Raukkamainen anoppi kostaa koko perheelle
Muutama viikko sitten sanoin lopultakin anopille suoraa, mitä hänestä ajattelen. Enite pänni ruoka: olen vegaani, mutta sitä hän ei suostu uskomaan, vaan aina käydessämme (käymme noin kerran viikossa, asuttaan 3 km päässä) tarjoaa lihapullia, kinkkuvoileipiä jne. eikä vahingossakaan mitään minulle sopivaa.
Sanoin suoraa, mitä hänestä ja tavoistaan ajattelen. Mies tuki minua. Anoppi meni hiljaiseksi. Sen jälkeen välit on olleet kohteliaan etäiset, on käyty yhtä usein kuin ennen.
Tänään mentiin hakemaan peräkärryjä lainaan, aina ennen on ne saatu, mutta appi sanoi, että ne on menossa naapurille huomiseksi, ne on jo lastattu täyteen. Luvattiin, että puretaan kuorma ja lastataan takaisin, koska todella tarvitsimme kärryjä. Ei käy, ei vieraitten (naapureitten!!!) tavaroihin mennä noin vain koskemaan. Ja tiesivät, että kärryjä tarvitaan, kun on autotalliremppa menossa.
Sitten ehdotimme, että lähdetään lasten kanssa kuumana päivänä uimaan mökille, sinne on 15 km matkaa. Kuulemma ei käy, kun heille on tulossa sinne illaksi vieraita. Mies sanoi, että me mennään edeltä ja lämmitetään sauna, ollaan illaksi jo pois. Ei käy sekään jonkun tekosyyn takia.
Kotimatkalla mies päätti, että mennään silti mökille, ehditään olemaan monta tuntia ennen iltaa. Mökkitien puomi oli lukossa, avain ei ollut tavallisella paikallaan. Käveltiin mökille 800 m, mökin vara-avain ei ollut paikallaan sekään. Uimassa käytiin, mutta saunaa ei saatu lämmitettyä, ei grillattua (grilli lukkojen takana). Kun mies soitti isälleen, että avaimet on kadoksissa, niin tämä kysyi, että kenen se mökki on, hänen vai meidän.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:35"]
No kiva kun löysit nyt (teko)syyn porsastella ja tuhota yhteinen planeettamme. Koska olisihan se nyt niin hassua tehdä jotain edes vähän, että ihmiset varmaan kuolisiat nauruun.
[/quote]
Niin, tärkeintähän on, että vegaani voi pitää melua itsestään ja ruokavaliostaan, mutta oikeasti luonnolla/eläimillä ole paskankaan väliä, kunhan vaan ITSE saa tahtonsa läpi. Jos ei muuta, niin saapa ainakin sanottua anopille suorat sanat ja sitten vinkua vauvapalstalla, kun anoppi on ilkeä, eikä anna peräkärryä tai mökkiä enää vinkujan käyttöön, buhuu.
[/quote]
Mikä on se ap:n tahto joka hänen täytyi saada läpi? Älä viitsi lässyttää paskaa. Anoppi tahallaan jätti joka kerran ap:n ilman ruokaa. Jos anoppi olisi halunnut huomioida ap:n jotenkin, niin hän olisi vaikka pyytänyt ap:ltä neuvoja vegaaniruuan tekemiseen tai ainakin sanonut suoraan ettei jaksa alkaa vääntämään mitään erikoista. Se anoppi on varmasti näitä kasvissyöjien vihaajia joiden mielestä lapset kuolevat jos joka ruuassa ei ole lihaa.
Jos peräkärryn lainaaminen on aina ennen sopinut, niin onhan se vähän kummallista jos nyt ei sovi. Ihan tahallaan varmasti anoppi ja appi tekivät senkin. Ja onko mikään ihme kun tässäkin keskustelussa on näitä tyyppejä joiden mielestä on ihan ok kostaa jos joku arvostelee.
[/quote]
No en toki sinusta tiedä, mutta minä en ole mikään paskasanko jota voi kohdella miten vaan ja sanoa suoria sanoja asiasta ja toisestakin. Tai voi toki, mutta ei tarvitse sitten.ihmetellä jos en ole kovin halukas auttamaan tai lainailemaan tavaroitani jatkossa. Asiallinen keskustelu on toki ihan eriasia, mutta tuo ap:n suora puhe taisi olla kaikesta päätelleen kaukana asiallisesta.
[/quote]
Mistä tiedät ettei ap ole yrittänyt sitä asiallista keskustelua? Vaikuttaatko sinusta tuollaiset pikkumaiset kostajat sellaisilta joiden kanssa voi keskustella asiallisesti?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:40"]
No kiva kun löysit nyt (teko)syyn porsastella ja tuhota yhteinen planeettamme. Koska olisihan se nyt niin hassua tehdä jotain edes vähän, että ihmiset varmaan kuolisiat nauruun.
[/quote]
Niin, tärkeintähän on, että vegaani voi pitää melua itsestään ja ruokavaliostaan, mutta oikeasti luonnolla/eläimillä ole paskankaan väliä, kunhan vaan ITSE saa tahtonsa läpi. Jos ei muuta, niin saapa ainakin sanottua anopille suorat sanat ja sitten vinkua vauvapalstalla, kun anoppi on ilkeä, eikä anna peräkärryä tai mökkiä enää vinkujan käyttöön, buhuu.
[/quote]
Mikä on se ap:n tahto joka hänen täytyi saada läpi? Älä viitsi lässyttää paskaa. Anoppi tahallaan jätti joka kerran ap:n ilman ruokaa. Jos anoppi olisi halunnut huomioida ap:n jotenkin, niin hän olisi vaikka pyytänyt ap:ltä neuvoja vegaaniruuan tekemiseen tai ainakin sanonut suoraan ettei jaksa alkaa vääntämään mitään erikoista. Se anoppi on varmasti näitä kasvissyöjien vihaajia joiden mielestä lapset kuolevat jos joka ruuassa ei ole lihaa.
Jos peräkärryn lainaaminen on aina ennen sopinut, niin onhan se vähän kummallista jos nyt ei sovi. Ihan tahallaan varmasti anoppi ja appi tekivät senkin. Ja onko mikään ihme kun tässäkin keskustelussa on näitä tyyppejä joiden mielestä on ihan ok kostaa jos joku arvostelee.
[/quote]
Siis se peräkärryhän oli jo naapureille luvattu lainaan ja oli täynnä naapureiden tavaroita! Sen takia sitä ei juuri sinä päivänä voitu aloittajan perheelle lainata. Miten ihmeessä joku voi tuollaisenkin vääntää mielessään tahalliseksi kiusanteoksi??
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No en toki sinusta tiedä, mutta minä en ole mikään paskasanko jota voi kohdella miten vaan ja sanoa suoria sanoja asiasta ja toisestakin. Tai voi toki, mutta ei tarvitse sitten.ihmetellä jos en ole kovin halukas auttamaan tai lainailemaan tavaroitani jatkossa. Asiallinen keskustelu on toki ihan eriasia, mutta tuo ap:n suora puhe taisi olla kaikesta päätelleen kaukana asiallisesta.
[/quote]
Mistä tiedät ettei ap ole yrittänyt sitä asiallista keskustelua? Vaikuttaatko sinusta tuollaiset pikkumaiset kostajat sellaisilta joiden kanssa voi keskustella asiallisesti?
[/quote]
Lue alotus niin ei tarvitse täällä tyhmiä kysellä. Ja sellaista ihmistä ei ole kyllä vielä kohdalleni sattunutkaan, jonka kanssa ei asiallinen keskustelu onnistuisi myös konfliktitilanteissa. Ei se mitä sanoo, vaan miten sanoo.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:12"]
Siis se peräkärryhän oli jo naapureille luvattu lainaan ja oli täynnä naapureiden tavaroita! Sen takia sitä ei juuri sinä päivänä voitu aloittajan perheelle lainata. Miten ihmeessä joku voi tuollaisenkin vääntää mielessään tahalliseksi kiusanteoksi??
[/quote]
Jos appi tiesi, että ap ja miehensä tarvitsevat peräkärryä juuri silloin, niin pitikö mennä lainaamaan? Sitä paitsi näkikö ap, että peräkärryssä oli jonkun tavaroita vai sanoiko appi vain niin?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:13"]
Lue alotus niin ei tarvitse täällä tyhmiä kysellä. Ja sellaista ihmistä ei ole kyllä vielä kohdalleni sattunutkaan, jonka kanssa ei asiallinen keskustelu onnistuisi myös konfliktitilanteissa. Ei se mitä sanoo, vaan miten sanoo.
[/quote]
Niin just. Eikä sillä väliä jättääkö ap:n ruuatte vaan se, että yrittääkö edes huomioida muiden tarpeita. On aivan selvää, että anoppi teki sen tahallaan mikä osoittaa pahaatahtoa eli anoppi meni ensin asiattomalle linjalle.
118 täydentää:
joo, totta kai meillä on aina omia eväitä, kun emme voi edellyttää, että joka paikassa saa miehelle ja lapselle turvallista safkaa. Mutta ainoa paikka, jossa niihin on pitänyt turvautua, on lapsuudenkotini.
Olen yrittänyt miettiä, mikä voima saa äitini tekemään niin kuin hän tekee. Miksi hän haluaa tehdä epäsopivasti. Luuleeko hän, että mies ja lapsi ennen pitkää kuolevat pois ja hän "voittaa"? Tai että minä otan avioeron - "valitsen" äidin - ja taas hän "voittaa"? Vähän tällainen ilmapiiri niissä tilanteissa on.
Sisarukseni ovat alkaneet rajoittaa kotona käyntiä näiden minun kokemusteni takia. Joskus jopa nähdään ravintolassa niin, että isä tulee ilman äitiä.
Ihan oikeasti, selittäkää:
Jos joku inhoaa pinkkejä ruusuja, viettekö hänelle sellaisen ja sitten suututte, kun ei hän ihastele sitä?
Jos jonkun vaatekoko on s, annatteko hänelle harkiten ja tietoisesti xl-vaatteen ja sitten kiukuttelette, kun se on liian iso?
Naapurikin tullut mukaan tahan kiusantekoon? Etukateen lastannut hiki hatussa omia kamojaan perakarryyn silta varalta etta tulevat lainaamaan? Jaaha.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:12"]
[/quote]
Jos appi tiesi, että ap ja miehensä tarvitsevat peräkärryä juuri silloin, niin pitikö mennä lainaamaan? Sitä paitsi näkikö ap, että peräkärryssä oli jonkun tavaroita vai sanoiko appi vain niin?
[/quote]
Ap:n mukaan appi tiesi että heillä on remontti meneillään. Jospa appi ei ollut tiennyt, että he juuri niinä parina päivänä kärryä niin kipeästi tarvitsevat? Jospa naapurille oli tullut äkillinen tarve lainata kärryä ja appi sen pariksi päiväksi lupasi, kun ei muutkaan sitä olleet kysyneet juuri noiksi pariksi päiväksi?
Siis eihän homma nyt niin voi mennä, että mennään vaan ja oletetaan voivansa lainata toisten omaisuutta tuosta vaan saman tien kun sitä pyydetään. Ja sitten vedetään palkokasvi sieraimeen, kun laina ei heti onnistukaan! Mikä olisi estänyt aloittajaa ja miestään pohtimasta etukäteen sitä, minä päivinä heillä tarve peräkärrylle on ja sen mukaan pyytää sitä lainaksi hyvissä ajoin?
Hei 118: sait minut ihan yhtä ymmälleni. Tuo ei tosiaan kuulosta missään määrin terveeltä. Ei _missään_ määrin, vaikka vävy olisi hänelle kuinka epämieluinen tahansa.
Ihan oikeasti, selittäkää:
Jos joku inhoaa pinkkejä ruusuja, viettekö hänelle sellaisen ja sitten suututte, kun ei hän ihastele sitä?
Jos jonkun vaatekoko on s, annatteko hänelle harkiten ja tietoisesti xl-vaatteen ja sitten kiukuttelette, kun se on liian iso?
Näin yleisesti joillakin ihmisillä tuntuu tuohon olevan jokin käsittämätön tarve. Esim. vaikka tietää tasan, että vastasyntyneen lapsen äiti ei pidä vaikkapa keltaisesta, niin sitten tuodaan kiusallaan lähes pelkästään keltaisia lahjoja. En tosiaan tiedä, mikä tarkoitusperä tuollaisella on: ehkäpä sillä halutaan jopa alitajuntaisesti lietsoa eripuraa? Tai tehdä selväksi, että toinen on aivan naurettava omine periaatteineen?
Näkeehän sitä täälläkin. Jos joku sanoo olevansa vegaani, on aina se yksi tyyppi, joka ryhtyy ihan vakavissaan etsimään kaikki epäkohdat ja julistaa lopuksi, että kyllä lihaa nyt vain pitää olla ja on moukkamaista edes vaatia emäntää/isäntää tekemään jotakin muuta. Ymmärtäisin jos kyse olisi todella nirsosta ja vaikeasta vieraasta, mutta en kyllä näe mitään tolkkua siinäkään että ei edes vaivaudu ostamaan sitä kasvispihvirasiaa kaiken liharuoan lisäksi.
Mutta tuo sinun tilanteesi on kyllä ihan oma lukunsa.
130 jatkaa: ja olen muuten edelleen sitä mieltä, että tässä on lähinnä kylmän sodan tuntu molemmilta puolin. Isoimmat moitteet saa vain se, joka tekee kaiken näkyvästi.
Ja ennen kuin kukaan sanoo: ei, toisen mökille ei saa lampsia luvatta, eikä tarvitse loukkaantua jos ei aina saa lainata. Ja jos on mennyt puhumaan rumasti, niin ei tarvitse hymistellä ja olla hiljaa. Mutta ratkeaako asiat ihan oikeasti tuollaisella molemminpuolisella elämän vaikeuttamisella, kun asiat voisi puhua molemmin puolin halki? Jopa se että tämä vastapuoli sanoisi vastavuoroisesti "suorat sanat" olisi parempi kuin passiivinen vihanpito.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:58"]
Olen kertonut tämän täällä ennenkin ja saanut tavanomaisen räksytyksen. Mutta kerrotaanpa taas, jos avullani huomaisitte ap:n pointin.
Mieheni ja lapseni ovat vakavasti allergisia eräälle ruoka-aineelle. En muista, että lapsuudessani olisin koskaan syönyt tuota ruoka-ainetta kotona, sillä äiti ei osaa laittaa sitä. Mutta yllätys yllätys, hän opetteli, kun tutustuin allergiseen mieheeni ja avioiduin tämän kanssa. Äiti siis miehen allergiasta kuultuaan varta vasten opetteli käyttämään sitä ruoka-ainetta, johon mies voi pahimmassa tapauksessa kuolla. Äiti oikein tuputti sitä. Ja kun saimme lapsen, jolla todettiin sama allergia, eka äidin lapselle laittama kunnon safka sisälsi tuota samaa, allergisoivaa ainetta ja meille tuli kohtalaisen hirveä reissu ensiapuun.
Juu, äiti on varmaan mustasukkainen minusta. Kenties myös mieheni ja lapseni ovat vain ITSEKKÄITÄ emmekä me ymmärrä MARTTYYRIäitiäni, joka tarkoittaa vain hyvää eikä pikku höppänä raukka tajua, mitä tekee. Tai sitten minä olen syypää, kun en ole jo tehnyt äidin selvistä murhayrityksistä rikostutkintapyyntöä.
Tai sitten äitini on kusipää, joka ei tajua, että ihminen ei voi syödä sitä, mitä hän kerta kaikkiaan ei voi syödä, oli syy mikä tahansa.
(Miten tyhmä voi ap:n anoppi olla, että tarjoaa kasvissyöjälle toistuvasti lihapullia?!)
No, äitihän sitten on joka kerta kivasti kostanut meille sen, ettei mies ja lapsi syö hänen hengenvaarallisia kokkailuitaan. Milloin on tosiaan mökkitien puomi alhaalla, milloin isän meille lupaama omenasato kärrätty aumakompostiin ja kanankakkaa ripoteltu päälle. Äiti on pieni ihminen, se omenaprojekti vei häneltä varmasti koko päivän. Isä on ymmällään, sisarukset samoin. Kaikki nämä mielisairaat eleet siksi, että - niin, miksi?
[/quote]
Haluaisin muuten todella tietää perustelut, miksi tämä on saanut alapeukkuja.
Itse ainakin tunnen vaivaantuneeksi olon jos miniä käy mökilläni ilman minun suostumustani. Mielestäni
on ahdistavaa jos miniä käy siellä päivällä kun minulla on tulossa illaksi vieraita. Ja koeta ymmärtää että kaikki eivät ymmärrä tuota kasvissyöntiä, ainakaan vanhemmat ihmiset kuten minä.
No, mihin se ap katosi? Vai hävettääkö vähäsen? ;)
Kiva,tuo sun aloitusviesti..olen myös vegaani ja mun läheiset on kunnioittanut sitä,joten olen tyytyväinen..mutta tuosta sun viestistä kyllä sai sen käsityksen,että kaikki Pitäis mennä,kuten sinä haluat ja milloin sinulle sopii lainata kärryä Ym..korjaa asenteesi,niin voit jotain joskus saada pyytämättäkin jotain..tuo minä,minä asenne ei vain toimi..
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:58"]
Olen kertonut tämän täällä ennenkin ja saanut tavanomaisen räksytyksen. Mutta kerrotaanpa taas, jos avullani huomaisitte ap:n pointin.
Mieheni ja lapseni ovat vakavasti allergisia eräälle ruoka-aineelle. En muista, että lapsuudessani olisin koskaan syönyt tuota ruoka-ainetta kotona, sillä äiti ei osaa laittaa sitä. Mutta yllätys yllätys, hän opetteli, kun tutustuin allergiseen mieheeni ja avioiduin tämän kanssa. Äiti siis miehen allergiasta kuultuaan varta vasten opetteli käyttämään sitä ruoka-ainetta, johon mies voi pahimmassa tapauksessa kuolla. Äiti oikein tuputti sitä. Ja kun saimme lapsen, jolla todettiin sama allergia, eka äidin lapselle laittama kunnon safka sisälsi tuota samaa, allergisoivaa ainetta ja meille tuli kohtalaisen hirveä reissu ensiapuun.
Juu, äiti on varmaan mustasukkainen minusta. Kenties myös mieheni ja lapseni ovat vain ITSEKKÄITÄ emmekä me ymmärrä MARTTYYRIäitiäni, joka tarkoittaa vain hyvää eikä pikku höppänä raukka tajua, mitä tekee. Tai sitten minä olen syypää, kun en ole jo tehnyt äidin selvistä murhayrityksistä rikostutkintapyyntöä.
Tai sitten äitini on kusipää, joka ei tajua, että ihminen ei voi syödä sitä, mitä hän kerta kaikkiaan ei voi syödä, oli syy mikä tahansa.
(Miten tyhmä voi ap:n anoppi olla, että tarjoaa kasvissyöjälle toistuvasti lihapullia?!)
No, äitihän sitten on joka kerta kivasti kostanut meille sen, ettei mies ja lapsi syö hänen hengenvaarallisia kokkailuitaan. Milloin on tosiaan mökkitien puomi alhaalla, milloin isän meille lupaama omenasato kärrätty aumakompostiin ja kanankakkaa ripoteltu päälle. Äiti on pieni ihminen, se omenaprojekti vei häneltä varmasti koko päivän. Isä on ymmällään, sisarukset samoin. Kaikki nämä mielisairaat eleet siksi, että - niin, miksi?
[/quote]
Haluaisin muuten todella tietää perustelut, miksi tämä on saanut alapeukkuja.
[/quote]
Varmaan siksi, koska kommenttisi ja esimerkkisi ei liity mitenkään tähän keskusteluun. Jos haluat av-kansan kanssa pohdiskella äitisi käytöstä tarkemmin, tee oma aloitus.
Eiköhän tässäkin tapauksessa edellä ole paljon äänetöntä piruilua anopilta, näennäisesti hyvältä ihmiseltä, takana. Sitten kun kerran menee hermot jostain pikkuasiasta niin saadaan näkyvä syy alkaa todelliseen vihanpitoon.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:17"]
Itse ainakin tunnen vaivaantuneeksi olon jos miniä käy mökilläni ilman minun suostumustani. Mielestäni
on ahdistavaa jos miniä käy siellä päivällä kun minulla on tulossa illaksi vieraita. Ja koeta ymmärtää että kaikki eivät ymmärrä tuota kasvissyöntiä, ainakaan vanhemmat ihmiset kuten minä.
[/quote]
Ymmärrän sinua. Meillä ei ole vielä miniää, mutta pojalla tyttöystävä. En voi enää mökille jättää mitään minun ja mieheni yksityistä, koska tyttöystävä haluaa viettää mökillämme pitkiä aikoja kesällä, kuin kotonaan. Monesti huomaan, että yöpöydän laatikot yms. on pengottu läpi. Lisäksi sinne jää aina kova sotku heidän käynnin jälkeen. Oma poika toki saa käydä, koska hän kuuluu perheeseen, mutta tuntuu epämiellyttävältä, että vieras nainen penkoo kaappini ja kaikki, mitä siellä on.
Pojalla on tyttöystävä, joka käy usein meillä. Hän on jollain fitnessruokavaliolla, ja syö meillä kumminkin joyain ruokia, mitkä sopii hänen ruokavalioonsa/diettiinsä, en ole siitä sen enempiä kysellyt. Ei ole ihan mikään fanaattinen fitnessurheilija, kun mun ruokiani, niitä tavallisia kotiruokia, syö. Mukanaan hänellä on melkein aina omat eväät, joita sitten syö lisäksi. Ja aivan hyvin onnistuu. Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan..meni ohi ap:n kirjoituksen, mutta ap saisi nyt ottaa lusikan kauniisti käteen ja katsoa vaikka peiliin, jos sieltä vaikka näkyisi syytä moiseen käytökseen??! Osasitko ap ollenkaan hävetä käytöstäsi. Oikein tekivät appi ja anoppi, ihailen appiukkoa, kun suoraselkäisenä on anoppinsa rinnalla!
[/quote]
[/quote]
[/quote]