Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen
Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?
Kommentit (1025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että Apn vanhemmat ovat 70v tai yli, ja siksi eivät aattoryysikseen tulleet. Mutta tämä vain oletus - kai kaikki vanhat pitäis päästää päiviltä jos yhdenkin kerran yrittävät toimia vasten täydellisen miniän tahtoa. Hyihyi mummut ja vaarit, hävetkää ette osaa käyttäytyä täydellisesti! Miniät osaavat täältä sen voi tarkistaa, eivät koskaan loukkaa ketään -ja ikuinen porttikielto sellaiselle anopille joka muuta kehtaa väittää! Kommentointikin älykästä, kuten Uuliuli ja Voi kyynel, ja Nyyhkis jne. Keskustelun taso on huippua.
Kun aaton kutsua peruivat, niin miksi ne appikset eivät silloin voineet sopia uutta aikaa? Miksi soittaa päivä kutsun jälkeen, että tullaan tänään.
Onko tuollainen moukkamaisuus sallittua kaikille, vai pelkästään appivanhemmille?
Mitä sinä tiedät heidän syistään yhtään mitään ja olet heitä moukiksi haukkumaan?
En tiedä syytä perumiselle, en ole sellaista missään vaiheessa väittänyt. Syy ei ole olennaista. Se taas on moukkamaista, että aattoruokailun peruneet soittavat seuraavana aamuna, että tullaan tänään syömään. Vaikka kuinka jankutat, järkevä ihminen ei noin käyttäydy.
AP mainitsi, että välit etäiset, kun appivanhemmat eivät edes lasten synttäreille tule. Ehkä tuokin tuo lisäpainetta siihen, että kaiken on oltava tiptop-kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
805: ” Jos on näin ehdoton, voi elämä olla monella muullakin tapaa vaikeaa kuin että tulee ruokavieraita. On vain yksi oikea tapa ja se on minun tapani.”
Todellakin on vain yksi tapa, kun vieraita kutsuaan syömään. Meille ei ainakaan ruokavieraita tule kutsumatta. Käykö sinun luonasi ruokailijoita ex tempo? Teetkö vähän extraa, jo s jok utulee ovesta?
Meiltä löytyy ruokaa juuri omaan tarpeeseen, ei hamstrata poisheitettäväksi.
Mutta sitä ruokaahan JÄI yli. Se on jo monta kertaa todettu.
Niin jäi, omalle perheelle, mutta ei kahdelle ylimääräiselle aikuiselle. Ilmeisesti aloittajan pitäisi olla syömättä, että appivanhemmille olisi jäänyt ruokaa.
On se herranjee tarkka mitoitus joillain jouluruuankin suhteen. Ettei vaan mene lanttua hukkaan.
Niin pitääkin tehdä, jos ei halua syödä jouluruokaa kuin kahtena päivänä. Ei sitä silloin viikoksi varata, älytöntä ja turhaa rahanmenoa.
Joo ja sopi lisäksi myös tähän tilanteeseen hyvin - oltaisiin kauhean mielellään otettu teidät kylään mutta lanttuloora loppui juuri kolmannen syöjän kohdalla.
Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.
Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?
Miksi tällaiset HARVOIN käyvät kieltäytyivät aaton ruokakutsusta?
Heillä on siihen OMA syynsä. Sun mielestä vain AP:n näkökanta on oikeutettu ja appivanhempien ei, vaikka sulla on tiedossa vain ensin mainittu.
Ap:lla oli myös OMA syynsä miksi hänelle kävi vain jouluaatto. Ap:n näkökanta on siinä mielessä oikea, että kyse oli hänen kodistaan ja nämä appivanhemmat olivat kutsumassa itse itseään toisten kotiin. Tullaan silloin, kun kutsutaan ja jos se ei sovi, niin jäädään sitten odottelemaan uutta kutsua tai sitten olisi voitu tiedustella siinä puhelimessa, että "valitettavasti aatto ei sovi meille, mutta mitenkä joulupäivä". Olisivat kutsuneet poikansa perheen heille syömään.
Mistä tiedät, ettei poika sanonut puhelimessa, että tulkaa tänään eli joulupäivänä?
No, ilmeisesti poika ei tehnyt mitään asian eteen. Tuskinpa ap olisi tuskastunut, jos miehensä olisi sanonut, että ota vaan rauhassa, niin minä käyn kaupassa ja hoidan tarjoilut ja passaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
805: ” Jos on näin ehdoton, voi elämä olla monella muullakin tapaa vaikeaa kuin että tulee ruokavieraita. On vain yksi oikea tapa ja se on minun tapani.”
Todellakin on vain yksi tapa, kun vieraita kutsuaan syömään. Meille ei ainakaan ruokavieraita tule kutsumatta. Käykö sinun luonasi ruokailijoita ex tempo? Teetkö vähän extraa, jo s jok utulee ovesta?
Niin jäi, omalle perheelle, mutta ei kahdelle ylimääräiselle aikuiselle. Ilmeisesti aloittajan pitäisi olla syömättä, että appivanhemmille olisi jäänyt ruokaa.
On se herranjee tarkka mitoitus joillain jouluruuankin suhteen. Ettei vaan mene lanttua hukkaan.
Niin pitääkin tehdä, jos ei halua syödä jouluruokaa kuin kahtena päivänä. Ei sitä silloin viikoksi varata, älytöntä ja turhaa rahanmenoa.
Joo ja sopi lisäksi myös tähän tilanteeseen hyvin - oltaisiin kauhean mielellään otettu teidät kylään mutta lanttuloora loppui juuri kolmannen syöjän kohdalla.
Uskoo ken tahtoo.
Sinäkö otat ruokavieraita vastaan ja sanot heille, että ei meillä oikein mitään ruokaa nyt ole, mutta jakakaa tuo minun annos?
Kummallisia väittämiä täällä: montako pv juhlitaan synttäreitä jos joku ei halua tulla juhlapäivänä , jne. Ihme yleistyksiä. Ei mene jakeluun että olivat miehen vanhemmat, siis lasten isovanhemmat, ehkä iäkkäämpiä, harvoin miniän haittana + korona. Ja yksi kertaei jatkuvasti. -Hirvee haloo niinkuin miniältä olisi vaadittu aivan mahdottomia ja huudetaan miten moukkamaisia miehen vanhemmat ovat. Uskomatonta potaskaa, eiköhän tuota etäisyyttä ole 20v järkkäilty. Varmasti löytyy kaikenlaista tekosyytä myös niihin käymättömiin synttäreihin. Miniällä kun on parempi duunikin kuin miehellään, niin eiköhän miniän puolelta ole tehty selväksi jo varhain millaisia moukkia miehen vanhemmat on.
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia väittämiä täällä: montako pv juhlitaan synttäreitä jos joku ei halua tulla juhlapäivänä , jne. Ihme yleistyksiä. Ei mene jakeluun että olivat miehen vanhemmat, siis lasten isovanhemmat, ehkä iäkkäämpiä, harvoin miniän haittana + korona. Ja yksi kertaei jatkuvasti. -Hirvee haloo niinkuin miniältä olisi vaadittu aivan mahdottomia ja huudetaan miten moukkamaisia miehen vanhemmat ovat. Uskomatonta potaskaa, eiköhän tuota etäisyyttä ole 20v järkkäilty. Varmasti löytyy kaikenlaista tekosyytä myös niihin käymättömiin synttäreihin. Miniällä kun on parempi duunikin kuin miehellään, niin eiköhän miniän puolelta ole tehty selväksi jo varhain millaisia moukkia miehen vanhemmat on.
No kyllä munkin ottaisi päästä, jos mun kauan odottama löhöilypäivä pilattaisiin sillä, että joku kutsuu itsensä meille ruokavieraaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.
Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?
Heillä on siihen OMA syynsä. Sun mielestä vain AP:n näkökanta on oikeutettu ja appivanhempien ei, vaikka sulla on tiedossa vain ensin mainittu.
Ap:lla oli myös OMA syynsä miksi hänelle kävi vain jouluaatto. Ap:n näkökanta on siinä mielessä oikea, että kyse oli hänen kodistaan ja nämä appivanhemmat olivat kutsumassa itse itseään toisten kotiin. Tullaan silloin, kun kutsutaan ja jos se ei sovi, niin jäädään sitten odottelemaan uutta kutsua tai sitten olisi voitu tiedustella siinä puhelimessa, että "valitettavasti aatto ei sovi meille, mutta mitenkä joulupäivä". Olisivat kutsuneet poikansa perheen heille syömään.
AP:n oma syy: Tahtoo maata sohvalla ja mussuttaa suklaata. ... Ja tämä vielä miehen maksamassa talossa.
Missä kohtaa ap sanoi, että talo on miehen maksama? Ja toisekseen, olisihan mies voinut omille vanhemmilleen ruuat tehdä, niin ap olisi voinut viettää vapaapäivää sohvalla.
Hyvä kysymys. Ei tosiaan sanonut tuota missään. Mitähän muuta on pimittänyt?
Niin minuakin risoisi, jos olisi joku. Mutta kun oli miehen vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin ihmettelemään, että miksi ylipäänsä oli kutsuttu kaikki samaan aikaan aattona paikalle? Ihan luonnollista, etteivät miehen vanhemmat halunneet silloin tulla.
Kun sinun lapsella on rippi- tai yo-juhlat, niin kuinka monena päivänä järjestät juhlat, kun vieraat ei halua tulla samana päivänä? Pyydätkö vieraat lauantaina ja sunnuntaina ja loput sitten seuraavana viikonloppuna? Vihkipäivänäkin teillä oli vastaanotto vieraille kahtena päivänä, vai mitä? Luultavasti itse vihkimisessä riitti yksi kerta vai otitteko senkin tuplana?
Meidän häitä juhlittiin viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi huutaa ”eilisen ruoan” perään.. Eikai kertaalleen lämmitettyä enää jääkaappiin laiteta.. Kastikkeet ja lisukkeetkin käy kerran pöydässä. Ja jos ruoka on tarjottu eilen, sen varmaan söi se väki, joka oli paikalla, ettei tarvitse pois heittää.. Eilinen ruoka oli eilen.
Miksi arvelet moista, kun ap on itse moneen kertaan selittänyt, että siitä ruoasta jäi yli ja perhe söi sitä seuraavana päivänä?
Jää yli 2: lle syöjälle ei 4:lle syöjälle. Harva haluaa vieraille lämmitellä jääkaapista räävittyjä lautasaterioita mikroon lämmitettäväksi.
Miten niin kahdelle? Vai tarkoitatko, että perheen lapset saivat olla joka tapauksessa nälissään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäin ihmettelemään, että miksi ylipäänsä oli kutsuttu kaikki samaan aikaan aattona paikalle? Ihan luonnollista, etteivät miehen vanhemmat halunneet silloin tulla.
Kun sinun lapsella on rippi- tai yo-juhlat, niin kuinka monena päivänä järjestät juhlat, kun vieraat ei halua tulla samana päivänä? Pyydätkö vieraat lauantaina ja sunnuntaina ja loput sitten seuraavana viikonloppuna? Vihkipäivänäkin teillä oli vastaanotto vieraille kahtena päivänä, vai mitä? Luultavasti itse vihkimisessä riitti yksi kerta vai otitteko senkin tuplana?
Ymmärtänet varmaan, että korona aiheuttaa poikkeusolosuhteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ketjussahan on tullut ajat sitten selväksi, että AP:n perheessä syötiin ainakin kahtena päivänä jouluruokaa. Muutenkin ruoan määrä on aivan toissijainen asia tässä keskustelussa ja tähtää vain varsinaisen syyn peittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän häitä juhlittiin viikko.
Taisi käydä työstä ja tulla kalliiksi järjestää kaikki alusta loppuun seitsemän kertaa. Teillä taisi olla pitopalvelu vai teittekö itse kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että Apn vanhemmat ovat 70v tai yli, ja siksi eivät aattoryysikseen tulleet. Mutta tämä vain oletus - kai kaikki vanhat pitäis päästää päiviltä jos yhdenkin kerran yrittävät toimia vasten täydellisen miniän tahtoa. Hyihyi mummut ja vaarit, hävetkää ette osaa käyttäytyä täydellisesti! Miniät osaavat täältä sen voi tarkistaa, eivät koskaan loukkaa ketään -ja ikuinen porttikielto sellaiselle anopille joka muuta kehtaa väittää! Kommentointikin älykästä, kuten Uuliuli ja Voi kyynel, ja Nyyhkis jne. Keskustelun taso on huippua.
Kun aaton kutsua peruivat, niin miksi ne appikset eivät silloin voineet sopia uutta aikaa? Miksi soittaa päivä kutsun jälkeen, että tullaan tänään.
Onko tuollainen moukkamaisuus sallittua kaikille, vai pelkästään appivanhemmille?
Mitä sinä tiedät heidän syistään yhtään mitään ja olet heitä moukiksi haukkumaan?
En tiedä syytä perumiselle, en ole sellaista missään vaiheessa väittänyt. Syy ei ole olennaista. Se taas on moukkamaista, että aattoruokailun peruneet soittavat seuraavana aamuna, että tullaan tänään syömään. Vaikka kuinka jankutat, järkevä ihminen ei noin käyttäydy.
AP mainitsi, että välit etäiset, kun appivanhemmat eivät edes lasten synttäreille tule. Ehkä tuokin tuo lisäpainetta siihen, että kaiken on oltava tiptop-kunnossa.
Kiellät muilta skepulaation, mutta turvaudut siihen kuitenkin itse. Taidat ollakin ap, joka kirjoittelee itseään tsemppaavia viestejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ketjussahan on tullut ajat sitten selväksi, että AP:n perheessä syötiin ainakin kahtena päivänä jouluruokaa. Muutenkin ruoan määrä on aivan toissijainen asia tässä keskustelussa ja tähtää vain varsinaisen syyn peittelyyn.
Ruuan määrällähän on merkitystä, muuten jokainen saa sapuskaa niin vähän että jää nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n oma syy: Tahtoo maata sohvalla ja mussuttaa suklaata. ... Ja tämä vielä miehen maksamassa talossa.
Missä kohtaa ap sanoi, että talo on miehen maksama? Ja toisekseen, olisihan mies voinut omille vanhemmilleen ruuat tehdä, niin ap olisi voinut viettää vapaapäivää sohvalla.
Akat ei taloja maksele. Eikös naisen eurokin ole vain 32 centtiä teidän femakoiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtänet varmaan, että korona aiheuttaa poikkeusolosuhteet?
Kyllä, siksi nyt joulun aikaan pyydettiin pysymään omalla porukalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ap:llä oli syynsä: syödä suklaakonvehteja, lihoa ja lojua sohvalla. Sitä ei appivanhemmat saa tulla pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan määrällähän on merkitystä, muuten jokainen saa sapuskaa niin vähän että jää nälkä.
Meinaatko, että AP:n kotona ei ollut kaapeissa mitään muuta kuin ne aaton rääppiäiset, jotka nippa nappa riittivät omalle väelle?
Se koronalinko pyörii siellä vielä joulupäivänäkin. Olisivat pysyneet kokonaan poissa, niin varmin ja järkevin keino välttyä koronalta.