Haluaisin lisäsiiven vanhaan taloomme. Puoliso ei suostu.
Ehdotin että teettäisimme lisäsiiven ja haluaisin toisen lapsen. Molemmilla vakituinen työ. Tarvitsisimme tilaa. Makuuhuoneemme yläkerran aulassa. Mies ei suostu lapseen eikä lisäsiipeen. Olen ihan rikki ja itken. Muut remontoivat kotia ja lisääntyvät. En tiedä mitä tekisin.
Kommentit (42)
Joo mut jos on miehen talo, niin minkäs teet. Suosittelen sitten palkkaamaan hyvän rakennuttajan tuohon laajennukseen. Eihän tuota neuvoa kuuntele Suomessa kuin harva, koska kaikki osaavat (luulevat osaavansa) rakentaa ja ovat talotekniikan ja rakennustekniikan ammattilaisia..
Menee mooonta vuotta siihen kunnes lapsi/lapset (jos sen toisen teette) tarvitsevat omat huoneet.
Mun vanhemmilla alakerran iso huone on tupakeittiö, toinen pieni on olohuone ja toinen makuuhuone. Yläkerrassa on kaksi makuuhuonetta ja sivuvintit molemmin puolin on remontissa eristetty ja ne ovat nyt varastotilana.
On vissiin tullut katseltua sitä "Unelmatalo puoleen hintaan"?
Luulis lasten lukumäärästä, aikataulusta ja asumisjärjestelyistä sovittavan jo siinä about ensimmäisenä seurusteluvuonna. Ihme porukkaa, kun lähtevät liikkeelle ilman mitään sotasuunnitelmaa. Sitä saa mitä tilaa, ja jos asioista ei voi puhua ajoissa, niin sitten on turha itkeä, kun jossain vaiheessa tuleekin yllätyksenä että mies ei halua 5 lasta, sillä on jo 5 lasta jonkun muun kanssa, tai että sen mielestä persut on ihan ok, tai muuta perverssiä.
niin moni muukin haluaa.
Sais vaan talon ensin.
Sano että muutatte isompaan taloon tai teette lisäneliöitä nykyiseen. Et jätä vaihtoehtoja. Niin mäkin tein ja sain 120 m2 lisätilaa.
Olenko kohtuuton kun vaadin lisäsiipeä, puoleksi voisimme maksaa. Anoppi sanoi että pitäisi vain keskittyä lapseen. Eikä mitään remontteja. Lapsi tärkein. Haluaisin niin kovasti kauniin ja tilavan kodin. Olen herkkä ja rakastan kauneutta. Puoliso ei ymmärrä minua.
Miksi mies ei suostu? Tai oikeastaan ymmärrän hyvin... Oletko aina harrastanut itkemistä kun haluat jotakin? Mitä kaikkea oletkaan saanut itkemällä läpi...? Mies on tämän vihdoinkin huomannut ja oppinut virheistään.
Olisiko aika muuttaa toimintatapaa ja aikuistua?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:56"]Miksi mies ei suostu? Tai oikeastaan ymmärrän hyvin... Oletko aina harrastanut itkemistä kun haluat jotakin? Mitä kaikkea oletkaan saanut itkemällä läpi...? Mies on tämän vihdoinkin huomannut ja oppinut virheistään.
Olisiko aika muuttaa toimintatapaa ja aikuistua?
[/quote] Ei koe tärkeäksi että tulisi lisää tilaa. Olen keskustellu ehdottanut itkenny ja nalkuttanut. En tiedä mitä tekisin enään?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:51"]
Olenko kohtuuton kun vaadin lisäsiipeä, puoleksi voisimme maksaa. Anoppi sanoi että pitäisi vain keskittyä lapseen. Eikä mitään remontteja. Lapsi tärkein. Haluaisin niin kovasti kauniin ja tilavan kodin. Olen herkkä ja rakastan kauneutta. Puoliso ei ymmärrä minua.
[/quote]
1. Anoppi on oikeassa, lapsi on tärkein.
2. Pienet neliöt ei sulje pois kauneutta.
3. Lopeta märiseminen ja ala säästää rahaa , niin voit maksaa koko laajennuksen itse.
Lisäsiivet vanhoissa taloissa ovat pääsääntöisesti kamalia ja pilaavat talon. Ei ihminen kovin paljon tilaa tarvitse. Vauvakuumeen ymmärrän.
Lisäsiipi, joopa joo- meillä naapurissa on pohjalaistaloon tehty punatiilestä. Tasakatolla. Komia on se!
Aina se siipi vanhan talon pilaa, ei auta. Myykää sellaisenaan ja etsikää isompi. Lapsentekoon en ota kantaa.
On miehen isoäidin vanhatalo. Rintamamiestalo. Ei halua muuttaa. Sitä kunnostellut. Hänelle tunnearvoa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 18:07"]
On miehen isoäidin vanhatalo. Rintamamiestalo. Ei halua muuttaa. Sitä kunnostellut. Hänelle tunnearvoa.
[/quote]
ah...
4. Mies on oikeassa, ei missään tapauksessa mitään siipiä rintsikkaan! (Tämä kumoaa nro 3:n)
Minkä kokoinen talonne on? Voisiko nykyistä kalustusta järkeistämällä ja karsimalla saada tilantuntua ja toimivuutta lisää?
Vaikka nyt tuntuukin siltä että se lisätila on ehdoton edellytys onnellesi, se ei sitä kuitenkaan välttämättä ole. Lisää tilaa, lisää siivottavaa, lisää kustannuksia, lisää tavaran täyttämää tilaa...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:41"]
Ehdotin että teettäisimme lisäsiiven ja haluaisin toisen lapsen. Molemmilla vakituinen työ. Tarvitsisimme tilaa. Makuuhuoneemme yläkerran aulassa. Mies ei suostu lapseen eikä lisäsiipeen. Olen ihan rikki ja itken. Muut remontoivat kotia ja lisääntyvät. En tiedä mitä tekisin.
[/quote]lisääntyminen ei ole konstikas jos mies ei käytä kumia ja teillä on seksiä. Hmmmmm pilleri voi pettää ja kierukka luiskahtaa äkistäessä. Eli teet nk vanhanaikaiset. Eiköhän mies ala haluta lisätilaa.
Pesutilat ja pesukone alimmassa kellarikerroksessa koen sen ikävänä. Jos tekisimme toisen lapsen. Ei molemmille riittäisi omaa huonetta.
Rintamamiestalot on suunniteltu alun perin laajennettaviksi siten, että sitä jatketaan jommasta kummasta päästä samannäköisenä kuin talo on. Ei suinkaan lisäämällä matalaa "elintasosiipeä", mitä yleensä näkee. Niiden ulkonäöstä ei varmaan tarvitse erikseen kertoa mitä mieltä niistä olen ;)
Eli jos laajennatte, laajentakaa talon arvon mukaisesti, miehesikin voi innostua tästä enemmän. Nyt hän voi kuvitella että haluat sen lätyskäsiiven siihen kylkeen, jotka hyvin monissa taloissa väärin rakennettuina aiheuttavat vakavia kosteus- ja homevaurioita.
Laajennus on myöskin ihan valtava urakka, varsinkin lapsen kanssa, eli sinuna miettisin tarkkaan onko se lisätila todella sen arvoista. Jos rakennatte sen itse, voit unohtaa kaiken muun vapaa-ajan touhun pitkäksi aikaa, ja se kyllä vaikuttaa parisuhteeseen rankasti. Jos taas rakennutatte, siihen menee niin pitkä penni, ettei sitä makseta äitiyspäivärahalla...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 17:41"]
[/quote]lisääntyminen ei ole konstikas jos mies ei käytä kumia ja teillä on seksiä. Hmmmmm pilleri voi pettää ja kierukka luiskahtaa äkistäessä. Eli teet nk vanhanaikaiset. Eiköhän mies ala haluta lisätilaa.
[/quote] mulla ei olisi lasta jos olisin kuunnellut ja odottanut mitä mies haluaa. Olimme sentään naimisissa ja kun ollaan naimisissa niin tarkoitus on lisääntyä edes yhdellä lapsella. Niin tein ja siitä on aikaa n 18 vuotta, toki erokin tuli muutamia vuosia sitten ja lapsi on rakas isälleenkin vaikka oli niin vastahakoinen. Minäkö siitä välitin koska MINÄ halusin vauvaa kovasti.