Te keillä BMI yli 30, mitä olette syöneet tänään?
Minä:
4 riisipiirakkaa, päällä margariinia, puolikkaat juustosiivut (17 %) ja kurkkua
2 keskikokoista porkkanaa
2 ruisleipäsiivua, päälliset samat kuin ylempänä
pari kourallista viinirypäleitä
Classic-jäätelöpuikko
En laihduta tällä hetkellä, tämä ei ole dieettipäivän ruokavalio jos joku siitä nyt innostuu :)
Kommentit (104)
Viipale vaan.en syö ruokaa koska lapset ei anna istua ja syödä ruokaa rauhassa. Joten päätin lopettaa siihen asti kun eivät ole niin vaativia. Mutta plussaa -20kg lasten takia vuodessa paino tippunut :)
Pieni pätkä patonkia, välissä salaattia, kurkkua, savujuustoa ja aurinkokuivattua tomaattia
Mansikkajogurtti-magnum
10 palan sushisetti
minttu-puffet
omena
4dl itsetehtyä mansikkapirtelöä (maitoa, vaniljajäätelöä, pakastemansikoita)
En syö näin jäätelöpainotteisesti joka päivä, mutta en myöskään dieettaa. Liikun paljon ja paino tippuu hiljalleen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:16"]Mielialalääkkeitä ei uskota syyksi lihomiseen, mutta kerronpa vähän omastani.
Syön 0,5mg annostuksella "mieltä koostavaa" lääkettä ja haittavaikutuksia kohdallani tähän mennessä ovat olleet seuraavat:
* Toinen jalka puutuu jatkuvasti
* Vartalossa outoja nykimisiä
* Rinnat ovat turvoksissa ja erittävät maitoa
* Kastelin kerran sänkyni
Että niin, kyllä nämä ihan hormooneihin vaikuttavat...sitähän täällä ei uskota.
Mieltä koostuva lääke ei ole sama kuin mielialalääke. Kertomasi oireet kuulostavat erään psykoosilääkkeen sivuvaikutuksilta. ..
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:54"]
Ei pahalla, mutta kaunisteletteko?
[/quote]
En usko, että kaunistelevat. Usein laihat syö paljon ja lihavat todella vähän tai harvoin, niin ettei aineenvaihdunta toimi. Ja tietenki se mistä nipistetään on oikea ruoka, mutta herkkujen napostelua harrastetaan.
[/quote]
Toi on tavallaan totta. Mä olin ennen vähän pullukka enkä mielestäni syönyt mitään hirveitä määriä. Kun sain aineenvaihdunnan oikeasti käyntiin alkoi laihtuminen ja painonhallinta helpottui. Esimerkiksi mieheni ex on välillä lähes päiväkausia muka syömättä mutta hänen vatsansakaan ei kuulemma toimi eikä laihtumista tapahdu. Pitää syödä riittävästi ja liikkua rittävästi. Liikunnan ei tarvitse olla edes hikiliikuntaa vaan yleistä arkiaktiivisuutta esim kaikki matkat kävellen.
Laittakaa hei myös määrät vähän tarkemmin, jos viitsitte :) Pelkkä ''leipää'' tai ''karkkia'' ei kerro paljoakaan, määrä voi tuossa olla mitä tahansa, vaikka koko pussi tai puolikas leipäsiivu.
ap
Mulla BMI on 30, mutta tammikuussa se oli vielä 34 , joten hyvää vautia olen laihtumassa.
Tänään olen syönyt : Aamulla 4 kp kahvia maidolla, 2 sämpylää juustolla ja salamilla.
Lounaaksi työpaikkaruokalassa lohipastaa ja salaattia.
Välipalaksi banaani ja proteiinirahka.
Päivälliseksi perunaa ja jauhelihakastiketta + 2 ruisleipää ja jäätelö jälkkäriksi
Illalla lautasellinen muroja maidolla+ banaani.
Kun lihoin , soin lisäksi joka päivä ainakin paketillisen keksejä ja karkkipussin, monasti meni vielä levy suklaata. Olen laihtunut ihan sillä, että koitan jättää herkut minimiin ja syön säännöllisesti.
- ruisleipäpala + makkarasiivu + juustoa
- kiivi
- teetä hunajalla ja maidolla
- kaksi täysjyväpaahtoleipää + juustoa
- omena
- kofeiinitonta kahvia + maitoa + sokeria
- tomaattikeitto
- jogurtti
- juusto-tomaatti-pastaa + basilikaa
- kofeiinitonta kahvia + maitoa + sokeria
- paljon vettä
Usein enemmän hedelmiä ja vihanneksia.
Painoindeksi alunperin 24, nyt raskaana ja koko ajan nälkä.
No, minä olen lihava ja syön liikaa.
Tänään olen syönyt paketin dominokekesejä, Mäkissä yhden aterian , 2 jäätelöä ja pizzan. Lisäksi litra tuoremehua , paljon kahvia maidollaja 2 siideriä.
2 lautasta suklaamuroja.
4 siivua vaal. leipää sulatejuustolla ja tomaatilla
1 kerrosateria + majoneesi
3 lautasellista fetatomaattipastaa
Suklaapatukka ja pari palaa fazerin sinistä
Juomana vettä n 1.5 litraa ja lasi colaa.
Nutrilett tasty tropical smoothie ja kupillinen maitokahvia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:49"]
Broilerin rintaa ja salaattia, pecorino-juustoa. Kahvia, viinirypäleitä ja minttujäätelöä. Pari lasia kotitekoista jääteetä. Teen vielä couscous-salaattia ja syön sitä persikoiden kanssa. Olen herkkuperse.
[/quote] Ei kuulosta kovin epäterveelliseltä.
No tähän täytyy huomauttaa, että jotkut ovat luonnostaan hoikkia/normaalipainoisia ja toiset taipuvaisempia lihomaan. Mä olen luonnostani hoikahko, mutta lihoin masennuksen aikana. Lääkitys, vähäinen liikkuminen, lisääntynyt alkoholinkäyttö ja epäterveellinen ruokavalio lihottivat minua parissa vuodessa 20kg. Laihduin takaisin 20kg kun elämäntilanteeni helpottui. Se mikä oli hassua, oli muiden ihmettely laihtumisestani. Kysyivät miten onnistuin. Minähän vain palasin normaaliin elämään ja tulin takaisin sen näköiseksi kuin olin aina ollut. 20 kg painavampana en koskaan tuntenut oloani normaaliksi, sillä sisälläni oli yhä hoikka ihminen.
Aamiainen: jälkiuunipala+margariinia+2 kalkkunasiivua+4kurkkuviipaletta, iso maitokahvi
lounas: lautasellinen gulassia, pieni sämpylä + margariini, lisukesalaatti+kastike, maitokahvi
välipala: iso maitokahvi
päivällinen: itse tehdyt lohkoperunat, lihakastike
iltapala:2 palaa paahtoleipää, margariini, juusto, rahkaa 100 g hunajalla
Tässä on ainakin rehellinen listaus. Huomaan listattuani, että olisi pitänyt syödä enemmän kasviksia. En laihduta nyt.
Söin tänään suklaapatukan, maitokahvia, kaksi grillimakkaraa ja salaattia sekä vaniljavanukkaan.
Mun BMI on 25 pintaan, harrastan jonkin verran liikuntaa. Tänään aamupalaksi iso lautasellinen kaurapuuroa ja raejuustoa, lounas kolme ruisleipää maksamakkaralla ja juustolla, päivällinen erittäin monta lautasellista pestopastaa ja lihapullia, iltapalaksi taas pari ruisleipää ja satsuma, kolme karkkia. Nyt on nälkä.
Lihapiirakkaa, kaljaa join ja juan sitten sipsejä ja makkarata.
Aamupala: smoothie, jossa rahkaa, marjoja, hedelmää, macaa, chlorellaa.
lounas: 150g jauheliha-sipuli-paprika -paistosta ja keitettyjä kasviksia.
välipala: elovena-juoma
päivällinen: 2 annosta perunaa, kanaa, fetaa ja paljon salaattia.
iltapala: 75g ruisnaksuja, porkkana, American-dippi.
lisäksi n. 2l vettä. Bmi 45, pari kk sitten se oli melkein 49.
huomasin illalla, että söin liian kevyesti aamulla, ja sorruin liian isoon päivälliseen ja iltapalaan.. Onneksi huomenna on uusi päivä ja voin korjata virheen. :)
Muutaman yhdistävän tekijän löydän. Valtaosa ylipainoisista näyttää syövän aivan liian vähän kasviksia, vatsa täytetään ihmeellisillä välipaloilla eikä aineenvaihduntaa edistävillä tuoreilla kasviksilla, marjoilla ja hedelmillä.
Syödyt määrät kuulostavat kirjoitettuna pieniltä mutta monikaan ei ilmoita kovin tarkasti annoskokoja.
Light-juomia tuntuu menevän myös paljon ja vaikka niissä ei ole kaloreita, ne saattavat häiritä kylläisyystasapainoa ja siten edistää lihomista.
Moni syö näennäisesti vähän mutta ruuan laatu ja syömisen säännöllisyys tuntuu monella olevan retuperällä.
Lihavan ei välttämättä tarvitse syödä tuhansia kilokaloreita roskaruokaa päivässä pitääkseen saavutetut rasvavarastonsa, elimistö kyllä oppii ajanmyötä energiatehokkaaksi.
Mutta aika usein tuo jumittava aineenvaihdunta saataisiin palautettua normaaliksi liikuntaa ja kasvisten syöntiä lisäämällä ja ruokarytmiä järkeistämällä. Helpommin toki sanottu kuin tehty, koska opitiut tavat ovat sitkeässä.
minä en syö normaalina arkena paljoa, oikeastaan varmaan vähemmän kun ihmiset yleensä. mutta syön liikaa illalla kun taas päivällä saatan olla syömättä oikein mitään. aineenvaihdunta ei pelaa. myöskin syön viikonloppusin epäterveellisiä herkkuja.
jos olisin laiha en tällä syömisellä tuskin lihoisikaan, mutta kun olen jo lihava niin ei tämä minua laihduta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:20"]Saattaa kuulostaa huijaukselta mutta, indeksi alle 30. Suklaalevy fazer, litra maitoa, ruisleipä ja banaani. Melkein joka päivä sama satsi mutta laihdun silti nopsaa. Lapsilleni teen joka päivä lämpimät ateriat eivätkä syö herkkuja
[/quote]
Mielenkiintoinen dieetti. Kokonainen leipä vai viipale?