Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä tulee niin helvettiä, niin helvettiä, että....

Vierailija
26.05.2014 |

Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!

Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.

Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.

Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.

Voisin vetää ranteet auki:´(

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seutulippu, eli vantaalla varmaan asutte, lähimpään rantaan ei siis voi olla 50 km. Olet kyllä niin ärsyttävän oloinen tyyppi, ettei se kesä siitä varmaan paranisi vaikka rahaakin olisi. istuisit varmaan lähipubin terassilla itseksesi juomassa, ihanassa suomikesäpunassa. Ihmiset on ehdottanut tosi kivoja juttuja sulle ja sä vaan vingut, hyvä ihminen skarppaa nyt. häpeä.. tai no älä häpeä, aiheutat jo niin suurta myötähäpeää, että eiköhän se nyt rangaistukseksi riittäne.

Vierailija
82/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä! 

Minä opettelen lasteni kanssa joka kesä yhden uuden kielen alkeet pelaamalla kivoja sanapelejä. Alias ja erilaiset kuvapelit ovat todella virkistäviä, ja niiden pelaamisessa voi yhdistellä juurikin noita kieliopintoja. Tänä kesänä on vuorossa muinaskreikka! Meillä on myöskin tapana lasten kanssa pitää "bändiharkkoja", minä siis laulan ja lapset säestävät. Nuorempi poika, 4v, oppi juuri klarinetin alkeet ja vanhempi soittaa jo sujuvasti kontrabassoa. Opetan heidät myös laulamaan stemmaa itse kirjoittamiimme kauniisiin kesäballadeihin. Kesän päätteeksi nauhoitamme kappaleet, ja annamme niitä sitten pitkin vuotta syntymäpäivälahjoiksi lasten kavereille ja omille tietenkin myös. 

Minua aivan hävettää lukea näitä ehdotuksia. Kuka järjissänsä oleva ihminen antaa lasten LUKEA kirjoja, kun niitä voi ihan itse KIRJOITTAA! Ja jos paperi maksaa, niin meillä on ainakin jo monen vuoden ajan uusiokäytetty wc- ja talouspaperit. Niistä saa todella hyvää kirjoituspaperia pienellä vaivannäöllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja/sienimetsään?

Vierailija
84/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin siis mainita äsken, että minä olen myöskin ollut työttömänä jonkin aikaa, mutta tulemme koko viisihenkinen perhe mainiosti toimeen työttömyyskorvauksella ja lapsilisillä, vaikka asummekin melko leveästi täällä Pyhäjärven rannalla. Sossu on niin wt.

Vierailija
85/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa lemmikkejä lomahoitoon, lapsilla on tekemistä ja rahat törsäätte huvipuistoreissuun.

Paikallislehteen ilmoitus, juuri nyt monet etsivät kohtuuhintaista ratkaisua lemmikin hoitoon viikoksi tai viikonlopuksi.

Vierailija
86/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:13"]

No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä! 

[/quote]

Videopelien dissaaminen on tietenkin hyväksyttävä normi tänä päivänä. Vaihtoehtona on kuitenkin hakea tietoa omien ennakkoluulojen ulkopuolelta:

http://www.hs.fi/elama/a1400670961288

Vierailija
87/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 08:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:11"]

Menetin 9-vuotiaan lapseni kaksi vuotta sitten. Tekisin mitä vain edes yhdestä päivästä hänen kanssaan.

[/quote]

mikäs marttyyri se sieltä tunkesi ketjuun?  ei tässä ollut nyt kyse lapsetn kuolemisista, vaan kesälomasta...

[/quote]

Häpeä ihmissaasta, miten kehtaat? Olet todella roskasakkia, pahinta. Toivottavasti elämä opettaa sinua.

[/quote]

Minäkin ihmettelen, että aina tällaisiin ketjuihin, joissa väsynyt äiti kehtaa valittaa lapsen valvomusta tai rahapulaa tms. tulee lauma äitejä, joiden lapsi on kuollut. Kummasti niitä päivystää palstalla aina lauma odottamassa tällaisia ketjuja.

[/quote]

No minä ainakin päivystän silloin kun satun palstalle eksymään. Ja vituttaa nuo märinät että kun ei kestä olla lasten kanssa jne. Sori nyt vaan mutta näin lapsen kuolemalle menettäneenä eka ajatus on näissä ketjuissa on että sittenpä tiiät kun lapsesi kuolee, kuinka kamala se tylsä loma lapsen kanssa olikaan... Ehkäpä tätä tässä nyt yritetään kertoa. Että voisi olla kiitollinen niistä hetkistä lapsiensa kanssa koska koskaan ei voi tietää ajaako auto seuraavana päivänä päältä. Mut toisaalta ymmärrän myös näitä ihmisiä jotka aattelee että no eihän MUN lapset kuole. Niinpä niin. Minäkin toivon näile ihmisille hieman elämän opetusta. Toivottavasti he sitä saavat.

Vierailija
88/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh me aikanaan käytiin puistossa syömässä (onko näitä puistolounaita enää?), seurakunnan tapahtumissa ja leireillä. Bongattiin paikallislehdestä erilaisia ilmaistapahtumia (esimerkiks jos pk-seudulla asutte, niin Radio Aallon Helsinki-päivän konsertti on ilmainen).

Vierailija
89/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, näitä ketjuja taas. Ensin valitetaan kun ei voi tehdä mitään, mutta jos joku tekemistä ehdottaa, se pitää lytätä mahdollisimman vihaisesti, aivan kuin olisi ehdottajan syytä kun ei nyt vaan voi.

Vierailija
90/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu kiinnostaa sun lapsia kuin pelaaminen tai pihailu? Molempiahan voi tehdä kesän aikana, mutta olisiko muuta kiinnostusta?

