Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
101/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MISSÄ SE EILINEN RUOKA ON? KUKA SEN SÖI?

Siellä on annokset tälle päivälle omalle perheelle. Eilisen tulonsahan vieraat peruivat, olisiko heille pitänyt tehdä ruoat eiliselle?

Vierailija
102/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos rouvan vanhemmat tulisivat tänään yllätys käynnille se olisi ihanaa yhdessäoloa, ruokaa riittäisi, yökkäri pyykkikopassa ja insta hästägkokosukurakastaa kuvia täynnä. Mieheltä ei kysyttäisi. Joo, nyt tästä nokkiinutaan mutta näin nämä aina menee.

Rouva makaisi sängyssä/sohvalla ja mies tekisi ruokaa rouvan vanhemmille?

Niin, mitä merkitystä sillä sukupuolella tuossa on. Eikö se aika usein ole se mies joka makaa sohvalla tai sängyllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ihmettelen miten jollain on pokkaa ensin kieltäytyä kutsusta ja sitten seuraavana päivänä kutsua itse itsensä kylään! Oikeasti... Provohan tämä varmasti on.

Vierailija
104/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin eron tuolllaiesta vaimosta joka ei osaa ottaa tilannetta haltuun fiksusti, vaikka se tietäisi omasta mukavuusalueestaan luopumista miehensä vuoksi.

Miehen vanhempia tulee kunnioittaa. Miehen vuoksi.

Lasten perhettä tulee kunnioittaa.

Vierailija
105/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ihmettelen miten jollain on pokkaa ensin kieltäytyä kutsusta ja sitten seuraavana päivänä kutsua itse itsensä kylään! Oikeasti... Provohan tämä varmasti on.

Pajoin pelkään, että tuollaisia appivanhempia on.

Vierailija
106/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos rouvan vanhemmat tulisivat tänään yllätys käynnille se olisi ihanaa yhdessäoloa, ruokaa riittäisi, yökkäri pyykkikopassa ja insta hästägkokosukurakastaa kuvia täynnä. Mieheltä ei kysyttäisi. Joo, nyt tästä nokkiinutaan mutta näin nämä aina menee.

Ei vaan rouvaa ei tässä tapauksessa "rentoiluttaisi yökkärissä" vaan kiskoisi kimallenylonit päällensä sekunnissa ja aloittaisi kattaushössötyksen. Mies nyt seisoo löysänä tapettina niinkuin aina ja se kaivetaan esiin aina tarvittaessa. Yleensä sättien vie tuo, tuo se ja etkö tajua.

Vierailija
107/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiliseksi oli kutsuttu eli ruokaa oli riittävästi. Mutta tänään se ruoka ei olisi riittänytkään kun kauppaan pitäisi lähteä? Mihin se eilinen ylimääräinen ruoka meni vai olisiko se riittänyt eilenkään?

Hyvä kun joku muukin huomasi tämän pienen mokan ap:n tarinassa. Toki ap keksii nyt jonkun hienon selityksen, mutta ihmettelen kuitenkin, että kenellä mukamas ei riitä (joulu)ruoat koko jouluksi = 3 päivää? Korkeintaan jtn maitoa on joskus joutunut käydä ostamassa lisää, mutta kaikkea muuta on aina riittänyt jouluksi ja vähän ylitsekin. 

Itse en vieraille lämmitä ruuanjämiä mikrossa vaikka oma perhe niin söisikin joulupäivänä. Jos mies haluaisi niin vanhempansa syöttää, niin saa tehdä ihan vapaasti. Minä en ilkeäisi.

Vierailija
108/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä miehen kanssa sopimus, että koskaan ei kutsuta ketään kylään ensin sopimatta siitä keskenämme. Kyseessä on meidän molempien koti, jossa on lupa olo rauhassa eikä ole reilua toista kohtaan, että toinen vaan sopii kyläilystä ja toinen tavallaan joko pakotetaan olemaan vieraiden kanssa tai sitten lähtemään evakkoon siis aikaa omasta kotoa.

Jos olisin ap olisin ihan hiilenä, koska kyseessä on noin tärkeä päivä itselle ja jonka haluaa rentoutua kaikessa rauhassa kotona. Ongelma tässä kuviossa ei kuitenkaan nähdäkseni ole niinkään miehesi sukulaiset vaan miehesi. Hänen olisi pitänyt reilusti sanoa ettei nyt valitettavasti käy, me ollaan tämä päivä omalla porukalla, koska asiasta ei oltu sovittu mitään. Tai edes keskustella ensin sinun kanssasi ennen kuin menee lupailemaan kyläilyä sukulaisilleen.

