Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivähoidossa tuomitaan se jos äiti vie lapset hoitoon lomallaan.

Vierailija
29.05.2014 |

Miksi ketään ei kiinnosta se kun miehet ihan pääsääntöisesti vievät lapset hoitoon lomaillessaan jos vaimo on töissä? Hirveää seksismiä!

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pitäisi tarhalle edes kuulua oletko vapaalla vai et. Laki sanoo niin.

On olemassa vaan sääntö että lapsi on hoidossa sovitun ajan, muu ei kuulu tarhalle.

Jos saat kuittia, niin sanot että nostat siitä metelin.

Vierailija
2/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mä en kyllä hyväksy yhtään sen enempää että isä on vapailla kuin äitikään jos lapsi viedään päiväkotiin. Olen ollut useammassa päiväkodissa töissä ja pidän kyllä huolen että omat lapseni ovat aina kotona kun mahdollista ja päivät niin lyhyet kuin pystyy järjestämään. Päiväkoti on lpasen pakollinen säilytyspaikka työpäivän ajan eikä ole todellakaan mitään syytä pitää lasta siellä minuuttiakaan enempää kuin on pakko!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä kurjaa se on lapsille kokea olevansa jokin välttämätön paha, oli sitä isän tai äidin silmissä. Mutta sillähän ei ole tietysti merkitystä, vain sillä, mitä muut aikuiset minusta ajattelevat ja mihin minulla on lain edessä oikeus ja mihin voin valittaa.

Vierailija
4/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on oikeus lomaan. Enkä tee eroa: jos tiedän isän olevan lomalla ja tuovan lapsen hoitoon kysyn miksi ei anna lapsensa lomailla. Minusta tuo on törkeää lasta kohtaan. Lto

Vierailija
5/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä 3 kanssa! Olen myös pk:ssa töissä ja musta on ihan kamalaa kun pienet lapset tuodaan heti aamusta hoitoon ja lähtevät juuri ennen sulkemista  kun toinen vanhemmista on kotona.... Nykyään "oma aika" on monelle tärkeää. Ymmärrän toki jos esim. on lääkäri aika, pankki asia tai kampaaja tai joku muu meno ettei voi otta lasta mukaan mutta kaikella rajansa. 

Vierailija
6/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edes tulee mieleen viedä lapsi tarhaan lomalla ? Kotikaupungissani tarhaan pitää ilmoittaa vanhempien loma-ajat hyvissä ajoin että osaavat järjestää kesäajan työvuorot ja usein kesällä lapsen hoitopaikka voi ollakin toisessa tarhassa.

Jos lapset ovat aina tarhassa niin koska he ovat vanhempiensa kanssa vapaa-aikaa viettämässä ? 

Vierailija
7/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moinen kaytanto ei saisi olla salittua ollenkaan. jos ei halua lapsiaan edes lomalla hoitaa, ni turha niita hankkia! olen suorastaan jarkyttynyt, etta joku edes tekee noin. lapsiparat. ulkosuomalaisena minulle tuon on ls-ilmoituksen arvoinen juttu. en ymmarra suomalaista yhteiskuntaa ja sen arvoja!!???

Vierailija
8/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä hetki miltä siitä lapsesta tuntuu tai mitä lapsi ajattelee niistä vanhemmista jotka vievät hänet sinne tarhan meteliin kun se äiskä tai iskä jää kotiin? Osa itkee koko päivän, osa kiukuttelee koko päivän ja osa kyselee vihaisena miksi äiti toi mut tänne? Ne vanhemmat antavat lapselleen hylkäämisen tunteen... mut onhan se joo pahempi että hoitaja halveksii mitä siitä lapsesta niin väliä...

Vierailija
9/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu tässä on valetta. Todellakin päiväkodissa yleisesti päivitellään äitejä jotka tuovat lapsen hoitoon lomallaan, vapaapäivänään tai sairaslomallaan kun taas isän selitykseksi lapsen tuomiselle hoitoon riittää se, että ei "pärjää" tai "jaksa" lasten kanssa yksin. Jos äiti sanoo päiväkotihenkilökunnalle jotakin vastaavaa asiasta otetaan yhteyttä lastensuojeluun, koska silloin lapsen kasvusta ja kehityksestä on huoli. Miksi isän jaksamattomuus ei ole huolen paikka, kysynpä vain. Nimimerkillä: taas yksi lto

Vierailija
10/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ysiä. Sanottiin täällä mitä sanottiin, niin todellisuudessa isän ei odoteta hoitavan lapsia lomallaan.

Vierailija
11/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se maksu menee jokatapauksessa, jos siis ei ole oikeutettu maksuttomaan kuukauteen.

Eli todellakin vien muksut hoitoon lomallani, en ala tyhjästä maksamaan. Puolipäiväisesti tosin, mut saapahan siinäkin jo rahoilleen vastinetta.

Ja vapaapäiviä pidetään, jos siltä tuntuu, pääasia, et VOIN viedä.

Vierailija
12/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:41"]

Ja se maksu menee jokatapauksessa, jos siis ei ole oikeutettu maksuttomaan kuukauteen.

Eli todellakin vien muksut hoitoon lomallani, en ala tyhjästä maksamaan. Puolipäiväisesti tosin, mut saapahan siinäkin jo rahoilleen vastinetta.

Ja vapaapäiviä pidetään, jos siltä tuntuu, pääasia, et VOIN viedä.

[/quote]Voi helvetti. Ajatteletko koskaan lastasi ollenkaan? Kai tiedät, että heinäkuu päivähoidossa on lapselle aikamoinen helvetti?

Vierailija
13/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 20:11"]

Tämä keskustelu tässä on valetta. Todellakin päiväkodissa yleisesti päivitellään äitejä jotka tuovat lapsen hoitoon lomallaan, vapaapäivänään tai sairaslomallaan kun taas isän selitykseksi lapsen tuomiselle hoitoon riittää se, että ei "pärjää" tai "jaksa" lasten kanssa yksin. Jos äiti sanoo päiväkotihenkilökunnalle jotakin vastaavaa asiasta otetaan yhteyttä lastensuojeluun, koska silloin lapsen kasvusta ja kehityksestä on huoli. Miksi isän jaksamattomuus ei ole huolen paikka, kysynpä vain. Nimimerkillä: taas yksi lto

[/quote]

Mitä ihmettä; ihanko oikeasti otatte lastensuojeluun yhteyttä jos äiti tuo lapsen omalla sairaslomallaan hoitoon? Täytyypä muistaa seuraavalla saikulla oikein erikseen mainita pk:ssa että aion makoilla itse kotona potemassa, mielenkiinnolla odotan mitä lastensuojelussa asiasta sanotaan.

Ollaan myös miehen kanssa joka ikinen kesä järkätty itsellemme muutama päivä Ihan Omaa Lomaa (kumpikin siis erikseen) niin että lapset ovat olleet hoidossa.  Näin tullaan tekemään jatkossakin. :) Lapsilla puolestaan on ollut lomaa pk:sta vähintään viisi viikkoa.

Vierailija
14/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ymmärrän, että isä vie lapset hoitoon lomallaan jos vaikka maalaa talon tai tekee jotain muuta hyödyllistä isompaa projektia,jonka lomassa ei voi lasten kanssa olla. Saa se äitikin tietysti maalata taloa...

Vierailija
15/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on törkeetä itsekkyyttä viedä lapset päiväkotiin jos äiti tai isä on lomalla. Yhteiskunta maksaa näistä hoitopäivistä paljon enemmän kuin vanhemmat kuvittelevat maksavansa. Noloa.

Vierailija
16/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on törkeetä itsekkyyttä viedä lapset päiväkotiin jos äiti tai isä on lomalla. Yhteiskunta maksaa näistä hoitopäivistä paljon enemmän kuin vanhemmat kuvittelevat maksavansa. Noloa.

Vierailija
17/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kotona lomalla. Mutta jos tekisimme vaikka remonttia tai jotain. Sitten olisi varmaan hoidossa. Jokainen omien voimavarojen mukaan. Vanhemmat voivat olla uupuneita.

Vierailija
18/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon tekisi mieli jatkaa, että sitten kun eskarilaista pitää silloin tällöin kotona, kun kotona ollaan, niin sitten se onkin yhtäkkiä kovin haitallista :D 

Vierailija
19/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toki lapset normaalisti lomailee samaan aikaan kuin me vanhemmat, mutta mua ihmetyttää mistä päiväkodin henkilökunta tietää, koska kukin on lomalla/töissä/sairaslomalla/tekee lyhempää päivää yms. Olen pari viikkoa sairaslomalla ja meillä ei lapsi itse saatika päiväkodin henkilökunta tiedä minun olleen kotona. Mun sairaslomasta tiedää ainostaan työpaikka ja mies. En ole halunnut huolestuttaa lasta, sukulaisia ja ystäviä.

Vierailija
20/132 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missa maassa, muualla kuin Suomessa, viedaan lapsi hoitoon 'jos isa maalaa taloa'. Halooo??!! Muualla lapset osallistuisivat tapahtumaan ja olisivat onnellisia, etta saavat touhuta isan kanssa. Siis edes vahan. Olen aivan puulla paahan lyoty tasta systeemista Suomessa! Lontoossa, missa asun, lastenhoito maksaa 65 euroa per paiva. Ei ole kunnallista hoitoa vaan kaikki on yksityista. Ei siina taloja maalailla.