Päivähoidossa tuomitaan se jos äiti vie lapset hoitoon lomallaan.
Miksi ketään ei kiinnosta se kun miehet ihan pääsääntöisesti vievät lapset hoitoon lomaillessaan jos vaimo on töissä? Hirveää seksismiä!
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 22:47"]Äidit nyt tuomitaan jokatapauksessa, tekivät mitä tahansa.
Kun käyt töissä, olet huono äiti kun et hoida lapsiasi 24/7.
Kun olet kotiäiti, lapsesi ei saa tarpeeksi virikkeitä ja olet huono kasvattaja automaattisesti.Kotiäitinä saat vielä kuulla olevasi lusmu ja elätti, joko valtion tai miehesi.
Jos viet lomalla hoitoon, olet laiska ja huono äiti.
Jos taas hoidat kotona lapsia koko lomasi, olet taas huono äiti, koska et huolehdi omasta jaksamisestasi ja ota omaa aikaa.
Keksipä tuosta kultainen keskitie....ei näitä juttuja tosiaan mieheltä kyseenalaisteta ikinä.
[/quote
Niimpä! Itse sain keväällä viimeisenä hoitopäivänä poikaa hakiessani hoitajalta palautetta että ettei nyt vaan olisi liian pitkä loma ja unohtuu koko päiväkoti kesän aikana! Koskaan ei ole hyvä...prkl!
-89&90
Teet niin taikka näin, silti aina olet jonkun mielestä p*ska vanhempi.
Ikinä en ole saanut niin paljon syyllistämistä ja tuomitsemista kun sain lapsen.
Varsinaista tukea ja apua aikas vähän.
Tutun mies oli lomalla koko maaliskuun. Jokaikisenä päivänä, mies vei 2-vuotiaan kokopäiväksi tarhaan. Kyselin tutulta, eikö mies vietä yhtään lomapäivää pienen poikansa kanssa. Vastaus oli, että muuten kotona poika katselisi ipadia koko päivän ja tarhassa on virikkeitä jne. Että näin... Tutustani tilanne oli aivan ok, että mies on kotona ja lapsi koko päivän tarhassa.
Itse olen päiväkodissa töissä ja olen sitä mieltä että kultainen keskitie on paras. Jos vanhemmalla on lomaa esim. Viikko, voi hän aivan surutta ottaa siitä pari päivää itselleen. Vanhempikin tarvitsee aikaa ladata akkuja ja olla vanhempi. Se että lapsi on silloin päiväkodissa maksaa yhteiskunnalle vähemmän kuin vanhempien uupuminen. Lapsettomat on aina nurisemassa kun se on sitten heiltä pois. Olisitte onnellisia.kun joku tekee niitä tulevia veronmaksajia.eläkkeitänne maksamaan ja kustantamaan peräpukamaleikkauksenne sun muut. Juu kyllä se vanhuus tulee teillekin.
Sitä en ymmärrä että vanhempi on aina lomalla.viettämässä omaa aikaa. Lisäksi ero on myös siinä että onko kyse 1v lapsesta tai isommasta. Alle 3v ei todellakaan tarvitse kodin ulkopuolisia virikkeitä mutta isommalle ne kaverit ovat tärkeitä. Lapsettomat ihmiset ovat niitä kaikkein minäkeskeisimpiä. Eivät tee lapsia kun se maksaa, ei ole aikaa.itselle ja kroppakin menee pilalle. Lopettakaa.vanhempien jatkuva mollaaminen kun ette vanhemmuudesta mitään tajua. ETTE MITÄÄN. Vanhemmuteen kasvetaan vähitellen ja myös.se minkälainen lapsi on, määrittää todella paljon esim. Jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. No mä en kyllä hyväksy yhtään sen enempää että isä on vapailla kuin äitikään jos lapsi viedään päiväkotiin. Olen ollut useammassa päiväkodissa töissä ja pidän kyllä huolen että omat lapseni ovat aina kotona kun mahdollista ja päivät niin lyhyet kuin pystyy järjestämään. Päiväkoti on lpasen pakollinen säilytyspaikka työpäivän ajan eikä ole todellakaan mitään syytä pitää lasta siellä minuuttiakaan enempää kuin on pakko!
Hyvä baitti. Tai sitten vuoden äiti palkinto menee sinne, oi että
Ei mua taatusti päiväkodin tädit tuomitsisi millääm tavalla mutta vaimo varmaan yrittäis tappaa mut jos ehdottaisin edes että jos voisin viedä lapset joskus omana arkivapaapäivänäni hoitoon. Ja sama akka huutaa vittua pukemisrumban aikana lapsille, ei kehtaa edes myöntää että äiti teresa tarvitsisi itsekin joskus vapaapäivän.
Miksi näin vanha ketju kaivettu esiin? Ja ihmettelen jos korona aikana turhaan pidetään lasta päiväkodissa.
Tutun alle vuoden ikäinen lapsi aloitti syksyllä päiväkodin, ajatus oli, että ekan viikon kävisi puolikasta päivää päiväkotiin totutellen, kun isällä oli vielä kesälomaa jäljellä. No mutta, olikin isän viimeinen lomaviikko, niin eihän sitä viitsi tuhlata omaan lapseen, vaan mukula aloitti sitten päiväkodin täyspitkillä päivillä isän nauttiessa lomaviikostaan.
Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 19:46"]Jaa. No mä en kyllä hyväksy yhtään sen enempää että isä on vapailla kuin äitikään jos lapsi viedään päiväkotiin. Olen ollut useammassa päiväkodissa töissä ja pidän kyllä huolen että omat lapseni ovat aina kotona kun mahdollista ja päivät niin lyhyet kuin pystyy järjestämään. Päiväkoti on lpasen pakollinen säilytyspaikka työpäivän ajan eikä ole todellakaan mitään syytä pitää lasta siellä minuuttiakaan enempää kuin on pakko!
Ja mitä jos se lapsi nauttii päivähoidossa olemisesta ja kavereiden kanssa leikkimisestä enemmän kuin kotona yksin kyhjöttämisestä leluineen. Veikkaanpa ettei kukaan lomaileva äiti vain leiki nonstoppina leegoilla...
Teilläkö siis yhdessäolo lapsen kanssa perustuu vaan aktiiviseen leikkimiseen? Meillä lapsi on perheenjäsen, joka osallistuu kodin puuhiin, juttelee meidän vanhempien kanssa, ja viettää aikaa siellä missä mekin olemme. Toki myös leikkii, välillä itsekseen ja välillä meidän kanssa. Mutta ei siis ole mikään rasite tai haitta meille, vaan täysvaltainen perheenjäsen jonka kanssa halutaan olla ja ottaa mukaan menoihin, tekemisiin ja arkisiin puuhiin.
En ole koskaan vienyt lapsia hoitoon lomallani mutta viime kesänä kun opiskelin etänä, kysyin lapsilta menevätkö mieluummin päiväkotiin vai ovatko kotona etätyöskentelevän isän ja etäopiskelevan äidin kanssa. Kyllä kumpikin oli sitä mieltä että huolimatta siitä että olivat olleet kotona jo maaliskuun puolivälistä, halusivat olla kotona. Mutta elokuussa jo alkoi olemaan sitä päiväkotiin takaisin meno innostusta. Meidän lapset oli siis päiväkodissa muutaman päivän kesällä jolloin mä tein töitä kodin ulkopuolella.
Mitä tulee vapaapäiviin, mulla ei sellaisia ole mutta ajattelisin että lapsilla voisi olla kivempaa olla hoidossa kuin ajaa mun kanssa Ikeaan 1.45 h päähän ja pari tuntia myöhemmin takaisin kotiin. Silloin kun olin kotiäiti kävin Ikeassa lasten kanssa niin että mummo oli mukana vahtimassa lapsia. Yksin olisi aika vaikea shoppailla kahden pienen lapsen kanssa.
Äidit nyt tuomitaan jokatapauksessa, tekivät mitä tahansa.
Kun käyt töissä, olet huono äiti kun et hoida lapsiasi 24/7.
Kun olet kotiäiti, lapsesi ei saa tarpeeksi virikkeitä ja olet huono kasvattaja automaattisesti.Kotiäitinä saat vielä kuulla olevasi lusmu ja elätti, joko valtion tai miehesi.
Jos viet lomalla hoitoon, olet laiska ja huono äiti.
Jos taas hoidat kotona lapsia koko lomasi, olet taas huono äiti, koska et huolehdi omasta jaksamisestasi ja ota omaa aikaa.
Keksipä tuosta kultainen keskitie....ei näitä juttuja tosiaan mieheltä kyseenalaisteta ikinä.