Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen terveydenhuollossa kysytään työterveyshuollosta

Vierailija
20.02.2023 |

Onko ok? Kun yrittää saada aikaa lääkärille julkiselta, kysytään onko sulla mahdollisuus asioida työterveydessä. Miten se liittyy? Eikö mulla ole oikeutta saada julkista terveydenhuoltoa, jos olen työelämässä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat tietää oletko työtön jotta voivat diagnisoida sinut mt-potilaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin vastataan, että meillä on töissä pelkkä minimi eli työperäiset sairaudet selvitetään. Tämä ei ole työperäinen

Vierailija
4/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin vastataan, että meillä on töissä pelkkä minimi eli työperäiset sairaudet selvitetään. Tämä ei ole työperäinen

Ei kai tuollaiseen tarvitse mitään vastata? Meinasin sitä, että koko kysymys on asiaton. Eihän se sille sairaanhoitajalle kuulu, onko mulla mahdollisuus mennä työterveyteen, kai minä aikuisena ihmisenä itse mietin mihin hakeudun.

ap

Vierailija
5/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok, ap. Tietenkin on.

Terveyskeskusten ajanvaraukset ovat ruuhkassa, lähes koko Suomessa.

On selvää, että ajanvarauksessa oleva sairaanhoitaja yrittää saada ne, joilla työterveys palvelut ovat, menemään työterveyslääkärien vastaanotolle.

Ei nämä hoitajat hatusta vetele sanomisiaan, myös terveyskeskuksen ajanvarausta johtaa sen pisteen osaston- / tai ylihoitaja.

Terveyskeskukset ovat, etenkin influenssa-aikoina talvella, täysin tukossa.

Itse olen töissä julkisella puolella, ja meillä on sinänsä toimiva ja hyvä työterveys.

Ja meidän työterveyteen saa akuutti aikoja, samalle päivälle, mikäli onnistuut pääsemään aamulla klo 08.00, puhelimella läpi ajanvaraukseen.

Useinmiten ei pääse tähän aikaan vuodesta.

Ja kun pääsee, hoitaja ilmoittaa, että päivistysajat ovat täynnä.

Terveyskeskukseen ei edes kannata soittaa.

Niinpä olen itse soittanut yksityiseen lääkärikeskukseen ja varannut sieltä ajan yleislääkärille.

Joskus sielläkin on jopa mitattu kuume, kun olen näyttänyt liian hyvinvoivalta, vaikka täys flunssa, lihaskipuineen, päänsärkyineen ja kuumeineen päällä.

Sitten lääkäri kuuntelee yleensä keuhkot, kysyy yleistä vointia, ja työpaikkaa ja työnlaatua ja kirjoittaa sairaslomatodistuksen 3-4 päiväksi.

Ja lääkäri käskee tulla uudestaan, jos kuume ei laske, eikä vointi parane.

Niin, jotta eivät ne yksityislääkäritkään ole mitään automaattisia, sairaslomien kirjoittelijoita.

Tosi tarkkoja ovat.

Vierailija
6/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkonummella myös. Jos on, pyydetään hoitamaan asia työterveydessä.

Vierailija
7/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, ap. Tietenkin on.

On selvää, että ajanvarauksessa oleva sairaanhoitaja yrittää saada ne, joilla työterveys palvelut ovat, menemään työterveyslääkärien vastaanotolle.

Ei nämä hoitajat hatusta vetele sanomisiaan, myös terveyskeskuksen ajanvarausta johtaa sen pisteen osaston- / tai ylihoitaja.

Itse olen töissä julkisella puolella, ja meillä on sinänsä toimiva ja hyvä työterveys.

Ja meidän työterveyteen saa akuutti aikoja, samalle päivälle, mikäli onnistuut pääsemään aamulla klo 08.00, puhelimella läpi ajanvaraukseen.

Niinpä olen itse soittanut yksityiseen lääkärikeskukseen ja varannut sieltä ajan yleislääkärille.

Joskus sielläkin on jopa mitattu kuume, kun olen näyttänyt liian hyvinvoivalta, vaikka täys flunssa, lihaskipuineen, päänsärkyineen ja kuumeineen päällä.

Sitten lääkäri kuuntelee yleensä keuhkot, kysyy yleistä vointia, ja työpaikkaa ja työnlaatua ja kirjoittaa sairaslomatodistuksen 3-4 päiväksi.

Niin, jotta eivät ne yksityislääkäritkään ole mitään automaattisia, sairaslomien kirjoittelijoita.

Tosi tarkkoja ovat.

En usko, että on laillista tiedustella muiden kuullen ilmoittautumisluukulla toisen työterveyshuollosta mitään. Se asia ei tosiaan kuulu sairaanhoitajalle. Asian voi esittää toisessa muodossa, esim. "Meillä menee ajat nyt niin pitkälle, että jos sinulla on mahdollisuus käyttää työterveyshuollon palveluita, se voisi olla nopeampi tapa hoitaa asia." Mutta kysyminen ei varmasti ole asiallista, ja siihen pitää puuttua.

Taidan tehdä valituksen, jos kerran noin yleisesti hoitajilla on virheellinen käsitys, että asiaan kuulumattomia asioita saa asiakkaalta tiedustella.

Vierailija
8/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuollaiseen tarvitse mitään vastata? Meinasin sitä, että koko kysymys on asiaton. Eihän se sille sairaanhoitajalle kuulu, onko mulla mahdollisuus mennä työterveyteen, kai minä aikuisena ihmisenä itse mietin mihin hakeudun.

ap

Kusipää, kyllä kuuluu.

Terveyskeskus on koko kansan hoitolaitos.

Sillä ajan varauksessa olevalla hoitajalla on vasta hetki sitten voinut olla puhelimessa 80 vuotinen mummo, joka valittaa heikkoa oloa ja huimausta.

Tai pahasta flunsassasta kärsivä, ikääntynyt mies, jolla rintaan pistää, mikä saattaa enteillä keuhkokuumetta.

Nämä molemmat ihmiset tulisivat tk-hon taksilla.

Joku perus terve nuori nainen, on tuossa ajanvaraus hommelissa, taatusti priorisoitu loppupäähän.

Hätätilassa työssä olevalla ihmisellä on tosiaan aina mahdollisuus hakea se antibioottikuurinsa yksityiseltä puoleltakin.

Joku helvetin järki ja tolkku tuossakin on oltava.

Siis ap:n valittamisessa ja törkeydessä syyttää sairaanhoitajaa, joka tekee vain duuniaan, kuten on ohjeistettu.

Vierailija
9/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ok, ap. Tietenkin on.

Tosi tarkkoja ovat.

Lain mukaan sinne omalle terveysasemalle tai ylipäätään julkiseen terveydenhuoltoon tulee saada aika, oli työterveyttä tai ei. On väärin laittaa työnantajat maksamaan sotealueiden kyvyttömyys noudattaa lakia.

Jos aikaa ei saa, tehdään valitus - sitä varten on ihan oma lomakkeensa - ja tämä tehdään niin monta kertaa, että päättäjät heräävät siihen, että verovaroja käytetään väärin.

Vierailija
10/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin myös onko mahdollisuutta mennä työterveyteen.

Vierailija
11/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan olisi niin palikka että menee julkiselle jos on mahdollista hoitaa asia työterveyden kautta? Typerin juttu ikinä. Miksi pitää väenvängällä mennä valmiiksi ruuhkaisen palveluun joka on monelle ainoa mahdollisuus saada hoitoa, jos itselle olisi tarjolla asian hoito ilmaiseksi ja takuulla nopeammin kuin sen julkisen kautta?

Vierailija
12/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kusipää, kyllä kuuluu.

Terveyskeskus on koko kansan hoitolaitos.

Sillä ajan varauksessa olevalla hoitajalla on vasta hetki sitten voinut olla puhelimessa 80 vuotinen mummo, joka valittaa heikkoa oloa ja huimausta.

Tai pahasta flunsassasta kärsivä, ikääntynyt mies, jolla rintaan pistää, mikä saattaa enteillä keuhkokuumetta.

Nämä molemmat ihmiset tulisivat tk-hon taksilla.

Joku perus terve nuori nainen, on tuossa ajanvaraus hommelissa, taatusti priorisoitu loppupäähän.

Hätätilassa työssä olevalla ihmisellä on tosiaan aina mahdollisuus hakea se antibioottikuurinsa yksityiseltä puoleltakin.

Joku helvetin järki ja tolkku tuossakin on oltava.

Siis ap:n valittamisessa ja törkeydessä syyttää sairaanhoitajaa, joka tekee vain duuniaan, kuten on ohjeistettu.

Niin siis työssäkäyvän pitää ensin veroillaan kustantaa muille julkinen terveydenhuolto, ja eläkeläisille eläkkeet sekä huumeidenkäyttäjien korvaushoidot, mutta hänellä itsellä ei ole oikeutta kustantamiaan palveluita käyttää?

Selvä.

Vierailija
13/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan olisi niin palikka että menee julkiselle jos on mahdollista hoitaa asia työterveyden kautta? Typerin juttu ikinä. Miksi pitää väenvängällä mennä valmiiksi ruuhkaisen palveluun joka on monelle ainoa mahdollisuus saada hoitoa, jos itselle olisi tarjolla asian hoito ilmaiseksi ja takuulla nopeammin kuin sen julkisen kautta?

Aloituksessa ei ollut kyse tuosta, vaan siitä, onko julkisen hoitajalla oikeutta kysellä ihmisten työterveyshuolloista. Ei ole.

Vierailija
14/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta onko terv. huollon ammattilaisella oikeus puhua asian vierestä eli suoraan santtuna valehdella diagnooseista ja lääkityksestä? Ihan tosissani kyselen, asteikolla 1-5, kuinka paha?

Vierailija
15/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut nimittäin kirjoitti:

Vähän ohis mutta onko terv. huollon ammattilaisella oikeus puhua asian vierestä eli suoraan santtuna valehdella diagnooseista ja lääkityksestä? Ihan tosissani kyselen, asteikolla 1-5, kuinka paha?

Riippuu puhuuko vapaa-ajalla vai työssä ja kertooko omista diagnooseistaan ja lääkityksistään vai muiden, ja kenelle ja missä tarkoituksessa.

Vierailija
16/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle julkisen hoitaja ei suostunut varaamaan mitään aikaa kun sanoin meillä olevan työterveyden. Ei uskonut ettei kyseinen asia kuulu meidän sopimuksen vaan käski soittamaan uudelleen työterveyteen.

Luin hänelle sitten suoraan meidän sopimusasioita!!!! johon hän totesi että onpa teillä kummallinen työterveys 😄😄.

Ja en saanut aikaa.

Lähtökohtaisesti tämä kahden systeemin rasittaminen on todella pestä. Jos on työterveys niin se sitten on. Piste.

Ei kuormiteta niillä eiku tällä eiku ei kuulukkaan soitolla ruuhkaista julkista.

Vierailija
17/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyytänyt ei-kiireellistä vastaanottoaikaa lääkärille reilu kuukausi sitten. Mitään ei ole kuulunut. Yleensä tulee kirje, jossa se aika on sitten 3-4 viikon päähän laitettu. Näin siis vielä reilu vuosi sitten ja sitä ennen. Sen kirjeen tulemisessa kesti n 3 viikkoa.

Tre

Vierailija
18/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pyytänyt ei-kiireellistä vastaanottoaikaa lääkärille reilu kuukausi sitten. Mitään ei ole kuulunut. Yleensä tulee kirje, jossa se aika on sitten 3-4 viikon päähän laitettu. Näin siis vielä reilu vuosi sitten ja sitä ennen. Sen kirjeen tulemisessa kesti n 3 viikkoa.

Tre

Minä olen yrittänyt saada lääkärin vastaanottoaikaa, en saanut. Hoitaja teki lähetteen labraan ja antoi lääkärin soittoajan.

Olisi patti paikassa, josta on jo kerran leikattu kasvain. No, täytyy yrittää päästä töihin että voi mennä työterveyteen.

Vierailija
19/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut nimittäin kirjoitti:

Onko firman toimitusjohtajalla oikeus valehdella asiakkaalle? Entä kirjastovirkailijalla?

Jos yhtään mietit niin jokaiselta tulee joskus valheita suusta. Töissä ne tyypillisesti liittyvät virheiden peittelyyn, kiusaamiseen ja vastaavaan. Mutta totta kai myös ihan omaksi huvikseen voi valehdella yhtä sun toista.

Vierailija
20/20 |
20.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saat prosenttilukuja siitä, kuinka moni aidosti saadaan tällä litanialla pois sieltä. Ihan yleinen kysymys, mutta meneehän tuossa toisten rahoja hukkaan jos jokaiselt kysytäön sama kysymys.

Ehkä välttelevät töden tekemistä? Vastahan nuo oli lakossa kun ei sillä rahalla kuulemma saa ammattitaitoista työvoimaa.