Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hermot riekaleina pienten lasten kanssa

Vierailija
28.05.2014 |

Mulla on hermot aivan riekaleina lasten kanssa. Yritän sinnitellä ja puhua lapsille kivasti, tehdä kivoja juttuja, lukea, laulaa illalla iltasatuja, sylitellä, halia ja suukotella. Mutta kun tulee vastoinkäymisiä, lapset 2 ja 4 huutaa ja tappelee, rääpii minua, sylkee niin menetän malttina. Huudan (agressiivisesti), kiroilen, puhun suustani mitä sattuu, mutta olen hillinnyt itseni ja väkivaltaa välttänyt. Joskus olen sortunut etuhiuksista vääntämiseen (varmaan vuosi sitten). Lapset ovat päivät hoidossa, lapset ovat minussa kovasti kiinni, isä on perheessä , mutta tekee töitä paljon. Tänään vanhempi lapsi sanoi että huomenna isä sitten hoitaa meitä, joten sä voit levätä. Eli hekin aistivat ja itse myös hermostuksissani taisin karjua väsymyksestä. Kadun näitä tilanteita aivan mahdottomasti, pyytelen anteeksi (tiedän ettei auta), illalla tuherran itkua ja tiedän kuinka surkea olen. Olen yrittänyt opetella kärsivällisyyttä mutta ei. Olen yrittänyt ottaa omaa aikaa, mutta sitä ei ole kuin joka toinen viikko 2 iltaa eli 4 iltana kk. Kait sitä on virallisesti sekopää. Oli vaan pakko kirjoittaa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tsemppiä sulle, ap. Onneksi olen itse lapseton. <3

Vierailija
42/44 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:35"]

Apua jos meilläkin tulee olemaan tuollaista! Lapsi on nyt ihana kiltti ja suloinen 1,5 vuotias. Toinen tulossa kahden vuoden ikäerolla. Ja siinä vaiheessa olen jo töissä kun ovat 2 ja 4 vuotiaat. Onneksi mies ei kauhean pitkää päivää tee, joten kai siitä sitten jotain apua on.

[/quote]

Olen huomannut sen, että jako menee niin, että joissain perheissä kaikki lapset ovat haastavia ja niille ei voi mitään. Ne potkivat äitiään ja sylkevät ja kirkuvat ja hajottavat joka paikkaa.

Toisilla on sitten helppoja lapsia, jotka osaavat käyttäytyä ja jotka osaavat syödä ravintoloissa ja jotka pystytään kutsumaan häihinkin ja juhliin.

Se on niiiiin hassua, että joillekin sattuu näitä haastavia lapsia ja niille ei vain voi mitään ja ne, joilla lapset käyttäytyy hyvin ja heillä on rajat ja rakkautta, ne on vain helppoja lapsia.

[/quote]

Perintötekijöillähän ei ole asian kanssa mitään tekemistä?

[/quote]

Ja laiskuudella? Lasten ohjaus eli sääntöjen opettaminen ja kannustaminen oikeaan suuntaan vaatii aikuiselta paljon jossain vaiheessa. Se kuitenkin palkitaan myöhempinä vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:35"]

Apua jos meilläkin tulee olemaan tuollaista! Lapsi on nyt ihana kiltti ja suloinen 1,5 vuotias. Toinen tulossa kahden vuoden ikäerolla. Ja siinä vaiheessa olen jo töissä kun ovat 2 ja 4 vuotiaat. Onneksi mies ei kauhean pitkää päivää tee, joten kai siitä sitten jotain apua on.

[/quote]

Olen huomannut sen, että jako menee niin, että joissain perheissä kaikki lapset ovat haastavia ja niille ei voi mitään. Ne potkivat äitiään ja sylkevät ja kirkuvat ja hajottavat joka paikkaa.

Toisilla on sitten helppoja lapsia, jotka osaavat käyttäytyä ja jotka osaavat syödä ravintoloissa ja jotka pystytään kutsumaan häihinkin ja juhliin.

Se on niiiiin hassua, että joillekin sattuu näitä haastavia lapsia ja niille ei vain voi mitään ja ne, joilla lapset käyttäytyy hyvin ja heillä on rajat ja rakkautta, ne on vain helppoja lapsia.

[/quote]

Siis sallisiko joku äiti oikeasti, että lapset sylkevät päälle, repivät hiuksista ja puhuvat rumia? Sitten vielä päivitellään, että tällaisia nämä ovat ja ei voi mitään. Kotona ei kasvateta ja sitten koulusta tullut ikävä palaute on opettajan huonoutta.Olisi peilin paikka monella vanhemmalla. Syy ei ole koskaan lapsen, jos lapsi käyttäytyy huonosti. Vanhemmat ovat olleet haluttomia kasvatuksen suhteen tai lykkäävät vastuun yhteiskunnalle.

Vierailija
44/44 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:06"]Sitä vaan mietin, että miten siinä parissa tunnissa ehtii pinna palaa lasten kanssa, mitä heitä näet päivässä, jos ovat (kokopäivä-) hoidossa? Olen itse äitiyslomalla 2-vuotiaan ja 2-kuisen kanssa, ja kävin viime sunnuntaina 10-tuntisen päivän töissä, ja hengasin illan oikein mielelläni lasten kanssa, kun olin koko päivän ollut heistä erossa. Itselläni se hermojen kiristys tulee siitä, kun olen kaikki päivät keskenään lasten kanssa.

[/quote]

Sr ykshän päivä vaan piristää, kun on poissa lasten luota. Mutta teeppä töitä 5 päivää viikossa ja loppuaika lasten kanssa.