla jatkuu tämä jännitys siitä missä olen menossa :/. Mutta heti ilmoittelen mitä siellä ultrassa sitten näkyi ja LA;n ;).

ps. vatsatauti helpotti ja töissäkin jo loman jälkeenyksi päivä käyty. Saas nähdä missä vaiheessa jo oikeasti työkaverit kyselevät odotanko? Varmaan aikas pian arvelen. Tarkoitus olisi kuitenkin pitää omana tietona niin pitkään kuin mahd. Koska lähisukukaan ei vielä tiedä. Ainoastaan minun ja puolison läheisimmät ystävät 2 hlöä tietävät asiasta <3.

135/159 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli ultrassa käyty aamusta. Kaikki oli hyvin, niskaturvoke 0,9mm eli erittäin hyvä. Siellä se pikkuinen hytky ja heilu ihan innoissaan. Taas on oksentelu vienyt suuret osat päivistä mutta eiköhän tuon pian pitäisi alkaa helpottaa. Ei tarvitsisi tippaan enää toistamiseen mennä :)
Voi että oli ihana nähdä pikkuinen niin virkeänä!

136/159 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ajattelin kirjoitella tänne. Olen kuumeillut vauvakuumepuolella "vauva vuodelle 2014-2015" keskustelussa alkuvuodesta kun aloitimme yrityksen, mutta sitten kirjoittelut tänne vähän jäi. Raskaustesti näytti kuitenkin positiivistä yk5 päätteeksi ja neuvolan mukaan laskettu aika olisi 28.2. Koska mulla on epäsäännöllinen kierto, on todellisempi aika maaliskuun alku mutta tuskin tulevat neuvolassa LA muuttamaan, jos heittää ultran mukaan vaan muutamalla päivällä. Ovulaatiosta laskettuna mun rv olisi tällä hetkellä 8+0 / 8+5. Huomenna on eka neuvola ja maanantaina ar-ultra, tosin ammattini puolesta olen pikkusta jo kurkkinut ja sykkeet löytänyt. Olen 25, mieheni 27 ja tämä olisi esikoisemme, jos kaikki menee hyvin.

Mulla ei ole takana yhtään KM, mutta kammo on aivan järkyttävä. Tuntuu, etten voi nauttia tästä ollenkaan.

137/159 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä itsestään ilmoittelee ensimmäistä lasta odottava tuleva äiti! Nyt menossa rv 11+5, eli neuvolan munaan LA 10.2.-15. Alku raskaudesta hurjaa pahoinvointia ja väsymystä. Tuo väsymys jatkuu kyllä edelleen... Mutta tähän asti kaikki mennyt hyvin, kovasti jännittävää aikaahan tämä on! 

138/159 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä ilmoittautuu yksi ensiodottaja mukaan :) Tänään rv 10+3 eli 17.2. olisi laskettuaika. Alkuraskaus ollut todella helppo pientä väsymystä ja yökötystä lukuunottamatta. Välillä jopa pelottavan helppo. Eka ultra oli 10.7. ja siellä näkyi, että kaikki hyvin. Jännittää seuraavaksi vuorossa oleva np-ultra, kun täälläkin on näitä pois odotuksesta pudonneita. :(

139/159 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa.

Täällä rv 10+5. Tänään kävin mielenrauhan saamiseksi neuvolassa josko vauvelin sydänäänet jo kuuluisi ja hyvinhän ne alkoi heti kuulua. Napakat lyönnit. Eli hyvä mieli siltä osin. Masu on kasvanut jo sen verran  että ei tule kuulonkaan laittaa omia housuja saati tiukkoja paitoja, ku  emme ole kertoneet vielä kenellekään. Onneksi on lämmin niin voi kulkea väljässä helle mekossa. 

Ai niin meidän laskettu aika on ystävänpäivänä eli 14.2.15.... :)

Pahoinvointi jyllää etenkin iltaisin mutta nyt "nautin" myös siitä sillä tämä on nyt sitten minun osalta viimeinen raskaus. :) Eli lapsiluku on täynnä tämän jälkeen. 

140/159 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips. 

Päivitetään tännekkin, torstaina käytiin np-ultrassa ja sieltä kätilö löysi kaksoset. Pienen alkujärkytyksen jälkeen asiaa pikkuhiljaa tässä jo sulatellut.. Kummankaan meidän suvuissa ei ole kaksosia, joten vähän tuli yllärinä.  Pahoinvointi on jotain aivan kamalaa vieläkin, alkoi tosiaan jo rv 5+5 ja vielä jatkuu (nyt 12+5) . Vähän alkaa jo jänskättämään että kuinka sitä tulee pärjäämään kolmen alle 2vuotiaan kanssa, mut kai sekin alkaa rullaamaan omalla painollaan.  Kamalan paljon joutuu ostamaan kaikkea, tosiaan esikoisen kaikki pienet vaatteet kerkesin myymään pois joten uusi hamstraaminen kohta alkaa taas :)  

ultran jälkeen myös paljastettiin kaikille raskaus, ja ei oltu miehen kanssa ainoita jotka vähän järkyttyi että tuleekin kaksi kerralla, kyllä  sai puhelimessa kstui loppuillan :D