Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raukkamainen anoppi kostaa koko perheelle

Vierailija
25.05.2014 |

Muutama viikko sitten sanoin lopultakin anopille suoraa, mitä hänestä ajattelen. Enite pänni ruoka: olen vegaani, mutta sitä hän ei suostu uskomaan, vaan aina käydessämme (käymme noin kerran viikossa, asuttaan 3 km  päässä) tarjoaa lihapullia, kinkkuvoileipiä jne. eikä vahingossakaan mitään minulle sopivaa.

Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen. Mies tuki minua. Anoppi meni hiljaiseksi. Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen.

Tänään mentiin hakemaan peräkärryjä lainaan, aina ennen on ne saatu, mutta appi sanoi, että ne on menossa naapurille huomiseksi, ne on jo lastattu täyteen. Luvattiin, että puretaan kuorma ja lastataan takaisin, koska todella tarvitsimme kärryjä. Ei käy, ei vieraitten (naapureitten!!!) tavaroihin mennä noin vain koskemaan. Ja tiesivät, että kärryjä tarvitaan, kun on autotalliremppa menossa.

Sitten ehdotimme, että lähdetään lasten kanssa kuumana päivänä uimaan mökille, sinne on 15 km matkaa. Kuulemma ei käy, kun heille on tulossa sinne illaksi vieraita. Mies sanoi, että me mennään edeltä ja lämmitetään sauna, ollaan illaksi jo pois. Ei käy sekään jonkun tekosyyn takia.

Kotimatkalla mies päätti, että mennään silti mökille, ehditään olemaan monta tuntia ennen iltaa. Mökkitien puomi oli lukossa, avain ei ollut tavallisella paikallaan. Käveltiin mökille 800 m, mökin vara-avain ei ollut paikallaan sekään. Uimassa käytiin, mutta saunaa ei saatu lämmitettyä, ei grillattua (grilli lukkojen takana). Kun mies soitti isälleen, että avaimet on kadoksissa, niin tämä kysyi, että kenen se mökki on, hänen vai meidän.

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:04"]

Luulen kyllä, että monet  ottavat huomioon kyllä eettisen näkökulman, oli kysymyksessä ruoka, vaatteet tai muut tuotteet. Enkä itsekkään syö lihaa, mutta se ei anna kuitenkaan minulle oikeutta mennä toisen kotiin mesoamaan mitä kukin syö tai jättää syömättä, puhumattakaan siitä, että sanoisin suorat sanat, mitä ajattelen appivanhemmistani tai heidän eettisistä tai elämän arvoistaan, saati ruokatarjoilusta, jos viikottain vien perheeni (ap:llä ainakin 4 heng., koska hän kirjoitti lapsistaan, ellei enemmänkin syöjiä). 

Ap ja hänen miehensä osoittavat täydellistä sydämensivistyksen puutetta, puhumattakaan käytöstavoista ja hienotunteisuudesta vierastarjoilusta. Jopa mökin avaimet on appivanhempien pitänyt piilottaa, koska kielloista huolimatta he käyttävät mökkiä kuin omaansa ja menevät salaa mökille. Puhumattakaan peräkärrin lainauksesta. Ei ihme jos appi on hermostunut ja asettanut rajat.

Eikä osata edes häveta, yhä edelleen meinikki jatkuu samana ja mennään viikottain valmiin pöydän ääreen ja pidetään lapsenlikkana,

vaikka appivanhemmat haluaisivat etäisyyttää tähän napaansa tuijottavaan herttuapariin.

[/quote]

Juuri näin. Minusta vegaaniruokavalio on aivan ok, mutta on suorastaan härskiä alkaa vaatia erityisruokaa, kun menee mummolaan. Varsinkin kun se erityisruokavalio on oma valinta, ei mikään pakollinen juttu tyyppiä vaikea ruoka-aineallergia ja anafylaktisen shokin riski.

Tunnen useampia kasvissyöjiä, ja onneksi he ovat fiksuja ja ymmärtävät, että kylässä syödään sitä, mitä on tarjottu. Eivätkä edellytä, että isäntäperhe pukertaa yhdelle eri muonat. Jos ruoka ei kelpaa, syödään vaikka leipää tai otetaan omat eväät mukaan.

Ja aivan totta tuokin, mitä puhut mökin käytöstä. Ei ymmärrä ei.... uimarantoja on joka kunnassa kunnankin puolesta, ei kenenkään (edes omien vanhempien/appivanhempien) mökille mennä luvatta ja kieltoa rikkoen.

TOTTA KAI voi olla, että appivanhemmat osoittavat mieltään nyt miniälleen, mutta siinä kannattaa hiukan miniän mennä itseensä ja siihen, millä tavalla on "sanonut suorat sanat" anopilleen. Hän ITSE on rikkonut välit ja korjaa nyt satoa siitä.

102

Vierailija
102/155 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:35"]

No kiva kun löysit nyt (teko)syyn porsastella ja tuhota yhteinen planeettamme. Koska olisihan se nyt niin hassua tehdä jotain edes vähän, että ihmiset varmaan kuolisiat nauruun.

[/quote]

Niin, tärkeintähän on, että vegaani voi pitää melua itsestään ja ruokavaliostaan, mutta oikeasti luonnolla/eläimillä ole paskankaan väliä, kunhan vaan ITSE saa tahtonsa läpi. Jos ei muuta, niin saapa ainakin sanottua anopille suorat sanat ja sitten vinkua vauvapalstalla, kun anoppi on ilkeä, eikä anna peräkärryä tai mökkiä enää vinkujan käyttöön, buhuu.

[/quote]

Mikä on se ap:n tahto joka hänen täytyi saada läpi? Älä viitsi lässyttää paskaa. Anoppi tahallaan jätti joka kerran ap:n ilman ruokaa. Jos anoppi olisi halunnut huomioida ap:n jotenkin, niin hän olisi vaikka pyytänyt ap:ltä neuvoja vegaaniruuan tekemiseen tai ainakin sanonut suoraan ettei jaksa alkaa vääntämään mitään erikoista. Se anoppi on varmasti näitä kasvissyöjien vihaajia joiden mielestä lapset kuolevat jos joka ruuassa ei ole lihaa.

Jos peräkärryn lainaaminen on aina ennen sopinut, niin onhan se vähän kummallista jos nyt ei sovi. Ihan tahallaan varmasti anoppi ja appi tekivät senkin. Ja onko mikään ihme kun tässäkin keskustelussa on näitä tyyppejä joiden mielestä on ihan ok kostaa jos joku arvostelee.

[/quote]

No en toki sinusta tiedä, mutta minä en ole mikään paskasanko jota voi kohdella miten vaan ja sanoa suoria sanoja asiasta ja toisestakin. Tai voi toki, mutta ei tarvitse sitten.ihmetellä jos en ole kovin halukas auttamaan tai lainailemaan tavaroitani jatkossa. Asiallinen keskustelu on toki ihan eriasia, mutta tuo ap:n suora puhe taisi olla kaikesta päätelleen kaukana asiallisesta.

[/quote]

Mistä tiedät ettei ap ole yrittänyt sitä asiallista keskustelua? Vaikuttaatko sinusta tuollaiset pikkumaiset kostajat sellaisilta joiden kanssa voi keskustella asiallisesti?

[/quote]

Ohiksena huomauttaisin, että anoppi ei kiusaa ap:ta. Hän ei vaan enää halua omalta taholtaan yksipuolisesti avitella ja lainata. Joustaminen loppui, koska ap oli loukkaava ja "sanoi suorat sanat" eli haukkui anoppia. Miten muka itse toimisit, jos ihminen, jolle lainailet sitä sun tätä, hoidat lapsia ja autat - jos tuollainen ihminen sanoo, että olet itsekäs ja tyhmä ihminen, kun et tee yhdelle ihmiselle eri ruokia kuin muille... minä hiukan veikkaan, että et sinäkään sitä kritiikkiä evvk-asenteella ja hymyillen vastaanottaisi. Ihan kuule päättelen omasta kommentointitavastasi, että pitkämielisyys ei ole sun laji.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:20"]

118 täydentää:

joo, totta kai meillä on aina omia eväitä, kun emme voi edellyttää, että joka paikassa saa miehelle ja lapselle turvallista safkaa. Mutta ainoa paikka, jossa niihin on pitänyt turvautua, on lapsuudenkotini.

Olen yrittänyt miettiä, mikä voima saa äitini tekemään niin kuin hän tekee. Miksi hän haluaa tehdä epäsopivasti. Luuleeko hän, että mies ja lapsi ennen pitkää kuolevat pois ja hän "voittaa"? Tai että minä otan avioeron - "valitsen" äidin - ja taas hän "voittaa"? Vähän tällainen ilmapiiri niissä tilanteissa on.

Sisarukseni ovat alkaneet rajoittaa kotona käyntiä näiden minun kokemusteni takia. Joskus jopa nähdään ravintolassa niin, että isä tulee ilman äitiä.

Ihan oikeasti, selittäkää:

Jos joku inhoaa pinkkejä ruusuja, viettekö hänelle sellaisen ja sitten suututte, kun ei hän ihastele sitä?

Jos jonkun vaatekoko on s, annatteko hänelle harkiten ja tietoisesti xl-vaatteen ja sitten kiukuttelette, kun se on liian iso?

[/quote]

Miten sinä tulkitset nyt hengenvaarallisen allergian samaan kategoriaan kuin vapaavalintaisen ruokavalion? Onko sinusta yhtä helppoa välttää yhtä, harvinaista ruoka-ainetta (itsehän kerrot, että aiemmin äitisi ei koskaan käyttänyt sitä ruuassa, joten kyse täytyy olla harvinaisesta ruoka-aineesta) kuin välttää kaikkea eläinperäistä ruuanlaitossa?

Ja vielä: miten sinä vedät yhtäläisyysmerkit miehesi ja lapsesi (yksi lapsi?) allergian ja ap:n vapaaehtoisen ruoka-allergian välillä noin määrällisesti? Ap on vähintään kuuden hengen ruokaporukassa ainoa, joka haluaa ruuan ilman eläinperäisiä aineksia (maitoa, munia, voita, kermaa, lihaa, kalaa, kanaa...).

Oikeasti.

Osalle av-mammoista tuottaa hirveää tuskaa yrittää pysyä kommentoinnissaan kulloisessakin esimerkkitapauksessa, pitäytyä vetämästä OMAA elämäänsä framille. Nyt ei puhuta sinusta ja vaikeasti allergisesta miehestäsi ja lapsestasi, vaan ap:sta, joka katsoo oikeudekseen marssia anoppilaan haukkumaan anoppinsa ja ihmetellä jälkeenpäin, että jopa on kumma, kun se siitä loukkaantui.

Vierailija
104/155 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:58"]

Olen kertonut tämän täällä ennenkin ja saanut tavanomaisen räksytyksen. Mutta kerrotaanpa taas, jos avullani huomaisitte ap:n pointin.

Mieheni ja lapseni ovat vakavasti allergisia eräälle ruoka-aineelle. En muista, että lapsuudessani olisin koskaan syönyt tuota ruoka-ainetta kotona, sillä äiti ei osaa laittaa sitä. Mutta yllätys yllätys, hän opetteli, kun tutustuin allergiseen mieheeni ja avioiduin tämän kanssa. Äiti siis miehen allergiasta kuultuaan varta vasten opetteli käyttämään sitä ruoka-ainetta, johon mies voi pahimmassa tapauksessa kuolla. Äiti oikein tuputti sitä. Ja kun saimme lapsen, jolla todettiin sama allergia, eka äidin lapselle laittama kunnon safka sisälsi tuota samaa, allergisoivaa ainetta ja meille tuli kohtalaisen hirveä reissu ensiapuun.

Juu, äiti on varmaan mustasukkainen minusta. Kenties myös mieheni ja lapseni ovat vain ITSEKKÄITÄ emmekä me ymmärrä MARTTYYRIäitiäni, joka tarkoittaa vain hyvää eikä pikku höppänä raukka tajua, mitä tekee. Tai sitten minä olen syypää, kun en ole jo tehnyt äidin selvistä murhayrityksistä rikostutkintapyyntöä.

Tai sitten äitini on kusipää, joka ei tajua, että ihminen ei voi syödä sitä, mitä hän kerta kaikkiaan ei voi syödä, oli syy mikä tahansa.

(Miten tyhmä voi ap:n anoppi olla, että tarjoaa kasvissyöjälle toistuvasti lihapullia?!)

No, äitihän sitten on joka kerta kivasti kostanut meille sen, ettei mies ja lapsi syö hänen hengenvaarallisia kokkailuitaan. Milloin on tosiaan mökkitien puomi alhaalla, milloin isän meille lupaama omenasato kärrätty aumakompostiin ja kanankakkaa ripoteltu päälle. Äiti on pieni ihminen, se omenaprojekti vei häneltä varmasti koko päivän. Isä on ymmällään, sisarukset samoin. Kaikki nämä mielisairaat eleet siksi, että - niin, miksi?

[/quote]
Haluaisin muuten todella tietää perustelut, miksi tämä on saanut alapeukkuja. 

[/quote]

Siksi, että hän sotkee ap:n tapaukseen omansa, jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Vaikean allergian huomioiminen ei ole vähääkään yhteismitallinen tapaus ap:n kiukuttelun ja itsekkyyden kanssa.

Vierailija
105/155 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rasittavana oloinen miniä, ap.

Vierailija
106/155 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ajatuskulku on ollut suhteessa pappiin: jos on nuhteeton esimerkki on oltava sitä kaikessa eikä sekään riitä, on oltava ylitse kaikkien vaatimusten jos esim.poltat tupakkaa niin häväistyksen kauhistus

sama homma on vegaaniuden suhteen, jos jossain kohtaa ei mene kuten sekasyöjä keksii edellyttää, saa tilaisuuden halveksia

molemmissa vain koska ei kestä itsessään sitä että pystyisi parempaan jos vain yrittäisi

(aloitushan on provo mutta keskustelu kulkee)

Vierailija
107/155 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:04"]

sama ajatuskulku on ollut suhteessa pappiin: jos on nuhteeton esimerkki on oltava sitä kaikessa eikä sekään riitä, on oltava ylitse kaikkien vaatimusten jos esim.poltat tupakkaa niin häväistyksen kauhistus

sama homma on vegaaniuden suhteen, jos jossain kohtaa ei mene kuten sekasyöjä keksii edellyttää, saa tilaisuuden halveksia

molemmissa vain koska ei kestä itsessään sitä että pystyisi parempaan jos vain yrittäisi

(aloitushan on provo mutta keskustelu kulkee)

[/quote]

Täällä! Minäkin uskon että av-mammasta on parempaan kun vain jaksaa rasittaa aivojaan ja lukea ja ottaa selvää asioista. En missään nimessä ole menettänyt toivoani vielä!

Vierailija
108/155 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:58"]

Olen kertonut tämän täällä ennenkin ja saanut tavanomaisen räksytyksen. Mutta kerrotaanpa taas, jos avullani huomaisitte ap:n pointin.

Mieheni ja lapseni ovat vakavasti allergisia eräälle ruoka-aineelle. En muista, että lapsuudessani olisin koskaan syönyt tuota ruoka-ainetta kotona, sillä äiti ei osaa laittaa sitä. Mutta yllätys yllätys, hän opetteli, kun tutustuin allergiseen mieheeni ja avioiduin tämän kanssa. Äiti siis miehen allergiasta kuultuaan varta vasten opetteli käyttämään sitä ruoka-ainetta, johon mies voi pahimmassa tapauksessa kuolla. Äiti oikein tuputti sitä. Ja kun saimme lapsen, jolla todettiin sama allergia, eka äidin lapselle laittama kunnon safka sisälsi tuota samaa, allergisoivaa ainetta ja meille tuli kohtalaisen hirveä reissu ensiapuun.

Juu, äiti on varmaan mustasukkainen minusta. Kenties myös mieheni ja lapseni ovat vain ITSEKKÄITÄ emmekä me ymmärrä MARTTYYRIäitiäni, joka tarkoittaa vain hyvää eikä pikku höppänä raukka tajua, mitä tekee. Tai sitten minä olen syypää, kun en ole jo tehnyt äidin selvistä murhayrityksistä rikostutkintapyyntöä.

Tai sitten äitini on kusipää, joka ei tajua, että ihminen ei voi syödä sitä, mitä hän kerta kaikkiaan ei voi syödä, oli syy mikä tahansa.

(Miten tyhmä voi ap:n anoppi olla, että tarjoaa kasvissyöjälle toistuvasti lihapullia?!)

No, äitihän sitten on joka kerta kivasti kostanut meille sen, ettei mies ja lapsi syö hänen hengenvaarallisia kokkailuitaan. Milloin on tosiaan mökkitien puomi alhaalla, milloin isän meille lupaama omenasato kärrätty aumakompostiin ja kanankakkaa ripoteltu päälle. Äiti on pieni ihminen, se omenaprojekti vei häneltä varmasti koko päivän. Isä on ymmällään, sisarukset samoin. Kaikki nämä mielisairaat eleet siksi, että - niin, miksi?

[/quote]

Vainoharhaisuus haiskahtaa tästä kirjoittajasta  : (

Vierailija
109/155 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin tästä ketjusta, että kun meidän kasvissyöjäperheen mökille tulee pian sekasyöjävieraita, mun ei edellisvuosien tapaan kannatakaan hankkia heille lihaa ja kalaa. Sehän on heidän vikansa, kun ovat meidän kannalta erikoisruokavalioporukkaa. Jos he valittavat, kiukuttelen rajusti kuten ap:n anoppi.

Vierailija
110/155 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:51"]

Opin tästä ketjusta, että kun meidän kasvissyöjäperheen mökille tulee pian sekasyöjävieraita, mun ei edellisvuosien tapaan kannatakaan hankkia heille lihaa ja kalaa. Sehän on heidän vikansa, kun ovat meidän kannalta erikoisruokavalioporukkaa. Jos he valittavat, kiukuttelen rajusti kuten ap:n anoppi.

[/quote]

Noin tietysti, talo tarjoaa, sitä mitä tavallisestikin. Olen sekasyöjä ja kun käyn vierailulla kasvissyöjäporukan luona, syömme aina silloin kasvisruokaa. Totta kai, onhan kouluissakin kasvispäiviä, ei lihan puutteesen kukaan kuole. Mökillä voi grillata myös soijamakkaroita.

Vierailija
111/155 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää, miten tää juttu on edennyt...

Vierailija
112/155 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:16"]Muutama viikko sitten sanoin lopultakin anopille suoraa, mitä hänestä ajattelen. Enite pänni ruoka: olen vegaani, mutta sitä hän ei suostu uskomaan, vaan aina käydessämme (käymme noin kerran viikossa, asuttaan 3 km  päässä) tarjoaa lihapullia, kinkkuvoileipiä jne. eikä vahingossakaan mitään minulle sopivaa.

Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen. Mies tuki minua. Anoppi meni hiljaiseksi. Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen.

Tänään mentiin hakemaan peräkärryjä lainaan, aina ennen on ne saatu, mutta appi sanoi, että ne on menossa naapurille huomiseksi, ne on jo lastattu täyteen. Luvattiin, että puretaan kuorma ja lastataan takaisin, koska todella tarvitsimme kärryjä. Ei käy, ei vieraitten (naapureitten!!!) tavaroihin mennä noin vain koskemaan. Ja tiesivät, että kärryjä tarvitaan, kun on autotalliremppa menossa.

Sitten ehdotimme, että lähdetään lasten kanssa kuumana päivänä uimaan mökille, sinne on 15 km matkaa. Kuulemma ei käy, kun heille on tulossa sinne illaksi vieraita. Mies sanoi, että me mennään edeltä ja lämmitetään sauna, ollaan illaksi jo pois. Ei käy sekään jonkun tekosyyn takia.

Kotimatkalla mies päätti, että mennään silti mökille, ehditään olemaan monta tuntia ennen iltaa. Mökkitien puomi oli lukossa, avain ei ollut tavallisella paikallaan. Käveltiin mökille 800 m, mökin vara-avain ei ollut paikallaan sekään. Uimassa käytiin, mutta saunaa ei saatu lämmitettyä, ei grillattua (grilli lukkojen takana). Kun mies soitti isälleen, että avaimet on kadoksissa, niin tämä kysyi, että kenen se mökki on, hänen vai meidän.

[/quote] Nää anopit ovat vähä vaikeita. Mutta jos ihan asiallisesti keskustelisit hänelle. Ei se pahasti sanominen auta. Asian voi sanoa monellatavalla. Ite juotin oman anopin hiprakkaan ja juttelimme kaikkea. Sanon hänelle asioista usein, mutta asiallisesti. Usein käy niin että suututettu anoppi vetää pitemmän korren.

Vierailija
113/155 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:51"]

[/quote] 

Kerrotko mikä oli anopin puolelta sitä rajua kiukuttelua? Sekö ettei hän sanonut mitään aloittajan sanottua suorat sanansa? Sekö että aloittaja perheineen on ollut yhtä usein tervetullut anopin kotiin tuon episodin jälkeenkin kuin ennen sitä?  SSekö että anoppi on suhtautunut heihin ap: n mukaan kohteliaasti? Vai onko mielestäsi rajua kiukuttelua se, että lainaa peräkärryään naapurilleen eikä halua omalle mökilleen muita ihmisiä juuri sinä päivänä kun on sinne iltavieraita kutsunut?

Vierailija
114/155 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sitä mieltä, että miniä on "oikeassa". Kyllä jokaisen ruokarajoitteet pitää osata ottaa huomioon (itsekin ruokarajoitteinen). Ja kyllä vittuiluksi sanoisin peräkärryn lainausta naapurille, mökillemenokieltoa, avaimien piilottelua ym. ym. Herkkähipiäinen anoppi!

T. Itsekin kokenut kaikenlaista paskaa ex-anopilta

PS. Ap olen puolellasi

Vierailija
115/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tarinasta puuttuu ap:n  kuvaus omista vanhemmistaan. Äippä laittaa vegaaniruokaa tyttärelle.  Isä lainaa porakonetta ja grilliä nuorelle perheelle.

Kamalinta tässä on kyllä se,  että ap kostaa täältä tulleen palautteen miehelleen ja lapsilleen,  koska he edustavat appivanhempia  100 % ja  50 %

Kuinka tästä voi päästä uuteen alkuun vai onko peli menetty loppuelämäksi ?

Vierailija
116/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:42"]Kyllä tämänkaltaiset ruokarajoitteiset tunnetaan. Niin lukuisia kertoja olen ollut todistamassa kun maristaan urasta. Nihilistejä suurin osa.

[/quote]

Älä käytä sanoja joiden merkitystä et ymmärrä.

Vierailija
117/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakaan nämä isovanhempiensa kanssa samalle paikkakunnalle asumaan jääneet eivät kutsu isovanhempiaan syömään vastavuoroisesti!!! Heh! Paitsi ehkä jouluna nopeasti käymään, niin ei tarvitse itse viedä leluvuorta kotoa pois. Ja tietysti lasten syntymäpäivänä ja äitienpäivänä, niin itse on keskipisteenä ja omat lapset silloinkin!

Kaupan päälle he ovat täysin sokeita omalle paskamaisuudelleen.

Vierailija
118/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen munalle ja maidolle allerginen, anoppi voivottelee aina kovaan ääneen hui kamalaa nyt taas laitoin maitoa tähän ja sulle ei oo mitään! Tai sitten huutaa sukujuhlissa kovaan ääneen, x, täällä on tämä sun munaton! Kertoo aina mikä stressi on kun ei keksi mitään ruokaa mulle. Oon tottunut, en aio avautua anopille vaikka ärsyttää. mutta en kyllä kertaa viikossa jaksa käydä, vien lapset sinne kun haluavat mutta en itse jää syömään ja olemaan.

Vierailija
119/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anoppi on ruokkinut teitä jatkuvasti viikottain?

Jos tämä ei ole provo, niin erikoisen epäkiitollinen miniä, etten sanoisi suorastaan appivanhempia hyväksikäyttäjiä koko perhe. Nyt sitten hekin vuorostaan rohkenevat pitää puolensa, kun sinä näytit mallia. Mutta itsepä aloitit!

Vierailija
120/155 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla melkoisen röyhkeitä hyväksikäyttäjiä, päätellen siitä että appivanhempasi tiesivät ettei kielto mennä heidän mökilleen riitä, vaan avaimet on pakko piilottaa.

Uskomatonta käytöstä teiltä, tuosta anopille "avautumisesta" lähtien!