Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
121/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Vaimoaan rakastava mies ei kutsu vieraita ilman, että kysyisi vaimolta on ok.

Miestään rakastava vaimo ei ole länkyttävä ja riitelevä kiukuttelija "kun multa ei kysytty ", vaan tilannetajun handlaava symppis.

Vierailija
122/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Vieraat olivat miehen isä ja äiti.

He pyysivät tulla kylään. Mies ei heitä kutsunut . Mies toimi täysin oikein kun lupasi  isälleen ja äidilleen että saavat toki tulla. Vaimo oli omituinen tässä combossa.

Pyytävät tulla kylään? Miksihän eivät kutsuneet omaan kotiinsa? Ei muiden koteihin kutsuta itse itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä kohtaa olen sanonut että ruokaa olisi ollut aattona appivanhemmille? Ei ollut, koska tiesin jo aiemmin että he eivät ole tulossa. Ei me syödä aattona mitään kinkkua ja laatikoita, vaan meillä on muuta tarjottavaa. Siksi niitä ruokia ei määräänsä enempää ole nytkään kun en varautunut.

Eikä meille ole asiaa tänään kellään, ei olisi omilla vanhemmillanikaan.

Ja tuohon että miksi mies ei tee ruokaa niin varmasti voisi ehkä tehdä, jos pitäisi lämmittää jotain valmista. Ei hän osaa kokata. Saisin olla koko ajan neuvomassa, eli sama olisi tehdä se ruoka itse.

Ihmettelen hieman tätä mun lynkkaamista täällä. Ihanko oikeasti te olisitte valmiita hyppäämään appivanhempienne toiveiden mukaan? Mun elämä on todella hektistä ja arki on kiireistä. Tää joulunaika on ensimmäinen kunnon vapaa kesäloman jälkeen, eli todella olen vapaani ansainnut ja aion ihan törkeästi käyttää YHDEN kokonaisen päivän ihan vaan itsekseni lepäilemällä ilman ainuttakaan vierasta. Ja kyllä ne appivanhemmat on vieraita mulle, koska emme ole läheisiä. Mieheni vanhempina he toki on tervetulleita muulloin, varsinkin kun on erikseen kutsuttu. Tänä ainoana päivänä he eivät ole tervetulleita ja siitä pidän kiinni. Onneksi mies ymmärsi pointtini, vaikka esitinkin asiani ensin väärin. Sen myönnän, että reagoin väärin mutta aion pitää kiinni tästä ainosta päivästä kun saan vaan olla.

Mies siis joko opettelee kokkaamaan itse, tai käyttää omat rahansa siihen, että ostaa valmista.

Älä anna hänen lusmuilla ja heittäytyä passattavaksi. Aikuinen oppii kyllä. Lopeta tekemästä kaikkia asioita hänen puolestaan.

Vierailija
124/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä nyt harvinaisen paljon näitä (rajattomien) vanhusten (ikää ei tosin oo mainittu) kunnioittajia ja sovinistisia naisenhaukkujia. Ero olisi lähellä, jos mulle mies vastaavassa tilanteessa sanoisi, että nyt pöytä "ripeästi koreaksi" kun arvon etäiset mutta kunnioitettavat kutsustakieltäytyjä-kuokkavieras-vanhukset suvaitsevat vihdoin saapua vääränä päivänä yllättäen.

Vierailija
125/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestään rakastava vaimo ei ole länkyttävä ja riitelevä kiukuttelija "kun multa ei kysytty ", vaan tilannetajun handlaava symppis.

Vaimoaan rakastava mies antaa vaimon levätä. Eikä järjestä hänelle ex tempore kutsuja.

Vierailija
126/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ihan ok on JOS mies valmistaa ruoat ja hoitaa passauksen. Meilläkin mies on kutsunut sukuaan tänään käymään, itse olisin halunnut levätä. Mullehan ei tästä oo etukäteen mainittu eikä meillä ole mitään tarjottavaa, eivät kuulemma tarvitse mitään. Olkoon sitten niin.

Vierailija
127/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä nyt harvinaisen paljon näitä (rajattomien) vanhusten (ikää ei tosin oo mainittu) kunnioittajia ja sovinistisia naisenhaukkujia. Ero olisi lähellä, jos mulle mies vastaavassa tilanteessa sanoisi, että nyt pöytä "ripeästi koreaksi" kun arvon etäiset mutta kunnioitettavat kutsustakieltäytyjä-kuokkavieras-vanhukset suvaitsevat vihdoin saapua vääränä päivänä yllättäen.

Aikamiespojat lomailevat äidin helmoissa ja vauvapalstailevat...

Vierailija
128/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat olivat miehen isä ja äiti.

He pyysivät tulla kylään. Mies ei heitä kutsunut . Mies toimi täysin oikein kun lupasi  isälleen ja äidilleen että saavat toki tulla. Vaimo oli omituinen tässä combossa.

Omituisia ovat kyllä nuo vanhemmat, jotka kutsuvat itse itsensä kylään, kun eilisen päivän kutsusta kieltäytyivät. Todella epäkohteliasta! Tulee mieleen, että halutaan miniää vähän hyppyyttää eikä ihan periaatteesta voida tulla samaan pöytään miniän vanhempien kanssa.

Vierailija
129/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se ihan ok on JOS mies valmistaa ruoat ja hoitaa passauksen. Meilläkin mies on kutsunut sukuaan tänään käymään, itse olisin halunnut levätä. Mullehan ei tästä oo etukäteen mainittu eikä meillä ole mitään tarjottavaa, eivät kuulemma tarvitse mitään. Olkoon sitten niin.

Ota tästä mallia ap!

Vierailija
130/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos rouvan vanhemmat tulisivat tänään yllätys käynnille se olisi ihanaa yhdessäoloa, ruokaa riittäisi, yökkäri pyykkikopassa ja insta hästägkokosukurakastaa kuvia täynnä. Mieheltä ei kysyttäisi. Joo, nyt tästä nokkiinutaan mutta näin nämä aina menee.

Rouva makaisi sängyssä/sohvalla ja mies tekisi ruokaa rouvan vanhemmille?

Niin, mitä merkitystä sillä sukupuolella tuossa on. Eikö se aika usein ole se mies joka makaa sohvalla tai sängyllä?

Sillä on merkitystä kenelle sovitaan töitä kysymättä häneltä itseltään mitään.

Kuka tässä on mitään töitä kenellekään sopinut ap:n puoliso vai appivanhemmat? Eikö ne appivanhemmat vain mies ollut luvannut kylään.

Ruoan olisi siis tehnyt mies tai appivanhemmat? Itselleen voi sopia hommia.

Oliko ruuasta edes mitään puhetta? Ruuat toki olisi tehnyt mies jos hän on ruokaa vanhemmilleen luvannut... tai ehkä hän olisi kattanut pöytään niitä eilisiä tai vaikka hakenut kaupasta jotain, ihan miten vain.

Vierailija
131/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä Jee jee jee.

Tottakai sinulla on keittotaidoton mies jota sinä joudut neuvomaan. Ja keittotaidottomalla juntti suku. Keittotaidoton ei osaa edes salassa puhua puhelimessa vanhemmilleen kun sinun äärimmäisen hyvä kuulo nappasi saatanalliset lauseet. Sinä saat raivostua, uhkailla ja sinun tunteitasi on perinjuurin loukattu. Sinähän loihdit grammalleen oikeat annokset sinun tekemää muuta ruokaa. Keittotaidottoman junttisuku olisi kuitenkin halunnut kinkkua ja lipeäkalaa. Hyi sanoo The Sinuutesi ja sinun ainutlaatuisuutesi sai pienen pönkityksen kun pääsi näpäyttämään. On varmasti mukavaa olla se erikoinen lumihiutale. Sinä.

Itse itsenä kutsunut anoppiko se siellä?

Vierailija
132/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tuleepa ihania muistoja ajoilta, kun olimme vielä ex-miehen kanssa yhdessä. Ex:n vanhemmat tulivat ja menivät miten sattuivat. Kellonajat eivät koskaan pitäneet paikkaansa. Mies oletti, että minä aina passaan ja laitan pöydän. Ex korkeintaan keitti kahvit ja seurusteli. Hän oli vain yksi passattava lisää muiden joukossa. Appivanhemmat sitten mielellään nenä nirpassa arvostelivat laittamiani tarjoiluja. Jossain vaiheessa sanoin ex:lle, että hoitakoon vanhempansa itse, sillä minä en ole mikään keittiöpiika. Ex suuttui todella pahasti, sillä hänestä oli epäreilua, että minä laitoin kaikki viimeisen päälle. Ex ei koskaan tajunnut, että hänenkin pitäisi edes vähän osallistua. Sama kuvio tuli aina esiin, kun meille tuli vieraita. Esimerkiksi kerran ex:n sukulaislapsi oksensi meillä pitkin lattioita. Ex sopivasti liukeni paikalta ja jätti minut siivoamaan. Sitten hän ihmetteli miksi en hyppinyt riemusta, kun hänen sukuaan tuli käymään. 

Vierailija
133/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koti yhteinen vai sinun kotisi?

Meillä yhteinen koti ja melko usein pyydän vieraita kylään, ilman mieheni lupaa ja toimii myös toisinpäin.

Ja se vastaa tarjoilusta, joka on sopinut vierailun.

Vierailija
134/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se outoa ja loukkaavaa, jos miniä olisi lenkillä tai mökillä kun  appivanhemmat tulee kylään. Mielen osoittamista. Ja todennäköisesti loukkaisi näitä vähän vanhempia ihmisiä, jotka ovat tottuneet erilaiseen viestintään.

Voisiko ehdottaa sivistyneempää malla: siirrätte päivällisen tapaninpäivälle. Tai ei sitten ollenkaan.

Vierailija
135/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se outoa ja loukkaavaa, jos miniä olisi lenkillä tai mökillä kun  appivanhemmat tulee kylään. Mielen osoittamista. Ja todennäköisesti loukkaisi näitä vähän vanhempia ihmisiä, jotka ovat tottuneet erilaiseen viestintään.

Voisiko ehdottaa sivistyneempää malla: siirrätte päivällisen tapaninpäivälle. Tai ei sitten ollenkaan.

Otoa ja epäkunnioittavaa ja mielenosoitusta on se, että appivanhemmat eivät viitsineet tulla eilen, kun heidät oli kutsuttu, mutta kutsuivat itsensä kylään tänään, vaikka siihen ei olla varauduttu, ja odottavat tarjoilua ap:lta, eivätkä omalta pojaltaan.

PS. Minulla on aikuinen poika ja jos hän menee joskus naimisiin, sanon miniälle, ettei pidä koskaan alkaa tehdä kotitöitä pojan puolesta, vaan että täytyy pitää huoli siitä, että poika tekee oman osansa.

Vierailija
136/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi vain, mutta itse olen kyllä tottunut sen verran kohteliaisiin vanhempiin ihmisiin, joilla ei tulisi mieleenkään ensin kieltäytyä aaton ruokailukutsusta ja sitten joulupäivänä kutsua itse itsensä kylään. Kyllähän tässä tapauksessa loukkaavia ja epäkohteliaita olivat nuo vanhemmat, jotka kuvittelevat, että heidän pillinsä ja aikataulujensa mukaan hypitään. Hyi että.

Vierailija
137/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena laittaisin lusikat jakoon, jos joutuisin mieheltäni kysymään LUVAN, saako siskoni tai vanhempani tulla jouluna kylään.

Saman varmaan tekisi myös mieheni.

Yleensä vierailut ovat vain ilmoitusluontoisia asioita, koska yhteinen koti. Ei ennusta ap. parisuhteelle hyvää.

Vierailija
138/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ex:kin sanoi. "Ei tarvitse mitään olla" ja sitten vieraiden saapuessa ihmeteltiin, kun ei ihan oikeasti ollut mitään. Ja sehän oli minun vikani.

135

Vierailija
139/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä Jee jee jee.

Tottakai sinulla on keittotaidoton mies jota sinä joudut neuvomaan. Ja keittotaidottomalla juntti suku. Keittotaidoton ei osaa edes salassa puhua puhelimessa vanhemmilleen kun sinun äärimmäisen hyvä kuulo nappasi saatanalliset lauseet. Sinä saat raivostua, uhkailla ja sinun tunteitasi on perinjuurin loukattu. Sinähän loihdit grammalleen oikeat annokset sinun tekemää muuta ruokaa. Keittotaidottoman junttisuku olisi kuitenkin halunnut kinkkua ja lipeäkalaa. Hyi sanoo The Sinuutesi ja sinun ainutlaatuisuutesi sai pienen pönkityksen kun pääsi näpäyttämään. On varmasti mukavaa olla se erikoinen lumihiutale. Sinä."

Juuri näin.

Kylmät väreet menee selkäpiitä pitkin kun ajattelee että itsekin olisi voinut aikanaan astua moiseen miinaan vaimon suhteen. 

Olisi joulu erilainen tommosen kanssa.

Vierailija
140/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

". . .teen sen vain kerran vuodessa.

Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin..........

tämä päivä tosiaan on mun rentoilupäivä, enkä ottaisi tänne nyt ketään. Sovittiin siis että appivanhemmat kutsutaan syömään uutenavuotena ja mies lupasi soittaa ja ilmoittaa että tänään ei sovikaan.

....tulistun kun koen että ylitseni kävellään.

Onneksi nyt kuitenkin asiat järjestyi ja toivottavasti ei miehen vanhemmat kovin paljon suutu."

20 vuotta ja kertaakaan ei voi tehdä poikkeusta ja joustaa kun appivanhemmat on tulossa käymään?

Tuo nainen halusi vaan sanoa viimeisen sanan ja ---loukata vanhoja ihmisiä sen sijaan että olisi vetelys nähnyt vaivaa ja laittanut (miehensä vuoksi) pöydän ripeästi koreaksi.

Koska tää on mun rentoilupäivä, mitä ihmettä!

Onneksi ei ole mun vaimo. 

Sääli miestä jonka laittoi idioottimaisesti ja tarkotuksella ikävään välikäteen oikein Joulun Kunniaksi ---- ja appivanhempia jonka mielen takuulla pahoitti.

Jotkut ei vaan tajua kun minäminäminä määrään miten toimitaan.

Ilman poikkeusta. Edes Jouluna.

Etkö sinä itse saa järjestettyä vanhemmillesi ruokaa vaikka suurin osa olisi jo valmiina? Kai aikuinen mies kykenee tuohon? Itsekin nakittaisit koko homman vaimollesi.

En nakittaisi. Me tekisimme/valmistautuisimme yhdessä vanhempieni yllätyskäyntiin.

Vaimoni ei takuulla osoittaisi mieltään vaan olisi tilanteen tasalla ja siirtäisi menojaan vierailun ajaksi. Siksikin kunnioitan ja rakastan häntä hyvin paljon. Tiedän ettei missään tapauksessa koskaan nolaisi minua. Ainakaan omien (välillä höperöiden ja rasittavienkin) vanhempieni edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän