Helmivauvat 2015
Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)
La olisi laskurin mukaan 4.2.15
Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!
Kommentit (159)
Heippa kaikille.
Tänään pitäisi olla rv 7+3. Pelon sekaisin tuntein tosin. Minullakin oli tammikuussa keskenmeno ja eilen vessassa käydessä paperiin tuli verta. Jota on nyt tullut joka kerta vessassa käydessä ja pyyhkiessä. Voihan se olla että ei tarkoita mitään, mutta aika skeptinen olen.
Neuvola on huomen aamulla, mutta odottavan aika on pitkä. :) Tämä on viides raskaus ja niistä on kolme tervettä tyttöä. :)
Heippa kaikille :) ja onnea teille!
Täällä äippä odottaa kolmatta lastaan,jonka LA 3.2.2015. Perheessä jo kaksi poikaa,8 ja 3,5 vuotiaat. Täällä olotilat ovat olleet ihan kauheat..oksettaa pitkin päivää ja turvotusta on ollut jo pari viikkoa ja töiden jälkeen pitää heittää maate,kun niin väsyttää. Mutta eiköhän tämä tästä :)
Rv 8+1
Hei ja onnea kaikille! :)
Täällä esikoisen odottaja jännittää! Tänään rv 5+0. :) Kolmen viikon päästä on ensimmäinen neuvola. Kunpa kaikki olisi ja menisi hyvin! :) Mitään tuntemuksia ei ole, rinnat vähän arat aivan kuten menkkojen aikana.
Täälläkin ensimmäinen neuvola takana! :) antoi vaan esitteitä ja kirjoja ja lähetteet veriikokeisiin ja juteltiin kaikenlaisia asioita. Jännittää eka ultra! tehdäänkö se yleensä se rv 12 ultra mahanpäältä vai emättimestä? jotenkin jännittää tuo emättimestä ultraaminen, onko se nopea toimenpide ja mitä siinä oikein sitten tapahtuu? :) onko teillä usein mies neuvolakäynneillä mukana?
Heippa helmikuiset!
Oon tähän asti kirjoitellut tammikuisissa, mutta varhaisultrassa lasketuksi ajaksi tulikin 1.2., joten ajattelin tulla tällekin puolelle nuuskimaan. Ensimmäinen lapsi siis kyseessä, ikää itselläni 27, ja nyt uskallan oikeasti "alkaa odottaa", kun pikkuisen ultrassa näin. :) Ensimmäinen neuvola ensi viikolla. Raskausoireita on ollut tuskin nimeksi, joten tuo varhaisultra kyllä helpotti henkistä stressiä!
Almelia: Voidaan tehdä kummasta vaan päältä tai alakautta. Oma tiistainen ultra tehtiin tosta päältä (rv8+2), mutta näkymät oli aika heikot. Esikoinen oli mukana niin olihan se kivempi ettei mun siinä tarvinnut alkaa riisumaan. Paristi on ultrattu myös alakautta, eikä se oo kovin ihmeellinen toimenpide. Mun mielestä "mukavampaa" kun normaali gynen tarkistus.
Tässä raskaudessa oo päättänyt raahata miehen mukaan joka kerta ja vanhemmat lapsetkin saa tulla aina kun haluavat ja pääsevät :) Esim. np-ultraan ollaan menossa ihan koko perheen voimin.
Tää olo on aivan järkky! Yhtä selviytymistaistelua koko päivä... muita huonovointisia? Taidan tehdä miehelle mehujäätelötilauksen.. jospa pysyisivät sisällä! :D luojan kiitos olen vielä kesän kotona tytön kans!
Rv 8+3
Niin ja Laralo, minä harrastan crossfitiä ja neuvolassa kehoittivat jatkamaan niin kauan kun hyvältä tuntuu! Vielä pystyy vatsat ja selät tekemään hyvin :) Ja minulla ainakin treenaaminen helpottaa hieman pahoinvointia.
Täällä joukkoon ilmottautuu 33 vuotias 2 lapsen (+yhden boonusäiti) maalta. Hääpäivänämme 9.6 jonotin apteekissa, silloin silmiini osui raskaustestit. Kävin nappaamassa yhden piruuttani, olihan menkat viikon myöhässä (mikä on ihan normaalia meikäläiselle) mut kokoajan olen popsinut pieniä valkoisia nappeja. En tiedä mahdollistiko imetyksen väheneminen tän itsepäisen yllärin vai mikä. Mut alkujärktyksen jälkeen odotetaan jo innoissamme uutta vipeltäjää. LA on alustavasti Runebergin päivänä 5.2 mut voi muuttua ultrassa. Viime torstaina kävin varhaisultrassa tarkistamassa et sikiö on oikeassa paikassa ja sydän sykkii. Neuvolaan menen 2.7. Tyttären 1 vuotis tarkastuksessa kerroin plussauksesta ja sain lähetteen äitipolille varhaisultraan. Sain lähetteen koska ennen molempia lapsia olen saanut keskenmenot jotka on huomattu vasta rvk 10 jälkeen. Eka oli tuulimuna ja toinen keskytynyt keskenmeno. Edelliset on 3 vuotias poika ja vuoden ikäinen tyttö. Boonustytär on 8 vuotias.
Heippa! Täällä yksi helmivauva tuloillaan. Viikkoja ehkä 6+ jotain, torstaina neuvolaan niin tietää paremmin missä mennään :)
Tällä foorumilla onkin aika hiljasta, onkohan ihmiset vielä mukana...?
Itellä nyt ensimmäinen neuvola takana, ja ihan kiva oli käydä läpi kaikkia perusjuttuja, vaikka tosiaan perushuttua olikin. Sydänäänetkin saatiin kuuluviin, mikä taas rauhoitti mieltä, että kyllä siellä vaan joku on, vaikkei oireita olekaan! :) Ultrakutsua odotellaan sitten postitse lähiviikkoina saapuvaksi.
Mulle saapui juuri tänään postissa ensimmäinen ultra-aika! :) pitää vaan vaihtaa se työvuorojen takia :/ toivottavasti löytyis aika helposti ettei menisi sitten kamalan pitkälle. Mulla pahoinvointi on alkanut taas, vähän pahempana kun aikaisemmin :( mutta kyllä tästä selvitään! hyvän asian puolesta :)
Hei!
Täällä 19-vuotias nuori nainen, laskettu aika on 1.2:-)
Vielä kovasti pelottaa mahdollinen keskenmeno.
Olen oksentanut kaksi viikkoa taukoomatta yöt ja päivät, siitä lähtien ollut saikulla.
Tänään oli eka neuvola ja siellähän ne pikkuisen sydänäänet kuuluivat! <3
HipHei!
Kyllä se nyt vahvasti näyttää siltä että kun muutama viikko sitten tänne itseni "ilmoitin" niin tässä jengissä pysytäänkin. Tänään selvä plussa aamusta!! Olen väsynyt mutta onnellinen =).
Väsyttää ja turvotus, niinkuin ilman tunne suuri alavatsassa.
Lisäksi ollut useampi viikko huonommat unet ja sellainen pökkyrä olotila. Noh, nyt se sitten vahvistui mistä johtuivat ne kaikki omituiset vaivat. Lisäksi mieli ollut myös herkillä viime viikot. LA on ehkä 8.2.15.? Keskiviikkona onneksi pääsen jo ekalle lääkärille selvittämään että kaikki nyt sitten on hyvin ja ehkäpä ne raskausviikotkin sillä käynnillä vahvistuu?
Meillä siis ennestään yksi lapsukainen 4,5 vuotias.
Mulla vasta huomenna eka neuvolakäynti. Verta tihkutellut n. viikon verran aina pyyhkiessä, nyt pari päivää ollut tihkumatta. Yritin viime viikolla soitella neuvolaan (supistetut soittoajat ja aika muuttunut) ja sitten ihan terveyskeskukseen ("Juu se on niin tavallista, voi olla keskenmeno, mutta voi olla ihan yhtä hyvin jotai ihan muuta, oottele nyt rauhassa sitä nla-aikaa, ei näitä kyllä oo täällä tarkisteltu...") Oota Ihan Rauhassa!!! Puuh. Onneks testit näyttää edelleen vahvasti positiivista ja rintojen arkuus ja turvotus jatkuu... Kumma kyllä kuvotus näyttäis menneen ohi.
Kävin eilen UFFilla ja Eurokankaassa ostoksilla, ja tuunailin mammavaatteita, belly beltejä (=mahavyö?) resorikankaasta ja farkkuhameita, alkaa oleen nääs vähissä päälle mahtuvat vaatteet, kun oon muutenkin "muodokas"... Aika kiva kun löysin Jackpotin farkkuhameen jonka ylimmät napit ei TIETENKÄÄN menny kiinni, niin ompelin kaksinkert. trikoosta D-kirjaimen muotoisen palasen niiden nappien tilalle, ja TITTI-DII.. Kummasti tuli tilaa ja kiva tyköistuva vaate joksikin aikaa. =D "Käteväemäntä"
Tänään ajattelin tehdä pari bellybeltiä lisää trikoosta, niin on mitä vaihdella paitojen alle... Mukavaa, kun on jotain mielekästä puuhaa, kun ei oo oikein uskaltanut tehdä mitään keskenmenon pelossa.
Ihana kun olette saaneet kuunnella jo sydänääniä, meillä vasta toisella nla käynnillä kuunnellaan! Harmi kun ei ole omaa doppleria, enkä ehkä viitsi semmoista hankkia, vaikka rauhoittaisi kyllä mieltä! Tuntuu vieläkin uskomattomalta, että siellä mahassa olisi joku.. mutta nähtiinhän me se sydämen syke ultrassa pari viikkoa sitten ja ei kai näistä oireista voi erehtyä! :D
Np ultra on meillä vasta heinäkuun lopulla! Silloin viikkoja on 13 :) sitä odotellessa.. mulla on nyt masun turvotus laskenut, saapa nähdä milloin kumpu alkaa kunnolla kasvamaan :)
Täällä yksi mattimyöhäinen, jolla on mennyt hippusen aikaa uutisen sulatteluun... Toivon kovasti, että täältä löytyisi tukea ja kannustusta, sillä meikäläinen on aika ulapalla tässä asiassa -esikoista siis odotellaan ja uutinen raskaudesta tuli täytenä yllätyksenä. olen aina ajatellut, etten välttämättä ikinä halua omia lapsia, vaikka niistä ihan pidänkin, joten pienoisessa shokissa on viime viikot menty. Tunne raskaustestin tuloksen jälkeen oli kuitenkin yllättävän selkeä; tämä pidetään.
Vähän kevyempääkin taustaa tähän maratooniviestiin: Olen 26-vuotias ja naimisissa, yhteiseloa takana jo reippaat 7 vuotta. Lisäksi meillä on kaksi maailman ihaninta ja hönöintä koiraa.
Oon jopa hieman innoissaan lueskellut teidän alkuraskauden oireita, mulla on paljon samanlaisia ja ne oireet, mitä neuvolasta saatujen opusten mukaan "pitäisi" olla, ei multa löydy. :D on väsymystä, kauheaa nälkää, turvotusta ja lantioalueen kipuja, muttei mitään kauheita oksennusoloja. Siksi on tosi vaikea uskoa, että on raskaana. Meillä on to 3.7 neuvola ja aion kyllä pyytää, josko siellä voitaisiin edes yrittää kuunnella sydänääniä, tuntuu että pakko saada jo tietää, onko masussa ketään! Tässä vaiheessa raskaus menossa lukemissa 8 + 2 ja laskettu aika 9.2.
