Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen
Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?
Kommentit (1025)
Sinun appivanhempasi ovat narsisteja.
No nehän oli kutsuttu aatolle, eli oli varattu jo enemmän ruokaa. Ei kai siinä tarvitse kuin keittää muutama peruna enemmän, kinkut ja laatikot ja rosollit kai jo on valmiina.
Hmmm kirjoitti:
No nehän oli kutsuttu aatolle, eli oli varattu jo enemmän ruokaa. Ei kai siinä tarvitse kuin keittää muutama peruna enemmän, kinkut ja laatikot ja rosollit kai jo on valmiina.
Peruivat aaton kutsun, ei ollut mitään varattu hei me tullaankin tänään kutsuille.
Nyt alapeukutetaan ja länkytetään kommentoijien iästä kun ei muuta puolusteltavaa enää keksitä hölmöilylle. Ei puolison kunnioitus saa kadota mihinkään vaikka miten eletään nykyaikaa. Eukkoa oli jo kunnioitettu seurustelemalla eukon suvun kanssa aattona. Entäs miehen takia, mitä väliä, hakatkoon halkoja. Joulupäivänä. Sitten sovitaan että ens jouluna ei kutsuta ketään. Ens joulunahan pitäisi kutsua miehen suku ja eukko sietää ja seurustelee, tai sitten hakkaa halkoja joulupäivänä. Tämä jos mikä on tasa-arvoa. Sitten ois puntit tasan ja kumpikin tyytyväinen. Vai olisiko?
Vierailija kirjoitti:
Nyt alapeukutetaan ja länkytetään kommentoijien iästä kun ei muuta puolusteltavaa enää keksitä hölmöilylle. Ei puolison kunnioitus saa kadota mihinkään vaikka miten eletään nykyaikaa. Eukkoa oli jo kunnioitettu seurustelemalla eukon suvun kanssa aattona. Entäs miehen takia, mitä väliä, hakatkoon halkoja. Joulupäivänä. Sitten sovitaan että ens jouluna ei kutsuta ketään. Ens joulunahan pitäisi kutsua miehen suku ja eukko sietää ja seurustelee, tai sitten hakkaa halkoja joulupäivänä. Tämä jos mikä on tasa-arvoa. Sitten ois puntit tasan ja kumpikin tyytyväinen. Vai olisiko?
Ei, vaan ne ap:n appivanhemmat voivat opetella, ettei ole kohteliasta kutsua itseään joulupäivänä ruokavieraaksi muutaman tunnin varoitusajalla. Ja mies sen, että tuollaiseen ei myönnetä, kun on olemassa jo toinen suunnitelma sille päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju luettu... Jos kerran puolison hyvin harvoin yhteyksiä pitävät vanhemmat ovat tulossa kylään/syömään, en kieltäisi kyläilyä vaikka olisivat millaisia. Mies lupasi - edelleen - varmasti siksi koska on tavannut hyvin harvoin heitä (en ihmettelisi vaikka rvalta salaa tapailisi). Jos aamulla ilmoittavat klo 9 tulevansa klo 15 on siinä laskujeni mukaan 6 tuntia aikaa tointua oman suvun passaamisesta ed.iltana, ja reippaampi saisi jotain ruokaakin väännettyä. - Mutta jos tiukasti otetaan, että pitää saada levätä ja puolison suku painukoon elvettiin kun vääränä päivänä (korona-aikana) yrittävät tulla, varsinkin kun itse on hyvin koulutettu ja paremmassa duunissa kuin puoliso, jonka äiti on suoraan p.stä - niin kai sitten rouva hakkaa omat halkonsa, tai hommaa omia klapeja varten klapikoneen. - Olen nainen. Jännästi mies lytätään -suurinpiirtein laiska munaton ajattelematon vässykkä joka ei uskalla äitiään vastustaa. - Nyt on sitten riita sovittu kun ohjetta on tullut roppakaupalla, oma pää kun ei riitä. Saattaa olla että se kahdenkeskinen joulu toteutuu mutta eri kokoonpanossa. Miehillä on hyvä muisti ja selkeä käsitys siitä mitä hommia ovat tehneet yhteiseksi hyväksi - mitä ei ole noteerattu. Olen huomannut että metelöidään että mies vain makaa sohvalla, mutta omakotitalon ulkohommat ym. kaikki raskas työ jää miehelle, nainen sitten vaatii vielä keittiössä ym. osallistumaan. Älkää naiset olko niin itseänne täynnä. Todella noloa laittaa mies perumaan kyläilyt. No anoppi kyllä tukee poikaa eroon entisestään, kiitos minäminäminiän. Joku viisas tässä ketjussa aiemmin jo kertoi että jokainen voimiensa ja osaamisensa mukaan. Kannattaisi miettiä pärjääkö ok-talossa autoineen ilman sitä pexxxxeen väärin lupailijaa. Arvaa oma tilasi, anna arvo myös toiselle.
Anoppi tukee poikaa eroon entisestään... millainen aikuinen mies kuuntelee äitiään parisuhdeasioissa? Millainen anoppi sekaantuun poikansa parisuhteeseen?
Mä voisin liittää tähän kohtaa kuvan omasta anopistani. Vain se puuttuu, että ei ole antanut vinkkejä sänkyyn.
Vai pitäisikö Ap:n opetella vihdoin viimein olemaan kohtelias miehensä vanhemmille (ajavat hulluuden partaalle / HARVOIN käyvät?) Kunnioittaa miestään? Eikä niin että mies on se paskahommien tekijä, statisti omassa elämässään kun tämä eukko oman sukunsa passattuaan on ihan naatti, tai ei oikeastaan sitäkään, tapojensa orjana heti poltti hihansa ja pisti viestiä tänne. Sekö on hyvää käytöstä, nostaa hirveä meteli mokomasta???Opettaa itseään vähintään 20v vanhempia ihmisiä? 20v helvetti hänellä tollon miehen tollojen vanhempien takia, vieläkään ei opi sietämään? Opettelisi nyt ensin laskemaan vaikka sataan tai tuhanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vai pitäisikö Ap:n opetella vihdoin viimein olemaan kohtelias miehensä vanhemmille (ajavat hulluuden partaalle / HARVOIN käyvät?) Kunnioittaa miestään? Eikä niin että mies on se paskahommien tekijä, statisti omassa elämässään kun tämä eukko oman sukunsa passattuaan on ihan naatti, tai ei oikeastaan sitäkään, tapojensa orjana heti poltti hihansa ja pisti viestiä tänne. Sekö on hyvää käytöstä, nostaa hirveä meteli mokomasta???Opettaa itseään vähintään 20v vanhempia ihmisiä? 20v helvetti hänellä tollon miehen tollojen vanhempien takia, vieläkään ei opi sietämään? Opettelisi nyt ensin laskemaan vaikka sataan tai tuhanteen.
Taidat olla tuo anoppiraasu. Nyyhkistä.
Hän on ehkä oikeasti himppari eikä hetero.
Joo olen juuri tuo anoppiraasu ja seuraavaksi kerron pojalleni mitä täällä tapahtuu. Vähän vinkkaan, poikani sentään osaa lukea. Ja ihan julkistahan tämä on, kiitos miniäni!
Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä soittaisin omille vanhemmilleni, että me tullaan tänään teille syömään vaikka eilen ei haluttu tulla, niin omat vanhemmat sanoisi, että jos nähtäisiin mieluummin joku toinen päivä. Heillä olisi täysi oikeus kieltätyä vierailusta eikä minulla olisi mitään oikeutta suuttua heille. Tuollaista tilannetta ei tosin tulisi, sillä en olisi noin tökerö. En myöskään tekisi samaa omille lapsilleni. En ymmärrä tämän ketjun vastaajia, joista on ihan ok kävellä noin vain oman lapsen perheeseen ja olettaa, että miniä kyllä passaa tilanteesta riippumatta.
Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Meillä se oli kuules mies, joka tänä vuonna otti puheeksi, että vietetään koko joulu vaan oman perheen kesken. Ei mennä mihinkään eikä kutsuta ketään. Oli kyllä todella hyvä idea ja kumpikin kertoi tämän asian sukulaisilleen, kun soittelivat ja kyselivät. Kukaan ei loukkaantunut. Se olisi sinusta ollut ihan ok, että olisin kuitenkin salaa miehen selän takana samana aamuna sopinut vaikka jouluruokailut joulupäivälle omien vanhempieni kanssa ja mieheni olisi tästä loukkaantunut ja minä olisin alkanut itkemään jonkun kunnioituksen perään? Tässä ap:n jutussa oli sovittu aatolle ruokailu ja sinne oli kutsu käynyt molempien vanhemmille ja miehen vanhemmat kieltäytyivät. Sitten yrittivät ängetä joulupäivänä ja yrittivät sopia tästä vielä samana aamuna!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se erikoista kieltäytyä jos HARVOIN näkisitte, eikö niin? Jos viimeksi näitte / kuulitte esim. vuosi sitten?
Heistähän kuului ihan jouluaaton alla, koska ehtivät kutsunkin perua. Sitten taas heti uudestaan aaton jälkeen joulupäivän aamuna kutsuivat itse itsensä syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten soittele useammin ja kutsu HARVOIN näkemiäsi ihmisiä kylään? Se on ok kutsua itse itsensä tällaisten HARVOIN näkemiesi ihmisten luo kylään?
Vierailija kirjoitti:
Joo olen juuri tuo anoppiraasu ja seuraavaksi kerron pojalleni mitä täällä tapahtuu. Vähän vinkkaan, poikani sentään osaa lukea. Ja ihan julkistahan tämä on, kiitos miniäni!
Jos todellakin olet tuo anoppiraasu, niin miksi et käy edes lastenlapsien synttäreillä?
Miten ne ruuat olisivat sitten aattona riittäneet, vaikka syöjiä olisi ollut kaksi enemmän?
Vierailija kirjoitti:
AP oli kohtelias, kutsui miehen vanhemmat syömään jouluaatoksi. Tämä ei heille sopinut, asia ok. Kunnes oli illallisen jälkeinen päivä, jolloin appivanhemmat kutsuivat itse itsensä kylään. Ihan sama minkä ikäisiä appikset ovat, on tuo silti käsittämättömän moukkamaista käytöstä. Enempi nuo appikset kaipaavat kohteliaisuussääntöjen kertausta kuin AP.
Näyttää siltä että kovin syvällisesti näitä asioita ei pohdiskella. Kaikessa paistaa läpi kokemattomuus, osaamattomuus ja kyvyttömyys asettua toisen asemaan. Itsekkyys jyrää kaiken alleen kun mitään elämänkokemusta ei ole. Asiaa ajetaan vain omalta kantilta. Kakarat ei vaan osaa.
Meillä sama. Ja kun ei lähde mukaan, niin tulee itse haukutuksi kahta kauheammin selän takana. Ne haukuthan kyllä kantautuu korviin muilta kuultuna.
Kysyin kerran mieheltä, että miksiköhän anoppi aina vain haukkuu kaikkia ihmisiä eikä sano mitään ystävällistä tai edes neutraalia. Mies arveli, että se on hänen tapansa pysyä porukan jutuissa mukana, kun ei muuta sanottavaa keksi, jolla saisi huomion itseensä.