kysymys vasemmistoa äänestäville: Oletko käynyt lukion?
Kommentit (115)
Kyllä. Tällä hetkellä opiskelen yliopistossa.
Joskus ennen vanhaan oikeistossa, kokoomuksessa siis, oli tohtoreita ja professoreja keskeisissä asemissa. Nyt en muista yhtä ainutta tohtoria edes, ne ovat kaikki erilaisia pikamaistereita jotka ovat politikoineet jo yliopistossa, samalla vähän opiskelleetkin paperit saadakseen.
Vasemmistosta löytyy tohtoreita ja professoreita,ei kauhean monta mutta löytyy kuitenkin. Mitä enemmän maailmasta tietää, sitä selkeämmäksi tulee, ettei tämä uusliberalistinen meno voi pitkään jatkua, erilaisia katastrofeja on kulman takana.
Kyllä olen aina äänestänyt vasemmistoa. Olen VTM.
Hienosti meni eurovaalit. Oma ehdokas meni komeasti läpi, ei oo tuppi eikä persut.
En ole käynyt lukiota, alempi amk-tutkinto on. Vasemmistoa olen äänestänyt jo pitkään, sitä ennen vihreitä ja sdp:tä.
Kyllä, olen käynyt lukion ja valmistunut yliopistosta maisteriksi
Kukaan akateemisesti koulutettu tuttavani ei äänestä vasemmistoa., johtunee siitä että koulutusaloina pääasiassa oikis, lääkis ja tekniset tieteet. Toisaalta myös tuntemani humanistit ovat kokoomuksen kannattajia.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 16:44"]
Joku sanoi, että yliopistopiireissä on vasemmistoliiton äänestäjiä erityisen paljon tai ainakin vasemmistoa ja puhui "vasemmistoälyköistä".
Tämä vasemmistoälykkyys ansaitseekin olla lainausmerkeissä, koska korkeaa älykkyysosamäärää vaativat kovien tieteiden professorit eivät saarnaa luennoillaan omia uskomuksiaan tai kirjoita niitä hömppätieteiden oppikirjoihin. Politiikkaa on vaikea ahdata matematiikan, fysiikan, kemian, biologian tai lääketieteen luennolle; siellä kun pitäisi puhua vain asiaa.
'Vasemmistoälykkö' on vain joku normaaliälyinen ihminen, joka istuu pikkurilli pystyssä ja esittää hienompaa kuin on lukiotason humanistisivistykseen varautuen. Status tulee toisilta saman poliittisen maailmankuvan ihmisiltä ja mahdollisesta vallasta.
[/quote]
Luonnontieteellisessä tiedekunnassa on paljon vihervasemmistolaisia, myös "kovissa" tieteissä kuten matematiikassa. Biologiassa taas opiskelijat ovat lähes säännönmukaisesti vihreitä tai vasemmistolaisia.
En henk.koht. Oikeustieteiden maisterin tunne ketään vasemmistoa kannattavaa. Uskon sen johtuvan siitä että yhteiskuntaa ja sen toimintarakenteita yhtään tutkiskelleena ei tulisi kyllä mieleen äänestää vasemmistopuolueita.
Olen käynyt lukion ja kirjoittanut ylioppilaaksi. Olen kahden alan maisteri ja tällä hetkellä jatko-opiskelija.
lukion kävin ja yliopistossakin pyörähdin, kun pääsin pääsykokeiden ohi sisään... Tosin vaihdoin amk:hon kun kiinnostaa enemmän :)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:05"]
Kaksi tutkintoa yliopistosta ja nykyisin tohtoriopiskelija. Äänestän vaihdellen vasemmistoa ja vihreitä. Vasemmistoa siksi, että hyvinvointiyhteiskunnan ansiosta myös minulla, köyhästä työläisperheestä lähtöisin olevalla, on ollut mahdollisuus opiskella akateeminen tutkinto. Kun aikoinaan olin ulkomailla vaihdossa, niin Keski- ja Etelä-Euroopasta tulleet vaihto-opiskelijat olivat varakkaista tai keskiluokkaisista perheistä, mutta me pohjoismaalaiset hyvin monenlaisista taustoista.
[/quote]
Veit sanat suustani. Tahdon puolustaa pohjoismaista hyvinvointivaltiota oikeiston puffaamalta vapaaehtoisen hyväntekeväisyyden ja köyhäinavun yhteiskunnalta, jossa köyhillä ei ole mahdollisuutta kohota sosiaalisesti. T: Yks tän ketjun tuplamaisteri ja jatko-opiskelija ja sukunsa ensimmäinen ylioppilas
Sori, mää kävin vaan puolet lukiosta. Et ookko nyt ap tyytyväinen kun voit haukkua, että oon tyhmä amis? (Mulla on muuten kaks ammattia, että lienee sekin jokin saavutus. Molemmista on vielä hyötyäkin tämän hetkisessä työssä ja elämässä.)
Mistä lukion käyminen kertoo? Minä en ole käynyt lukiota, mutta olen maisteri. Mitä ap siis päättelisi äänestyskäyttäytymisestäni?
Juu, maisteriksi olen opiskellut.
No olen käynyt lukion, ammattikoulun, AMK:n ja yliopisto-tutkintokin löytyy eli kaikkee on tullut tehtyä. Ja vasemmistolainen olen. Äiti tuli rikkaasta, oikeistolaisesta suvusta, meni naimaan rentun eli isäni, joka taas tulee boheemista, köyhästä ja vasemmistolaisesta suvusta.
Itse samastuin täysillä isän puoleiseen sukuun, äidin suku oli kammotus, pönöttäjiä ja tärkeilijöitä. Äidin puolelta perin rahaa, isän puolelta lahjakkuuden ja luovan ammatin sekä arvomaailman (aina köyhän ja heikomman puolella).
Olen. Tuttuni jotka eivät ole käyneet lukiota äänestävät tietääkseni pääasiassa demareita. (Tosin he ovat myöhäiskeski-ikäisiä tai vanhempia, joten se ehkä vaikuttaa myös puoluevalintaan.)
Olen käynyt lukion, ikään kuin sillä olisi jotain merkitystä asian kannalta.
Juu, maisteri olen.