Tästä tulee niin helvettiä, niin helvettiä, että....
Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!
Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.
Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.
Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.
Voisin vetää ranteet auki:´(
Kommentit (159)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:28"]Tuosta kissanhoidosta voisi ottaa vaikka 10 euroa päivälle. Siitä saa kuitenkin jo muutamassa päivässä hiukan rahaa esim. lintsin lippuun tms.
[/quote]
Siinä ollaan taas kommunismissa, eli yksi tienaa ja muut on tunkemassa lintsille. Siis rahallahan ostetaan lisää videopelejä, niistä on iloa pitempään kuin jostain vuoristoratapäivästä.
Ap mainitsi seutulipun, siitä oletus että asuu pk-seudulla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:13"]
No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä!
Minä opettelen lasteni kanssa joka kesä yhden uuden kielen alkeet pelaamalla kivoja sanapelejä. Alias ja erilaiset kuvapelit ovat todella virkistäviä, ja niiden pelaamisessa voi yhdistellä juurikin noita kieliopintoja. Tänä kesänä on vuorossa muinaskreikka! Meillä on myöskin tapana lasten kanssa pitää "bändiharkkoja", minä siis laulan ja lapset säestävät. Nuorempi poika, 4v, oppi juuri klarinetin alkeet ja vanhempi soittaa jo sujuvasti kontrabassoa. Opetan heidät myös laulamaan stemmaa itse kirjoittamiimme kauniisiin kesäballadeihin. Kesän päätteeksi nauhoitamme kappaleet, ja annamme niitä sitten pitkin vuotta syntymäpäivälahjoiksi lasten kavereille ja omille tietenkin myös.
Minua aivan hävettää lukea näitä ehdotuksia. Kuka järjissänsä oleva ihminen antaa lasten LUKEA kirjoja, kun niitä voi ihan itse KIRJOITTAA! Ja jos paperi maksaa, niin meillä on ainakin jo monen vuoden ajan uusiokäytetty wc- ja talouspaperit. Niistä saa todella hyvää kirjoituspaperia pienellä vaivannäöllä.
[/quote]
:D :D :D *reps*
Kun hakemalla syitä haetaan. Se vituttaa, kun ei saa. Kyllä on niin kasvunpaikka nyt ap:lla, että voihan pojat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:03"]
Ap ei ole kertonut asuinpaikkaansa. Silti monet vastaajat automaattisesti ajattelevat hänen asuvan Helsingissä.
[/quote]
Eihän ihminen voi muualla asua.
[/quote]
päivitteli seutulipun hintaa, kun jotakin Helsingin keskustan ilmaistapahtumaa ehdoteltiin, joten asunee seutulipun päässä. Tarkoittaa Vantaata, Espoota tai kauniasta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:17"]Ap mainitsi seutulipun, siitä oletus että asuu pk-seudulla.
[/quote]
Häh? Turussakin puhutaan seutulipusta. Siihen kuuluu kaarinat, liedot, raisiot, plaa plaa. Siis ei pelkästä seutulipusta varmaan sijaintia voi päätellä. Ratikka ois vinkki kyl :D. Ja metro :D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:00"]
Futiksen MM-kisat alkaa kohta. Jos olisin työttömänä niin tuossa olis muutamaksi viikoksi runsaasti ohjelmaa. Ainakin itsellä vapaa aikaa saisi olla enemmän ja taitaa kaikki matsit tulla ilmaiskanavilta..
[/quote]
Mitä luulet, onko Suomi finaalimatsissa?
[/quote]
En usko että Suomi on. Eiköhän Brassit vie tämän!
Kakarat ulos ovesta ja thats it. Ne kyllä keksii tekemistä. Ihme nillitystä.
Olen viettänyt varmaan kaikki lapsuuteni kesät noin, tosin äiti oli kyllä töissä mutta rahaa ei ollut ylimääräistä. Kökittiin siis kaikki kesät kaupungissa kerrostalossa. Mikä siinä on nyt ongelmana? Lapset ovat niin isoja, että osaavat kehitellä itsellensä tekemistä, kaupungissa on paljon ilmaista tekemista.
Asennekysymys tämä on.
Sitä minäkin ihmettelen mikä tässä nyt niin iso ongelma on. Ei meilläkään kakarana 90-luvulla mitään koko kesän ohjelmaa järjestetty, ei käyty huvipuistoissa eikä missään. Aamusta iltaan ulkona pyörittiin sisarusten ja kavereiden kanssa ja kyllä me tekemistä keksimme ihan tarpeeksi itsekin!
kerätkää pulloja! rahaa ja tekemistä!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:45"]
Sitä minäkin ihmettelen mikä tässä nyt niin iso ongelma on. Ei meilläkään kakarana 90-luvulla mitään koko kesän ohjelmaa järjestetty, ei käyty huvipuistoissa eikä missään. Aamusta iltaan ulkona pyörittiin sisarusten ja kavereiden kanssa ja kyllä me tekemistä keksimme ihan tarpeeksi itsekin!
[/quote]
Silloin vanhaan hyvään aikaan ei tarvinnut pelätä pedofiileja ja muita hulluja. Lapsillakin oli tervettä järkeä olla eksymättä tai telomatta itseään.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"]En ole niiden ohjelmistokoordinaattori ja en tod ala kyselemään että pääsiskö teille tai teille lapset kylään jotta saisivat ohjelmaa ja vaihtelua. Kyllä ne ehdotukset on tultava niiden taholta jotka siinä vastuussa olisivat.
ap
[/quote]
Tossa sun asenteessa on suurin ongelma. Valitat ettei niillä oo ohjelmaa muttet kappas halua mitään järjestää kun et oo "ohjelmatoimisto". Itepä aiot kesäs pilata ja toisekseen kai la
[/quote]
Musta moni on ymmärtänyt ap.n jotenkin väärin. Kyllähän mökki- tms kutsun on tultava sieltä mökin omistajan puolelta eikä niin, että itse ehdottelee mökin omistajalle, voisi mun lapset tulla teidän mökille leikkimään teidän lasten kanssa. Itsestäni ainakin olisi tosi kiusallista kieltäytyä, jos joku lapseni kaverin vanhempi ottaa yhteyttä ja tarjoaa lapsiaan meidän mökille. Tai yhtälailla olisi kiusallista itseni kysellä,että voisko nämä mun lapset tull teidän mukaan. Jos mökin omistaja itse keksii kutsua lapset mökillensä, niin asia on toinen.
Tajuan hyvin ap.n murheen, ilman rahaa ei ole kivaa viettää lomaa nykysuomalaisittain. Sanoopa vessapaperirullan säästäjät ja leivän leipojat mitä hyvänsä.
Terv. Espanjassa just nyt lasten kanssa lomaileva työssäkävijä, mutta myös työttömyyden kokenut.
mä olen elänyt tuollaisia kesiä lasteni kanssa ja olihan ne karseita. Kaikki raha meni oikeasti elämiseen, niin ei siinä juuri mitään ihmeitä tehty. Onneksi aika kultaa muistoja niin en edes muista enäämiten kamalaa ja pitkävetistä se oli. Otan osaa ap.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:48"]Missäpäin asutte? Meille vois tulla koiravahdeiks heinäkuun lopulla. On iso piha, joki, rantasauna ja lähin uimaranta alle 1km päässä. Uudellamaalla.
[/quote]
Sinulle nostan hattua, olet hieno ihminen! Tarjoat ratkaisua ongelmaan syyttämättä. Hyvää kesää sinulle ja kymmenen pistettä ja ♥★♣
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:36"]
Jep, siinä onkin ohjelmaa ja vaihtelua 10vkoksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:35"]
Laita lapset paistamaan lettuja ja hakemaan kirjastosta luettavaa.
[/quote]
[/quote]
kandeisko kuitenkin elää vain päivän kerrallaan?
Edelleenkään emme ole kuulleet missä on lasten isä? Lähtikö takaisin Somaliaan, vai asuuko tämän kesän toisten vaimojen luona?
Huonosti olet asiasi hoitanut ja tyrmäät hyviä ehdotuksia joita esitetään! Ei mitään etukäteissuunnittelua ja säästämistä ja kehtaat nyt ruikuttaa kun lapsilla jo loma alkaa!
Mä oon työttömänä myös,mutta en todellakaan aio valittaa koko ajan! Ainakin tämä kesä varmaan menee työttömänä,mutta syksyn alkaessa minulla on jo suunnitelmia tiedossa työn merkeissä.tiukkaa on,kun on miehen tulot pääasiassa käytettävä elämiseen.lapset on syyttömiä tilanteeseen ja minäkin..kun ei ole töitä,niin ei ole.mutta kesästä nautin jo lasteni vuoksi.yksi huvipuisto ja laivareissu tehdään ja Se riittää meille.lapset ovat mummolassa myös muutaman viikon..mumma keksii ohjelmaa ja minä ja mieheni saadaan omaa aikaa ja syömiset voi sillä välin olla niukemmat..