Päivähoidossa tuomitaan se jos äiti vie lapset hoitoon lomallaan.
Miksi ketään ei kiinnosta se kun miehet ihan pääsääntöisesti vievät lapset hoitoon lomaillessaan jos vaimo on töissä? Hirveää seksismiä!
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:47"]
Ihan yhtä kurjaa se on lapsille kokea olevansa jokin välttämätön paha, oli sitä isän tai äidin silmissä. Mutta sillähän ei ole tietysti merkitystä, vain sillä, mitä muut aikuiset minusta ajattelevat ja mihin minulla on lain edessä oikeus ja mihin voin valittaa.
[/quote]
Mistä tiedät, milloin sinulle tuntemattomat aikuiset ovat lomalla? En kysy tätä pahalla, vaan haluaisin vilpittömästi tietää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:41"]
Ja se maksu menee jokatapauksessa, jos siis ei ole oikeutettu maksuttomaan kuukauteen.
Eli todellakin vien muksut hoitoon lomallani, en ala tyhjästä maksamaan. Puolipäiväisesti tosin, mut saapahan siinäkin jo rahoilleen vastinetta.
Ja vapaapäiviä pidetään, jos siltä tuntuu, pääasia, et VOIN viedä.
[/quote] se on vain puolen kuun maksu jos on koko kuun poissa jos viet päiväksikin maksat koko kuusta täyden hinnan!
Oikeesti tänäkin kesänä olin kesäpäivystyksessä töissä... ainoo mitä tehtiin lapset leikkivät keskenään ulkoiltiin, syötiin ja nukuttiin ihan näin kärjistettynä... pari päivää hoidin toisen kanssa 18 lasta... eli minkään laista laatua ei ollut...
ainoo ilon Aihe oli kun jotkut olivat varanneet kesäpäivystys paikan mutta eivät muistaneetkaan tuoda lasta hoitoon! Perään ei soiteltu... muuten olisivatkin muistaneet.. ja tuoneet..
Henkilökuntakin on loman tarpeessa ihan, sinullekkin tiedoksi! Yks vihastui kun halusi lomaa muttei saanut... sattuneesta syystä... ja poikkeuksesta varsinkin erityislapset ovat hoidossa normi lapsia enemmän kesällä =(
Iloikseni kerroin ettei minua näy kahteen kesään koko päivystyksessä... saan kolmanen lapsen marraskuussa!
10 vuotta olenenemmän ja vähemmän kesä päivystyksissä pyörinyt ja samat ongelmat aina vaan...
Ja ap lle todellakin ihmetellään miksi vanhempi oli se sitten isä tai äitiei hoida omaa lastansa kotona lomallaan!!
Työkaveri iloitsi sii4ä että tammikuussa nämä lapset ovat kotona jos isä tai äitikin ovat tai sius oikeutettu ainoastaan puolikkaaseen hoitopäivään! Kuin myös iloitsen minäkin!
Ja ap mikseivät äidit vaadi sitä OMAA PUOLISOa olemaan OMAN LAPSENSA KANSSA?? Kysynpähän vaan.. miksi se on hoitohenkilö kunnana tehtävä?
Tätä se on meno, yhteiskunta on totuttanut vanhemmat siihen että jos ei itseä huvita/tarvii omaa aikaa, niin sitten vaan lapset tarhaan ja nauttimaan olosta. Alan ihmisenä olen sitä mieltä, että kyllä loma kuuluu myös lapsille.
[quote author="Vierailija" time="17.07.2015 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:47"]
Ihan yhtä kurjaa se on lapsille kokea olevansa jokin välttämätön paha, oli sitä isän tai äidin silmissä. Mutta sillähän ei ole tietysti merkitystä, vain sillä, mitä muut aikuiset minusta ajattelevat ja mihin minulla on lain edessä oikeus ja mihin voin valittaa.
[/quote]
Mistä tiedät, milloin sinulle tuntemattomat aikuiset ovat lomalla? En kysy tätä pahalla, vaan haluaisin vilpittömästi tietää.
[/quote]
Lapsi kertoi päiväkodissa että vanhemmat ja sisko menivät rannalle ja hän ei päässyt mukaan. Niin ja ikää kertojalla oli vähän päälle kolme. Lisäksi naapurissa remontti niin ikkunoita ei voitu pitää auki eli aika tukalat olot oli.
Hyvä jos tuomitaan! Voisihan niiden lasten kanssa joskus ollakin, edes lomalla...
Suoraan sanottuna että hyi helvetti! Menkää välittömästi tukkimaan elimenne lopullisesti. Teidänkaltaisten EI pidä lisääntyä!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 21:46"]Otsikkoon tekisi mieli jatkaa, että sitten kun eskarilaista pitää silloin tällöin kotona, kun kotona ollaan, niin sitten se onkin yhtäkkiä kovin haitallista :D
[/quote]
Eskarilaisilla on kyllä pitkät lomat ja muutenkin vain opetusta 20h/vko. Mutta ilman muuta myös lapsille kuuluu lomaa päivähoidosta. Vaikka lapsi itse sanoo tykkäävänsä yms niin aikuisten tehtävä ja velvollisuus on huolehtia siitä, että lapsi saa tauon ryhmästä, metelistä, ohjatusta päivästä jne. Ajatelkaa itse kuinka kierroksillä kävisitte, jos olisitte ryhmässä suurimman osan valveillaoloajasta 52 vk/vuosi! Ja aatelkaa mitä se tekis kehittyvälle keskushermostolle...
[/quote]asiaa!!
Sääliksi käy niitä lapsia, jotka joutuvat kesäisin varahoitoon. Vieraat ja vaihtuvat hoitajat, suurin osa lapsista vieraita. Siinä sitten yrität pärjätä ja tottua. Varsinkin alle 3-vuotiaat ovat todella lujilla. Joskus on pakko viedä lapsi hoitoon, se on selvä. Jos siis vaikka YH:lla ei ole kesälomaa. Mutta ne jotka vievät lapsen hoitoon lomaillessaan itse ovat todella itsekkäitä eivätkä mieti lapsen jaksamista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:46"]
Jaa. No mä en kyllä hyväksy yhtään sen enempää että isä on vapailla kuin äitikään jos lapsi viedään päiväkotiin. Olen ollut useammassa päiväkodissa töissä ja pidän kyllä huolen että omat lapseni ovat aina kotona kun mahdollista ja päivät niin lyhyet kuin pystyy järjestämään. Päiväkoti on lpasen pakollinen säilytyspaikka työpäivän ajan eikä ole todellakaan mitään syytä pitää lasta siellä minuuttiakaan enempää kuin on pakko!
[/quote]
Missä kauhupäiväkodissa sä oikein SÄILYTÄT niitä lapsias? Kuulostaa tosiaan pelottavalta.
Missä todellisuudessä sinä oikein elät? Päiväkoti säilyttää lapset vanhempien työn tai opiskelun vaatiman ajan.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:08"]
Lapsi kertoi päiväkodissa että vanhemmat ja sisko menivät rannalle ja hän ei päässyt mukaan. Niin ja ikää kertojalla oli vähän päälle kolme. Lisäksi naapurissa remontti niin ikkunoita ei voitu pitää auki eli aika tukalat olot oli.
[/quote]
Ja sinä uskot kaiken mitä 3-vuotias sanoo?
Mies jäi kesäkuussa viikkoa aikaisemmin lomalle kuin minä ja varovasti kysyi voisiko viedä lapsen hoitoon päiväksi lomallaan. Vastasin, että ei todellakaan voi! Inhottaakin ajatus, että vanhemmat/vanhempi chillailisi kotona lapsen ollessa päiväkodissa. Joo, ja sovittiin niin, että mies saa sen oman päivänsä muilla keinoin ja saikin...
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 18:08"]
[/quote]
Ja sinä uskot kaiken mitä 3-vuotias sanoo?
[/quote]
En kaikkea, tämän kyllä koska minulla oli vapaapäivä edellisellä viikolla ja silloin näin perheen rannalla ilman sitä 3-vuotiasta. Saataahan olla että oli kaverinsa synttäreillä silloin. Tosin keskellä viikkoa, keskellä päivää ja heinäkuussa mutta kaikkihan on tietysti mahdollista.
Jos alkaa aina uusi määräaikaisuus uudessa työpaikassa, eli lomat maksetaan ulos rahana ja uudessa paikassa lomaa ei ole kertynyt, niin silloin lomaa ei ole koskaa. Ei vanhemmalla eikä lapsella.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 21:47"]
Jos alkaa aina uusi määräaikaisuus uudessa työpaikassa, eli lomat maksetaan ulos rahana ja uudessa paikassa lomaa ei ole kertynyt, niin silloin lomaa ei ole koskaa. Ei vanhemmalla eikä lapsella.
[/quote]
Niin tällaisestä näkökulmasta katsottuna ihmettelen, mitä vauhkoatte lomista. Itsellänikään ei ole ollut kunnon kesälomaa vuosiin, en edes muista koska viimeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:47"]
Miksi lapset yleensäkin saavat asua tuollaisissa perheissä, joissa heitä ei jakseta? Moni äiti vie lapsensa päiväkotiin ja lähtee itse shoppailemaan tai kuntosalille.
[/quote]
Komppaan
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 21:56"]Ei se päiväkoti todellakaan ole lapselle niin paha paikka kuin täällä annetaan ymmärtää! Meillä oli juuri keväällä 2v pikkusisarus viikon kipeänä. Kysyin 4v isoveljeltä joka ilta, että haluatko mennä päiväkotiin vai olla kotona ja varmistin vastauksen vielä aamulla - ja aina vastaus oli sama: Haluan! Tuon ikäisille ne kaverit on jo todella tärkeitä. Ja turha sanoa, että voi niitä nähdä vapaa-ajallakin, kun ei niitä noin vain voi. Jos lapsi lomailee eri aikaan kuin kaverinsa niin ei sitä kuukaudessa uusia ystävyyssuhteita luoda.
Että mitäs jos ihan oikeasti ottaisitte keskusteluun mukaan myös sen lapsen näkökulman.
[/quote]
Mutta kun täällä ajatellaan niin, ettei lapsilla voi olla "muuta elämää" ilman vanhempia. Lapsen kuuluu roikkua äitinsä helmoissa niin pitkään ennen kuin menee kouluun tai muussa tapauksessa äiti on huono äiti!
Kyllä minunkin mielestä 4-vuotiaalle on parempi olla hoidossa kavereitten kanssa jos kerran itse haluaa. Haitallisempaa luulusi olevan että eristetään ryhmästä vain sen takia että vanhempi/vanhemmat ovat lomalla ja tosiasiassa lapsi joutuukin kotona leikkimään kokoajan yksin kun vanhemmat eivät "ehdi".
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 21:56"]Ei se päiväkoti todellakaan ole lapselle niin paha paikka kuin täällä annetaan ymmärtää! Meillä oli juuri keväällä 2v pikkusisarus viikon kipeänä. Kysyin 4v isoveljeltä joka ilta, että haluatko mennä päiväkotiin vai olla kotona ja varmistin vastauksen vielä aamulla - ja aina vastaus oli sama: Haluan! Tuon ikäisille ne kaverit on jo todella tärkeitä. Ja turha sanoa, että voi niitä nähdä vapaa-ajallakin, kun ei niitä noin vain voi. Jos lapsi lomailee eri aikaan kuin kaverinsa niin ei sitä kuukaudessa uusia ystävyyssuhteita luoda.
Että mitäs jos ihan oikeasti ottaisitte keskusteluun mukaan myös sen lapsen näkökulman.
[/quote]
Mutta kun täällä ajatellaan niin, ettei lapsilla voi olla "muuta elämää" ilman vanhempia. Lapsen kuuluu roikkua äitinsä helmoissa niin pitkään ennen kuin menee kouluun tai muussa tapauksessa äiti on huono äiti!
Kyllä minunkin mielestä 4-vuotiaalle on parempi olla hoidossa kavereitten kanssa jos kerran itse haluaa. Haitallisempaa luulusi olevan että eristetään ryhmästä vain sen takia että vanhempi/vanhemmat ovat lomalla ja tosiasiassa lapsi joutuukin kotona leikkimään kokoajan yksin kun vanhemmat eivät "ehdi".
[/quote]
Enkä tarkoita että lapsen täytyisi koko vanhempien loma-aika hoidossa olla, ei tietenkään!
-Äiti jonka 2 lasta ovat lomalla koko kesän (kesä ja heinäkuun)
Päiväkoti on lapasen säilytyspaikka. Niin se on.