Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen
Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?
Kommentit (1025)
Jos olisin peruttujen appivanhempien asemassa, niin voisi harkita tulevani teille uutena vuotena.
Tosin söisin tukevasti ennen vierailua ja sanoisin juovani vain nuppikahvit ja viipyisin vain vartin.
Tai sitten en pääsisi tulemaankaan.
Mitä mies sanoi, kun kerroit, että on hänen tehtävänsä käydä ostamassa ruuat ja kokata ne kutsumilleen yllätysvieraille?
Hänen vastuullaanhan se tietenkin on, sinä hoidit tarjoilut eilen.
Minä en ainakaan laittaisi tikkua ristiin tuollaisen vauvamiehen puolesta, vaan jättäisin homman hänelle. Mahdollisesti lähtisin myös sinne mökille viettämään joulua rauhassa ja rentoutumaan.
N54
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole normaalia että jouluna tavataan perhettä? Tosin kannattaisi etukäteen keskustella odotuksista ja eri joulupyhien päivien ohjelmista, jos niihin suhtautuu noin intohimoisesti. En itse ainakaan kehtaisi vetää tosta hernettä nenään vaan toivottaisiin sukulaiset tervetulleiksi. Ei tollasen asian takia kannata mieltänsä pahoittaa tai luoda huonoja suhteita sukulaisiin. Niele ylpeytesi, syötte yhdessä ja illalla sitten otatte rennosti miehesi kanssa. Mukavaa iltaa!
Aloittaja voi ottaa rennosti koko päivän, miehellä on enemmän puuhaa kuin tavallisesti. Kun nainen on laittanut ruuat kaikille aattona, niin nyt mies tekee sen joulupäivänä, kun itse kutsui vanhempansa kylään.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.
Aina kohtelias miehen vanhemmille vaikka sitten mitä = onnellinen mies.
Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.
Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen.
Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.
Tämä on ihan hyvä neuvo, tosin ongelma on siinä että usein nainen saa olla parisuhteessa se ainut joka laittaa toisen ihmisen mukavuuden itsensä edelle. Kuinka moni mies alkaa iloisena kokkaamaan koska vaimon vanhemmat tulee yllätysvierailulle? Tai sietää appivanhemmiltaan mitä hyvänsä, koska onnellinen vaimo on tärkein asia maailmassa? Tämä kommentti ei nyt liity niinkään AP:n tapaukseen, mutta näin yleisenä kommenttina miehet mielellään vaativat naiselta asioita, joita eivät ikinä itsekään tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa, mene tosiaan sinne lenkille tai nauti miehesi laittamasta ateriasta.
Moni (minä ainakin) olisi auttanut miestään ja laittanut pöydän kauniiksi yllätysvieraita varten.
Kynttilät pöytään ja tunnelmaa.
(Kiva kun sittenkin päätitte tulla joulutervehdykselle.)
Kyseessä ei nyt ole ketkä tahansa vaan oman miehen isä ja äiti.
Saunoa ja lenkkeillä voi huomennakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin peruttujen appivanhempien asemassa, niin voisi harkita tulevani teille uutena vuotena.
Tosin söisin tukevasti ennen vierailua ja sanoisin juovani vain nuppikahvit ja viipyisin vain vartin.
No kylläpäs sitä ollaan helposti loukkaantuvaa sorttia. Kun kutsuu itse itsensä kylään, niin ei passaa suuttua, jos toisille ei ajankohta sovikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kohtuuton. Hyvä suunnitelma, pois kotoa vaan, passatkoon mies vanhuksiaan. Ihme sakkia. Miten he kuvittelevat voivansa itse valita milloin heitä toisten kotona kestitään? Keitä ne luulee olevansa?
Miehen vanhemmat.
Isä ja äiti.
Mut ei niitä tarvi kunnioittaa , mee lenkille vaan ja nauti saunalöyöyistä.
Mitäs ei tullu silloin eilen kun piti, paskat.
Millä tavoin ko. vanhemmat kunnioittavat poikansa perhettä? Kieltäytyvät alkuperäisestä kutsusta. Soittavat aamulla, että tullaan iltapäivällä. Mies itse ilmeisesti ihan tumpula keittiöhommissa ja sopii sitten muiden puolesta lisää hommia? Ääliö.
Aikuisen lapsen koti on lapsen itsensä, puolison ja lasten koti. Siellä sovitaan yhdessä aikatauluista.
Toinen näkee mahdollisuuksia.
Toinen näkee velvollisuuksia ja etsii ongelmia ja riitaa.
Viisas vaimo on lahja.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä lopputulos! 👍👌😃
Tosin vain asteen parempi kuin eivät tulisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa, mene tosiaan sinne lenkille tai nauti miehesi laittamasta ateriasta.
Moni (minä ainakin) olisi auttanut miestään ja laittanut pöydän kauniiksi yllätysvieraita varten.
Kynttilät pöytään ja tunnelmaa.
(Kiva kun sittenkin päätitte tulla joulutervehdykselle.)
Kyseessä ei nyt ole ketkä tahansa vaan oman miehen isä ja äiti.
Saunoa ja lenkkeillä voi huomennakin.
Tuossa käy vain niin, että mies häipyy pois keittiöstä, jos huomaa, että nainen on tullut auttamaan. Kyllä mies selviää yhden aterian laittamisesta yksinkin.
Tilatkaa noutoruokaa tai hakekaan annokset jostain ravintolasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin syödään tänään sitä eilen tehtyä ruokaa, perunat vaan pitää keittää. Miksi ottaa siis stressiä siitä että kattaa pöytään pari lautasta lisää? Vai mitä passattavaa niissä vieraissa on?
Juuri näin.
Ihme kiukuttelija tuo ap-nainen. Apinainen.
Miesparka, toivottavasti ei missään tapauksessa perunut.
Jäisi kiva tunnelma tästä joulusta jo vanhoille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Tulisit toki silloin kuin sinut kutsutaan, etkä silloin kun kutsut itse itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen näkee mahdollisuuksia.
Toinen näkee velvollisuuksia ja etsii ongelmia ja riitaa.
Viisas vaimo on lahja.
Ap: n mies ei ole viisas 🙄
Tämä kuriositeettina, mutta mieheni vanhemmat eivät ole koskaan käyneet meillä. Tapasimme aikuisina, eikä ole lapsiakaan, joten en koe meidän olevan mitään sukua. Ovat aivan vieraita ihmisiä mulle. Mies saisi kutsua heidät joskus tietenkin kylään, jos hyvissä ajoin etukäteen sovittaisiin ja hoitaisimme tarjoilut yhdessä, mutta ei hänkään ole niin tehnyt, vaan käy tapaamassa heitä heidän luonaan.
Ymmärsin aloituksesta, ettei ap:lla ja miehellään ole lapsia, joten tuntuu lähinnä kummalliselta, miksi mies olettaa ap:n toimivan jonain yleisenä emäntänä. Aikuisessa parisuhteessa ei tuollaisia sukukestejä tarvitse järjestää, eikä varsinkaan ole velvollisuutta emännöidä miehen kutsumia yllätysvieraita.
Kukin oman osaamisensa mukaan. Minun mieheni kävi mukisematta siirtämässä tuulenkaadon äitini pihalta ja teki siitä äidille halkoja seuraavana kesänä. Ruokaa se ei ole äidille tarjonnut yhtenäkään jouluna, pitääkin haukkua koko ukko.
Sanot, että heillä on tapansa, mutta niin on sullakin. Ja voisit sanoa myös, että eilen olisit tarjoutunut heitä paasaamaan, mutta jos ei keloaa niin ei oo sun vikas.
Nyt on äijäs aika paasaa vuorostaan, ja käske kasvaa jos muusta ei enää riidan aihetta keksi kuin joulusta ja joulun vietosta.
Mene saunaan, ja oo rauhas vaik yöhön asti siellä. Mitäpä suakaan vois prkele kiinnostaa, jos muillakin asenne kohdillaan? Niinpä, ei vi###akaan.
Sä haluut tän päivän rentoutua, joten tee ja toteuta se.
Näkeepähän muutkin, että sun silmille ei hypitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa tilanteisa nähdään selkeästi kuinka paljon vaimo oikeasti rakastaa miestään.
Vaimo laittaa miehen oman mukavuutensa edelle vaikka pännii, niin tekee näin koska rakastaa miestään eikä halua pahoittaa hänen mieltään.
Eihän mies voi sanoa isälleen ja äidilleen että ette voi tulla meille, ei ole ruokaa teitä varten. Olisitte tulleet eilen.
Ei voi tietää mikä tilanne eilen on ollut (ollut kipuja tai jotain vanhoilla). Toinen halunnut kovasti tulla ja toinen ei jatoisen piti suostutella että mennään nyt vaan ja lopulta toinen antanut periksi.
Eihän tuossa mitään vaivaa naiselle ole, kun mies lupaa käydä kaupassa, tehdä ruuat ja siivota jäljet. Nainen saa seurustella rauhassa appivanhempiensa kanssa, kun mies häärää keittiössä. Moni ketjuun kirjoittanut on sanonut, että eihän vieraista ole mitään vaivaa, niin pakkohan se on uskoa.
Itse ainakin kokkailen päivittäin eikä kyllä ole mikään vaiva tehdä sitä ruokaa hieman isompi annos. Ja pakkasessa on aina jotain, niin ei tarvitse erikseen kauppaankaan lähteä, jos tulee yllätysvieraita. Ja kasvisruokatarvikkeita on aina varastossa. Tekaisee vaikka linssikasvispihvit tai kikhernekastikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa mitään vaivaa naiselle ole, kun mies lupaa käydä kaupassa, tehdä ruuat ja siivota jäljet. Nainen saa seurustella rauhassa appivanhempiensa kanssa, kun mies häärää keittiössä. Moni ketjuun kirjoittanut on sanonut, että eihän vieraista ole mitään vaivaa, niin pakkohan se on uskoa.
Itse ainakin kokkailen päivittäin eikä kyllä ole mikään vaiva tehdä sitä ruokaa hieman isompi annos. Ja pakkasessa on aina jotain, niin ei tarvitse erikseen kauppaankaan lähteä, jos tulee yllätysvieraita. Ja kasvisruokatarvikkeita on aina varastossa. Tekaisee vaikka linssikasvispihvit tai kikhernekastikkeen.
Toki ap:n mies voi käydä ostamassa mitä ruokaa haluaa tehdä vierailleen. Ei se ole mitenkään ap:lle kuuluva velvollisuus.
Hämmästelen täällä monilla olevaa näkemystä, että nainen olisi automaattisesti kotipiika.
" Joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta.
Eikä sinne matka meiltä kovin kauan kestä.
Joulumaa kun jokaiselta löytyy sydämestä."
Haista ukko paska ja syötä itte vanhempas mä häivyn ny lenkille!
Mule sama vaikka loukkaantuis ei muutenkaan mitää välejä oo prkl!
Ja nyt saunaan mökille!