5v haluaa muuttaa isälleen :(
Tyttö on viettänyt yhä pitempiä aikoja isänsä luona, viikonloput ovat venyneet. Nyt ei halua tulla enää kotiin ollenkaan :( Kerran pari kuussa. Isälle käy tämä ja niin käy äitipuolelle mutta minulle ei. Isä on järjestänyt jo tapaamisen lastenvalvojan kanssa. Ei hittolainen!!!!
Kommentit (80)
kuule ap ainakin minä olen kahden lapsen äiti ja tiedän kyllä mitä lapsiperheen arki on, mutta ehdin ja haluan antaa lapsilleni huomiota ja rakkautta. joten ei ainakaan kaikki sulle vastanneet ole lapsettomia. mut hei blease muut av laiset! voitaisko mitenkään kaikesta huolimatta kirjoittaa asioista asiallisesti ja kiroilematta!
Tän on pakko olla provo.. Ei voi olla noin kylmäkiskoista ja tunteetonta äitiä!
Ja joo, kyllä meidänkin arki pyörii niin, et teen kolmivuorotyötä, oon raskaana ja kotona 2 isompaa lasta, vanhin juurikin 5-vee. Luojan kiitos, näitä uusperhe-ongelmia ei meillä ole!
Miksei raskaana ollessa voi muka pitää sylissä? Nostokiellot ymmärrän, mutta eihän sitä nostella tarvii! 5-vuotias kuule tarvii vielä paljon syliä, etenkin kun on vauva tulossa. Itse asiassa, tarvitsisi se sun 7-vuotiaskin..vaan ei taida herua.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:05"]Ookoo taas huomaa että on lapsettomat palstalla.mä lähden nukkuun, öitä ja tulkaa sitten pätemään kun tiedätte,mitä on lapsiperhe arki.ap
[/quote]
minulla on neljä lasta ja jokainen saa huomiota :)
Jos ei kykene jakamaan aikaansa kaikille, ei kannata tehdä liikaa lapsia :)
Eikös pääasia ole se, että lapsella on hyvä olo? Miksiköhän hän ei halua enää tulla kotiin?
miksi lapsi viihtyy paremmin isänsä luona? Oletko koskaan miettinyt sitä?
Eikö tärkeintä ole laspen hyvinvointi eikä se, mitä sinä haluat?
Taistele ja keksi kaikkea kivaa tytön kanssa.
Omani tuossa iässä oli muuttamassa isälleen tasan joka kerta, kun säännöt kotona ei miellyttäneet tai muuten ei saanut haluamaansa. Eihän se sen kummempi olisi sielläkään isällä ollut, mutta lapset löytävät keinon manipuloida vanhempiaan-ja tässä on yksi kohta jossa moni haksahtaa lankaan, etenkin jos vanhemmat eripuraiset. Lapsii näkee sen ja käytää sitä hyväkseen saadakseen mitä haluaa.
En tiedä onko kyse siitä, mutta meillä ainakin noin oli.
Minusta tämä ei ole lapsen päätettävissä oleva asia. Kannattaa toki jutella lapsen kanssa mistä hänen halunsa muuttaa isänsä luokse johtuu. Itse veikkaan yksinkertaisesti ikävää. Lapsi viettää sinun kanssasi pidempiä aikoja ja näkee isäänsä vain kahdesti kuussa olkoonkin, että silloin useamman päivän kerrallaan. Lapselle on hirmuisen pitkä aika odottaa isänsä näkemistä kaksi viikkoa. Jos lapsi muuttaisi isän luokse, luultavasti hän jonkin ajan kuluttua alkaisi kaipaamaan taas sinun luoksesi.
Panostakaa siihen, että tyttö näkisi isäänsä myös viikolla ja viettäisi tämän kanssa aikaa. Yksikin arki-ilta viikossa tekee lapselle hyvää ja lieventää ikävää.
Hemmottelevatko isä ja äitipuoli lasta? Onko äitipuoli alkanut puhumaan lapselle, mitä kaikkea kivaa voidaan tehdä, oma hieno huone, trampoliini pihalle, matkoja ym...... Äitipuoli on saattanut alkaa ajattelemaan rahaa. Miehen ei tarvi enää maksaa sinulle elatuksesta, sinä maksaisit heille, sinä et saisi enää yksinhuoltaja korotusta lapsilisään ym... Minulla ei ole lapsia, mutta on kokemusta "äitipuolesta" jota inhosin jo lapsena. Sai aikaan 10 vuoden tauon, etten nähnyt isää enkä kuullut hänestä mitään. Tapasin isän uudestaan 16v setäni vaimon aloitteesta. "äitipuoleni" järkyttyi, kun ei pystynyt estämään tapaamista. 17v sain tietää miksi isä ei maksanut elatustukia äidilleni. Syy oli tässä naisessa :(
Tiedän etävanhemman joka on lapsen kanssa myös keskiviikkoisin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:12"]Tiedän etävanhemman joka on lapsen kanssa myös keskiviikkoisin.
[/quote]
Ja mä tiedän tapauksia missä lapsi on vuoroviikoin vanhemmillaan. Mitä sitten?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:14"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:12"]Tiedän etävanhemman joka on lapsen kanssa myös keskiviikkoisin.
[/quote]
Ja mä tiedän tapauksia missä lapsi on vuoroviikoin vanhemmillaan. Mitä sitten?
[/quote]
Et tajunnut.
olisko sellanen järjestely mahdollista, että lapsi asuis vuoroviikoin isällään, ja vuoroviikoin äidillään? sit se ehtis kyllästyä siihen isäänsäkin, ja olis varmaan innoissaan tulossa kotiin äidin luokse ;)
Meillä on tällä hetkellä kaksi ja puolivuotias tyttö, joka näkee isäänsä ainakin perjantai-iltapäivästä lauantai-iltaan joka viikko. Myöskin, jos isällä on esim. perjantai vapaa, ottaa hän tytön sitten torstai-illasta lauantai-iltaan. Järjestely on sopinut näin todella hyvin, koska lapsi näkee isäänsä useammin kuin kaksi kertaa kuukaudessa ja välit säilyvät hyvinä.
Asumme toisistamme vain 5 minuutin ajomatkan päässä, joten joskus tulee myös viikollakin isä käymään leikkimässä tytön kanssa iltaisin tunnin tai puolentoista tunnin ajan.
Isä on todella tärkeä tytölle, joten tuntuisi typerältä, jos he näkisivät vain kaksi kertaa kuukaudessa, kun mahdollisuus useampaankin kertaan on.
Kun tyttö on isompi (juurikin 5-6 vuotias), ajattelimme siirtyä yökyläilyissä joka toiseen viikonloppuun ja aina mahdollisuuksien mukaan voisivat isä ja tytär viikollakin keksiä tekemistä kahdestaan. Aiotaan pitää huoli, että jatkossakin asuttaisiin samalla paikkakunnalla ihan vain lapsen takia. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä useammin hän voi sitten oma-aloitteisemmin olla isäänsä yhteydessä, ottaa pyörän alleen ja käydä häntä tapaamassa :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:22"]
Meillä on tällä hetkellä kaksi ja puolivuotias tyttö, joka näkee isäänsä ainakin perjantai-iltapäivästä lauantai-iltaan joka viikko. Myöskin, jos isällä on esim. perjantai vapaa, ottaa hän tytön sitten torstai-illasta lauantai-iltaan. Järjestely on sopinut näin todella hyvin, koska lapsi näkee isäänsä useammin kuin kaksi kertaa kuukaudessa ja välit säilyvät hyvinä.
Asumme toisistamme vain 5 minuutin ajomatkan päässä, joten joskus tulee myös viikollakin isä käymään leikkimässä tytön kanssa iltaisin tunnin tai puolentoista tunnin ajan.
Isä on todella tärkeä tytölle, joten tuntuisi typerältä, jos he näkisivät vain kaksi kertaa kuukaudessa, kun mahdollisuus useampaankin kertaan on.
Kun tyttö on isompi (juurikin 5-6 vuotias), ajattelimme siirtyä yökyläilyissä joka toiseen viikonloppuun ja aina mahdollisuuksien mukaan voisivat isä ja tytär viikollakin keksiä tekemistä kahdestaan. Aiotaan pitää huoli, että jatkossakin asuttaisiin samalla paikkakunnalla ihan vain lapsen takia. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä useammin hän voi sitten oma-aloitteisemmin olla isäänsä yhteydessä, ottaa pyörän alleen ja käydä häntä tapaamassa :)
[/quote]
Järkyttävää, että isä asuu viiden minuutin päässä mutta saa tavata lastaan vain parina päivänä, vaikka isä on lapselle huipputärkeä.
AP kuulostaa aika itsekkäältä äidiltä, jaksamisia vaan niille lapsille, varmaan hieno tulevaisuus tollasen pirttihirviön perseilyn takia.
Lapsi tykkää yleensä molemmista vanhemmistaan ja usein toisesta vähän vielä enemmän. Eikös se olisi hyvä jos tätä kunnioitettaisiin (kuten lakikin vaatii).
Ap, haluat siis, että lapsi asuu tyytyväisenä teillä, mutta et halua antaa hänelle juuri huomoita, halata tai edes yrittää ymmärtää miltä hänestä saattaa tuntua tilanne, jossa kotona asuu vieras mies, vieraita lapsia, uusia sisaruksia syntyy, ja äiti ei ota enää syliin?
Mikä tuossa kuviossa sinusta mättää, vai eikö mikään?
5-vuotias on PIENI. Meillä 5v.lle syntyi juuri eka pikkusisarus, poika suhtautuu vauvaan ihanasti, mutta on meille aika kamala. Ja mun reaktio poikaa kohtaan on sääli ja myötätunto, ei suinkaan se, että maailman ei kuuluisi pyöriä hänen ympärillään. Ja todellakin yritän joka päivä antaa hänelle kahdenkeskistä aikaa. Enkä ole superäiti, kyllä muakin suututtaa pojan raivoaminen, mutta en kuvittele, että hänen kuuluisi noin vain niellä raivonsa ja hymyillä autuaasti meille tässä tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 17:40"]
Vanhemmat ensisijaisesti sopivat lapsen asumisesta. Jos he eivät siihen kykene, niin oikeus tekee ratkaisun.
[/quote]
Jos äiti ei ole narkomaani, alkoholisti tai mieleterveyspotilas on lapsi 100% varmuudella hänen huostassa. Siinä ei juurikaan oikeuslaitoksella ole vaikea päätös täällä suomessa.
[/quote]
Äiti on yleensä ollut ensisijainen hoitaja, joten lapsen edun mukaista on, että lapsi on jatkossakin ensisijaisen hoitajansa luona. Tietysti em. asioiden takia lapsen on parempi asua jossain muualla.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
Haiskahtaa pahasti provolta.
Toivottavasti on provo koska en todellakaan halua lapsen joutuvan elämään tuollaisen äidin kanssa.
terv. uusperheen äiti, jonka syliin mahtuu niin miehen lapset kuin omatkin