Vierailija
109/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lenkkipolku ja sauna siellä pysyy.

Lähteminen ikääntyessä kyläilemään ei aina ole niin yksinkertaista.

Ymmärtäväinen vaimo on miehen aarre.

😀😀😀😀

Minkähän näköinen peräkammarinpoika siellä kirjoittelee näitä kommentteja 😀

Luulisi että jo ihan omasta kokemuksestaan olisi huomannut, että miehet tarvitsevat naista epätoivoisemmin kuin toisinpäin ja ettei kukaan nainen nykypäivänä haaveile kynnysmaton asemasta. Naiset eivät myöskään ole miehelle kuuluvia esineitä, tai aarteita, kuten asian ilmaiset.

Paras siis miehen opetella kokkaamaan itse.

Vierailija
110/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä merkitystä sillä sukupuolella tuossa on. Eikö se aika usein ole se mies joka makaa sohvalla tai sängyllä?

Sillä on merkitystä kenelle sovitaan töitä kysymättä häneltä itseltään mitään.

Vierailija
111/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on annokset tälle päivälle omalle perheelle. Eilisen tulonsahan vieraat peruivat, olisiko heille pitänyt tehdä ruoat eiliselle?

Eilisille tulemattomille vieraille oli valmistettu jo annokset. Tänään annokset eivät olisikaan riittäneet vaan vaativa kauppareissu olisi ollut edessä.

Vierailija
112/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olisin itsekin ehkä harmistunut, mutta eiköhän otsikko ole pikkuisen liioiteltu?

Miten sut voi ajaa hulluuteen perhe, jota et omien sanojesi mukaan edes tapaa?

He nyt kerrankin olisivat tulossa kylään ja sulle ei sovi.

Miksi?

Ainoastaan, koska et itse saanut päättää ajankohtaa.

Jos joulu stressaa noin paljon, on aika hellittää omista vaatimuksista.

Paljonko miehellä oli päätäntävaltaa todellisuudessa siihen, että appivanhemmat eilen kävivät kylässä?"

Mies-raasu uskaltanu ekan kerran varomattomasti (varmaan 20 vuoteen!) mennä lupaamaan vanhemmilleen  kun nämä soitti, että joo toki saa tulla kylään poikansa luokse ennalta suunnittelemattomasti ja ----> joutui nöyryytetyksi koska tyhmä kontrollifriikki vaimo on ennalta suunnitellut lenkkinsä ja saunomisensa ja että nyt on sen perinteinen "rentoilupäivä".

Olis naurettavaa ellei säälittäisi tuo mies. Varmaan tuntuu kivalta kun jälleen kerran "vaimo otti ohjat käsiin" ja manipuloi ukkonsa perumaan ja sanomaan vanhemmilleen ei käy --tulkaa uutenavuotena koska vaimo haluaa nyt näin.

Hitto mikä ÄMMÄ. Ei ainakaan rakasta miestään kovin paljoo.

Vierailija
113/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan rouvaa ei tässä tapauksessa "rentoiluttaisi yökkärissä" vaan kiskoisi kimallenylonit päällensä sekunnissa ja aloittaisi kattaushössötyksen. Mies nyt seisoo löysänä tapettina niinkuin aina ja se kaivetaan esiin aina tarvittaessa. Yleensä sättien vie tuo, tuo se ja etkö tajua.

Mies on siis tapettina ja sopii näitä tapettiedustuksia ihan kysymättä muilta. Rouva olkoon vuorostaan tapettina ja mies sinkoilee... voisi hillitä näitä joo tulkaa vaan iltapäivällä kutsuja.

Vierailija
114/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä on mitään töitä kenellekään sopinut ap:n puoliso vai appivanhemmat? Eikö ne appivanhemmat vain mies ollut luvannut kylään.

Vierailija
115/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä kohtaa olen sanonut että ruokaa olisi ollut aattona appivanhemmille? Ei ollut, koska tiesin jo aiemmin että he eivät ole tulossa. Ei me syödä aattona mitään kinkkua ja laatikoita, vaan meillä on muuta tarjottavaa. Siksi niitä ruokia ei määräänsä enempää ole nytkään kun en varautunut.

Eikä meille ole asiaa tänään kellään, ei olisi omilla vanhemmillanikaan.

