kysymys vasemmistoa äänestäville: Oletko käynyt lukion?
Kommentit (115)
Yksi "vasemmistoälymystön" edustaja täälläkin. Lukio on käytynä ja väikkäri loppusuoralla. Eiköhän nuo pelkän peruskoulun käyneet äänestä lähinnä persuja, jos äänestävät ollenkaan.
Selvä tietysti on, että tämäntapaiseen kyselyyn vastaavat vain ne vasemmistoa äänestävät, jotka sen lukion ovat käyneet.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:53"]
Yksi "vasemmistoälymystön" edustaja täälläkin. Lukio on käytynä ja väikkäri loppusuoralla. Eiköhän nuo pelkän peruskoulun käyneet äänestä lähinnä persuja, jos äänestävät ollenkaan.
Selvä tietysti on, että tämäntapaiseen kyselyyn vastaavat vain ne vasemmistoa äänestävät, jotka sen lukion ovat käyneet.
[/quote]
Selvää on enemmänkin se, että tähän vastataan läpällä mitä huvittaa. Itsekin laittelin pari tuplamaisteria jo tuonne trollausmielessä, vaikka en äänestä ollenkaan.
Kaksi tutkintoa yliopistosta ja nykyisin tohtoriopiskelija. Äänestän vaihdellen vasemmistoa ja vihreitä. Vasemmistoa siksi, että hyvinvointiyhteiskunnan ansiosta myös minulla, köyhästä työläisperheestä lähtöisin olevalla, on ollut mahdollisuus opiskella akateeminen tutkinto. Kun aikoinaan olin ulkomailla vaihdossa, niin Keski- ja Etelä-Euroopasta tulleet vaihto-opiskelijat olivat varakkaista tai keskiluokkaisista perheistä, mutta me pohjoismaalaiset hyvin monenlaisista taustoista.
Ei lukiotaustaa, alempi korkeakoulututkinto. Vasemmistoa aina kannattanut.
Kyllä, kuulun muun tyypillisen ylemmän keskiluokan tapaan vasemmistoliberaaleihin.
En. Valmistuin amiksesta, ei korkeampaa tutkintoa. Oman alan töissä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:50"]
Paljonkos vasureiden ehdokkaista on oikeita rasvanahkaduunareita? En tiedä, mutta arvelen, että nykyään monen duunarin on vaikea löytää ehdokasta. Demarit ovat jo niin oikealla, ettei innosta. Vasurit ovat älykköjä ja varsin kaukana duunareista. Kommareiden ideologiakaan ei kaikkia duunareita innosta. Moni voi jättää äänestämättä, vaikka joskus ennen vasemmistopuolueiden kannattajat olivatkin aktiivisimpia äänestäjiä. Duunarin asiaa ei enää aja oikein kukaan.
[/quote]
Nämä ainakin ovat Vasemmiston sivujen mukaan:
133 Faruk Abu Taher, metallityöntekijä, Kotka
141 Janne Nieminen, pääluottamusmies, teurastaja, Forssa
151 Erno Välimäki, metallimies, pääluottamusmies, Pori
Toki muutaman ehdokkaan toimena oli "vain" kansanedustaja, aikaisemmista ammateista ei siis ollut mainintaa. Mutta ainakin kaksi metallimiestä ja teurastaja ovat heillä ehdolla.
Kyllä googlettaminen kannattaa aina :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:47"]
Ylläri että tänne tuli taas nämä "tuplamaisterit" ja "tohtorit" huutelemaan kuinka kokoikänsä on kannattanut vasemmistoa
[/quote]
Eikö vastaukset miellytä? Olisitko halunut, että ketju olisi ollut täynnä koulupudokkaiden viestejä, jotta ennakko-oletus - älykkäät äänestävät kokoomusta tai jopa PERSUJA - olisi toteutunut?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:20"]
kokoomus nyt vain sattuu korostamaan koulutusta ja oman elämänsä hallintaa. Vasurit usein perusduunareita, jotka kadehtivat muiden menestystä, vaikka kaikilla samat opiskelu ja menestymismahdollisuudet.
[/quote]
Heh, heh
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:23"]
Mun tuttavapiirissä vasemmistoa äänestää korkeimmalle kouluttautuneet, kokoomusta lähinnä jotkut amiksen käyneet yrittäjät, taksiautoilijat, kampaajat tms.
[/quote]
Nimenomaan näin. Omassakin tuttavapiirissäni nimenomaan akateemisesti koulutetut äänestävät vasemmistoa tai vihreitä, amistasoisesti kouluttautuneet persuja tai kokoomusta. Itse olen lisensiaatti ja äänestän vihreitä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:09"]
Paljonkos vasureiden ehdokkaista on oikeita rasvanahkaduunareita? En tiedä, mutta arvelen, että nykyään monen duunarin on vaikea löytää ehdokasta. Demarit ovat jo niin oikealla, ettei innosta. Vasurit ovat älykköjä ja varsin kaukana duunareista. Kommareiden ideologiakaan ei kaikkia duunareita innosta. Moni voi jättää äänestämättä, vaikka joskus ennen vasemmistopuolueiden kannattajat olivatkin aktiivisimpia äänestäjiä. Duunarin asiaa ei enää aja oikein kukaan.
[/quote]
Toki muutaman ehdokkaan toimena oli "vain" kansanedustaja, aikaisemmista ammateista ei siis ollut mainintaa. Mutta ainakin kaksi metallimiestä ja teurastaja ovat heillä ehdolla.
[/quote]
Googlaamisen sijasta olisit hankkinut itsellesi koulutuksen ja ENNEN KAIKKEA sivistyksen! Mutta jos lusikalla on saanut, ei kauhalla voi vaatia! Hyvää kesää, tyhjäpäällekin!
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:09"]
[/quote]
[/quote]
Googlaamisen sijasta olisit hankkinut itsellesi koulutuksen ja ENNEN KAIKKEA sivistyksen! Mutta jos lusikalla on saanut, ei kauhalla voi vaatia! Hyvää kesää, tyhjäpäällekin!
[/quote]
Ai jestas mitä peppukipeyttä :D Kiitos, en ole aikoihin nauranut näin paljon!
Muista käydä äänestämässä ;)
38
Ainakin nuoret duunarit nukkuvat tai äänestävät persuja tms. Vanhemmissa duunareissa lienee enemmän aatteellisia vasemmistopuolueiden äänestäjiä.
Itselläni on ylioppilastutkinto L:n paperein ja korkeakoulututkinto, olen äänestänyt vihreitä tai vasemmistoa. En ole koskaan harkinnut äänestäväni porvaripuolueita.
Pelkästään katsomalla omaa fb-feediäni huomaan heti ilmiselvän jaon vaalipäivityksissä: akateemiset äänestävät vasemmistoa/vihreitä, vain peruskoulun tai amiksen käyneet porvaripuolueita. Itsesiassa nämä vähän koulutetut ovat juuri niitä, jotka mollaavat "älymystöä" v***n vihervasureiksi.
Olen, kiitos kysymästä, ja minulla on myös ylempi korkeakoulututkinto. Olisi mukava tietää kysymyksen intentio?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:51"]
Pelkästään katsomalla omaa fb-feediäni huomaan heti ilmiselvän jaon vaalipäivityksissä: akateemiset äänestävät vasemmistoa/vihreitä, vain peruskoulun tai amiksen käyneet porvaripuolueita. Itsesiassa nämä vähän koulutetut ovat juuri niitä, jotka mollaavat "älymystöä" v***n vihervasureiksi.
[/quote]
Kuka pönttö huutelee Facessa äänestyskäyttäytymisestään? Huono makua, moukkamaisuutta tuollainen.
Olen ja mulla on korkekoulututkinto. Mulla myös ystäväpiirissä akateemiset kallistuu vihervasemmistoakselille, kun taas amk:n suorittaneet äänestävät kokoomusta. (esim. mieheni).
Ja todellakin, perheessämme kuunneltiin vasemmistolaisia lastenlauluja jo 70-80-luvulla.
No faktahan on, että oikeiston äänestäjät ovat pääasiassa kouluttamattomia/ huonosti koulutettuja ja vasemmiston äänestäjän nimenomaan akateemisia, varsinkin nuoremmissa (alle 40) ikäluokissa. [quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:47"]
Ylläri että tänne tuli taas nämä "tuplamaisterit" ja "tohtorit" huutelemaan kuinka kokoikänsä on kannattanut vasemmistoa
[/quote]
[/quote]
Lähde?