Kiitos ja ja anteeksi avautuminen! Olisi kiva kuulla muidenkin avautumisia fiiliksistä. :)
Täällä oltu aamulla polilla ultrassa. Halusivat näin hoitojen jälkeen tarkistaa että sielä todella on joku :) ja löytyihän sieltä pieni möllykkä ja sykkivä sydän. Mitaksi sai 7,4mm eli 6+4. Mun laskujen mukaan olis ollu 6+3 eli lähelle meni. LA 21.2 :)
On kyllä mahtava fiilis! Mies oli mukana ja onnea täynnä. Kävimpä ostamassa pikkuisen bobyn ja itselle kokoa isommat rintsikat :D kummasti rinnat jo turvonneet.
Onnea eka kaikille muillekin<3
No niin tänään sitten käyty lääkärillä.
Hän teki ns. perustutkimuksen ja sen jälkeen pääsinkin ilman ajanvarauksia heti ultraan. Sieltä nyt ei selvää vastausta tullut olenko raskaana...Yksi hyvin pieni musta piste kuvassa oli mutta löytyi sieltä n. 2 cm kokoinen kystakin. Voi toki olla raskaus niin alussa ettei selvästi näy.
Verikokeessa kävin vielä ja huomenna aamulla viimein kuulen mitä siinä verikokeessa sitten näkyy?! Olen jo nyt suhtautumassa asiaan siten että ehkä siellä ei olekaan asukkia vaikka 30.6. tuli heti plussa... Ja eipä siinä esim. siskollani on ollut yksi kohdunulkoinen raskaus niin osasin tähänkin jo hieman valmistautua "jospa ei sittenkään ajatuksella".
Raskausoireita on ollut ja nyt sitten ajattelen että taisin luulotella niitäkin vaikka oikeasti on tässä nyt oltu "turvoksissa" ja alavatsa pinkeänä muutama viikko mutta voihan sekin liittyä ihan muuhun vaivaan.
Onneksi sentään jo huomenna kuulen missä mennään! Minulla on ikääkin jo enemmän ja ennestään jo yksi lapsi että jospa tämä olikin tarkoitettu näin.
Tervetuloa uusille, onnea hyviä ultrauutisia saaneille ja tsemppiä pahoinvoiville & epätietoisille!
Ite en oo vielä mammavaatteita miettinyt; kun ei vielä oo tarvettakaan, niin vaikee aatella.
Elviira: Mulla oli sen verran myöhään eka neuvola, että sanoi, että voidaan kuunnella jos haluan. =) Itelläkään ei oo kotidoppleria, mutta ehkä nyt luotan neuvolassa kerran kuultuihin ääniin ja varhaisultrassa näkyneeseen papuun. <3
Mabnis: Ei mullakaan oo ollu juuri mitään oireita, niin raskaana en kyllä uskoisi olevani, ellen noita "konkreettisia" todisteita olis neuvolasta ja gyneltä saanu. Mutta parempi se kai muuten on, ettei tartte kestää mitään oksentelua ym. :)
Terveisiä äitipolilta :)
Oli niin mukava reisu. Mukana mies ja esikoinenkin pääsi pikkusen näkemään. Eipä mitat vielä päätä huimanneet mutta virallisen 8+2 sijaan mitat näytti jo 8+3. Napapiikit sain ja oon aivan ilosesti yllättynyt että annos on puolet pienempi kun viime raskaudessa ja piikityksiä vain kerran päivässä.
Ite tässä jo yhden antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen syöneenä kyselin neuvolasta tota nenäsuihkeasiaa ja sieltä pidettiin ehdottoman tärkeänä sen käyttöä. Just nimenomaan estämään ettei menis poskionteloihin. Ainakin siis Otrivin, Flixonase ja Nasolin käy.
Ällötys ja väsymys on hiukan helpanneet, joten välillä unohtaa jo koko raskauden :D Toinen neuvolakäynti kahen viikon päästä ja kuukauden päästä np-ultraan.