Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cheerleading, millainen harrastus?

Vierailija
29.05.2014 |

Tyttäreni suunnittelee kyseistä lajia, mutta minua laji epäilyttää kyseenalaisen maineensa takia. Onko tietoa/kokemuksia?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpacheerleading on ihana laji! Haastava urheilulaji isolla U:lla. Voi harrastaa omaksi ilokseen tai kilpailla. Opettaa monia taitoja, niin fyysisiä kuin sosiaalisiakin.

Älkää sekoittako kilpacheerleadingiä jääkiekko peleissä näkyviin tanssijoihin. Niillä ei ole mitään tekemistä cheerleadingin kanssa.

Vierailija
2/81 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kovasti! Upea ja monipuolinen laji. Kaukana jääkiekko "Cheerleadereista". Niistä kahdesta ei voi edes puhua samassa lauseessa. Kilpacheerleading on ihan eri asia. Siellä tehdään niin paljon ja kehitytään eri osa-alueilla. Fyysisesti kuitenkin rankka ja vaativa laji, mutta antaa myös paljon! Ehdottomasti tyttö mukaan kyseiseen lajiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosen kanssa samoilla linjoilla. Mieti millaisessa seurassa haluat lapsesi pyörivän?

Vierailija
4/81 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kyseenalainen maine? En ole kuullutkaan... Meillä 11v tyttö harrastanut 5 vuotta kilpacheerleadingia ja rankka on laji.

Vierailija
5/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niissä kilpailuissa ala-asteikäisetkin tytöt meikata ja pueta melko niukkoihinkin vaatteisiin lajille tyypillisesti? Urheilullisesti laji saattaa hyvinkin olla rankka, mutta seura on mitä on.

Muistan hyvin, miten kun olin pieni, vanhemmat sanoivat minulle: "Voit ruveta miksi vain haluat isona, ja saat alkaa harrastaa mitä vain haluat, mutta isi toivoo, ettet cheerleaderiksi rupea."

Vierailija
6/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin siitä joskus dokkarin, todella loukkantumisherkkä laji kai, pahimpien joukossa.

Vierailija
7/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniori ikäisillä ja nuoremmilla saa kisoissa näkyä ainoastaan jalat ja käsivarret, muut osat ovat vaatteiden peitossa.

Vierailija
8/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näkee cheerleaderin aina vähäpukeisena stripparin kaltaisena seksiobjektina. Onnea siis tytön tulevalle uralle kuolakohteena.

Vierailija
9/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaativa laji, mutta samalla taidot kasvavat huimasti. Nousijana vaarana tippua korkealta, paikat voi brakata. Noista ilkeistä väitteistä lajin maineesta ei kannata välittää, vähemmän/paljastavampia vaatteita voimistelijoilla, tanssijoilla tai taitoluistelijoilla. Esiintymisasuna lyhyt mekko, shortsit alla. Ei avaraa kaula-aukkoa. Jotkut tietämättömät haluavat vain provosoida.

Vierailija
10/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:14"]

Eikös niissä kilpailuissa ala-asteikäisetkin tytöt meikata ja pueta melko niukkoihinkin vaatteisiin lajille tyypillisesti? Urheilullisesti laji saattaa hyvinkin olla rankka, mutta seura on mitä on.

Muistan hyvin, miten kun olin pieni, vanhemmat sanoivat minulle: "Voit ruveta miksi vain haluat isona, ja saat alkaa harrastaa mitä vain haluat, mutta isi toivoo, ettet cheerleaderiksi rupea."

[/quote] Sama juttu se on tanssijoilla tai taitoluistelijoilla. Cheerit ei ole ollenkaan pahimmasta päästä. Suosittelen käymään näytöksissä. Lajin todellinen luonne avautuu.

Vierailija
11/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 07:57"]

Mies näkee cheerleaderin aina vähäpukeisena stripparin kaltaisena seksiobjektina. Onnea siis tytön tulevalle uralle kuolakohteena.

[/quote] Miehesi taitaa kuolata kaikkea liikkuvaa.

Vierailija
12/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viittaus pissismäisyyreen ei kerro muusta kuin kirjoittajan ennakkoluuloista. Itse lukuisia eri lajeja harrastaneena ja seuranneena en MISSÄÄN ole nähnyt yhtä vahvaa ja myönteistä yhteishenkeä kuin cheerleadingissä . Lajin luonnekin toki sitä edellyttää: on pakko luottaa kaveriin, että se ottaa turvallisesti kiinni.

Vierailija
13/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin tyttären (15 v.) joukkueen joukkueenjohtajana ja sain kyllä hyvät naurut tuosta pissis väitteestä :D. Se miltä tytöt näyttävät kisamatolla on ihan eri asia kuin miltä tytöt näyttävät harkoissa/vapaalla. Näin aikuisen silmin lajissa parasta on se, että jokaiselle löytyy joukkueesta paikka, jokaisen vahvuuksille löytyy käyttöä, ei esim. voimistelujoukkueessa ole samanlaista mahdollisuutta erilaisuuteen. 

Vierailija
14/81 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä kokeillut lajia mutta 14v siskoni on harrastanut lajia noin 6vuotta.

Kyllä Se näyttää rankalta lajilta ja varmasti onkin.

Ja haukkujat

käykää itse kokeilemassa lajia ja kertokaa onko Se pissis,laji yms...

Minun siskoni ei ainakaan

ole mikään pissis, eikä ole oikein ikinä ollutkaan.

Ei tuo laji teistä pissistä tee :D

Vierailija
15/81 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:14"]Eikös niissä kilpailuissa ala-asteikäisetkin tytöt meikata ja pueta melko niukkoihinkin vaatteisiin lajille tyypillisesti? Urheilullisesti laji saattaa hyvinkin olla rankka, mutta seura on mitä on.

[/quote] kysyin itse valmentajaltani miksi ne kaikki meikit ja vaatteet ja glitterit? Vastaus oli: kerran yhissä sm kisoissa (joissa valkku ite oli joskus vuonna kakka) kisapisteet väheni, koska tuomarit eivät nähneet tyttöjen ilmeitä kalpeiden kasvojen takia. Liikkeistä ei saanut selvää epämääräisten asujen takia. Että meillä panostetaan ulkonäköön VAIN KISOISSA ilmeiden ja liikkeiden tunnistuksen takia. T: oulusta sm tason cheerleaderi. Tarkista faktat enne ku tuut pätee

Vierailija
16/81 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö on niin siro ja pieni että sopis varmasti hyvin tuohon.

Vierailija
17/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkonäkökeskeisyys ja laihuuden ihannointi kuuluvat kyllä ihan muihin lajeihin kuin cheerleadingiin.

Vierailija
18/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen harrastusta!

Ainakin n. 10 vuotiaiden kilparyhmissä cheerleading on hyvinkin rankkaa urheilua. Ja mitä noihin pissis / ulkonäköasioihin tulee, niin joukkuevoimistelussa ruoka-asiat, ulkonäkö yms. korostuvat ihan eri tavalla. Cheerissä kilpatasolla voivat olla niin rimpulat kuin tukevammat. Kisa-asujen pitää olla peittävät lapsilla, meikit kuitenkin kohtuulliset.

Ainoa, mikä saattaa lapselle olla kova paikka, kun jaetaan kisojen joukkuepaikat, osa ryhmästä jää aina varamiehiksi.

Vierailija
19/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 10:48"]

Ainoa, mikä saattaa lapselle olla kova paikka, kun jaetaan kisojen joukkuepaikat, osa ryhmästä jää aina varamiehiksi.

[/quote]

Meillä valkut ottaa tuonkin huomioon. Joukkueeseen mukaan ne jotka ovat ensikertalaisia yms. Onko se sitten hyvä vai huono asia, on eri juttu se.

Vierailija
20/81 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-cheerleader ilmottautuu! Muutama Suomen mestaruus, euroopan mestaruus ja pari himmeämpää mitalia lajista löytyy. Itse lopetin muutama vuosi sitten kun selkä ei enää kestänyt, eikä aikaa enää riittänyt muuhun. Todella rankka laji, kunto pysyi todella hyvänä ja taidot, venyvyys kehittyi jatkuvasti. Puvut ei tosiaan pahimmasta päästä, esimerkiksi voimisteluun verrattuna. Shortsit aina mekon alla, mikään ei kyllä vilku. Ruokatottumuksiin ei puututa, paitsi jos joku alkaa näyttää liian laihalta, sitten kylläkin. Seura ja joukkue tulee valita tarkkaan. Hyvä joukkuehenki tukee kehittymistä, saa kavereita ja treeneihin on kiva mennä, mutta jos joukkuehenkeä ei ole voi jo alottelujoukkueessa tulla kiusatuksi, vaikka taitoja siellä ei oikein kenelläkään vielä ole. Kehittyessä todella hyvät mahdollisuudet edetä parempiin joukkueisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi