kysymys vasemmistoa äänestäville: Oletko käynyt lukion?
Kommentit (115)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:20"]
Vasurit usein perusduunareita, jotka kadehtivat muiden menestystä, vaikka kaikilla samat opiskelu ja menestymismahdollisuudet.
[/quote]
Noinhan se etupäässä on. Itsekin kunnallispolitiikassa mukana olleen olen tuon todennut.
Sitten kun onkin korkeammin koulutettu vasemmistolainen, niin hiukkasenhan se ihmetyttää.
En ole vielä äänestänyt, mutta aiemmien jo tuolla mainitsinkin, että vaalikoneen mukaan mielipiteeni osuvat vasemmistoliberaaliseen ajatteluun.
Olen käynyt lukion, ei korkeakoulututkintoa.
Perinteinen persukoulumenstyjä, priimus ja hikari vain.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:20"]
Vasurit usein perusduunareita, jotka kadehtivat muiden menestystä, vaikka kaikilla samat opiskelu ja menestymismahdollisuudet.
[/quote]
Noinhan se etupäässä on. Itsekin kunnallispolitiikassa mukana olleen olen tuon todennut.
Sitten kun onkin korkeammin koulutettu vasemmistolainen, niin hiukkasenhan se ihmetyttää.
[/quote]
Yliopistopiireissä vasureita on erityisen paljon, koskaan kuullut "vasemmistoälymystöstä"?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:23"]Mun tuttavapiirissä vasemmistoa äänestää korkeimmalle kouluttautuneet, kokoomusta lähinnä jotkut amiksen käyneet yrittäjät, taksiautoilijat, kampaajat tms.
[/quote]
Täysin samoin mun tuttavapiirissä. Ja töissä ne ns. Perusduunarit äänestää perussuomalaisia, tai ehkä muutama sdp:tä.
Olen ja opiskelen tällä hetkellä yliopistossa. Suurin osa muistakin tietämistäni vassareista opiskelee yliopistossa. Vanhemmissa vasemmistolaisisa on enemmän duunareita ja nuoret vasemmistolaiset ovat useimmiten korkeakouluopiskelijoita/korkeakoulusta valmistuneita.
Olen, ällän paperit ja tuplamaisteri.
Olen suorittanut kaksoistutkinnon, nyt koulutustani vastaavissa töissä. Olen aina äänestänyt vasemmistoa.
Olen käynyt lukion. Nyt teen töitä ja maksan veroja. Yliopistoon olen menossa ja aion tehdä lisää töitä ja maksaa veroja vielä enemmän. Hohhoijakkaa näitä stereotypioita.
Olen korkeakoulutettu ns. kovalta alalta ja äänestän vasemmistoa.
Täältäki yks lukion käynyt maisteri ilmottautuu vasemmistoliiton kannattajaksi.
Eiks vasemmisto oo liian liberaali sellasille kunnon duunarijunteille? Että varmaan sellaset äänestää enemmän sdp:tä ja persuja. Ehkä tää on vaan mun mielikuva... Tosin kyllä mun vanhemmat äänestää vasemmistoa ja molemmat on ihan perusduunareita. Ite oon kyllä käyny lukion ja äänestään vasemmistoliittoa myös.
Olen, ja opiskelen yliopistossa.
Jep äänestin myös vasemmistoliittoa. Olen ylioppilas ja maisteri, mullakin suurinosa vasemmistoa äänestävistä tutuista on akateemisia. Vanhaan kotikaupunkiin perusduunareiksi jääneet eivät
a) joko äänestä
b)äänestävät persuja
c) jättävät protestiäänen sen hetken politiikan Tony Halmeelle
Ylläri että tänne tuli taas nämä "tuplamaisterit" ja "tohtorit" huutelemaan kuinka kokoikänsä on kannattanut vasemmistoa
Paljonkos vasureiden ehdokkaista on oikeita rasvanahkaduunareita? En tiedä, mutta arvelen, että nykyään monen duunarin on vaikea löytää ehdokasta. Demarit ovat jo niin oikealla, ettei innosta. Vasurit ovat älykköjä ja varsin kaukana duunareista. Kommareiden ideologiakaan ei kaikkia duunareita innosta. Moni voi jättää äänestämättä, vaikka joskus ennen vasemmistopuolueiden kannattajat olivatkin aktiivisimpia äänestäjiä. Duunarin asiaa ei enää aja oikein kukaan.
No faktahan on, että oikeiston äänestäjät ovat pääasiassa kouluttamattomia/ huonosti koulutettuja ja vasemmiston äänestäjän nimenomaan akateemisia, varsinkin nuoremmissa (alle 40) ikäluokissa. [quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:47"]
Ylläri että tänne tuli taas nämä "tuplamaisterit" ja "tohtorit" huutelemaan kuinka kokoikänsä on kannattanut vasemmistoa
[/quote]
Mutta missä on Harvard? Puoli tuntia mennyt, eikä kukaan ole ilmoittautunut.
Kyllä olen käynyt lukion ja tämän jälkeen opiskellut YTM:ksi ja ollut useita vuosia koulustani vastaavissa töissä. Nyt mulla olisi opiskeluoikeus myös humanistiksi mutta rehellisyyden nimeessä luulen, etten ehdi opiskella tutkintoa loppuun, ehkä kandiksi siltä alalta muun elämän (lapset, työ ja vähän harrastuksiakin, opiskelu tosin niistä ykkönen) ohella Mieheni on di ja äänestämme vihreitä tai vasemmistoliittoa, näissä vaaleissa minä vasemmistoliittoa mies vihreitä.
Kyllä olen käynyt lukion ja tämän jälkeen opiskellut YTM:ksi ja ollut useita vuosia koulustani vastaavissa töissä. Nyt mulla olisi opiskeluoikeus myös humanistiksi mutta rehellisyyden nimeessä luulen, etten ehdi opiskella tutkintoa loppuun, ehkä kandiksi siltä alalta muun elämän (lapset, työ ja vähän harrastuksiakin, opiskelu tosin niistä ykkönen) ohella Mieheni on di ja äänestämme vihreitä tai vasemmistoliittoa, näissä vaaleissa minä vasemmistoliittoa mies vihreitä.
Olen käynyt lukion ja sen jälkeen yliopistonkin. Äänestänyt koko ikäni vasemmistoa.