Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidät kutsuttiin outoihin, keskeytettäviin häihin

Vierailija
26.05.2014 |

Tällä palstalla on varmaan muitakin, jotka on kutsuttu samoihin häihin, sen verran isot juhlat on tiedossa. Mutta mitä ajattelette?

Pari vihitään klo xx. Vihkimisen jälkeen vieraat saavat mennä johonkin hengailemaan, koska kahden tunnin kuluttua vihkimisestä kastetaan parin lapsi, ja siihen tilaisuuteen on kutsuttu vain lähiperhe. Hääjuhla alkaa illalla, kuuden tunnin (!) kuluttua vihkimisestä.

Meiltä on matkaa tuonne parisataa km. Ei hirveästi huvittaisi odottaa tuota kuutta tuntia. Miksi pari ei vaan voi kastaa vauvaa ensin, sitten vihkiäiset ja hääjuhla peräkkäin?

Kuitenkin haluan olla paikalla. Ehkä viivymme sitten vain vihkimisen ajan, koska meillä on pieni lapsi.

mitä mieltä?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 12:13"]

Menisin pelkkään iltajuhlaan. Kirkkotilaisuudet nyt eivät ole koskaan kovin kaksisia muutenkaan.

[/quote]

Samaa mieltä. Ap vain iltajuhliin syömään ja herkuttelemaan. :)

Vierailija
22/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en menisi vaan äänestäisin jaloillani moista pompotteluun vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 10:51"]

Ehdottomasti hotelli paikkakunnalta. Lapsikin saa nukkua päikkärit ja te voitte vaikka harrastaa seksiä siinä iltapäivän ratoksi. Mikä ihmeen ongelma tuossa nyt on? Minusta ihan optimaalinen ratkaisu (jos välttämättä haluaa sinne vihkimiseen mennä mukaan).  

[/quote]

Minä käyn ennen juhlia kampaajalla ja joskus meikattavanakin. Jos vedän päikkärit tai seksit jossain hotellissa, menenkö uudelleen kampaajalle, jota ei todellakaan saa klo 16 lauantaina?

[/quote]

Kyllä kampaajalta voi pyytää panonkestävän tukan. :-)

Vierailija
24/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä lapsen kastamista ei voi hoitaa siellä juhlapaikalla kaiken hääkansan läsnäollessa?

Kohtuutonta olettaa, että häävieraat palloilee vieraalla paikkakunnalla 6 tuntia. Menisin joko kirkkoon tai iltajuhlaan, en molempiin.

Vierailija
25/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:48"]

Lapsi halutaan ilmeisesti kastaa aviopari-vanhemmille. Yleensä mennään toisin päin mutta kaipa sen voi noin monimutkaiseksikin tehdä.

[/quote]

Yleensä se tehdään nimenomaan niin päin että vanhemmat vihitään ensin ja sitten kastetaan se lapsi. Ja sen kaiken voisi tehdä yhdellä ja samalla kirkkokäynnillä.

Vierailija
26/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos morsian haluaa näyttäytyä hääpuvussa miehelleen vasta vihkimisessä, niin eihän se onnistu jos eka järjestetään kaste.

Vierailija
27/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tunne muita kutsuttuja? Ettekö voisi sopia yhdessä miten tehdään?
Itse varmaan kyllä jättäisin iltajuhlan väliin.

Vierailija
28/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:12"]

Meillä oli samanlailla mutta ilman kastetta. Eli vihkiminen oli klo 12 ja juhla alkoi klo 18. Mä itse toivoin että jos osa porukasta tulee vain jompaankumpaan (mikä on ihan ymmärrettävää) niin tulisivat sinne juhlaan. Itse vihkiminen on min mielestä enemmän sen parin juttu, mua ei olis haitannut vaikka oltaisiin oltu kahdestaan miehen kanssa siellä kirkossa. Juhla taas järjestetään nimenomaan vieraille, ja jos sieltä jättää iso osa porukasta tulematta, Se helposti vaikuttaa negatiivisesti koko juhlaan

[/quote] 

Juuri tuolla odottelulla luultavasti tulet karsimaan hääjuhlasi vierasmäärää. Kuuden tunnin väli vihkimisen ja juhlan välillä koetaan luultavasti vain kiusanteoksi ja veikkaan monen jättävän kokonaan homman väliin. Varsinkin yhtään pidemmältä tulevien. Itse en osallistuisi häihin, jollei morsiuspari sen vertaa vieraitaan viitsi ajatella, että eivät noin naurettavan pitkää väliä laittaisi. 

Vierailija
29/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät vihittiin kirkossa ja sen perään oli esikoisen kaste. Ei tullut mieleenikään lähettää vieraita (ystäviämme ja sukulaisiamme) jotka olimme halunneet juhlistamaan meille tärkeää päivää, kotiinsa tai hengailemaan siksi aikaa jonnekin muualle kun "parempi joukko" läträä vauvan päätä.

Olihan se samainen joukko myös heitä, jotka kuuluivat meidän elämäämme ennen ja jälkeen lasten saannin, miksi ei sitten samalla myös kaikkina muina onnen hetkinä, kuten kasteen ajan? Koska lisäjärjestelyitähän tuo ei meiltä vaatinut, kirkko oli asettanut kastemaljan ja kastematon alttarin viereen. Vihkimisen jälkeen emme poistuneet alttarilta, vaan pappi piti pienen "huilitauon" ja sitten hoidettiin kaste. 

Sen jälkeen menimme koko juhlaväki juhlapaikkaan.

Vierailija
30/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kutsujalta ollut kohteliasta järjestää jotain väliaikaohjelmaa siksi aikaa. Tai tarjota lepäilypaikka.

Vierailija
31/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne vieraammat vieraat ovat tietenkin miehell tärkeitä, vaikken minä niitä tunne.

Vierailija
32/71 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen häät? Joku julkkis??

Vierailija
33/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos niitä lapsia hankittaisiin vasta papin aamenen jälkeen.

Vierailija
34/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kokonaan väliin (tai jos olisi koti- tai mökkipaikkakunnalla, osallistuisin vihkimiseen). Moukkamainen ja ajattelematon järjestely kaikin puolin.

Vierailija
35/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vieraille järjestetty jotain yhteistä tekemistä tuon kuuden tunnin ajaksi? Se voi olla hyvinkin mahdollista, jotain ulkoilutapahtumaa, yhteisiä pelejä, saunomista ja uimista tms. Sellaisiin juhliin menisin mielelläni. Tutustuisin uusiin ihmisiin jne.

Vierailija
36/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:12"]Meillä oli samanlailla mutta ilman kastetta. Eli vihkiminen oli klo 12 ja juhla alkoi klo 18. Mä itse toivoin että jos osa porukasta tulee vain jompaankumpaan (mikä on ihan ymmärrettävää) niin tulisivat sinne juhlaan. Itse vihkiminen on min mielestä enemmän sen parin juttu, mua ei olis haitannut vaikka oltaisiin oltu kahdestaan miehen kanssa siellä kirkossa. Juhla taas järjestetään nimenomaan vieraille, ja jos sieltä jättää iso osa porukasta tulematta, Se helposti vaikuttaa negatiivisesti koko juhlaan

[/quote]

Miksi noin pitkä väli vihkimisen ja juhlan välissä?

[/quote]

Kysyisin samaa. Ap:n esimerkin ymmärrän, mutta en sitä, ettei ole mitään syytä pitää noin pitkää väliä. Vieraiden kiusaamista ja ajan varastamista.

Vierailija
37/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 18:01"]

Tätäkään ongelmaa ei olisi, jos niitä lapsia hankittaisiin vasta papin aamenen jälkeen.

[/quote]

No kuule, mä olin lapsettoman parin häissä joissa ootettiin yli 2h juhlapaikan pihalla (!!!!) kun arvon herasväki meni kirkosta suoraan hääkuvaan!!!

Vierailija
38/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, kenen häät. :) Saattaa päästä jopa lehtiin ;)

Vierailija
39/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla tuo on tietyissä piireissä ihan tavanomaista, ei siis kaste välissä vaan häiden kaksiosaisuus. Silloin myös vaatteet vaihdetaan toisiin iltajuhlaan. Päivällä kirkossa naisilla esim. mekko ja hattu, illalla pitkä iltapuku. Välissä käydään hotellissa vaihtamassa. Mutta nämä ap:n häät eivät taida olla ihan näin jetset-tasoa...?

Vierailija
40/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunomista ja uimista??? Kun ensin on tälläydytty ja kammattu kirkkoon ja jokusen tunnin kuluttua pitää olla tällättynä ja kammattuna iltajuhlassa. Mä en tajua miksi Suomessa pitää joka välissä ja juhlassa saunoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän