Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys vasemmistoa äänestäville: Oletko käynyt lukion?

Vierailija
25.05.2014 |

A

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:18"]Olen käynyt lukion. Lisäksi minulla on akateeminen jatkotutkinto.

[/quote]Sama täällä.

Vierailija
102/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukion, ammattikorkean ja parhaillana suoritan töideni ohella ylempää ammattikorkeatutkintoa.

Käsittääkseni vasemmiston kannattajat ovatkin - siis nykyään, toisin kuin toki oli "punaisen viivan aikaan" ovat pääosin korkeakoulutettuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjovalmennus alkoi tänä keväänä pitää ilmaisia valmennuskursseja, jottamyös vähävaraisemmilla on mahdollisuus päästä yliopistoon. Etenkin statusalat oikis, lääkis ja kauppis ovat täynnä pappa betalar -valmennuskurssin käyneitä. Opettajina näillä kursseilla toimivat kyseisten alojen vasemmisto-opiskelijat. Huonosti kouluttautuneet vasemmistoreppanat...

Vierailija
104/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, onko vasemmistoa äänestävä käynyt lukion? Sama pätee kaikkiin muita puolueita kannattaviin. Koulutus on hieno ja arvokas asia, mutta miksi ihmeessä sillä pitää yrittää nostaa omaa statustaan?

Vierailija
105/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulusta maisteriksi valmistuneena voin sanoa, että kaikki jotka kyseisestä koulusta tunnen ja joiden poliittisen mielipiteen tiedän, ovat viher-vassareita. Aalto-yliopiston oppilaskunnan vaaleissakin kaikki taikin ehdokkaat olivat punavihreitä. Mahdolliset kokoomuksen kannattajat eivät ehkä kehdanneet kertoa kantaansa niin homogeenisessä joukossa.

Vierailija
106/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, E:n papereilla ja nyt olen maisteri ja aion hakea jatko-opintoihin. Vanhempani ovat myös molemmat akateemisia mutta keskustalaisia, ja sellaista ovat minusta myös yrittäneet kasvattaa vaikka olemme asuneet suuressa kaupungissa koko elinikäni. Ehkä se periytyy heidän vanhemmiltaan, ovat olleet pientilallisia. Itse aloin heti politiikasta jotain ymmärtäessäni kannattaa vihervasemmistoa (n. 12-vuotiaana).

Vierailija
107/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä nyt maisterit ja muut akateemiset kertovat innolla vasemmistolaisuudestaan, niin tuodaan nyt esiin sekin porukka, joka aikoinaan on kyseisen liikkeen eturintamassa taistellut meille sellaiset etuudet, kuten yleinen äänioikeus, viisipäiväinen työviikko ja 8 tunnin työpäivä, eli tavalliset rasvanahkaduunarit. Eli olen siis koko ikäni tehnyt fyysistä raskasta työtä ja olen aito rasvanahkaduunari ja vieläpä hemmentin ylpeä siitä ja siis puhtaasti ammattikoulupohjalta mennään. Olen koko ikäni äänestänyt Vasemmistoliittoa ja SKDL:a.

On toki hienoa, että herraskaiset älymystön edustajatkin äänestävät Vasemmistoliittoa, mutta kyllä se edelleenkin myös ja ennen kaikkea on duunaripuolue, etenkin kehäkolmosen ulkopuolella. Itse olen teollisuuspaikkakunnalta kotoisin ja täällä edelleenkin asun ja kaikki tuntemani vasemmistoliittolaiset on ihan perusduunareita. 

Minusta on hieman surullista, että tässä ketjussa vasemmistolaiset syyllistyvät samaan itsensä ylentämiseen ja muiden alentamiseen koulutuksen perusteella, kuin aloittajakin. Tuollainen ajattelu on tasa-arvoa kannattavalle vasemmistolaisuudelle sangen vierasta.

Vierailija
108/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat akateemisia ja tulonsa paremmat kuin keskimäärin. He maksavat luonnollisesti myös valtavasti veroja. Äänestävät vasemmistoa. Sanovat, että vahvojen pitää huolehtia heikoista. Ihailtavaa epäitsekkyyttä.

Vierailija
109/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen käynyt lukion ja äänestän vasemmistoa.

Vierailija
110/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, olen käynyt lukion, ja syksyllä valmistun maisteriksi. Ehkä sinua kiinnostaisi myös tietää, että opintojen ohessa olen elättänyt itseni ja perheeni yritystoiminnalla ja yrittäjänä aion jatkaakin, samoin kuin vasemmiston äänestämistä.

Vierailija
111/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:28"]

On toki hienoa, että herraskaiset älymystön edustajatkin äänestävät Vasemmistoliittoa, mutta kyllä se edelleenkin myös ja ennen kaikkea on duunaripuolue

[/quote]

Jos neuvotteluasemaa työelämässä ja jopa palkkaa ajatellaan, niin duunareita suurin osa akateemisistakin on. Harvalla on sellaista osaamista, jota työnantaja ei saisi vielä samalla viikolla tarvittaessa hankittua muualtakin, eikä hyvä putkimies kummemmin häviä palkassa keskiverrolle tilastotieteilijälle.

Mikä oikeastaan onkaan vahvimmin tällaisen "akateemisen duunarin" puolue?

Vierailija
112/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan duunari enää äänestä vasmmistoa. Ne äänet on menetetty persuille ja demareille.

Vierailija
113/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset akateemiset tekevät gradunsa ja väikkärinsä itse, kokkarit plagioi. Sellaista ahkeruutta. :D On varmaan niin kiire olla tyrkyllä ja golffata, ettei ole aikaa tehdä opiskelutöitä itse.

Vierailija
114/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:28"]

Minusta on hieman surullista, että tässä ketjussa vasemmistolaiset syyllistyvät samaan itsensä ylentämiseen ja muiden alentamiseen koulutuksen perusteella, kuin aloittajakin. Tuollainen ajattelu on tasa-arvoa kannattavalle vasemmistolaisuudelle sangen vierasta.

[/quote]

Älä turhaan sure. Ainakin itse näen tämän niin, että korkeasti koulutettujen vasemmistolaiset ajatukset liittyvät kiinteästi liberaaleihin arvoihin. Yllättyisin jos olisi kyse vasemmistokonservatiiveista. Ja ehken tunnustat, että pelkällä homogeenisellä teollisuusduunariporukalle liberaalit arvot eivät vuosikymmenienkään aikana saaneet jalansijaa. Gandhi on arvostettu figuuri. Stalin tuskin. Ja näillä on keskenään yhtä vähän tekemistä kuin vaikkapa Rudolf Hessillä ja Herlineillä.

Vierailija
115/115 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen käynyt lukion, ja sen lisäksi minulla on kaksi korkeakoulututkintoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi