Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
1/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  nyt oli sopivasti koronatvistiä ja ihan rippusen uutta käännettä. 

Vierailija
2/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kohtuuton. Miksi puoliso ei saisi kutsua läheisiään kylään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Hyvä suunnitelma, pois kotoa vaan, passatkoon mies vanhuksiaan. Ihme sakkia. Miten he kuvittelevat voivansa itse valita milloin heitä toisten kotona kestitään? Keitä ne luulee olevansa?

Vierailija
4/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä päätät milloin he tulevat kylään. Mies tietysti laittaa ruuan. 

Vierailija
5/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmaa, mene tosiaan sinne lenkille tai nauti miehesi laittamasta ateriasta.

Vierailija
6/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tehnyt samoin. En voi sietää sitä ettei voi yhtään etukäteen valmistautua. En ole mikään yllätys, yllätys ihminen. 

Vierailija
7/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heidät oli kutsuttu eilen ja koska se olen minä joka joutuu passaamaan appivanhempia jos ke tänään tänne tulee. Olen eilisen tehnyt ruokaa ja siivonnut ja tilannut ja tänään haluan vain olla. Olisivat tulleet silloin kun kutsuttiin, mutta ei koska he haluavat viettää aattoa omalla tavallaan. Ei siinä, mä haluan viettää joulupäivän omalla tavallani. Menköön mies sinne niin saa olla vanhempiensa kanssa.

Vierailija
8/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tarinaan, mutta jos se on totta, niin tietysti lähdet lenkille ja saunot mökillä.

Vierailija
9/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitakoon vanhempiensa sun muiden kutsumiensa vieraiden ruokinnan parhaaksi katsomallaan tavalla, turhaan sinä sillä itseäsi vaivaat.

Vierailija
10/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?

Vierailija
11/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tässä voi suuttua? Sinun olisi pitänyt sanoa rauhallisesti miehelle, että "ai, en ollut varautunut tähän koska eilen oli vieraspäivä. Tee sinä tänään tarjoilut ja valmistelut, kun minä tein eilen. Minä käyn lenkillä ja saunassa siihen aikaan, mutta saatan ehtiä kotiin jälkiruoalle."

Jos tästä mies suuttuu "enkä tee, sun pitää tehdä!!!" niin koko riita on ihan hänen vastuullaan.

Vierailija
12/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska heidät oli kutsuttu eilen ja koska se olen minä joka joutuu passaamaan appivanhempia jos ke tänään tänne tulee. Olen eilisen tehnyt ruokaa ja siivonnut ja tilannut ja tänään haluan vain olla. Olisivat tulleet silloin kun kutsuttiin, mutta ei koska he haluavat viettää aattoa omalla tavallaan. Ei siinä, mä haluan viettää joulupäivän omalla tavallani. Menköön mies sinne niin saa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi sä passaa ketään? Tuo kuulostaa hulluudesta, mutta luultavasti olet tehnyt sitä ennen tätä vierailuakin.

Ruuat ei kuitenkaan itsestään pöytään ilmesty ja jonkun pitää siivota keittiökin sen jälkeen. Lisäksi tarvitsisi lähteä kauppaan hakemaan lisää ruokaa,koska eiliset ei kaikille riittäisi.

Mies lähti ulos hakkaamaan vihapäissään halkoja ja aikoi soittaa vanhemmilleen että ei saa tulla. Siinähän soittaa. Jos ei voi tulla silloin kun on kutsuttu niin olkoon. En mä mitään tilausravintolaa pidä. Välit varmasti menee mutta eipä nämä kovin lämpimät ole olleet tähänkään asti.

Vierailija
13/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette kukaan osaa joustaa ettekä kommunikoida. Kasvakaa.

Vierailija
14/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua ihan täysin. Anna miehes hoitaa sen vanhemmat ja mee juurikin sinne lenkille tai saunomaan, vaikka harmi se on että omasta kodista joutuu lähtemään mutta lenkki ja saunahan tekee hyvää.

Vierailija
15/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiseen kotiin ei ole kohteliasta kutsua vieraita kysymättä toiselta, oli joulu tai ei.

Vierailija
16/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, että mikä tuossa on oikein. Kaikki valinnat on oikein.

Ilmeisesti ei ole ainutkertaista toimintaa ja se siksi nyppii.

Ettekö te keskustele asioista ja eikö teille saa vanhemmat tulla?

Toisaalta joulu on perheen juhla ja toisaalta omat jutut.

Ehkä tämä on sellainen asia, joka tuo esiin jonkin muun ongelman. Näin näkisin.

Ei se ole nyt vain tämä yksi juttu.

Minusta näyttää, että sinun ja miehesi olisi syytä avata nuo haittaavat jutut yhdessä.

Nuo epäselvät asiat vaan syövät sinun energiaasi.

Olet uupuneen kuuloinen.

Hyvää joulua ja minusta voit tehdä, niin kuin sinusta hyvältä tuntuu.

Ei ole yhtä oikeaa ratkaisua tai toimintatapaa.

Se, minkä teet, niin tee se hyvillä mielin.

Olet arvokas.

Vierailija
17/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on noin vähän ruokaa varattu jouluksi, että pitäisi lähteä kaupassa käymän. 

Vierailija
18/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä passaa ketään? Tuo kuulostaa hulluudesta, mutta luultavasti olet tehnyt sitä ennen tätä vierailuakin.

Ruuat ei kuitenkaan itsestään pöytään ilmesty ja jonkun pitää siivota keittiökin sen jälkeen. Lisäksi tarvitsisi lähteä kauppaan hakemaan lisää ruokaa,koska eiliset ei kaikille riittäisi.

Mies lähti ulos hakkaamaan vihapäissään halkoja ja aikoi soittaa vanhemmilleen että ei saa tulla. Siinähän soittaa. Jos ei voi tulla silloin kun on kutsuttu niin olkoon. En mä mitään tilausravintolaa pidä. Välit varmasti menee mutta eipä nämä kovin lämpimät ole olleet tähänkään asti.

Mies on luvannut vieraille ruuan tai sitten hän lupasi heidät vain vierailulle. Jos hän nyt kuitenkin lupasi ruuan olevan valmista kello kolme, hänen vastuullaan on se että ruoka on silloin tai sitten se että ruokaa ei ole.

Vierailija
19/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sua ihan täysin. Anna miehes hoitaa sen vanhemmat ja mee juurikin sinne lenkille tai saunomaan, vaikka harmi se on että omasta kodista joutuu lähtemään mutta lenkki ja saunahan tekee hyvää.

Miksi sieltä omasta kodista minnekään pitäisi lähteä. Itse jäisin ainakin kertomaan niille vieraille että tällä kerralla mies otti vastuun tarjoiluista.

Vierailija
20/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on noin vähän ruokaa varattu jouluksi, että pitäisi lähteä kaupassa käymän. 

Ruokamäärä on tietenkin mitoitettu syöjien mukaan. Varaatko sinä kovinkin paljon ylimääräistä yllätysvieraiden varalle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi