Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä tulee niin helvettiä, niin helvettiä, että....

Vierailija
26.05.2014 |

Tästä kesästä siis. Olen työttömänä ja 13v sekä 11v lapset tietty kesälomalla. Rahaa ei ole käytettäväksi oikeastana mihinkään "ylimääräiseen", esim joku huvipuisto tai vesipuisto-retki, hah niillä hinnoilla!!

Täällä siis kökitään kerrostalossa koko 10-11vkoa, ei ole sukulaisiakaan joiden luona vierailla, ei kenenkään mökkiä jossa viettää edes 1vkonloppu kesästä, ei yhtikäs mitään.

Jooo, sanokaa mitä sanotte, mutta ei se herkkua ole kun kesän kuviot sisältää omaa kerrostalopiha-aluetta ja ehkä jotain uimarantaa joskus, tosin sellaisiakaan ei tässä 50km säteellä oikein ole.

Eli seur 10-11vkoa onkin sitten kotona kitumista, lasten todnäk päivittäistä kitinää ja valitusta kun toinen haluaisi ulkoilla vaikka 6h/pvässä ja toinen (vanhempi) ei yhtään, kaverit ovat kuka missäkin mökeillänsä ym mutta eivät kotona kuitenkaan, pelaamisesta skitsoamista kun olen niin "tiukkis" etten anna pelata joka ikinen päivä ja vieläpä montaa tuntia päivässä jne.

Voisin vetää ranteet auki:´(

Kommentit (159)

Vierailija
101/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida nyt olla äitin asenne kohillaan, vali vali...lapset vali vali...

Jep, ei tule teille hauska kesä, jos sinun pitää kestää lapsia kotona!

Ja ihan kuin kaikki mukava olisi hirveän kallista käsityksesi mukaan?

Vaikka meillä olisi rahaa paljon, niin ei lapset kaikkea saisi. Ja todellakin harrastamme lastemme kanssa ulkoilua, uimista, pyöräilyä, lautapelejä, piirtämistä.

Käske vaikka aloittaa kirjeenvaihto ulkomaaliasen kanssa, kehittyisi kielitaito.

Mistä asioista itse pidit tuossa iässä.

Suunnittele lasten kanssa kesää, kerrot, että raha tilanne on tämä, kirppis tulot, jos on vietävää tai pullojen keräys on aina extraa.

Vierailija
102/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap todella masentavan kuulloinen ihminen. onneksi lapsesi alkavat olla niin isoja ettei tarvitse viettää kanssasi koko kesää vaan voivat mennä vaikka kahdestaan tekemään jotain hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:13"]

No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä! 

Minä opettelen lasteni kanssa joka kesä yhden uuden kielen alkeet pelaamalla kivoja sanapelejä. Alias ja erilaiset kuvapelit ovat todella virkistäviä, ja niiden pelaamisessa voi yhdistellä juurikin noita kieliopintoja. Tänä kesänä on vuorossa muinaskreikka! Meillä on myöskin tapana lasten kanssa pitää "bändiharkkoja", minä siis laulan ja lapset säestävät. Nuorempi poika, 4v, oppi juuri klarinetin alkeet ja vanhempi soittaa jo sujuvasti kontrabassoa. Opetan heidät myös laulamaan stemmaa itse kirjoittamiimme kauniisiin kesäballadeihin. Kesän päätteeksi nauhoitamme kappaleet, ja annamme niitä sitten pitkin vuotta syntymäpäivälahjoiksi lasten kavereille ja omille tietenkin myös. 

Minua aivan hävettää lukea näitä ehdotuksia. Kuka järjissänsä oleva ihminen antaa lasten LUKEA kirjoja, kun niitä voi ihan itse KIRJOITTAA! Ja jos paperi maksaa, niin meillä on ainakin jo monen vuoden ajan uusiokäytetty wc- ja talouspaperit. Niistä saa todella hyvää kirjoituspaperia pienellä vaivannäöllä. 

[/quote]

Hei miks alapeukutatte?! 

Vierailija
104/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepäivinä teette suursiivosta ja "pientä pintaremonttia" kotiin ja turhat romut myytte kirppiksellä pois.

Koska joka päivä pitää kuitenkin syödä niin kokatkaa yhdessä tai vuorotellen "halpaa ja hyvää".

Joka viikkolle etsit lehdestä/netistä kaikki lähiseudun ilmaistapahtumat.

Vierailija
105/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tuolle on mitään ehdotella, on jo päättänyt millainen kesä on tulossa. Asenne tuokin, epäilen kyllä provoksi koska kukaan vanhempi ei halua pilata lastensa kesää typerällä asenteellaan.

Vierailija
106/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:11"]

Menetin 9-vuotiaan lapseni kaksi vuotta sitten. Tekisin mitä vain edes yhdestä päivästä hänen kanssaan.

[/quote]

Otan osaa suuren menetyksenne johdosta! Voimia sinulle tähänkin päivään.

Vierailija
107/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, AP, tuleepa tyrmäämään tänne miksi et voi mennä yhteenkään näistä ILMAISTAPAHTUMISTA lastesi kanssa... Oletuksella siis, että asut Vantaalla tai jossain muualla pääkaupunkiseudulla.

http://www.kivenlahtirock.com/14/pikkukivirokki/  - lauantaina 7.6, ilmaiseksi pääsee

Jos tuo on liian lapsellinen niin samana päivänä Samba-karnevaali:

http://www.helsinkisambacarnaval.fi/

Helsinki-päivän konsertin joku jo mainitsikin - 12.6.:

http://www.stadissa.fi/tapahtumat/30061/radio-aallon-helsinki-paivan-konsertti

Kainuu esittäytyy Senaatintorilla 13.-15.6

http://www.visithelsinki.fi/juuri-nyt/tapahtumia/kainuu-esittaytyy-senaatintorilla

Ja voit ihan itse googlettaa sanoilla ilmaistapahtumat ja oma alueesi. Ja katso oman seurakuntasi sivut myös. Jos googlea osaa käyttää, niin ilmaisia menoja löyyty reippaasti!

Vierailija
108/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tulla lasten kanssa koiria hoitamaan! Jos oikeasti tarvitaan niin laita vaikka meiliosoite

koko kesä aikaa muttei rahaa liiemmin...

Vierailija
109/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tulla lasten kanssa koiria hoitamaan! Jos oikeasti tarvitaan niin laita vaikka meiliosoite

koko kesä aikaa muttei rahaa liiemmin...

Vierailija
110/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaikutelma, että ap:lle tämä on jo helvettiä.

Sellaisena se jatkuu kunnes sinä teet asialle jotain.

Vierailija
111/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä lapsilisät, yli 200 e. Eikö esim. kesäkuun lapsilisän voisi käyttää yhteiseen kivaan?

Vierailija
112/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:13"]

No onpas kyllä todella wt-ehdottetuksia koko keskustelu täynnä. Jos todella haluaa kesän ajaksi keksiä jotain _kehittävää_ tekemistä lapsille, niin älä hyvä ihminen laita niitä mitään videopelejä pelaamaan! Videopelit ovat pahoinpitelyä! 

Minä opettelen lasteni kanssa joka kesä yhden uuden kielen alkeet pelaamalla kivoja sanapelejä. Alias ja erilaiset kuvapelit ovat todella virkistäviä, ja niiden pelaamisessa voi yhdistellä juurikin noita kieliopintoja. Tänä kesänä on vuorossa muinaskreikka! Meillä on myöskin tapana lasten kanssa pitää "bändiharkkoja", minä siis laulan ja lapset säestävät. Nuorempi poika, 4v, oppi juuri klarinetin alkeet ja vanhempi soittaa jo sujuvasti kontrabassoa. Opetan heidät myös laulamaan stemmaa itse kirjoittamiimme kauniisiin kesäballadeihin. Kesän päätteeksi nauhoitamme kappaleet, ja annamme niitä sitten pitkin vuotta syntymäpäivälahjoiksi lasten kavereille ja omille tietenkin myös. 

Minua aivan hävettää lukea näitä ehdotuksia. Kuka järjissänsä oleva ihminen antaa lasten LUKEA kirjoja, kun niitä voi ihan itse KIRJOITTAA! Ja jos paperi maksaa, niin meillä on ainakin jo monen vuoden ajan uusiokäytetty wc- ja talouspaperit. Niistä saa todella hyvää kirjoituspaperia pienellä vaivannäöllä. 

[/quote]

Hei miks alapeukutatte?! 

[/quote]

Koska luulit olevasi hauska mutta et ollut. Huumori on taitolaji.

Vierailija
113/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ilmiselvää provoa noin ahkerasti pidätte yllä? Hukkaan heitettyä energiaa.

Vierailija
114/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusijärvelle uimaan!!

Vierailija
115/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futiksen MM-kisat alkaa kohta. Jos olisin työttömänä niin tuossa olis muutamaksi viikoksi runsaasti ohjelmaa. Ainakin itsellä vapaa aikaa saisi olla enemmän ja taitaa kaikki matsit tulla ilmaiskanavilta..

-mies80-

Vierailija
116/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:11"]

Menetin 9-vuotiaan lapseni kaksi vuotta sitten. Tekisin mitä vain edes yhdestä päivästä hänen kanssaan.

[/quote]

mikäs marttyyri se sieltä tunkesi ketjuun?  ei tässä ollut nyt kyse lapsetn kuolemisista, vaan kesälomasta...

Vierailija
117/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole kertonut asuinpaikkaansa. Silti monet vastaajat automaattisesti ajattelevat hänen asuvan Helsingissä.

Vierailija
118/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:00"]

Futiksen MM-kisat alkaa kohta. Jos olisin työttömänä niin tuossa olis muutamaksi viikoksi runsaasti ohjelmaa. Ainakin itsellä vapaa aikaa saisi olla enemmän ja taitaa kaikki matsit tulla ilmaiskanavilta..

[/quote]

Mitä luulet, onko Suomi finaalimatsissa?

Vierailija
119/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:03"]

Ap ei ole kertonut asuinpaikkaansa. Silti monet vastaajat automaattisesti ajattelevat hänen asuvan Helsingissä.

[/quote]

Eihän ihminen voi muualla asua.

Vierailija
120/159 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte kaupungilla, laita lapset keräämään pulloja, niistä voi kerätä ihan kivan tilin jos tietää missä päin porukka hengailee. Päiväsaikaan tietenkin, sinne juoppojen sekaan ei illalla tuon ikäisiä voi päästää. Jos nolottaa liikaa niin toinen vaihtoehto onkin sitten olla ilman rahaa koko kesä. Ja tietty lapset saa päättää (tietyin rajoituksin) mihin ne rahat laittaa.