Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauvat 2015

30.05.2014 |

Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)

La olisi laskurin mukaan 4.2.15

Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!

Kommentit (159)

101/159 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun on tullut uusia mukaan! Ja kannatan salaista fb-ryhmää!

Mullakin maha on nyt viikossa pompsahtanut, näkyy ihan selkeästi.. esikoisesta kun hädintuskin rv 14 näkyi vielä mitään! :D

Lähimmille ollaan raskaudesta kerrottu ja monet kaveritkin tietää, kun mies ei ollut pystynyt olemaan saunaillassa hiljaa. :D onneksi ollaan siellä varhaisultrassa käyty niin on ainakin joku varmuus jo asiasta..

tällä viikolla täällä siirryttiinkin jo 11. raskausviikolle! 

102/159 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laskettu aika tarkentui tammikuusta helmikuulle, joten liityin tänne ryhmään. Salattu ryhmä fb:ssä olisi kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/159 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut MOCCISS!! :(

Täällä pitäisi vielä 4 päivää jaksaa odottaa, että pääsee näkemään vauvelin seuraavan kerran :) Itsellä on tuo maha myös jonkin verran kasvanut, vaikka veikkaan sen johtuvan vain turvotuksesta. Ostin H&M:ltä mammahousut, kun osa farkuista puristaa jo siihen malliin, että ei esim. työmatkaa voi nappi kiinni ajaa.

Työkseni teen sairaanhoitajan hommia. Olisiko täällä muita hoitoalan ihmisiä? Kiinnostaisi tietää enemmän esim. lääkkeistä ja siirroista. Pomolle jouduin kertomaan jo 5+ viikolla pakon sanelemana raskaudesta. Toisaalta se oli ihan hyväkin homma kertoa, koska hän on sitten tullut sanomaan, että en saa laimentaa joitain lääkkeitä jne jne. Kohta varmaan joudun kertomaan muillekin jos jouduin johonkin tilanteeseen kauhean raskaita mummuja ja pappoja nostelemaan.

104/159 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt luonut naamakirjaan salaisen facebookryhmän naisille joilla laskettu helmikuussa 2015. Mukaan pääsee laittamalla mulle Sanni Kilpinen  (kuvassa punainen polkkatukka) kaveripyynnön + yksäriviestin että haluaisi liittyä helmivauvat ryhmään. Voin poistaa teidät kaverilistaltani ryhmään lisäämisen jälkeen, jos niin tahdotte.

105/159 |
10.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi fb-ryhmä on hyvä, kun tänne palstalle on muka niin vaikea kirjautua ja kirjoitella :D joten pistin liittymispyynnön. Mutta en silti hylkää palstaa. :)

106/159 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mielelläni tulisin myös fb-ryhmään, mutta pelkään, että se näkyy muille. Oletteko testanneet, että kaverit ei voi ryhmää nähdä?

107/159 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beige, ryhmä on salainen ei näy muuta kun ryhmän jäsenillä, vaikka näkyy sun omalla etusivulla.

108/159 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille pitkästä aikaa, ja tervetuloa uusille!

Mocciss: Hirveet pahoittelut sinne! Niin väärin, että vielä tossa vaiheessa voi niin käydä! = (

Omia kuulumisia sitten viime kerran: Olot olleet edelleen hyvät, ja np-ultraankin enää alle viikko, mikä on varmasti jonkinlainen "rajapyykki" ja toivottavasti vielä varma vahvistus tähän koko hommaan. Jos ultrassa kaikki hyvin, voisi sitten varmaan alkaa kertoa asiasta muillekin (tällä hetkellä omista tutuista kolme lähintä ystävää tietää) - toisaalta en jaksais vielä mitään hössötystä asiasta. Maha on nyt ihan parina viime päivänä ehkä vähän pullahtanut esiin, tosin uskon eron vielä toistaiseksi (ja onneksi) näkyvän vaan omissa silmissä, eikä vaatteet kyllä purista vielä mihinkään suuntaan. Tissit taas ei oo kasvanu yhtään mihinkään, höh! :P

Epa85: Ehkä vähän katkonaisia öitä täälläkin, ja pahimpia on ne yölliset vessahädät, jotka saa koko mahan tuntumaan tosi raskaalta!

109/159 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuurilla ryhmään eksyy kuitenkin joku puolituttu, niin sovittasko ettei sit viel tässä vaiheessa kerrota eteenpäin?? 

110/159 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ensi viikolla menossa Tallinnaan. Onko siellä jotain hyviä äitiysvaatekauppoja?

111/159 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä viimeisen viikon ajan ollut aivan järkyttävät olot!!! Olen vain nukkunut ja oksentanut :( en muistanut, että tämä on näin kamalaa!! Ja ajatus siitä, että tätä oloa on vielä muutama viikko jaksettava..ei lohduta yhtään!! Olisi kiva kun voisi näistä helteistä nauttia, mutta tällä hetkellä ei puhettakaan, että aurinkoon vois mennä :( Onko muita kenellä samanlaiset olot? 

112/159 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki!

Liittyisin mukaan. La 7.2.2015! Esikoista odotellaan. Takana keskenmeno viikoilla 7+2 tammikuun lopulla. Vointi on ollut melko vaihteleva. Alkuun oli järkyttävää väsymystä, sen jälkeen tuli rinnalle ällöttävät olotilat + rintojen arkuus. Edelleen rinnat arat ja ajoittain ällöttävää oloa, väsymys helpottamaan päin. Varhaisultrassa kävin viikoilla 7+6 ja kyllä siellä sydänäänet sykki. =) Np-ultra 29.7.

Lapwing LA 7.2., rv 10+4

113/159 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hieman listaa lasketuista ajoista, toivottavasti ketään en unohtanut! Saa päivitellä + lisäillä tietoja. =)

Helmikuun lasketut ajat:

1.2.2015

QTAR (neljäs lapsi)

LINNEE (esikoinen)

KULTASIENI (?)

2.2.2015

ALMELIA (esikoinen)

PIKKUJ (esikoinen)

3.2.2015

ELVIIRA (toinen lapsi)

ÄITI85 (kolmas lapsi)

4.2.2015

BABU (?)

JASBA (toinen lapsi)

5.2.2015

TASKUTEE (toinen lapsi)

2015 (toinen lapsi)

SATIINI (kolmas lapsi + bonustytär)

6.2.2015

ANNIE89 (esikoinen)

7.2.2015

LAPWING (esikoinen)

8.2.2015

LILANNE (esikoinen)

DARIA09 (toinen lapsi)

MATERI (?)

9.2.2015

MIISA (esikoinen)

MABNIS (esikoinen)

10.2.2015

SEEPRA (kolmas lapsi)

12.2.2015

PIKKUVIITONEN (viides lapsi)

REPALE (esikoinen)

15.2.2015

LINDROOS (esikoinen)

19.2.2015

COTTONELLA (kolmas lapsi)

MIO90 (toinen lapsi)

BEIGE (esikoinen)

20.2.2015

TINTTI98 (kolmas lapsi)

21.2.2015

VAUVAUNELMIA (esikoinen)

22.2.2015

UUSPERHEMAMI (toinen lapsi)

24.2.2015

NINSKU24 (toinen lapsi)

??

NINTSKUPINTSKU (esikoinen)

MAMMA06 (neljäs lapsi)

LARALO (esikoinen)

ONNELLINEN90 (viides lapsi)

EPA85 (?)

MUKELO (?)

SONTSA79 (?)

Tippuneet:

ELOVENA82

HUHTI80

RVA79

MOCCIS

114/159 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuulumisia minultakin ;). 

Hyvää kuuluu nyt kun n. Kahden viikon pienen tiputtelu vuodon, iltapahoinvoinnin (pientä) sekä vatsan turvotuksen jälkeen alkaa elämä voittamaan.

Olin ennen raskauden toteamista jo ehtinyt ajatella että jos tämä on näin hurjaa niin saa jäädä tähän kertaan. Minullahan on yksi lapsi ennestään. Ikää myöten kun tuo mukavuuden halu vaan lisääntyy. Ja oikeasti meinasi mennä jo mielenterveys pettää kun oli niin paljon kaikkia oireita eikä mitään varmuutta olenko raskaana vai sairastunut johonkin?

Nyt sitten ihan  eri fiilikset menossa kun raskaus vahvistui ja terveys normaali.  Oikeastaan ruokahalun ja mieltymysten muutoksesta sekä siitä tiuhemmin wc;ssa juoksemista lukuunottamatta ei muuten uskoisi että olen pieniin päin ;).

Mutta tuo on totta että kun alkuraskaus sattui kesähelteiden kohdalle niin voin todeta muutenkin "ei helleihmisenä" että koitosta on ollut :/. Kuuman sietokyky on ollut tosi alhainen. Ainoastaan sauna on miellyttävä asia. Onneksi kesäloma reissulla saa istua ilmastoidussa autossa ja pahimmat olotilat ovat toistaiseksi takanapäin ;). Perjantaina täyttyy n. 8 rv viikko. Minähän en vieläkään tiedä sitä tarkkaa laskettua aikaa. Itse laskenut että n. 8.2 vois olla. Saattaa siirtyä enemmän kuun puoliväliin?

Itse en muuten innostunut tuosta fb ryhmästä. Jotenkin tuntuu ettei olis virtaa kirjoittaa usealle sivulle. Toiseksi minäkään en luota sivun salaisena pysymiseen. 

Jos minusta ei kuulu mitään olen kirjoitellut myös tuonne odottajat 40+ sivulle.

115/159 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka täältä kesälomalaitumilta!

Viime viikko oli ihana; hellettä piisasi ja olinkin koko viikon pääsääntöisesti ulkona ja touhuilin kaikkea. Sitten sunnuntaina se iski; heikko ja huono olo auringossa. Vieläkään en kestä olla kuumassa autossa, auringossa tai oikeastaan missään missä ei ole tuuletin/ilmastointi lähellä. Itsekin mietin, että voiko tämä raskaus ns. altistaa helteelle ja auringolle? Oon nimittäin aina ollut kesän lapsi ja vain nauttinut auringosta, tällainen on ihan uutta. Tympeää tosiaan maata vain sisällä tuulettimen ääressä kun kelit ois kohillaan.

Tällä viikolla on muutenkin oireet pahentuneet, sellaista etovaa ja huonoa oloa on ollut paljon (aaltoilevasti), pissalla on saanut juosta jatkuvasti, väsyttää vähän väliä ja vain tietyt ruuat menevät alas. Jospa pian helpottaisi, kuitenkin jo 10+4 takana ja eikös sen pitäisi suurella osalla helpottaa vk 12 eteenpäin ;)

Käytiin myös varhaisultrassa alkuviikosta ja voi että, siellähän oli joku! Vipelsi niin kovasti siellä, ettei meinattu kuvaa saada napattua, mittojen ottamisesta puhumattakaan! :D Kuulemma kaikki näytti hyvältä. Neuvolan ultraa kuitenkin vielä odotellessa.

Tuo face-ryhmä kuulostaa ihan kivalta, kun facessa muutenkin tulee käytyä päivittäin, muakin toki tässä vaiheessa raskautta hieman huolettaa se, että voiko joku nähdä ryhmän tai että olen siinä.

116/159 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän siinä kävi, että kerran tammikuulta helmikuulle siirtynyt laskettu aika siirtyi takaisin tammikuulle, 28. päivälle - just kun olin aatellu liittyä siihen FB-ryhmään! =D Ultrassa joka tapauksessa todettu kaiken olevan hyvin. <3

117/159 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä olisi pieni salainen ryhmä perustettu helmikuussa vauvan saaville, olisiko halukkaita liittymään mukaan?:)

118/159 |
19.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin vähän päivittää taas vaihteeksi. Eka neuvola on takana 16/7. Ja koska he onnistuivat sillä sekoilemaan niin kovasti päädyin tapaamaan ensin lääkäriä joka myös ultrasi (tämä oli siis täysin suunnittelematonta, mutta en suinkaan vastustellut), siellä se oli hyvin vilkkaana eikä meinannut kuvaan suostua, viikot vastasi suunnilleen yhdeksää. joten laskettu aika säilynee tuossa 19/2.

Neuvolan puolella sitten vaan juteltiin ja täytettiin tietoja. Verikoe ja verenpaine oli hyvät (arvot meni tavanomaisen mukaan toisesta korvasta ulos lähes samantien :)

Ens viikolla on verikoe ja eka ultra on sopivasti loman jälkeen sitten elokuun puolivälissä. Samoin eka (virallinen) lääkärintarkistus. Täällä (Tukholmassa) ei uusinta odottajat välttämättä saa edes lääkärin aikaa jos ei ole mitään ongelmia, mulle tuo tulee GB-operaation takia.

Synnytyssairaalaa sai toivoa, se tulee olemaan sama kuin edelleistenkin kanssa, Huddinge (kuulutaan sinne, vaikka asutaankin lähempänä Söderiä), ja synnytystavasta ei tarvinnut edes keskustella se on keisarinleikkaus. Suunnilleen viikolla 20 pääsen kuulemma tapaamaan kirurgia sairaalaan ja saan varmaan tietää jo leikkauspäivänkin silloin.

119/159 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas mammelit :)

Nyt on varhaisultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin :) tosin LA siirtyi helmikuun loppuun.

Nämä raskaushormoonit on kyllä kummalliset..saa kropan ja mielen ihan sekaisin. Välillä itkettää ja sitten taas naurattaa. Välillä roikutaan vessanpytyllä ja huudetaan että pois tämä minusta joka aiheuttaa mulle tän olon ja sitten taas hetken päästä hiplataan vauvanvaatteita ja mietitään nimiä.. huhheijaa!

120/159 |
21.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lämmönsietokyky on mullakin muuttunut! Ennen rakastin kuumia kesiä ja hellettä, nyt tuskailen jo 23 asteen lämmössä :D Olin vkloppuna reissussa ja meni ihan pilalle, kun oli niin tukalan ja tuskaisen kuuma koko ajan.