5v haluaa muuttaa isälleen :(
Tyttö on viettänyt yhä pitempiä aikoja isänsä luona, viikonloput ovat venyneet. Nyt ei halua tulla enää kotiin ollenkaan :( Kerran pari kuussa. Isälle käy tämä ja niin käy äitipuolelle mutta minulle ei. Isä on järjestänyt jo tapaamisen lastenvalvojan kanssa. Ei hittolainen!!!!
Kommentit (80)
Miksi ette ehdi metsäretkille tms? Miksi et sylittele lasta? Miksi teet lisää lapsia vaikka arki ei suju nykyistenkään kanssa etkä ehdi heitä sylittelemään (5-v on vielä niiiin pieni että tarvitsee paljon syliä)?
Oletko kertaakaan ajatellut mikä on isompien lasten etu? Oletko koskaan miettinyt että miltä lapsista mahtaa tuntua että kotona asuu vieras mies ja isä asuu muualla ja kotiin syntyy lisää lapsia = koko ajan isoja muutoksia pienessä elämässä? Oletko???
Lapsi tarvitsee turvallista arkea, pysyviä ja turvallisia ihmissuhteita ja aikaa. Mitä sinä pystyt lapsillesi tarjoamaan?
Suosittelen ihan rauhassa miettimään mikä on lasten etu.
5 vuotiaan ei kuulu päättää tällaista asiaa, mutta ei sinunkaan perustelut päätöksellesi vaikuta lähtevän lapsen edusta. Mieti nyt tarkasti jos se vuoroviikko voisi kuitenkin olla mahdollinen.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:05"]Epäilen että he hemmottelevat lasta. Pidä lasta kuitenkin luonasi ja tapaamiset isällä myös. Jos lapsi ei halua koti. Aikuinenhan sen päättää et nyt lähdetään ja kantaa vaikka lapsen. Pidä sylissä, halaile, käy metsäretkillä ja kerro lapselle että rakastat häntä. Onko äitipuoli pitkä ja vähän kookas?
[/quote]
Kuule ei meillä ole metsäretkiin aikaa. Hyvä että kerrtään puistoon! Ja enhän minä nyt yhtä lasta voi vauvana pitää, en edes saa pitää sylissä! Sulla ei taida olla kun yksi lapsi.ja tänäänkin sain raahata lapsen kotiin, ja soitti isälle 2 kertaa ennen nukkumaanmenoa. (Eikä muuten nuku vieläkään) Kysyi voiko isi tulla hakemaan tarhasta, ei tahdo olla kotona, kiukuttelee. Meinaa mennä hermo, tyttö sanoi ettei saa nukuttua täällä, isillä nukkuu paremmin.
Ap
[/quote]Lapsi huomanut ettei aikaa ole. Mut isällä on. Oli yksi tai useampi. Kyllä lasta ehtii halata ja antaa vähän aikaa. Lapsi tarvitsee rakkautta. Pieni hetki tytön kanssa kahdestaan joskus että tietää olevansa tärkeä sinulle.
[/quote]
Hohhoijaa sulla ei oo meidän arjesta mitään haisua.
Ap
[/quote]Osallistuuko uusi mies lasten hoitoon? Jos et pysty tytärtäsi halaamaan ja yhtään huomioimaan ei hän luonasi viihdy kuten jo olet huomanut. Voi olla pieni hetki joskus se varmasti liikenee.
munsta tuntuu ap et tää 5v on nyt vaistonu ton sun stressin ja äkäsyyden. kotona huono ilmapiiri siksi haluaa olla isänsä luona. Rauhotu! toi sun ajatusmaailma hiukan ihmetyttää, lapsi ei saa olla äitipuolen kanssa enemmän kuin mun kanssa... mitä enemmän sun tekstejä luen, sen paremmin ymmärrän tätä 5v lasta. sä vaan tiuskit kun sulle ehdotetaan metsäretkiä ja yhteistä aikaa lapsen kanssa, ei ole aikaa semmoseen. mut sun pitää ymmärtää tää laps kuitenkin haluaa sulta vaan aikaa ja rakkautta. lue ap nää sun tekstit oikein tarkkaan, ni ehkä ymmärrät miksi tilanne on tämä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:19"]
olisko sellanen järjestely mahdollista, että lapsi asuis vuoroviikoin isällään, ja vuoroviikoin äidillään? sit se ehtis kyllästyä siihen isäänsäkin, ja olis varmaan innoissaan tulossa kotiin äidin luokse ;)
[/quote]
Ymmärrätkö lainkaan, mitä sellainen järjestely maksaa? Jos isä saisi lähivanhemmuuden, saisi asianmukaiset korvaukset ja loppuisi turha elareiden maksaminen ex-vaimolle. Toivottavasti isä saa lapsen, vaikka valitettavasti tässä maassa äitejä hyysätään kaikessa. Monikohan nainen haluaisi pitää lapset erossa, jos joutuisi hoitamaan elättämisen omasta pussistaan. Maailman vanhimman ammatin edustajia kaikki nämä yh-äidit, kerran jalkansa levittävät ja elatus on taattu 18 vuotta eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:09"]Miltähän isästä tuntuu, kun isäpuoli saa olla hänen lastensa kanssa enemmän kuin hän??
[/quote]
Äiti on aina äiti! Ap
[/quote]
Niin sinä olet nyt päättänyt.
Lapsesi kun kasvaa ja itsenäistyy, oppii osoittamaan oman tahtonsa sinulle, ja ennustan ettei lasta kauheasti kiinnosta se että sinä olet halunnut leikkiä ydinperhettä uuden miehen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]
Hemmottelevatko isä ja äitipuoli lasta? Onko äitipuoli alkanut puhumaan lapselle, mitä kaikkea kivaa voidaan tehdä, oma hieno huone, trampoliini pihalle, matkoja ym...... Äitipuoli on saattanut alkaa ajattelemaan rahaa. Miehen ei tarvi enää maksaa sinulle elatuksesta, sinä maksaisit heille, sinä et saisi enää yksinhuoltaja korotusta lapsilisään ym... Minulla ei ole lapsia, mutta on kokemusta "äitipuolesta" jota inhosin jo lapsena. Sai aikaan 10 vuoden tauon, etten nähnyt isää enkä kuullut hänestä mitään. Tapasin isän uudestaan 16v setäni vaimon aloitteesta. "äitipuoleni" järkyttyi, kun ei pystynyt estämään tapaamista. 17v sain tietää miksi isä ei maksanut elatustukia äidilleni. Syy oli tässä naisessa :(
[/quote]
Sinulla on vähän kullattu kuvitelma isästäsi. Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä, itse on laittanut uuden puolisonsa sinun edelle. Se on helppo syyttää puolisoa kun itseä ei ole kiinnostanut ottaa vastuuta.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:05"]Epäilen että he hemmottelevat lasta. Pidä lasta kuitenkin luonasi ja tapaamiset isällä myös. Jos lapsi ei halua koti. Aikuinenhan sen päättää et nyt lähdetään ja kantaa vaikka lapsen. Pidä sylissä, halaile, käy metsäretkillä ja kerro lapselle että rakastat häntä. Onko äitipuoli pitkä ja vähän kookas?
[/quote]
Kuule ei meillä ole metsäretkiin aikaa. Hyvä että kerrtään puistoon! Ja enhän minä nyt yhtä lasta voi vauvana pitää, en edes saa pitää sylissä! Sulla ei taida olla kun yksi lapsi.ja tänäänkin sain raahata lapsen kotiin, ja soitti isälle 2 kertaa ennen nukkumaanmenoa. (Eikä muuten nuku vieläkään) Kysyi voiko isi tulla hakemaan tarhasta, ei tahdo olla kotona, kiukuttelee. Meinaa mennä hermo, tyttö sanoi ettei saa nukuttua täällä, isillä nukkuu paremmin.
Ap
[/quote]Lapsi huomanut ettei aikaa ole. Mut isällä on. Oli yksi tai useampi. Kyllä lasta ehtii halata ja antaa vähän aikaa. Lapsi tarvitsee rakkautta. Pieni hetki tytön kanssa kahdestaan joskus että tietää olevansa tärkeä sinulle.
[/quote]
Ap
[/quote]Osallistuuko uusi mies lasten hoitoon? Jos et pysty tytärtäsi halaamaan ja yhtään huomioimaan ei hän luonasi viihdy kuten jo olet huomanut. Voi olla pieni hetki joskus se varmasti liikenee.
[/quote]
Uusi mies hoitaa omaa lastaan, ja minä omiani. Toimii meillä!
Ja minä olen 3-vuorotöissä, nyt äitiyslomalla, mutta en saa nostella ja pitää levätä. Ja heti kun mahdollista mennä töihin, menen.ja en tiuski, sanon vaan ettei ole aikaa. Se on fakta!! Ja minusta 5v on niin iso että pärjää kyllä vähemmällä huomiolla kuin ihan pienet. Ei perhe VOI pyöriä 5vn ympärillä. Ja kyllähän siellä isänkin luona asuu vieras nainen. Ja 5vlle viikko on ikuisuus.
Ap
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 22:48"]Minusta 5-vuotias ei voi itse päättää tällaista asiaa. Ap:n täytyy kuitenkin rehellisesti miettiä haluaako estää vuoroviikot omista syistään vaiko oikeasti lapsen parhaaksi. Jos järjestelyt jää ennalleen lapselle voi korostaa että äiti ja isi ovat sopineet että sinä olet enemmän täällä mutta on ihanaa että voit välillä olla isän kanssa ja sinusta tykätään niin kovasti sielläkin.
[/quote]
No ei voi päättää itse mutta isä on varannut ajan lastenvalvojalle kun kieltäydyin antamasta 5vtä. En voi hyväksyä sitä että äitipuoli saisi viettää enempi aikaa minun lapsen kanssa kuin minä. Vaikka kiva nainen onkin,niin ei. Ja jos vanhempikin lapsi lähtisi niin ei ei ei. Tuntuu pahalta,että sisarukset erotettaisiin.
Ap
[/quote]
mutta isä joutuu hyväksymään sen että isäpuoli saa viettää enemmän aikaa hänen lapsiensa kanssa kuin hän.
isä on paljon tärkeämpi lapselle kuin joku puolisisarus.
[/quote]
Mutta äiti on aina lapsen ykköshenkilö. On kantanut sisällään, synnyttänyt ja rakastanut.ja isä kuolee ennen sisaruksia muutenkin, sisarukset ovat elämässä pitempään.
Niin ja mitä väliä sillä onko äitipuoli lyhyt ja läski vai häh? Tämä äitipuoli on pitkä ja hoikka.
[/quote] tsiisus mitä tuupaa! Isä kuolee ennen sisaruksia muutenkin... vain keskenkasvunen teini joka ei tiedä,että kukaan meistä ei huomista tiedä voinut kirjoittaa tämän! esim: mun pikkuveli kuoli 24vuotiaana ja pikkusisko 31vuotiaana, kumpikin tapaturmaseseti. isä luojankiitos elää ja voi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]Hemmottelevatko isä ja äitipuoli lasta? Onko äitipuoli alkanut puhumaan lapselle, mitä kaikkea kivaa voidaan tehdä, oma hieno huone, trampoliini pihalle, matkoja ym...... Äitipuoli on saattanut alkaa ajattelemaan rahaa. Miehen ei tarvi enää maksaa sinulle elatuksesta, sinä maksaisit heille, sinä et saisi enää yksinhuoltaja korotusta lapsilisään ym... Minulla ei ole lapsia, mutta on kokemusta "äitipuolesta" jota inhosin jo lapsena. Sai aikaan 10 vuoden tauon, etten nähnyt isää enkä kuullut hänestä mitään. Tapasin isän uudestaan 16v setäni vaimon aloitteesta. "äitipuoleni" järkyttyi, kun ei pystynyt estämään tapaamista. 17v sain tietää miksi isä ei maksanut elatustukia äidilleni. Syy oli tässä naisessa :(
[/quote]
Kyllä se kuule oli sun isä joka valitsi tän äitipuolesi sun edelle.
[/quote]
Niin valitsi silloin, mutta tämä nainen sanoi monta kertaa minulle suoraan miksi isäni ei maksa elatuksesta. 22 vuotta odotin ja sain vihdoinkin kauan odottamani puhelun. Isä ilmoitti olivat eronneet :) Sanoin isälle, että olen onnellinen ja lähdimme mieheni kanssa juhlimaan uutista. Isä on löytänyt uuden vaimon ja on naimisissa. Olen onnellinen isäni löydettyä hyvän vaimon :) olen jälkeen päin jutellut isäni kanssa menneistä asioista ja isä oli järkyttynyt, kun sai kuulla mitä entinen naisystävä oli puhunut minulle vanhempieni erosta. Sain tietää myös syyn miksi ei ollut maksanut elatustukia.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:09"]Miltähän isästä tuntuu, kun isäpuoli saa olla hänen lastensa kanssa enemmän kuin hän??
[/quote]
Äiti on aina äiti! Ap
[/quote]
Lapsesi kun kasvaa ja itsenäistyy, oppii osoittamaan oman tahtonsa sinulle, ja ennustan ettei lasta kauheasti kiinnosta se että sinä olet halunnut leikkiä ydinperhettä uuden miehen kanssa.
[/quote]
Tämä on meidän perhe!! Sama se onko ydinperhe vai ei, perhe mikä perhe! Ei paljoo kiinnosta mitä ulkopuoliset ajattelee. Se joka pysyy lasten kanssa erossa VÄLITTÄÄ. Tässä tapauksessa minä.ap
Pistä sit tietokoneet ja telkkarit pyörimään. Minä käyn metsäretkellä aina välillä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:05"]Epäilen että he hemmottelevat lasta. Pidä lasta kuitenkin luonasi ja tapaamiset isällä myös. Jos lapsi ei halua koti. Aikuinenhan sen päättää et nyt lähdetään ja kantaa vaikka lapsen. Pidä sylissä, halaile, käy metsäretkillä ja kerro lapselle että rakastat häntä. Onko äitipuoli pitkä ja vähän kookas?
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Ja minä olen 3-vuorotöissä, nyt äitiyslomalla, mutta en saa nostella ja pitää levätä. Ja heti kun mahdollista mennä töihin, menen.ja en tiuski, sanon vaan ettei ole aikaa. Se on fakta!! Ja minusta 5v on niin iso että pärjää kyllä vähemmällä huomiolla kuin ihan pienet. Ei perhe VOI pyöriä 5vn ympärillä. Ja kyllähän siellä isänkin luona asuu vieras nainen. Ja 5vlle viikko on ikuisuus.
Ap
[/quote]
Mietipä uudelleen että toimiiko teillä se että mies hoitaa omiaan ja sinä omiasi.
Kirjoituksistasi saa todella vahvan kuvan että se EI TOIMI.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:05"]Epäilen että he hemmottelevat lasta. Pidä lasta kuitenkin luonasi ja tapaamiset isällä myös. Jos lapsi ei halua koti. Aikuinenhan sen päättää et nyt lähdetään ja kantaa vaikka lapsen. Pidä sylissä, halaile, käy metsäretkillä ja kerro lapselle että rakastat häntä. Onko äitipuoli pitkä ja vähän kookas?
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap
[/quote]
hirveää. Sääliksi käy lasta.
Meillä on täällä 5v., joka viettää puolet ajasta täällä ja puolet äidillään. Olen siis Se äitipuoli. Poika on ihan yhtä rakastettu täällä kuin äidillään ja sen tietää mm. Siitä, että lapsi haluaa olla molemmissa paikoissa ja lapsi ei toisessa paikassa ollessaan vingu ja itke toiseen paikkaan. Vaikka olenkin Se äitipuoli, ei minuun ole koskaan suhtauduttu sillai, että en saisi olla yhtä paljon tekemisissä tai että Se ois jotenkin äidiltä pois. Lapsi halailee minua ja haluaa syliin päivittäin ja tottakai tarvii läheisyyttä, on vasta 5v! Sama homma isän kanssa.
on myös sisaruksia, mutta tuo apn käsitys, että 5v. Ei tarvi niin paljon huomiota kuin pienemmät on käsittämätön! Kaikki perheen lapset niin puolikkaat kuin omatkin ansaitsevat saman verran huomiota! Myös perheseen kuuluvien vanhempien asia on yhdessä hoitaa lapset, ei niin että hoida sä omas ja mä omani.
mitä tohon ajankäyttöön tulee, on ihan turha vedota mihinkään kolmivuorotyöhön ja ettei sen takia kerkeä lasten kanssa olla ja tehdä. Tässä maassa on aika pirun monta kolmivuorotyössä olevaa vanhempaa, jotka silti jaksavat ja kerkeävät olla lastensa kanssa. Jos pelkkä työnteko on este ajalle lapsen kanssa kannattaisi miettiä kannattaako lapsia tehdä.
ihan ykdinkertaisesti ap. sun asenne tähän asiaan ja sulle annettuihin neuvoihin on jo sellanen, että ihmetyttää miksi ees kysyit palstalaisilta neuvoa. tajua nyt 5v on viellä pieni, mut kukaan ei tarkoittanut et tarvii huomiota koko ajan. mun pitää nyt sanoo rumasti kun sun tekstit alkaa jo raivostuttaa! jos sun tai teidän elämä on niin kiireistä ettet sä ehdi yhtään antamaan huomiota ja rakkautta lapsilles, tee sit jumalauta elämälles jotain! sun lapset on kerran vaan pieniä.
Ookoo taas huomaa että on lapsettomat palstalla.mä lähden nukkuun, öitä ja tulkaa sitten pätemään kun tiedätte,mitä on lapsiperhe arki.ap
Toivon että isä saa huoltajuuden, ei ihan täysillä käy tämä "äiti"
harmi kun lapset ei saa valita vanhempiaan ap:n kaltaista naista ei toivois yhdenkään lapsen äidiksi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"]
[/quote]
Äiti on aina äiti! Ap
[/quote]
[/quote]
Tämä on meidän perhe!! Sama se onko ydinperhe vai ei, perhe mikä perhe! Ei paljoo kiinnosta mitä ulkopuoliset ajattelee. Se joka pysyy lasten kanssa erossa VÄLITTÄÄ. Tässä tapauksessa minä.ap
[/quote]
Hei, jos ei kiinnosta mitä ulkopuoliset ajattelee niin miksi avaudut täällä?
Lue omat tekstisi uudelleen. En havaitse missään kohtaa mitään lämpöä lapsiasi kohtaan. Olen itse aika karaistunut täällä av palstalla mutta mikään, el mikään kylmää minua enemmän kuin vanhemmat jotka eivät kykene katsomaan asioita lasten kannalta ja kohtelevat heitä kuin pieniä pelinappuloita pelilaudalla. Puhut vain raskaasta arjestasi, sen lisäksi miehestäsi joka hoitaa vain OMIA lapsiaan, ja sinä OMIASI. Missä vaiheessa olette perhe ettekä vain kaksi ihmistä saman katon alla jotka tuijottavat omaa napaansa? Herää, ap, herää! Kyseessä on sinun viisivuotiaasi josta pidät niin hirvittävän hanakasti kiinni ja estät häneltä tapaamisen oman isänsä kanssa. Hirvittävää, kamalaa ja kuvottavaa. En oikeasti usko että ymmärrät millaisen mullistuksen tuo pieni tyttäresi on käynyt läpi. Ja käy yhä kun jälleen uusi vauva tulee taloon.
Ja hyvänen aika, halaa sitä lasta! Ei se ole viisivuotiaan navan ympärillä pyörimistä jos häntä halaa. Mene vaikka makuulle sohvalle ja pyydä vierelle jos olet nostelukiellossa. Olisinpa itse siellä antamassa hellyyttä sille tytölle, alkaa tuntumaan että raukka on sitä aika lailla vailla.
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 23:05"]Epäilen että he hemmottelevat lasta. Pidä lasta kuitenkin luonasi ja tapaamiset isällä myös. Jos lapsi ei halua koti. Aikuinenhan sen päättää et nyt lähdetään ja kantaa vaikka lapsen. Pidä sylissä, halaile, käy metsäretkillä ja kerro lapselle että rakastat häntä. Onko äitipuoli pitkä ja vähän kookas?
[/quote]
Ap
[/quote]
Ap