Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidät kutsuttiin outoihin, keskeytettäviin häihin

Vierailija
26.05.2014 |

Tällä palstalla on varmaan muitakin, jotka on kutsuttu samoihin häihin, sen verran isot juhlat on tiedossa. Mutta mitä ajattelette?

Pari vihitään klo xx. Vihkimisen jälkeen vieraat saavat mennä johonkin hengailemaan, koska kahden tunnin kuluttua vihkimisestä kastetaan parin lapsi, ja siihen tilaisuuteen on kutsuttu vain lähiperhe. Hääjuhla alkaa illalla, kuuden tunnin (!) kuluttua vihkimisestä.

Meiltä on matkaa tuonne parisataa km. Ei hirveästi huvittaisi odottaa tuota kuutta tuntia. Miksi pari ei vaan voi kastaa vauvaa ensin, sitten vihkiäiset ja hääjuhla peräkkäin?

Kuitenkin haluan olla paikalla. Ehkä viivymme sitten vain vihkimisen ajan, koska meillä on pieni lapsi.

mitä mieltä?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista.

Ne juhlat, joissa olen itse ollut, ovat menneet seuraavalla kaavalla:

Ensin vihkiminen, sitten kastaminen, jonka jälkeen ruokaa ja kahvittelua. Samat vieraat koko ajan.

Vierailija
62/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta. Kuusi tuntia voi olla pitkä aika hengailla jossain vieraalla paikkakunnalla. En itse kyllä jaksaisi kyläilläkään kuutta tuntia missään. Itse en menisi ollenkaan tai menisin vain vihkimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno järjestely, lähiperhettä ei ilmeisesti haluta "juoksuttaa" kastamalla lapsi eri päivänä eikä jakseta laittautua kastepäivää varten erikseen, sen sijaan kaikkia muiden vieraiden pitäisi jaksaa notkua kuusi tuntia jossain :D

Skippaisin koko roskan tai menisin pelkkä hääjuhlaan, siellä sentään on ruokaa >:)

Vierailija
64/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlailla mutta ilman kastetta. Eli vihkiminen oli klo 12 ja juhla alkoi klo 18. Mä itse toivoin että jos osa porukasta tulee vain jompaankumpaan (mikä on ihan ymmärrettävää) niin tulisivat sinne juhlaan. Itse vihkiminen on min mielestä enemmän sen parin juttu, mua ei olis haitannut vaikka oltaisiin oltu kahdestaan miehen kanssa siellä kirkossa. Juhla taas järjestetään nimenomaan vieraille, ja jos sieltä jättää iso osa porukasta tulematta, Se helposti vaikuttaa negatiivisesti koko juhlaan

Vierailija
65/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis ollenkaan. En viitsis pelkän vihkimisen takia reissata pitkän matkaa.

Vierailija
66/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan uskomattomalta! Mäkin menisin vain iltajuhlaan.

Vierailija
67/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:08"]

Hieno järjestely, lähiperhettä ei ilmeisesti haluta "juoksuttaa" kastamalla lapsi eri päivänä eikä jakseta laittautua kastepäivää varten erikseen, sen sijaan kaikkia muiden vieraiden pitäisi jaksaa notkua kuusi tuntia jossain :D

Skippaisin koko roskan tai menisin pelkkä hääjuhlaan, siellä sentään on ruokaa >:)

[/quote]

Itse asiassa  mä varmaan tekisin samoin, tuskin kukaan huomaa jos puuttuu kirkosta?

Mut jos eivät ole kovin läheisiä niin ilmottaisin että eipä olla tulossa..... En odottelis 6h ees oman lapseni häissä, mitä järkee :D

Vierailija
68/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyytäisin seurakuntaa tekemään hommat paperilla toisessa järjestyksessä ja loitsut sitte ensin lapselle ja sitten hääparille,

Vierailija
69/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:12"]Meillä oli samanlailla mutta ilman kastetta. Eli vihkiminen oli klo 12 ja juhla alkoi klo 18. Mä itse toivoin että jos osa porukasta tulee vain jompaankumpaan (mikä on ihan ymmärrettävää) niin tulisivat sinne juhlaan. Itse vihkiminen on min mielestä enemmän sen parin juttu, mua ei olis haitannut vaikka oltaisiin oltu kahdestaan miehen kanssa siellä kirkossa. Juhla taas järjestetään nimenomaan vieraille, ja jos sieltä jättää iso osa porukasta tulematta, Se helposti vaikuttaa negatiivisesti koko juhlaan

[/quote]

Miksi noin pitkä väli vihkimisen ja juhlan välissä?

Vierailija
70/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 17:12"]

Meillä oli samanlailla mutta ilman kastetta. Eli vihkiminen oli klo 12 ja juhla alkoi klo 18. Mä itse toivoin että jos osa porukasta tulee vain jompaankumpaan (mikä on ihan ymmärrettävää) niin tulisivat sinne juhlaan. Itse vihkiminen on min mielestä enemmän sen parin juttu, mua ei olis haitannut vaikka oltaisiin oltu kahdestaan miehen kanssa siellä kirkossa. Juhla taas järjestetään nimenomaan vieraille, ja jos sieltä jättää iso osa porukasta tulematta, Se helposti vaikuttaa negatiivisesti koko juhlaan

[/quote]

Miksi ihmeessä? Ja miksi sitten ylipäätään kutsutte ketään sinne vihmikseen? 

Vierailija
71/71 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin menemättä kokonaan ja lähettäisin onnittelut parille muuten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan