Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauvat 2015

30.05.2014 |

Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)

La olisi laskurin mukaan 4.2.15

Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!

Kommentit (159)

21/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus nyt alkutaipaleella. Toivotaan kovasti, että matkalainen pysyy kyydissä loppuun saakka. Edelleen hyvin epätodellinen, mutta onnellinen olo.

22/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loput tekstistä hävisi johonki bittiavaruuteen. :D 

Laskettu aika on 9.2. Kovasti miehen kanssa ollaan lähiaikoina vauvakuumeiltu. ;) Ensimmäinen neuvolakäynti nyt varattu, se osui rv 8+4 kohdalle. Mitenkäs teillä muilla? Raskausoireita ei onneksi vielä hirveästi ole. Rinnat ovat alusta saakkaa olleet turvonneet ja arat. Pientä etovaa oloa aika ajoittain. 

Miisa rv 5+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä on neuvola vasta 30.6. jolloin on laskujeni mukaan jo rv 9+6!

24/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää jään pois. Oon eilisestä asti vuotanu reippaasti..kunnon hyytymiä yms tullut :-(   toivottavasti teillä muilla sujuu raskaus paremmin.

25/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi huhti80 :( paljon voimia sinne ja halaus! :) meilläkin eka neuvola vasta 25.6 jolloin rv 8+3. Toivottavasti kyytiläinen pysyisi matkassa mukana, toivo on suuri! ollaan nimittäin just innostuttu katsomaan isompia asuntojakin jo, vähän ajoissa kylläkin :) mulla pahoinvointiin ei välillä tunnu auttavan mikään, aivan krapulainen olo välillä ja tosi paha kuvotus. oksukim jo lentänyt 

26/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn minäkin joukkoon sankkaan. Katsotaan sitten pitääkö vaihtaa ryhmää jos käykin niin että helmivauvaa ei meille tulis...

Tämän viikon lopulla olisi raskaustestin paikka jos todella ei menkat nyt ala. Toisaalta epäilen vahvasti mutta toivon todella paljon että tulos olisi positiivinen. Jos helmivauva tulisi niin LA olis n. 8.2.15. Jännää!

Meillä on jo yksi lapsi ennestään.

On ollut erikoisia tuntemuksia kuten alaselkäkipua ja tavanomaista suurempaa menkkajomotusta vatsassa ja kuukautisia ei siis vielä ole kuulunut. Ilmoittelen miten tässä nyt käy ja seurailen mitä täällä kirjoitellaan ;).

Niin ja ps. lämpimät onnitelut niille joilla on jo varmasti tärpännyt =)

27/159 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo paha olo iltaisin kuulostaa oikein tutulta oireelta yhden lapsen äitinä.

Mulla se kesti n. viikon toista siinä alkuraskaudessa. Sinänsä en oksentanut mutta kuvottava olo oli pääoire ja tuoksuherkkyys.

Muistan kuinka avopuolisoni teki siihen aikaan illalla tonnikalaa ja nuudelia ja minulla se pelkkä haju sai aikaan sellaisen kuvotoksen etten voinut sitä ruokaa ajatellakaan syöväni. Viikon verran kesti sitä oloa joka oli siinä alkuraskaudessa ja sitten menikin pitkään ennenkuin tuli seuraavat vaivat.

Loppukesästä kun olin viimeisimmilläni oli turvotus mm. suurimpia oireita. Nilkat olivat aika paksut silloin ja lonkkia kolotti kun nukun kyljelläni ja puutuivat raskaana ollessa. Siihen auttoi kyljen kääntäminen toiselle. Mutta eipä siinä ne oli kuitenkin toivottujakin oireita ;)

28/159 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moiksan taas! Nyt on neuvola-aika varattu ja 8+0 raskausviikkoja silloin takana (kuinka monta vielä edessä :D) ei olis pitäny kehuskella raskaattomusoireista mitään, sillä mun maha ollut 2pvä jäätävän turvonnut, ettei rajaa. Farkkuja en voi käyttää, koska nappi ei mene kiinni?! :D tullut _4cm_ lisää ympärysmittaa mahalle turvotuksen takia. Noo, sitä saa mitä tilaa :)

29/159 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ekan neuvolakäynnin jo käynyt. Viime viikolla kun oli rv 5+3. Seuraavaksi lääkärineuvola rv 10. (sovittelin sen kesälomalleni)
Tänään vaihteeksi kävin lääkärissä hakemassa antibioottikuurin poskiontelotulehdukseen. Yritin jo sinnitellä ilman, mutta että tämä tunne että joku repii hampaita irti ei tässä nyt tän ällötyksen kanssa oikein jaksa naurattaa. Iltaällötys vaihtuikin tänään aamuällötykseen.. Ällötykseen on onneksi toistaiseksi jäänyt.

Onkos näissä tapana tehdä pinoa noitten la-päivien tai viikkojen suhteen?

30/159 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA 8.2.2015 laskurin mukaan... Huh huh. Yllätys oli suuri. Hetki meni miettiessä että mitäs nyt tehdään  :)

31/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minä poistun pinosta. Ruskean tuhrun vuoksi ultrattiin eilen (5+3) ja todettiin kohtu tyhjäksi. Kyseessä km tai ku. Henkinen tuska on kaamea. Parempaa onnea teille muille.

Rouva79

32/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ootellaan et tulisko plussaa ;) menkat kohta viikon myöhässä. kuitenkaan vielä ei oo näkyny testeissä. edellisessä raskaudessa(joka tosin meni kesken ihan hiljattain) plussa näkyi 6 pv menkkojen myöhästymisestä. toiveikkaita ollaan ! :)

33/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut RVA79 :/  Ootko kokeillut nauttia greippimehua? Sillä kuulemma saa vahvistettua limakalvoa. Jaksamista!

Onnittelut uusille tulokkaille :)

Täällä eletään epävarmuudessa; joo rinnat ovat arat, mutta muu oireettomuus mietityttää. Aluksi tuntui, että on aivan kuoleman väsynyt ja sitä pahoinvointiakin tuntui olevan iltaisin, mutta nyt en sitten tiedä, olo on ihan normaali. Jotenkin sitä toivoisi, että olis sitä selvää pahoinvointia ja oksentelua, että ei tarvisi miettiä. Ensi maanantaina tosiaan se ultra ja siihen asti pitäisi jaksaa jännittää :)

34/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.6 olisi varhaisultra yksityisellä. Saa nähdä mihin arvio lasketun ajan, kun neuvolassa laski, että olisi 28.1.15. Pysyn nyt kuitenkin vielä tässä ryhmässä toistaiseksi.

Onko jollakin ollut oireena tajuton väsymys? Tuntuu, ettei jaksa työpäivän jälkeen yhtään mitään. 3-5h päikkärit ja 7-8h yöunet ei tunnu riittävän. viikonloppuna olisi vieraita tulossa ja imuriin tarttuminen on ihan ylivoimaista :D 

35/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Työpäivän jälkeen ei jaksa kuin nukkua tai löhötä. Ajatuskin ihmisten tapaamisista tai siivoamisesta väsyttää! harmittaa kun ei jaksa kavereitakaan nähdä niin paljon, kohta varmaan ihmettelevät että masentunutko olen kun kotona kyyhötän. En siis ole kertonut vielä raskaudesta heille. Ajattelin kertoa vasta ekan neuvolakäynnin tai ultran jälkeen :) mites muut? onko jo kerrottu kellekkään tutulle/sukulaisille?

36/159 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut muutamille, semmoisille joille voin myös kertoa huonot uutiset, jos kaikki ei menekään hyvin. Oikeasti tekis mieli kertoa jokaiselle vastaan tulijalle uutiset, kun oon niin onnellinen. 

Odotan sitä keskiviikon ultraa pelonsekaisin tuntein, mitä jos siellä ei ookaan mitään. Ei varmasti tule uni edellisenä yönä. 

37/159 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kertonut jo lähimmille, ja pomolle sanoin koska en halunnut että tulee mitään puheita kun kesälomalta jäin heti saikulle...

Joko teillä näkyy raskaus? Mulla on näkynyt jo pari viikkoa, ja etenkin nyt tällä viikolla niin selkeesti että oon oikeen ihmetellyt! Olen jo siirtynyt telttamaisiin vaatteisiin, koska normivaatteissa vatsa näkyy. Olen tässä jo ehtinyt kehittää huolen siitäkin, että alavatsa on oikealta puolelta huomattavasti isompi, siinä tuntuu kädellä kokeillen sellanen kohouma. Googlettelin asiaa, mutta muilla on ollut vastaavaa ihan loppuraskaudesta.

Silloin se käykin järkeen kun vauva on iso, ja liikkuu, mutta tässä vaiheessahan siellä on vasta pieni alku...

Onko teillä tietoa/kokemuksia asiasta?

Meillä on onneksi ylimääräinen ultra 17.6. koska mulla oli pahoinvointia ja kuukautiset myöhässä jo huhtikuussa. Kuukautiset kuitenkin tuli, ja nyt siis plussasin vasta toukokuun lopulla. Lääkäri kuitenkin halusi ultrata ja varmistaa viikot, mistä olen tietenkin erittäin tyytyväinen. Voi siis olla että vauva olisikin saanut alkunsa jo huhtikuussa, se selviää tiistaina.

Pää taas täynnä ajatuksia..

38/159 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmoittautuu tärisevin käsin joukkoon mukaan, 5 min sitten plussattu Cb:n digillä... LA laskureiden mukaan arviolta 20.2.2015.

Vähän taustaa:

Olen kolmekymppinen kahden lapsen äiti, lapsista vanhempi nyt eskari-ikäinen ja kuopus pari vuotta nuorempi. Pikkukolmosesta alettiin haaveilla reilu vuosi kuopuksen syntymän jälkeen, jolloin mentiin asenteella 'tulee jos on tullakseen'. Sitten palasin töihin ja päätettiin, että ei ainakaan nyt ja tarkoitus oli pistää yrittäminen tauolle. Vaan kuinkas sitten kävikään... Tulin juuri silloin raskaaksi ja tunteet menivät todella laidasta laitaan. Kun sitten totuttauduttiin ajatukseen, että meistä tulee kolmilapsinen perhe, päättyikin raskaus pian spontaaniin keskenmenoon.

Uutta raskautta en uskaltanut pariin vuoteen ajatellakaan km:n jälkeen. Pitkään vauvakuume pysyi poissa, kunnes se viime syksynä taas nosti päätään ja ehkäisy jäi pois. Tammikuussa tein uuden plussatestin. Ensimmäisellä neuvolalääkärin käynnillä ei kuitenkaan sykettä löytynyt eikä sikiön koko vastannut viikkoja. Tuomiona keskeytynyt keskenmeno ja viikon jouduin odottamaan tyhjennykseen pääsyä sairaalaan. Sairaalassa keskeytyneen raskauden lisäksi ultrassa todettiin mulla suuri kysta, jonka epäiltiin raskauden aiheuttamaksi ja jäätiin seuraamaan josko kysta itsellään häviäisi raskaushormonipitoisuuden laskiessa.

Nyt siis kahden km:n jälkeen uudelleen raskaana ja viimeistä kertaa elämässäni myöskin - kävi miten kävi. Tästä raskaudesta aion nauttia niin kauan kun tätä kestää ja yritän pitää pelot taka-alalla: koskaanhan ei voi tietää miten käy, siihen kun ei omilla tekemisillään juurikaan vaikuttaa! Kystan toivon pienentyneen, yksityispuolella kävin km:n jälkeen ns. jälkitarkastuksessa 3 viikkoa km:sta, silloin kysta ei juurikaan ollut pienentynyt. Sairaalaan sovittu kontrolliaika kuukauden päähän kystan suhteen, joten silloin viimeistään saadaan myöskin varmistus siihen onko pikkuinen oikeassa paikassa.

Kahlailen teidän keskustelut läpi tarkemmin kohtapuoliin!

- Tintti 4+2-

39/159 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babu: Täällä toinen jonka maha päätti tulla pois piilosta. Onneks en oo mikään laihan luikku niin ei toivottavasti heti ihmiset tajua.. Kattovat vaan taas se on lihonnut XD

Vähän niinkun alkais ällötyksetkin jo helpottaa, vaikkei kokonaan ole vielä helpottanut. 

Lapset on toistaiseksi ainoat joille on kerrottu, mut ehkä sit juhannuksen jälkeen voi jollekkin lähimmille kertoa. 

40/159 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Liittyisin uutena teidän joukkoonne. Laskettu aika olisi 12.2. ja nyt menossa siis rv 5+3. Miehen kanssa odotetaan esikoista, joten kaikki on siis uutta, jännää ja aika pelottavaakin. Oon hyppinyt seinille tämän oireettomuuden takia, lähinnä on rinnat olleet kipeät ja paleltaa kovasti. Tänään oli ensimmäistä kertaa sellainen lievän krapulainen olotila, ja miehän olin siitä aivan innoissani. :D

Ensimmäinen neuvola olisi 15.7. ja np-ultraan menen 29.7. Hurjan pitkän aikaa joutuu siis kärvistelemään siihen, että näkee onko kyydissä todella joku. Kovasti tietenkin toivon, että kaikki sujuu hyvin aina sinne helmikuulle saakka ja saadaan terve vauva kotiin. <3