Helmivauvat 2015
Näin kävi että testiin ilmestyi kaksi viivaa, ja täällä ollan onnesta ihan pökerryksissä:)
La olisi laskurin mukaan 4.2.15
Jään odottelemaan muita helmivauvojen äitejä!
Kommentit (159)
Ja muita raskausoireita ei ole ollut kuin hienoista kuvotusta, jotkut hajut ällöttää, sen häämatkahotellin parvekkeella haisi koko ajan selvästi kissanpissa... =) Herkistynyt hajuaisti siis. Ja parina iltana on paleltanut niin, et tarvin eilenki illalla villasukat nukkumaan mennessä. =)
Minä liityn piitkästä aikaa tänne joukkoonne. :) Lauantaina illalla testailla, kun hoksasin että menkat on muuten kaksi viikkoa myöhässä. Plussaa sieltä tuli muutamassa sekunnissa. :)
Takana keskenmeno tammikuussa joten nyt hyvin varovaiset ajatukset tästä raskaudesta. Olen marraskuussa 30 v täyttävä kolmen lapsen äiti. Esikko on 8, keskimmäinen 4 ja nuorin 1v2kk. :) Eli neljättä ja meidän perheen viimeistä lasta odotetaan jos pysyy matkassa.
Eli nyt olisi menossa jo 6+1 viikot omien laskujen mukaan.
Täällä eka neuvola on takana :) Lasketuksi ajaksi tuli 2.2. ja 7+0 viikkoja on täynnä.. Neuvolantäti katsoi myös ultralla miltä siellä kohdussa näyttää ja pikku sinttihän siellä uiskenteli <3 Valitettavasti täällä on niin aataminaikaiset uä vehkeet, että sydämensyke oli vielä sellaista epävarmaa, mutta kuitenkin jo nyt "pientä väpätystä" sielä näkyi :) Ensiviikolla menen kuitenkin uudestaan kurkistamaan sinne ja samalla otetaan verikokeita ja pissanäytteitä jne. Sain myös ekat uä kuvat mukaan :) Eihän siitä mitään erota muuta kuin, että sielä jotain on.
Saako vielä liittyä joukkoon?:)
Olen kirjoitellut tuolla esikoista yrittämässä jo pidemmän aikaa ryhmässä. Lauantaina aamulla tein ensimmäisen plussan <3 ovulaatiosta laskettuna la olis 22.2.15.
en aloitimme yrityksen vuosi sitten kesäkuussa..menkkoja ei kuulunut kuukausiin joten kävin lääkärissä ja sieltä lähete keskussairaalaan. Hoitoja on nyt takana puoli vuotta, 5 clomikiertoa joissa ovulaatiota ei saatu aikaiseksi, paitsi nyt jälkimmäisessä. Ja siitä sitten tärppäsi. :) ovulaatio tuli myöhässä, kp25 vasta. Loppuviikosta ajattelin soittaa polille ja kertoa plussasta. Jos vaikka veritesteihin vielä laittaisivat.
onko muita jotka käyneet lapsettomuushoidoissa? Mietin vain, että onko mahdollista sitä kautta päästä varhaisultraan? vai onko toive ajattelua :D
Oireita: kauhee nälkä koko ajan, menkkamaista jodottelua, hieman etova olo välillä.
pikkuj: ihania uutisia. Varmasti nyt on todellisempi fiilis raskaudesta :)
[quote author="Mocciss" time="16.06.2014 klo 11:17"]
Huhuu... Eilen tein . Oon jo 43-vuotias, =D Tähän voi olla jollakulla jotain sanottavaa, ehkä, mutta mua on lähinnä naurattanu tää koominen ajoitus... Isäntä on onnesta mykkyrällä.[/quote]
Pakko sanoa et Ihanaa!
Mä olen tässä raskautumisessa perinyt äitini geenit ja oletan että samat geenit määrittää senkin et mun olis tuossa iässä enää turha haaveilla äitiydestä. Meidän suvun naiset siis "mummoutuvat" heti tossa 40 ikävuoden jälkeen.
Tämä napa menee äitipolille näytille viikon päästä tiistaina. Siihen asti jännäillään.
Qtar: jännä viikko sulla odotusta tulossa :)
Soitin tänään polille ja kerroin uutiset..antoivat ajan varhaisultraan 2.7!!! pari viikkoa jännäilyä <3 en ollut varma järjestääkö ne tuota ultra, mutta ihanaa kun näin on :)
odotan että postilaatikkoon kolahtaa cb digitestit, varmistan vielä että lähtee plussa vahvistumaan. :)
mulla jännästi pahoinvointi on helpottanu! nyt pystyn jo syömään paremmin. Vähän pelottaa tää oireiden lieveneminen että onko kaikki ok, koska kuitenkin oon vasta rv 8. Kyllä oikeastaan se pahoinvointikin tulee takaisin jos on tyhjä vatsa, välillä nipistelee oudosti vatsasta mutta se on varmaan vaan kohdun kasvamisesta johtuvaa? :) ei oo tullu kuitenkaan mitään vuotoa yms.
Täälläkin ensimmäinen neuvola varattuna, heinäkuun alkupuolella meen terkkarin pakeille ja lääkäriin reilua viikkoa myöhemmin. Onneksi heti neuvolakäyntiä seuraavana päivänä on lääkärikontrolli sen kystani takia ja silloin ultraillaan, niin nähdään onko tuolla masussa elämää.
Oireiden perusteella kyllä sanoisin että on. Oireita on, ja reilusti. Viime viikolla jo ennen plussaa huomasin herkistyneen hajuaistin ja ihan järkyttävän väsymyksen. Tällä viikolla onkin sitten kuvaan tullut myös pahoinvointi, muutamana aamuna junaan juostessa on hyvä ettei aamupuurot ole tulleet ylös... :(
Vauvaunelmia: Minä kans meinasin CB:n digeillä testailla, josko viikot etenisivät ennen ensimmäistä ultraa.
Varhaisultraa mietin myös, en koskaan aikaisemmin ole sellaisessa ollut. Päädyin nyt (toistaiseksi ainakin) siihen, että koitan odotella sinne heinäkuulle saakka ihan rauhallisesti ultraa. Jotenkin tuntuu hassulta pistää n.150e siihen, että näkee onko raskaus oikeassa paikassa kun kuitenkaan esim. 6+ viikolla ei välttämättä sitä sydämen sykettäkään vielä näy. Onko joku menossa/käynyt varhaisultrassa yksityisellä?
Minäkin täällä taas varovaisesti ilmoittaudun mukaan. La olis mahdollisesti 19.2 jos tämä nyt onnistuu tällä kertaa.
Takana on keskenmeno viime jouluaattonaattona rv 10
Olen jo 41v kahden lapsen äiti jolla vauvakuume on ollut jo useamman vuoden mutta eipä vain tärpännyt aiemmin vaikka mitään ehkäisyä ei olla käytetty viimeiseen 9 vuoteen. Mutta ilmeisesti huomattava ylipaino toimi ehkäisynä. Meiltä löytyy jo 12v tyttö ja kohta 10v poika. Jotka jo joulunalla kovasti odottelivat uutta perheenjäsentä. Nyt en uskalla vielä edes heille kertoa asiasta.
Niin ja oireita ei ole oikeastaan muita kuin rintojen arkuus jo useamman viikon, mikä panikin epäilemään raskautta. Sekä se että iltaisin nukuttaa ja paleltaa, mutta sitten herään jo kl 5 aamulla muka ihan pirteänä... enkä meinaa millään nukahtaa takaisin
Hei!! Täällä varovaisesti kans yksi ilmoittautuu mukaan :) La olisi 22.2. Meillä ennestään kolme poikaa. Miehelläni 9 ja 13 vuotiaat ja minulla 7vuotias. Tämä on siis ensimmäinen yhteinen :) 4vuotta ollaan eletty jo uusperheenä.
Moikka!
Täällä on yksi ihana ylläri matkalla, 3.2 arvioitu saapumisaika! Testin tein vasta rv 5+6, sitä ennen olin vaan vähän ihmetellyt aamuista yökötystä. 1v3kk taapero meillä on jo ennestään :)
Viime viikolla kävin varhaisultrassa, koska edellisen raskauden ja imetyksen jälkeen oma kierto ei ollut vielä alkanut ja viikoista ei ollut tietoa muuta kuin arvailu oireiden perusteella. Siellä jumpsutti sydän ja raskausviikkoja oli noin 7. Nyt 7+6. Ja pahoinvointi on aika kamalaa.. huhuhh. Tytön päikkäriaika käytetään tehokkaasti omiinkin päikkäreihin! :D Tänään oli muuten eka neuvolakin. :)
Tuntuu tällä hetkellä niin jännittävältä ja sellaiselta, että jonku kans täytyis tästä päästä keskustelemaan. Kyselemään tyhmiä kysymyksiä... Ja tämä toisaalta on paras paikka siihen. En kuitenkaan vielä haluaisi jokaiselle läheiselle ja tutuille asiasta puhua. Jos tätä ei saakaan vietyä turvallisesti loppuun asti.. Tietysti se olisi kova paikka,enkä niin toivo käyvän missään tapaukses ja siksi täytyykin alkaa varmasti pikku hiljaa olemaan varovainen. Eikä kohella suuna päänä joka paikkaan niin kuin yleensä.
En ole vielä soittanut neuvolaan. Pitäiskö mun nyt tällä viikolla heti soittaa neuvolaan ja tiedustella vapaita aikoja, vaikka vasta plussasin 21.6? Anteeksi nyt taas tyhmyyteni, mutta kuinka saan laskettua lasketunaikani. Edelliset menkat alkoi 18.5 ja täs kuus ne oli myöhäs, joten tein testin. Eli laskettuaika voi tietysti mennä myös maaliskuulle... Kuinka mun pitäis osata varautua siihen neuvolassa käyntiin? Mitä siellä katsotaan ja tehdään nyt ekalla kertaa (itse en kauheasti tykkää käydä lääkäreissä yms. Vaikka nyt siihenkin tulee tietysti pakostakin muutos)...
Mitkä teillä auttaa huonoon oloon? Mulla kylläkään ei oo huonoa oloa pelkästään aamusta, vaan aikalailla tauotta koko päivän ja illan. Hankala vain kun työkin on yhtä jaloilla seisomista (kahvilas töis), ei juurikaan koskaan saa pidettyä taukoja, syötyä, käytyä vessas jne.. Eli hiukan taitaa olla hankalat ajat edes. Täytyy varmaan joskus sit huikata asiakkaalle et "sori.. Pakko mennä vessaan NYT!!" Mikä muuten on normi aika että ilmoitetaan työpaikalle olevansa raskaana ja et olis jäämässä äitiyslomalle jossain välis?
Paaljo kysymyksiä.. :) Huomaa vissiin että esikoista odotetaan ;)
Sen olen huomannu et aiemmin olin perso kaikelle makealle, karkeille, suklaalle, jätskeille jne. Mutta nyt en niistä kauheesti perusta. Ja et ennemmin tekee mieli hedelmiä persikoita, nektariineja, mansikoita yms. Ja ehkä eilen iltapäivällä saattoikin vähän auttaa kun söin persikan. Kuinkahan paljon uskaltaa treenata/pitää kuntoaan yllä, ettei se vahingoita vauvaa.. Eli uskaltaako vielä treenata selkää, kylkiä ja vatsan seutua? Meillä suvussa on paljon selkä ja polvivaivaisia ja lisänä vielä kaikenmaailman nivelrikot yms.
Niin ja tosiaan tietoja itsestäni.. Olen juuri täyttänyt 25 v viime kuussa, poikakaverini on 24 v. Emme varsinaisesti yrittämällä yrittänyt vauvan saantia, vaan ajatuksena oli ehkäisyn jätettyä, "että tulee, jos on tullakseen".
Meilläkin olisi LA 19.2.15 jos kaikki hyvin menee..toivottavasti menee, olisi kyllä toivottu talvilapsi.
Itse olen 24-vuotias yhden ensi viikolla vuoden täyttävän tyttösen äiti joka asuu Ruotsissa kahden koiran ja miekkosen kanssa... Aina talvi lasta toivonut jostain syystä joten pidetään peukkuja ettei mene kesken.:)
Täällä menossa 8+1 ja kävin vielä toisen kerran neuvolassa tarkistuttamassa näkyiskö se syke paremmin ja siellähän se väpätti :) Oli muuten pikkukaveri kasvanut reilussa viikossa hurjasti!
Np-ultra olisi tulossa heinäkuun puolessa välissä ja seuraava neuvola heinäkuun loppuun.
Tällä hetkellä vaivaa kauhea kesäflunssa. Lueskelin tuosta nenäsumutteen käytöstä ja siitä oli vähän kahta mielipidettä. Itse tein sen päätöksen, että pakko tässä on voida hengittää ja nukkua, joten olen sitä sitten käyttänyt.
Itselläni vaivaa joskus tuo peräaukon kutina ja siihen pari kertaa peräpukamavoidetta sipaisin ennenkuin huomasin, että raskaana olevat eivät sitäkään saa käyttää. Neuvolantäti kuitenkin sanoi, että ei tuo pari kertaa tuollaista paikallista ainetta ole varmastikaan vahinkoa tehnyt.
Nyt on uutena asiana tullut kauhea ummetus ja ilmeisesti sekin kuuluu tähän alkuraskauteen. Se on helpottanut kuitenkin kummasti kiiweillä ja vedenjuonnilla. Semmoista pientä pahoinvointia on päivittäin erityisesti aamuisin, mutta vieläkään en ole tosiaan joutunut oksentamaan. Toivottavasti ei tarvitse ollenkaan :)
Laralo, ei sitä neuvolantätiä tarvitse jännittää :) Ensimäisellä kerralla siellä siellä menee noin 1h. Täytetään papereita, punnitaan ja sinä saat kasan papereita ja oppaita mukaan. Täällä katseltiin myös ultralla miltä sielä kohdussa näyttää, mutta joka paikassa sitä ei tehdä. Soittele vain sinne neuvolaan. Saat sieltä puhelimitsekin ohjeita esim. lääkkeiden käytöstä ja siitä liikkumisiesta. THL:n sivuilta löytyy lista siitä mitä ei kannata raskauden aikana syödä. Kyllä se hyvin menee! :)
Helou! Täällä uusi odottaja. Viikko 7 alkoi tänään :) Ennestään on 2008 syntynyt poika, 2009 tyttö ja 2012 kaksostytöt. Viimenen raskaus päättyä hätäsektioon ja olen hieman hermotautinen kun arpi kipeytyi jo, ja toki pelko sektiostanon myös olemassa. Ensimmäinen neuvola on vasta 17.7, odottavan aika on niiiin pitkä! Vatsa kasvanu jo ihan selkeesti :)
Nyt varattu neuvola. Ensimmäinen käynti on 1.7. Onneksi pääsen niin pian! Hermostuttaa kun ei tiedä onko vatsassa kaikki hyvin. Ihan kuin ei koskaan olisi ollutkaan raskaana, kun edellisestä on jo yli seitsemän vuotta :)
Huhuu... Eilen tein raskaustestin ja KYLLÄ, vahvasti näytti plussaa... Lasketuksi ajaksi sain viimeisten menkkojen mukaan 14.2. eli sopivasti ystävänpäivän... Rv 5+2 siis tänään. Olen menossa ekaan neuvolaan 2.7., tänään soitin jo kädet täristen ajan. Ei tässä muuten mitään, mutmut... Oon jo 43-vuotias, omat tyttäret kohta 15 ja 18. Miehen lapset jo muuttaneet kotoa pois, 19- ja 21-vuotiaat... Oon mennyt marraskuussa naimisiin, ja tultiin häämatkalta lauantaina... Sunnuntaina siis raskaustesti plussalla... =D Tähän voi olla jollakulla jotain sanottavaa, ehkä, mutta mua on lähinnä naurattanu tää koominen ajoitus... Isäntä on onnesta mykkyrällä. <3 <3 <3