Vierailija
91/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tulee olemaan yhtä helvettiä jos sulla on tuollainen asenne!! Ulkoilkaa, tehkää retkiä metsiin.. Nauttikaa yhdessä olosta! Aivan järjetöntä kuulla jokun uhkailevan viiltää ranteet auki!!!??  Sä olisit kyllä jotain hermolomaa laataamossa vailla. Sulla on aikaa viettää yhdessä lastesi kanssa, heilläkin on taatusti odotuksia Kesäsä, tietenkin, he OVAT LAPSIA!! anna heille kiva kesä. Kaikkii ei tarvitse rahaa. Ja pieni neuvo. Hankkikaa tukiperhe jos sun nuppi jo kiristyy noin vakavasti. Tukiperhe voi ottaa sun lapset viikonlopuiksi tai pidemmäksikin ajaksi ja sä saat sitten olla sielä kerrostalon asunnossa sisällä yksin. Älä purkaa turhautumista lapsiin. 

Vierailija
92/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene hyvin, jos ei pk-seudulla koko kesänä keksi mitään tekemistä. Sulla on asenteessa kenties vähän korjattavaa, kun kaikki on "äh, puh ja v*tut". Oletko varma, ettei lapsia kiinnosta eläinpuistot ja vaellukset vai oletko vain liian laiska lähteäksesi omalta mukavuusalueeltasi?

Vierailija
93/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa lähikauppojen ilmoitustauluille ja lähialueen omakotitalojen postilaatikoihin ilmotuksia, joissa se 13-vuotias lupautuu nurmikon leikkaukseen pikku palkalla. Lisäksi hän voi mainostaa esim. kukkien kastelua omistajien ollessa matkoilla ja esim. koiran ulkoilutusta. Voi, ja sitten voisi mainostaa myös kissan/koiran/kanien hoitopalveluja :otatte eläimen hoitoon kotiinne, tai sitten se 13 vee voi käydä hoitamassa esim. kissat niiden omissa kodeissa (putsaamassa hiekka-astiat, ruokinta ja leikitys). Tietysti tämä ei onnistu, jos lapsi on allerginen eläimille. Tuosta kissanhoidosta voisi ottaa vaikka 10 euroa päivälle. Siitä saa kuitenkin jo muutamassa päivässä hiukan rahaa esim. lintsin lippuun tms.

Vierailija
94/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää tuetuista lomista, ovat suunnattuja vähävaraisille henkilöille. Niissä pitää maksaa pieni summa itse, mutta olen kuullut lomista paljon hyvää, ovat leirikeskuksissa, joissa kivat maisemat ja paljon tekemistä lapsille. Kivaa vaihtelua elämään. Jos ette tänä kesänä pääse, voit hakea jo ensi kesälle ja miettiä miten säästäisi hiukan siihen lomaan.

Vierailija
95/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on pakko olla provo... Uskomatonta että pelkästään huonoja puolia löydetään siitä, kun saa olla koko kesän vapaalla lastensa kanssa! Me ei juuri koskaan tehdä mitään maksullista kesällä (korkeintaan joku viikonloppu reissu johki toiseen kaupunkiin), vaikka rahaa ehkä oliskin. Silti aina tuntuu siltä, että kesä menee liian nopeasti..

Vierailija
96/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"]En ole niiden ohjelmistokoordinaattori ja en tod ala kyselemään että pääsiskö teille tai teille lapset kylään jotta saisivat ohjelmaa ja vaihtelua. Kyllä ne ehdotukset on tultava niiden taholta jotka siinä vastuussa olisivat.

ap

[/quote]

Tossa sun asenteessa on suurin ongelma. Valitat ettei niillä oo ohjelmaa muttet kappas halua mitään järjestää kun et oo "ohjelmatoimisto". Itepä aiot kesäs pilata ja toisekseen kai la

Vierailija
97/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no sit varmaan pitää istua koko kesä neljän seinän sisällä. Kesäähän ei voi viettää työttömänä, ei sitten millään.

Vierailija
98/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko ap kirkkoon? Seurakunnilla on paljon kesäleirejä lapsille, ja ne eivät maksa juuri mitään ( meillä pohjanmaalla 15 euroa teinin viikonlopusta, mutta se ei ole minusta juuri mitään, sillä leirillä on mahtavat ruuat, ja teini söisi varmaan tuon 15 euron edestä kotonakin). Leirit on järven rannalla ja siellä uidaan, pelataan lentopalloa jne.

Vierailija
99/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot työttömänä eli lasten seurana koko kesän ja valitat? mä oon köyhä duunari ja samanlailla PA mutta lapseni joutuu olemaan kotona yksin ja keksimään tekemistä koska äippä raataa toimistolla. keksisin vaikka mitä puuhaa ja halvalla jos voisin vielä olla kotona päivät! oot nolo. 

Vierailija
100/159 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:30"]

Ja tiedät jo nyt, että lasten kaikki kaverit ovat koko kesän ajan poissa???

[/quote]

En ole ap, mutta kyllähän tuo tuppaa olemaan niin, että lapsena kaverit menee kaikki jonnekin muualle kesälomalla. En ainakaan itse muista lapsuudesta kaveria, joka olisi viettänyt mitään merkittävää osaa kesästä kotona.

Tuo, ettei 50km säteellä ole uimarantaa, kuulostaa jännältä. Onko tässä tuhansien järvien maassa edes tällaista paikkaa?

[/quote]Pohjanmaalla monesta paikasta on kepeästi 30 km jonkinlaiselle lätäkölle. Muistan kun lapsena hikoiltiin ilmastoimattomassa autossa. Ja kurjempi jos ei ole autoa, tai rahaa bensasn.