Mies pannut kaveriaan, mitä ajatella?
Miehelläni on hyvä miespuolinen ystävä, jonka kanssa on ollut kaveri lapsuudesta asti. Ihan mukava tyyppi ja usein olemme istuneet iltaa yhdessäkin. Nyt mies kertoi erikoisen asian.
Nimittäin opiskeluaikoina mieheni ja hänen kaverinsa olivat välillä panneet toisiaan. Tiesin mieheni käyneen siinä iässä paljon juhlimassa ja että hänellä oli paljon naisia, mutta mitä en tiennyt on, että jos mieheni ja hänen kaverinsa eivät joskus olleetkaan onnistuneet löytämään naisseuraa, heillä oli tapana mennä jatkoille, juopotella ja harrastaa seksiä keskenään.
Tämä tapahtui kauan ennen kuin edes tapasin mieheni ja mieheni sanoo, ettei hänellä ole sinänsä kiinnostusta miehiin vaan että nuo olivat sellaista humalaista kiiman purkamista, kun ei kerran naistakaan saanut.
Mitä asiasta pitäisi ajatella? Olen miettinyt, osaanko suhtautua tähän kaveriin enää samalla tavalla kuin ennen. Pitäisikö olla normaalisti niin kuin en tietäisi koko asiasta? Pitäisikö kieltää miestä tapaamasta kaveriaan? Pitäisikö ehdottaa jotain ryhmäseksiä? Tilanne on vähintäänkin erikoinen.
Kommentit (68)
Suurinosa ihmisistä on bi, miehet ei vaan valitettavasti usein uskalla olla siitä kovin avoin.
Onpa epäreilua kaveria kohtaan paljastaa tuollainen asia.
Kannattaa naapureiden ja työkavereiden lisäksi kysyä mielipidettä sekä kaikilta omilta, että miehen sukulaisilta. Lisäksi miehen koko tiedossa oleva kaveripiiri.
Tai jotain.
Ehkä miehesi on ns. biseksuaali, tosin ei taida olla sitä itselleen myöntänyt. Muuten itse asiasta sanoisin, että mitäs sitten, kunhan ei suhteessa sinuun vieraissa juokse, edes kännissä.
14 % ihmisistä on bi tai homoseksuaaleja. Mitä väliä?
No, mä olen myös "sekoillut" kaverini kanssa (siis miehen, ja olen nainen). Eipä siinä sen kummempia, edelleen ollaan kavereita ja kummallakin on omat jutut. Tollasia sattuu :D
Ehdota ihmeessä kimppaa! Mä ehdotin ja sain ja oli ihan uskomatonta! Vaikka varsinaista yhdyntää ei miesten välillä tapahtunut, jo se, kun ne suuteli ja hyväili toisiaan oli äärimmäisen kiihoittavaa..
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:01"]Suurinosa ihmisistä on bi, miehet ei vaan valitettavasti usein uskalla olla siitä kovin avoin.
[/quote]
Kyllä mies myöntääkin olevansa jossain määrin bi, tosin sanoo, ettei ole kiinnostunut miehistä enää eikä tuossakaan tilanteessa ollut mitään romanttista tai edes sitä, etä olisi tehnyt mieli nimenomaan miestä.
Jos miehen kaveri olisi nainen, niin olisiko asia jotenkin eri? Eli tuleeko sulle järkytyksenä se, että mies on harrastanut seksiä miehen kanssa, vai seksiä kaverin kanssa? En nyt tiedä miten tuohon sen kummemmin pitäisi suhtautua.. ehkä voit miehelle mainita että et sitten hyväksy sivuseksiä suhteessa, oli kohteena kuka tahansa (jos näin on). Ei sitten tule väärinkäsityksiä, kun jotkuthan ajattelee että vain vastakkaisen sukupuolen kanssa pelehtiminen on pettämistä tms.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:04"]Onpa epäreilua kaveria kohtaan paljastaa tuollainen asia.
[/quote]
Miksi se on mielestäsi epäreilua? Meillä kyllä ollaan keskusteltu muutenkin siitä, kenen kanssa olemme aikaisemmin harrastaneet seksiä. Tämä juttu vain oli jäänyt pimentoon.
Se kaveri on kyllä avoimesti bi nykyään.
Mua ei ehkä häiritsisi kovin paljon, koska he eivät ole olleet suhteessa eikä tuon perusteella kuulosta siltä, että olisivat olleet erityisen ihastuneita toisiinsa. En kyllä usko ettei miehesi olisi bi.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:19"]Jos miehen kaveri olisi nainen, niin olisiko asia jotenkin eri? Eli tuleeko sulle järkytyksenä se, että mies on harrastanut seksiä miehen kanssa, vai seksiä kaverin kanssa? En nyt tiedä miten tuohon sen kummemmin pitäisi suhtautua.. ehkä voit miehelle mainita että et sitten hyväksy sivuseksiä suhteessa, oli kohteena kuka tahansa (jos näin on). Ei sitten tule väärinkäsityksiä, kun jotkuthan ajattelee että vain vastakkaisen sukupuolen kanssa pelehtiminen on pettämistä tms.
[/quote]
Enemmän tässä tilanteessa kai ihmetytti se ajatus, että molemmat lähtivät hakemaan naisseuraa ja sitten pettyneenä päätyivät purkamaan paineet toisiinsa. Ei mua varsinaisesti järkytä tämä tilanne ja sukupuolella ei ole merkitystä tässä, enemmänkin minun on vaikea asettautua tilanteeseen, jossa lähtisin bilettämään ja etsimään miesseuraa mutta en löytäisi sellaista ja päätyisin (nais)kaverini kanssa sänkyyn himojani purkaakseni.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:20"]Mua ei ehkä häiritsisi kovin paljon, koska he eivät ole olleet suhteessa eikä tuon perusteella kuulosta siltä, että olisivat olleet erityisen ihastuneita toisiinsa. En kyllä usko ettei miehesi olisi bi.
[/quote]
Kaipa ihminen itse tietää parhaiten, miksi määritellä itsensä. Ei siihen mitään ulkopuolisia, objektiivisia kriteereitä ole vaan ihminen on sitä mitä kokee olevansa.
Ehdota kimppaa, vaikka tuskin saat. Jos kaveri olisi kiinnostunut niin asia olisi tullut varmaan aiemmin esille.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:19"]Jos miehen kaveri olisi nainen, niin olisiko asia jotenkin eri? Eli tuleeko sulle järkytyksenä se, että mies on harrastanut seksiä miehen kanssa, vai seksiä kaverin kanssa? En nyt tiedä miten tuohon sen kummemmin pitäisi suhtautua.. ehkä voit miehelle mainita että et sitten hyväksy sivuseksiä suhteessa, oli kohteena kuka tahansa (jos näin on). Ei sitten tule väärinkäsityksiä, kun jotkuthan ajattelee että vain vastakkaisen sukupuolen kanssa pelehtiminen on pettämistä tms.
[/quote]
Enemmän tässä tilanteessa kai ihmetytti se ajatus, että molemmat lähtivät hakemaan naisseuraa ja sitten pettyneenä päätyivät purkamaan paineet toisiinsa. Ei mua varsinaisesti järkytä tämä tilanne ja sukupuolella ei ole merkitystä tässä, enemmänkin minun on vaikea asettautua tilanteeseen, jossa lähtisin bilettämään ja etsimään miesseuraa mutta en löytäisi sellaista ja päätyisin (nais)kaverini kanssa sänkyyn himojani purkaakseni.
[/quote]Niin, eli sillä sukupuolella on kuitenkin merkitystä? Eli jos miehen kaveri olisikin nainen, he olisivat lähteneet yhdessä pokaamaan seuraa ja epäonnistuttuaan panneet toisiaan.. olisiko se omituista?
Jos sä et vaan "ymmärrä" siksi, että et ymmärrä miesten välistä seksiä? Ja/tai et itse haluaisi harrastaa naisen kanssa seksiä. Minusta tuo kuulostaa vähän rajoittuneelta, sori nyt vaan :). Siis se, että miesten välinen seksi olisi jotenkin outo korvike heteroseksille. Tottakai se on korvike jos miehesi tykkää myös miesten välisestä seksistä, ihan samalla lailla kuin jos kaveri olisi ollut nainenkin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:23"]
[/quote]
[/quote]Niin, eli sillä sukupuolella on kuitenkin merkitystä? Eli jos miehen kaveri olisikin nainen, he olisivat lähteneet yhdessä pokaamaan seuraa ja epäonnistuttuaan panneet toisiaan.. olisiko se omituista?
Jos sä et vaan "ymmärrä" siksi, että et ymmärrä miesten välistä seksiä? Ja/tai et itse haluaisi harrastaa naisen kanssa seksiä. Minusta tuo kuulostaa vähän rajoittuneelta, sori nyt vaan :). Siis se, että miesten välinen seksi olisi jotenkin outo korvike heteroseksille. Tottakai se on korvike jos miehesi tykkää myös miesten välisestä seksistä, ihan samalla lailla kuin jos kaveri olisi ollut nainenkin.
[/quote]
Rauhoituhan hieman. Tässä nimenomaisessa tapauksessa miesten välinen seksi todellakin oli korvike heteroseksille. Miehet eivät siis erityisesti lähteneet hakemaan miesseksiä vaan miehen ja naisen välistä seksiä mutta sen puutteessa nautiskelivat keskenään. Minusta on puolestaan sinulta melko rajoittunutta, ellet ymmärrä tätä.
Ja kyllä, minusta olisi ollut eri asia, jos mies olisi pannut naiskaveriaan. Ensinnäkin olettaisin silloin taustalla olevan syvempiäkin tunteita kuin pelkkää himoa, mutta se on sinänsä sivuseikka. On kuitenkin täysin eri tilanne hakea heteroseksiä ja päätyä saamaan sitä kuin hakea heteroseksiä ja päätyä homoseksiin. Jos et ymmärrä sävyeroa, sinulla on melko rajoittunut kuva biseksuaalisuudesta.
Hyi yök, saattas lähtee ukko vaihtoon. Ainakaan sänkyyn ei tuollaisen paljastuksen jälkeen olisi asiaa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 08:04"]Onpa epäreilua kaveria kohtaan paljastaa tuollainen asia.
[/quote]
Miksi se on mielestäsi epäreilua? Meillä kyllä ollaan keskusteltu muutenkin siitä, kenen kanssa olemme aikaisemmin harrastaneet seksiä. Tämä juttu vain oli jäänyt pimentoon.
Se kaveri on kyllä avoimesti bi nykyään.
[/quote]
Aattelin vaan omalle kohalle. En haluaisi että nuoruuden ystäväni kertoisivat minua koskevia hyvin henkilökohtaisia asioita kaikille poikaystävilleen ja avo/aviopuolisoilleen.
Miehesi kertoi tuon sinulle nyt, koska taisi taas alkaa kaivata miesten välistä kivaa.. Tuokin on varmasti selitys vain, että naisten puutteessa panivat toisiaan..eihän normaalit heterot niin tee. Normaali hetero pärjää ilmankin tai hoitaa hommamn itse, eikä hyppää kaverin selkään.
Miehehsi on homo mikä homo ja näin hän nyt on alkanut pyytää sinulta lupaa päästä miessuhteisiin, sinun roolo lienee olla kulissivaimona jatkossa.
Ole pahoillani. :(
No on outo tilanne. Ei se vain täällä pähkäilemällä ratkea, vaan käy kysymässä neuvoa naapurilta sekä muilta tutuilta.