Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
741/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.

Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?

Tänä vuonna ollaan nähty harvoin sattuneesta syystä. Omille lapsillekin sanottiin, että ei tavata nyt jouluna. Nykyään on niin monenlaisia viestimiä, että yhteyksissä pystyy olemaan helposti.

Jos vanhempani tai lapseni ei ottaisi yhteyttä kokonaiseen vuoteen, niin sekään ei tarkoita sitä, että olen koko ajan valmiuksissa sen varalta, että he haluaisivat tulla käymään. Jos minulle ei sovi tänään, niin ehdotan seuraavaa päivää. Hyvin on tähän asti sujunut.

Vierailija
742/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ruuat olisivat sitten aattona riittäneet, vaikka syöjiä olisi ollut kaksi enemmän?

Ostamalla sen mukaan, kuinka monta ihmistä on tulossa syömään.

Käsittämätöntä, että tämä tuntuu olevan monelle noin vaikea asia tajuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne ruuat olisivat sitten aattona riittäneet, vaikka syöjiä olisi ollut kaksi enemmän?

Aloittajahan kertoi jo, että appivanhemmat olivat peruneet tulonsa jo alkuviikosta. Teetkö sinä aina ruokaa valtavat määrät kaiken varalta vain siksi, että joku ehkä saattaa tulla syömään?

Vierailija
744/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että kovin syvällisesti näitä asioita ei pohdiskella. Kaikessa paistaa läpi kokemattomuus, osaamattomuus ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan. Itsekkyys jyrää kaiken alleen kun mitään elämänkokemusta ei ole. Asiaa ajetaan vain omalta kantilta. Kakarat ei vaan osaa.

Kerropas elämänkokemuksesi kanssa, että kuka tuossa nyt oli se itsekäs osapuoli?

Vierailija
745/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä että kovin syvällisesti näitä asioita ei pohdiskella. Kaikessa paistaa läpi kokemattomuus, osaamattomuus ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan. Itsekkyys jyrää kaiken alleen kun mitään elämänkokemusta ei ole. Asiaa ajetaan vain omalta kantilta. Kakarat ei vaan osaa.

Kerropas elämänkokemuksesi kanssa, että kuka tuossa nyt oli se itsekäs osapuoli?

Vaimo

Vierailija
746/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät hamstraa jouluruokia. Aatoksi tietty määrä (osallistujien mukaan) ja loppujouluksi sitten vaan omalle perheelle. So simple.

Vierailija
747/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo

Kumpi vaimo? Pojan vai appiukon? Ja pieni perustelu myös, kiitos.

Vierailija
748/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät hamstraa jouluruokia. Aatoksi tietty määrä (osallistujien mukaan) ja loppujouluksi sitten vaan omalle perheelle. So simple.

Meillä juuri näin. Ruokaa on varattu tietylle syöjämäärälle sen verran, ettei lopu kesken. Jämiä syödään sitten oman perheen kanssa, mulla ei pokka riittäisi nostaa vieraille puoliksi kaluttua kinkkua pöytään.

Vierailija
749/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.

Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?

Tänä vuonna ollaan nähty harvoin sattuneesta syystä. Omille lapsillekin sanottiin, että ei tavata nyt jouluna. Nykyään on niin monenlaisia viestimiä, että yhteyksissä pystyy olemaan helposti.

Jos vanhempani tai lapseni ei ottaisi yhteyttä kokonaiseen vuoteen, niin sekään ei tarkoita sitä, että olen koko ajan valmiuksissa sen varalta, että he haluaisivat tulla käymään. Jos minulle ei sovi tänään, niin ehdotan seuraavaa päivää. Hyvin on tähän asti sujunut.

Öh, tarkoitin kyllä että nyt pitäisi ymmärtää ajatella asiaa aloittajan miehen suvun tapaamisissa, siltä kannalta. Ymmärrätkö?

Vierailija
750/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tulisitteko meille syömään joulupäivänä? Ollaan jo hankittu ruuat sen mukaan mitä ajateltiin olevan syöjiä eli ruokaa ei varmaan riitä, mutta tulkaa ihmeessä kahville, eiköhän kaapeista jotain kahvipöytään laitettavaa löydy, tervetuloa, kiva nähdä teitä!

Vierailija
751/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ketju luettu... Jos kerran puolison hyvin harvoin yhteyksiä pitävät vanhemmat ovat tulossa kylään/syömään, en kieltäisi kyläilyä vaikka olisivat millaisia. Mies lupasi - edelleen - varmasti siksi koska on tavannut hyvin harvoin heitä (en ihmettelisi vaikka rvalta salaa tapailisi).  Jos aamulla ilmoittavat klo 9 tulevansa klo 15 on siinä laskujeni mukaan 6 tuntia aikaa tointua oman suvun passaamisesta ed.iltana, ja reippaampi saisi jotain ruokaakin väännettyä. - Mutta jos tiukasti otetaan, että pitää saada levätä ja puolison suku painukoon elvettiin kun vääränä päivänä (korona-aikana) yrittävät tulla, varsinkin kun itse on hyvin koulutettu ja paremmassa duunissa kuin  puoliso, jonka äiti on suoraan p.stä -  niin kai sitten rouva hakkaa omat halkonsa, tai hommaa omia klapeja varten klapikoneen. - Olen nainen. Jännästi mies lytätään -suurinpiirtein laiska munaton ajattelematon vässykkä joka ei uskalla  äitiään vastustaa. - Nyt on sitten riita sovittu kun ohjetta on tullut roppakaupalla, oma pää kun ei riitä. Saattaa olla että se kahdenkeskinen joulu toteutuu mutta eri kokoonpanossa. Miehillä on hyvä muisti ja selkeä käsitys siitä mitä hommia ovat tehneet yhteiseksi hyväksi - mitä ei ole noteerattu. Olen huomannut että metelöidään että mies vain makaa sohvalla, mutta omakotitalon ulkohommat ym. kaikki raskas työ jää miehelle, nainen sitten vaatii vielä keittiössä ym. osallistumaan. Älkää naiset olko niin itseänne täynnä. Todella noloa laittaa mies perumaan kyläilyt. No anoppi kyllä tukee poikaa eroon entisestään, kiitos minäminäminiän. Joku viisas tässä ketjussa aiemmin jo kertoi että jokainen voimiensa ja osaamisensa mukaan. Kannattaisi miettiä pärjääkö ok-talossa autoineen ilman sitä pexxxxeen väärin lupailijaa. Arvaa oma tilasi, anna arvo myös toiselle.

Vau! Kosisin, jos en olisi varattu.

Kuulosti lähinnä vanhemman polven anoppimateriaalilta.

Sehän vaan passaa. Olenhan itsekin vanhempaa polvea.

70-80 v.?

50+

Vierailija
752/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun appivanhempasi ovat narsisteja.

Ei olis tullut mieleenkään, mitta ilmeisesti narsisti narsistin tuntee.

Vierailija
753/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, tarkoitin kyllä että nyt pitäisi ymmärtää ajatella asiaa aloittajan miehen suvun tapaamisissa, siltä kannalta. Ymmärrätkö?

Jos meille on kutsuttu vieraita tietyksi päiväksi ja he ilmoittavat, että eivät pääse tulemaan, niin se on ok. Jos he seuraavana päivänä ilmoittavat, että tulevat iltapäivällä syömään ja minulla on jo muita suunnitelmia, niin vierailu ei ole ok. Minäkään en ole kone vaan tarvitsen välillä lepoa.

Jos voisin luottaa siihen, että mies käy kaupassa, tekee ruuat ja hommaa kahvileipää joko ostamalla tai leipomalla sekä hoitaa siivoukset, niin silloin vierailu käy. Meillä ei ole allergioita eikä muita ruokarajoitteita, niin mies ei osaa katsoa, että maidot ja kahvileivät ovat laktoosittomia vieraille. Kyllä minua hävettäisi, jos anopille ei olisi muuta tarjottavaa kuin kahvia mustana.

Vierailija
754/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

No nehän oli kutsuttu aatolle, eli oli varattu jo enemmän ruokaa. Ei kai siinä tarvitse kuin keittää muutama peruna enemmän, kinkut ja laatikot ja rosollit kai jo on valmiina. 

Peruivat aaton kutsun, ei ollut mitään varattu hei me tullaankin tänään kutsuille.

Ei ollut mitään ruokaa koko talossa. Mitä nyt syövät ilmeisesti edelleen ”aaton jämiä”.

Vierailija
755/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison perhe ajaa minut hulluuteen. Siis mitä? Tämä yksittäinen tapaus vai onko taustalla jotain muuta?

Ja miten ihmeessä mies ei tiennyt, että joulupäivä on chillailupäivä, jos näin on toimittu 20 vuotta?

Vaikuttaa oudolta liitolta.

Vierailija
756/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö sinä tosissasi väittää, ettei muka ole mitään kylmäsäilytystiloja, kun ei kerran joulupäivän aikanakaan ollut kauppaan aikomusta mennä?

757/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä minäkään tykkäis, jos noin vaan sovittais kysymättä multa, oli joulu tai ei... Ois voinut mies kysyä sulta ensin ja sopia sitten kyläilyn toiselle päivälle, joka ois sopinut kaikille.

Vierailija
758/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritätkö sinä tosissasi väittää, ettei muka ole mitään kylmäsäilytystiloja, kun ei kerran joulupäivän aikanakaan ollut kauppaan aikomusta mennä?

Sinäkö tarjoat vieraille edellispäivän jämiä ruuaksi? "Nyt on tarjolla vähän sitä ja tätä, ottaakaa lautaselle ja laittakaa mikroon". Itse en ilkeäisi.

Vierailija
759/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajahan kertoi jo, että appivanhemmat olivat peruneet tulonsa jo alkuviikosta. Teetkö sinä aina ruokaa valtavat määrät kaiken varalta vain siksi, että joku ehkä saattaa tulla syömään?

Kyse on kahdesta vanhuksesta, jotka tuskin syövät valtavia määriä. Ruoan määrä on siis tässä keskustelussa sivuseikka tai pikemminkin yritys johtaa keskustelu harhaan todellisen syyn ääreltä.

Vierailija
760/1025 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä juuri näin. Ruokaa on varattu tietylle syöjämäärälle sen verran, ettei lopu kesken. Jämiä syödään sitten oman perheen kanssa, mulla ei pokka riittäisi nostaa vieraille puoliksi kaluttua kinkkua pöytään.

Kuka laittaa kinkun pöytään? Siitähän siivutetaan sopiva määrä tarjoiluastialle, josta kukin ottaa haluamansa määrän. Kinkkuahan ei pidä sen säilyvyyden parantamiseksi seisottaa pöydässä.

Valmiiksi leikatuista siivuista ei kukaan näe, onko ne leikattu kokonaisesta vai puolikkaasta kinkusta.