Ja tuohon että miksi mies ei tee ruokaa niin varmasti voisi ehkä tehdä, jos pitäisi lämmittää jotain valmista. Ei hän osaa kokata. Saisin olla koko ajan neuvomassa, eli sama olisi tehdä se ruoka itse.

Ihmettelen hieman tätä mun lynkkaamista täällä. Ihanko oikeasti te olisitte valmiita hyppäämään appivanhempienne toiveiden mukaan? Mun elämä on todella hektistä ja arki on kiireistä. Tää joulunaika on ensimmäinen kunnon vapaa kesäloman jälkeen, eli todella olen vapaani ansainnut ja aion ihan törkeästi käyttää YHDEN kokonaisen päivän ihan vaan itsekseni lepäilemällä ilman ainuttakaan vierasta. Ja kyllä ne appivanhemmat on vieraita mulle, koska emme ole läheisiä. Mieheni vanhempina he toki on tervetulleita muulloin, varsinkin kun on erikseen kutsuttu. Tänä ainoana päivänä he eivät ole tervetulleita ja siitä pidän kiinni. Onneksi mies ymmärsi pointtini, vaikka esitinkin asiani ensin väärin. Sen myönnän, että reagoin väärin mutta aion pitää kiinni tästä ainosta päivästä kun saan vaan olla.

Vierailija
116/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma (ulkomaalainen) mies kokkaisi varmasti itse, jos kutsuisu appivanhemmat, kaverinsa tai ketä vaan syömään suunnittelematta tai suunniteltuna. Miehen maassa arvostetaan miestä, joka osaa keittiö- ja siivoushommat. Itse ilmoittaisin lähteväni lenkille, sillä ei mies muuten opi ottamana vastuuta.

Vierailija
117/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilisille tulemattomille vieraille oli valmistettu jo annokset. Tänään annokset eivät olisikaan riittäneet vaan vaativa kauppareissu olisi ollut edessä.

Meillä on eilisestä jääkaapissa räpösteltyjä laatikkoruokia, joista otetaan annokset lautaselle ja eiku mikroon. Toimii oman perheen kanssa mainiosti. Vieraille en tarjoaisi, eikä niissä ole enää santsausvaraa.

Vierailija
118/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.

Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.

Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.

Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen. 

Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen  piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.

Vaimoaan rakastava mies ei kutsu vieraita ilman, että kysyisi vaimolta on ok.

Vieraat olivat miehen isä ja äiti.

He pyysivät tulla kylään. Mies ei heitä kutsunut . Mies toimi täysin oikein kun lupasi  isälleen ja äidilleen että saavat toki tulla. Vaimo oli omituinen tässä combossa.

Vierailija
119/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tässä on mitään töitä kenellekään sopinut ap:n puoliso vai appivanhemmat? Eikö ne appivanhemmat vain mies ollut luvannut kylään.

Ruoan olisi siis tehnyt mies tai appivanhemmat? Itselleen voi sopia hommia.

Vierailija
120/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

". . .teen sen vain kerran vuodessa.

Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin..........

tämä päivä tosiaan on mun rentoilupäivä, enkä ottaisi tänne nyt ketään. Sovittiin siis että appivanhemmat kutsutaan syömään uutenavuotena ja mies lupasi soittaa ja ilmoittaa että tänään ei sovikaan.

....tulistun kun koen että ylitseni kävellään.

Onneksi nyt kuitenkin asiat järjestyi ja toivottavasti ei miehen vanhemmat kovin paljon suutu."

20 vuotta ja kertaakaan ei voi tehdä poikkeusta ja joustaa kun appivanhemmat on tulossa käymään?

Tuo nainen halusi vaan sanoa viimeisen sanan ja ---loukata vanhoja ihmisiä sen sijaan että olisi vetelys nähnyt vaivaa ja laittanut (miehensä vuoksi) pöydän ripeästi koreaksi.

Koska tää on mun rentoilupäivä, mitä ihmettä!

Onneksi ei ole mun vaimo. 

Sääli miestä jonka laittoi idioottimaisesti ja tarkotuksella ikävään välikäteen oikein Joulun Kunniaksi ---- ja appivanhempia jonka mielen takuulla pahoitti.

Jotkut ei vaan tajua kun minäminäminä määrään miten toimitaan.

Ilman poikkeusta. Edes Jouluna.

Etkö sinä itse saa järjestettyä vanhemmillesi ruokaa vaikka suurin osa olisi jo valmiina? Kai aikuinen mies kykenee tuohon? Itsekin nakittaisit koko homman vaimollesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän